Gå til innhold

marilyn hopper ut i det.


Gjest marilyn

Anbefalte innlegg

Heisann

Hvordan går det med deg nå da? Har du snakket med din egen lege om svimmelheten lørdag?

Jeg måtte også til lege lørdag, trodde jeg hadde noe urinveisinfeksjon, men de fant ikke noe på urinen. Nå er jeg bra igjen, men lørdag var det så vondt at jeg kunne verken sitte eller gå :(

Og så merker jeg at jeg også er veldig mye nervøs for alt mulig. Var ikke det med de to første, da var det likson en selvfølge at alt skulle gå bra :-?

Og så er det begynt å vises ganske tydelig at jeg er gravid :lol:

Håper 12+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Marilyn!

Tusen takk for hilsen i boken min! Kjempekoselig! :D

Tror ikke jeg skjønner dette helt enda, men jeg gleder meg noe voldsomt!! Når fortalte du det til venner og familie? Jeg vet ikke om jeg klarer å vente så lenge som til uke 12... :-?

Lykke til videre! Funnet ut noe mer om den svimmelheten din? Jeg tror jeg ville ringt legen min jeg, bare for sikkerthets skyld...

Klem fra Magnhild og Knerten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det værste med å vente barn når vi er nærmere 30 (eller rett og slett 30, da, som meg) er at vi bekymrer oss mer enn vi ville gjort som yngre. Jeg er i hvert fall blitt mye mer pysete på alle områder. Før var jeg for dum til å være redd :ler2:

Men jeg er ikke av de som engster seg aller mest, heller ikke for fødsler, så jeg kan ikke si stort om det blir bedre eller værre (som du spurte om i boken min). Tror nok man blir så lei etter hvert at det overskygger frykten.

På fødselskurset til Ullevål fikk vi anbefalt en bok som skulle handle om de psykiske sidene ved å bli foreldre, Ventetiden het den, av Lisbeth Brudal. Har ikke lest den selv ennå, men kan tenke meg å kjøpe den.

Ellers synes jeg du skal finne deg en flink jordmor og snakke litt med henne om fødsel osv, dette er jo noe av det de kan aller best, ikke minst alle følelsene rundt det. Og du har nok kanskje ett og annet å bearbeide når du føder appelsiner i drømme? :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hei der !

Håper kvalmen og svimmelheten har gått over. Det forbauset meg litt at du ikke ble sykemeldt, for ofte blir man bedre om man får et par ukers hvile etter å ha vært så kvalm som du var i starten.

Damen ( hurpen ) på legekontoret kjenner vi vel alle igjen. Det er synd at de skal klare å gi oss en så nedstemt følelse av å være pysegravide. Synes det er ok å være litt bekymret, tror det hører med. Tenker det viser at man faktisk ønsker dette !

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Måtte bla litt i dagboken din for å se hvordan du hadde det da du var kommet like langt som meg.

Så utrolig kjekt å ha tilgang på andres erfaringer... :sjarmor:

Måtte le av drømmene dine:har hatt noen absurde drømmer selv... :ler:

Tror (og håper... :wink: ) at det helt normalt...

Klem fra Maya30 5+2 (endelig fullverdig dagbok skriver.... :hoppe: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Hvordan går det med deg nå da?

Har du vært hos jordmor? Jeg var i dag, fikk masser av brosjyrer og div lesestoff. Det neste nå er ul. Gleder meg til det.

Håper det står bra til med deg.

Klem fra Håper 13+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marilyn

åååh, så artig med så mange hilsener!!! :lol:

Jøss håper, jeg skal jo ikke til jordmor før midten av april jeg. det er jo en evighet til. og jeg synes det er alvorlig lenge å gå å lure på om alt er bra uten å ha noen fagperson å spørre. ultralyd har jeg ikke før den 22 april.. så både jordmor og ul-skjer med en ukes mellomrom..

Helt enig med deg hilde KS ,, Akkurat som om det er RART å være litt bekymret når man er gravid for første gang? Herlighet man lurer jo på ALT!!!!!

Det jeg NÅ bekymrer meg over :roll: er at jeg har ganske mye vondt i magen.. ikke sånn mageknip, men vondt i musklene i magen.. tror det er musklene, særlig på venstre siden. Akkurat som om det stikker og kniper, haler og drar hele tiden...

i tillegg holder jeg på å flyr bena av meg på jobb for tiden så jeg får sikkert et barn som er født med en hvilepuls på 250 og 10 doser adreanalin i kroppen. sukk.

nå MÅÅÅ jeg greie å roe ned litt!!!!! :fy:

i morgen har jeg fri Hurra! :sjarmor:

¨å skal jeg bare roe ned og glede meg til friends...

Marilyn 13+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

gravide symptomer uke 14+1:

:-? spydde på jobb (igjen), ble døds kvalm av lukten av vaffler...

:D magen har vokst seg litt større

:D den har blitt hard

:o litt øm og vondt i sidene av den harde "ballen"

:wink: når jeg våkna i går hadde den harde ballen flytta seg og lå helt til høyre.. he he.. den røøører seg... når jeg stod opp var den vips tilbake på midten igjen.

:) litt øm i puppene. mer nå egentlig enn i begynnelsen. her er jeg visst motsatt av alle andre

:) er kanskje en smule bedre form hvis jeg virkelig går inn for å tenke positivt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

.

i dag var det eeeeendelig ei på jobb som spurte om jeg skulle ha baby. hun syntes kanskje det så litt sånn ut.. men ho var ikke helt sikker, det kunne jo hende at jeg bare hadde lagt på meg og fått litt større mage :ler:

på tiiide at noen spør... jeg har venta og venta på at noen skulle spørre. jeg spurte henne om det var slik at alle gikk å viska og tiska uten å tørre å spørre meg, men det var visst ingen andre som hadde snakket om det nei..

he he.

Marilyn 14+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:hoppe: Herligt når det viser ikke sant Marilyn :wink: Akkurat nå sitter jeg og venter på at magen skal bli ennå litt større selv da :hoho:

Nyyyt svangerskapet og håper du ikke blir for plaget med kvalme eller at det i hvertfall gir seg veldig fort nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Måtte le litt av dama på jobben din. Har du virkelig ikke fortalt det ennå ?

Da jeg gikk med nr 2, hadde ingen av guttene i klassen ( selvfølgelig) fått med seg at jeg var gravid.

Fra midten av svangerskapet og i tre mnd hadde vi praksis og treftes skjelden. Så da jeg var nærmere åtte mnd på vei møtte jeg en i klassen. Han bare så dypt sjokkert ut og lurte på hvor den magen kom fra ....

Det er deilig når det begynner å synes, det er jeg enig med deg i. Det innebærer litt stolthet å vise magen fram !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

For en selvkontroll du har da. :o

Jeg har allerede fortalt dette til alle på kjøkkenet... :oops:

Synes det er like greit de får vite det nå - for jeg er elendig på å holde på slike hemmeligheter... :oops: :ler:

Andre sine: ikke noe problem...

Hvordan går det med svimmelheten din da?

Klem fra Maya30 7+2 (sakte men sikkert fremover... :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

veeel, maya og hilde K S jeg vil ikke egentlig si at jeg har så mye selvkontroll. Men jeg starta i ny jobb for tre 4 måneder siden og føler meg ikke sånn kjempe-nær noen enda. Dermed ble det litt slik at jeg syntes det var helt ok å ikke si det tl noen. Og etterhvert ble det litt artig å se hvor lang tid det tok før de skjønte det. Nå har ho samme dama som så det først spurt om jeg har fått flere gratulasjoner, og mente de andre må være både blind og døv som ikke skjønner det. så ho sa hun skulle hinte litt og se om noen "våkner". Helt greit synes jeg. Jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal få sagt det jeg.

Og at magen vises er helt fantastisk. Hver morgen "sjekker", titter og kjenner jeg etter om magen har blitt litt større før jeg står opp. Om morgenen er nemlig magen stein hard bak navlen og det er akkurat som om fosteret legger seg helt ytterst ved huden min så jeg kan kjenne at det er noe der. Med en gang jeg reiser meg flytter det på seg, eller ramler innover og legger seg mer beskyttet av magen min, langt der inne et sted. he he.

Nå har jeg ikke kasta opp på 14 dager, og vekta har endelig bedynt å gå litt opp . Har gått opp 2 kg siden jeg ble gravid. er det mye?? lite?? passe?

Jeg greier fortsatt ikke å spise no særlig middag. Og får nesten ikke i meg kjøtt. GJør det noe tro?? Men jeg spiser litt fisk da (tran og sursild på brødskive)....

Ellers merker jeg ikke at jeg er så gravid lenger. Alle ulempene er i allefall borte. Takk og pris.

marilyn 15+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marilyn

Fosteret ditt veier nå ca 135g og er ca 16cm lang. Du vil kunne kjenne din egen livmor godt med hendene utenpå maven, særlig hvis du ligger. Mer opplagt og mindre trett? Ja, faktisk kan mange i de neste ukene føle seg ganske energiske.

så.. nærmer meg uke 16 med storm skritt. og nå er det endelig offisielt på jobb. Noen trudde det var en april spøk, mens andre påstod de hadde begynt å lure allerede når jeg var i uke 9... Pga ting jeg hadde sagt og sånn, ikke fordi det vistes tror jeg. Eller jo,, det var ei som hadde hørt meg spy på do... :roll: æsj... Dessuten var det ei som hadde lurt fordi jeg hadde forsvunnet i løpende gange-vips midt i samtaler av og til og kommet rolig og mistenkelig iskald tilbake som om ingenting hadde skjedd. :ler: .Det ble nok do turene mine som avslørte meg.

leser forrresten om fosteret.. har kjent livmora godt i 2 uker nå tror jeg. er nok i bedre form som det står ja.

har så vidt begynt å se på internett reklamer over utstyr man trenger.. men jeg aaaaner jo ikke hva man behøver?? hvis man skal tro reklamen trneger man tre ulike typer barnevogner, to senger(en for hjemme en for reising), ørten forskjellige bilstoler det første året!?!?!?

Hjeeeelp!

jeg trenger virkelig noen jordnære tips her.. Har ikke tenkt å skaffe mer enn absolutt nødvendig.. vi har en sinnsyktliten leilighet.

marilyn 15+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marilyn, og takk for hilsen hos meg.

Det er ganske overveldende hva man trenger, ja, selv ble jeg lettet da jeg på en av mange slike lister kom over det uunværlig apparatet slimsuger (for å få ut snørr av babyneser). Det var i hvert fall bare å le av, syntes jeg og mannen, inntil vi et par dager etterpå snakket med noen trebarnsforeldre vi kjenner, som helt uoppfordret plutselig nevnte hvor nyttig det var med en slik slimsuger :o

:ler:

Har prøvd å begrense innkjøpene litt vi også, er jo faktisk ikke ferdige ennå, enda terminen er i dag!

Men dersom man har i hvert fall ett sted babyen kan sove, nok klær til at den ikke fryser, stellematte (må vi huske å kjøpe snart), smokk :blunke: og melk i puppen vil vel i hvert fall baby og foreldre overleve. Tenker nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen du

Kjekt å se at du er i bedre form nå og at kvalmen har gitt seg.

Jeg venter fortsatt på energien som skal komme i andre trimester :o er bare døds sliten, kanskje det er alderen :-?

Ja og så skal jeg til ordinær ul den 24 april. når skal du??

Klem fra Håper 16+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest marilyn

hei håper og klips.. jeg skal til ultralyd 22 april. gjett om jeg gleder meg...

både til å kanskje se hva slags kjønn det er, om det hele tatt er noe der(???) hva det er ,,(?????) og om alt er ok med den.....(håpe håpe håpe!!!)

holder nå på å lage indisk mat (tre retters-skrytet skryte), er døds sliten, men skal nå snart sette oss ned og spise..

koselig lørdagskveld!

marilyn 16+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

HVA ER NÅ DETTE DA???

begynte å klø litt på lørdag kveld. Fikk utslett på anklene... Skjedde ikke no mer,, søndag kveld hadde det spredd seg helt opp til magen!!!!???

Det ser ikke like ille ut nå, men det er der fortsatt..

I tillegg til dette( :o ) fikk jeg temmelig vondt i skjellettet rundt "skambenet" (gudene må vite hva det egentlig heter)..Vi gikk en ganske lang tur på søndag, det kom i forbindelse med det... Det har blitt litt bedre ut over dagen..

Grunnen til at jeg ikke har ringt legen er at jeg skal til jordmor på onsdag. har tenkt å spørre da.. Så lenge det ikke blir værre er det sikkert ikke noe farlig.... Håper ikke det ihvertfall...

:(

Marliyn, litt undrende 16+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

Hurra nå har jeg vært til jordmor.

-hørte hjertelyden, den var helt ubeskrivelig nydelig. og kjempe rask 140.

-magen min var større enn gjennomsnittet men det behøvde ikke bety noen ting sa ho.(puh, jeg er litt redd for store babyer)

-jeg har tydeligvis litt bekkenløsning (urk)

-jeg har svangerskaps kløe (urk)

jeg er enda i lykkerus over å ha hørt hjertelyden så akkurat nå kan jeg ha så mye bekkenløsning og kløe som bare det. Denne følelsen skal jeg nyte! :P

Marilyn 16+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, som jeg akkurat skrev til Magnhild husker jeg første gangen vi hørte hjertelyden. Vakreste jeg har hørt i hele mitt liv!

:hjerter:

(Jordmoren min sier stor mage kan bety lang baby eller baby som liker god plass. Men nå har jeg sagt dette til alle, da, så nå blir det litt pinlig om det som kommer ut er en skikkelig feit baby :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...