Gå til innhold

marilyn hopper ut i det.


Gjest marilyn

Anbefalte innlegg

Heisann og takk for hilsen.

Må si det går mye bedre nå, stort sett optimist. Så optimist at jeg fradag kjøpte et skjørt til å vokse i :oops:

Og i går fikk jeg vite at jeg skal bli tante, 4 uker før meg, litt trist da med tanke på at jeg skulle vært 2 uker før henne. Vet at tiden fra hun har født og til det blir min tur vil bli utrolig lang.

Ha en fin dag :lol:

Håper 5+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hællæ!!!

Hvordan går det med deg?? Jeg er også helt sinnsykt trøtt :Gjesp: om dagen.. satt på bussen i dag og sovnet!! :o Det går ikke ann!! Men jeg må bare! Har ikke sjans til å la vær! Så nå skal jeg snart legge meg nedpå litt... Kvalmen har også troppet opp hos meg i det siste.. det er ikke uutholderlig, men den kommer på ettermiddagen og kvelden.. kjiipt!

Har stikkingen i siden gitt seg? Jeg kjenner mens murringer ganske ofte, men jeg prøver å berolige meg med at det er normalt..

Håper alt står bra til!

Koz.. :vinke:

Lucky 6+0 i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

kan ikke tro det... :o jeg skal liksom holde det hemmelig på jobb. Så , mens jeg står ved tavla i dag og babbler i vei om forlyder dill og dall, avbryter en av de søte små med: "det ser ut som du skal ha baby, skal du det" ?? og setter to lyseblå øyne rett i meg!!! jeg begynnte å fnise og le og sa at jeg har blitt slik fordi jeg er slik en sofa rumpe!! :hoho:

Så bytta de tema (6-åringer er velsigna slik det går fort fra det ene til det andre)..

Nå pleier jeg å gå i ganske trange klær, og er ganske tynn. Vises det raskere på tynne?

jeg mener jeg er jo bare 6 uker på vei og jeg får jo ikke på meg en eneste av buksene mine, og det er på vei dit med noen av skjørtene mine og! :o Hvordan skal jeg bli? Ballong? Nei ser heller for meg noe av størrelse LUFTBALLONG :erter:

iKKE no vondt lenger, men har begynnt å bli uggen på kveldstid. mista matlysten og plages med å få i meg særlig frokost og middag.

Frukt og salat er det eneste jeg greier å tenke på når det gjelder mat.

Er ikke direkte kvalm.. bare veeeldig uggen...burp.

Var på første legetime i går jeg. Har en veldig grei doktor som mener jo før og oftere jo bedre! hurra.

underlivsundersøkelsen tok ikke to sekunder engang. Faktisk gikk det så fort at jeg ble mistenksom på om han gjorde jobben sin ordentlig. Jeg merka det jo ikke engang?? skal det virkelig være så "enkelt"?

nå hører det jo til historien at jeg tror legen min hater å ta underlivsundersøkelser...

I sommer var jeg der tre ganger for egentlig å få den underlivsundersøkelsen for kreft,, (den alle over 26 får tilbud om), men han utsatte det og utsatte det,,, nei det tar vi neste gang,,, så tilslutt gikk jeg til privat gynekolog istedet..

I går og måtte jeg nesten overtale han til å gjøre det.. han begynnte;" ja du kan nekte altså, du behøver ikke hvis du absolutt ikke vil",så spurte jeg om det ikke er best og at han er jo doktoren min så jeg gjør jo som han vil!! " ja men jeg kan ikke tvinge deg og du står heelt fritt til ikke å gjøre det"... Tilslutt gjorde han det og da følte jeg det nesten som om JEG MÅTTE OVERTALE HAN!! Er det ikke som regel pasienten som gruer seg til det der da? :hoho:

Jeg hadde en rar drøm i natt. Jeg stod å vaska opp, og plutselig gikk vannet eller noe, fosteret var iallefall på vei ut.. og jeg tenkte, det var da rart, jeg skal jo ikke føde før jeg er 6 måneder på vei..(HALLOOO) Er det ikke litt tidlig med 6 uker liksom?

Det var overhodet ikke noe panikk i drømmen , og jeg var ikke bekymret for å miste babyen,, fokusen var mer på at "dette er jeg faktisk ikke helt klar for"..

Jeg ble mest redd for ikke å greie det, at jeg ikke hadde fått nok tid til å innse at jeg faktisk skulle ha baby???!?!?! At det var et sjokk å plutselig få en baby midt i hendene....og jeg aaante ikke hva jeg skulle gjøre med den??

Kjempe rar drøm.

vel vel.. marilyn 6+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

ja ja. har spydd tre ganger på ei uke. På jobb foran alle sammen for å gjøre det hele helt perfekt!!! :-?

jeg er kvalm om morgenen, om kvelden midt på natta, ja nårsomhlst hvorsomhelst.

har kjøpt meg "gingertrips" , reisesyketabeletter med ingefær.. Det skal jo liksom hjelpe...

tjaaaaa, jeg er ikke kjempeimponert akkurat. Dessuten smaker de litt gugge.

derimot synes jeg grønne epler hjelper.. Så nå har jeg et daglig inntak på 5-8 epler pr dag.. samboeren er helt fortvilet.. Det er alltid tomt når han nærmer seg fruktfatet. :kysse:

ellers symptomer i uke 6:

-harde bryster,

-oppblåst mage

-treg mage

-masse luft som vil ut (ups, kanskje det er alle eplene som gjør det?!)

-kvalme og spying

-reagerer veldig på røyk og parfymelukt

-veldig sensibel (jeg stor tuta da jeg såg en episode av "REX" her en kveld, hva ER det som skjer med meg????)

-så trøtt og sliten, men det er vanskelig å si om det er mer enn normalt, jeg pleier alltid å gå i hi i januar!!!!

Vel vel, marilyn 6+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i noe av det du skriver :ler:

vonde pupper

spengt i magen

treg mage

Luft :oops:

Kvalm (ikke kastet opp enda)

Ellers så er jeg veldig trøtt og matlysten veldig varierende :oops:

Men, vi holder ut :hoho:

Håper 6+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia!

Hvordan går det med deg? Stakkar deg som kaster opp da!!!! Håper det gir seg snart!!!!

Jeg har det fint, er fryktelig trøtt, tisser mye og har ømme pupper, men heldigvis ikke kvalm! Håper alt er bra med deg!

Koz.. :wink:

Lucky 7+0 i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dyp medfølelse når det gjelder kvalmen. Jeg har vært kvalm og kastet opp flere ganger daglig siden 6-7 uke. Er snart 16 uker på vei....Er -litt- bedre nå føler jeg.

Jeg synes du er tøff som jobber ved siden av. Jeg måtte ha sykemelding, det var ikke mulig å jobbe. Du får passe på så du ikke sliter deg ut. Det er ikke bra.

Særlig ikke når du er kvalm døgnet rundt.

Rent bortsett fra det så hørtes det veldig sunt og flott ut med så mange grønne epler om dagen. Du får nok en sunn baby....:-)

Ha en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Sitter her og det er lørdagskveld. Kjeder meg og fant ut at jeg kikker innom en dagbok: din :D ...

Gratulerer med baby i magen :hoppe:

Koselig og artig å lese hva du går gjennom. Du skriver godt!

Ville bare skrive noen ord til deg om din "fuktige" nyttårsaften: Jeg fant ut i 1996 at jeg var gravid. Ikke bare "litt" gravid :ler: - men 12 uker på vei! Jeg var skikkelig bekymret og hadde sååå dårlig samvittighet siden jeg hadde flere fuktige kvelder mens jeg var gravid (selvfølgelig visste jeg det ikke :wink: ). Men det gikk helt fint med gutten min. Så slapp av og kos deg med graviditeten din du.

Jeg sitter og håper at denne måneden har det klaffet for oss også. Har "bare" prøvd i 15 måneder enda. Men jeg nærmer meg 31 år, så den biologiske klokken tikke fortere nå enn for 7 år siden... :-?

Kommer til å følge med deg.

Klem fra Maya30 :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med baby i magen!

Forferdelig synd med kvalmen. Det vet jeg alt om. Her og står det på døgnet rundt, men jeg kan anbefale tabletten Phenergan (25mg). Det har jeg fått (det er på resept) og det holder meg i live. Faktisk kan jeg føle meg ganske bra når jeg tar den, men jeg er helt avhengig av å holde meg helt i ro i tillegg. Begynner å tære litt på psyken nå, for jeg er så innmari sliten av å ha det slik. Men i det sist føler jeg at jeg har blitt litt bedre. Håper det stemmer. Sist spydde jeg i et sett i 9 mnd. og jeg orker ikke å ta den runden igjen!

Nok om meg, håper det går bedre for deg i hvertfall, og hvis ikke må du tvinge legen din til å gi deg tablettene. Legen jeg fikk de hos sa at man trygt kan ta en tablett morgen og kveld så lenge det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

åhhh nå er jeg skikkelig deppa.. Jeg har ikke tenkt å si fra til noe doktor om kvalmen,, det er jo noe veldig mange har er det ikke??

men i dag har jeg bare fått i meg 4 knekkebrød.

Det er stress og rot på jobb, jeg var sykmeldt i to dager for to uker siden pga influensa. Derfor tør jeg ikke være hjemme igjen.

I dag har jeg vært skikkelig slapp og uggen. Får ikke gjort noe.. Sa fra til klassen at jeg er litt syk og lurte på om de ikke kunne synge mens jeg ser på.... Det var alt jeg hadde energi til..

Herregud! skikkelig kvalitet over skoledagen ja med en lærer som er som et slips... :cry:

I morgen er det attpå til personal møte til klokka 21.. uæææææ...

Det idiotiske er at jeg fikk ny jobb for 2 måneder siden. Og at jeg mååå få fornyet kontrakten min i april,,,, og det værste sjefen min veit "er sånne som er hjemme bare de føler seg litt slappe"...

uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Saa kjempekoselig at du har faatt 'en bolle i ovnen'. Kjenner meg veldig igjen paa oppblaastheten, men den forsvinner etter hvert. Blir spennende aa foelge med deg videre i svangerskapet.

Klemmer fra LillePersille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marilyn

jeg ble hjemme i dag jeg... dødssliten!!

oppblåsthet ja?? jeg er faktsik mindre nå igjen enn for 2 -3 uker siden?! Heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Så kjedelig med den kvalmen da :x . Be legen din om tablettene Jen nevnte, kanskje du da holder ut på jobben så lenge som du må.

Ønsker deg uansett god bedring.

Kos fra Håper 7+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

Så lenge jeg ikke er "værre" enn nå kommer jeg ikke til å begynne med tabeletter.. Er skeptisk til sånt. Sikkert teit men.. jeg kommer meg iallefall stooort sett på jobb og får heller takle å være uggen og sliten for tiden...

det går vel over snart...

Er det bare meg eller fryser andre gravide mer enn vanlig??

Etter at jeg ble gravid blir jeg så gjennomfrosset når jeg er ute?Var ikke sånn før??

Jeg blir så INNMARI kald bare det er noen minusgrader?!?!?!

brrr.

hilsen istapp 8+0 (litt nærmere de fine "12" ihvertfall. saaaakte men sikkert) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heia!

Hvordan går det med deg? Fortsatt like kvalm?

Jeg fryser ikke noe spesielt mer enn tidligere... har alltid vært en frossenpinne, så det kan jo være det!

Her står det bra til.. litt sliten, men ikke noe annet enn at jeg klarer meg helt fint gjennom dagene. Har vært på UL og sett vår lillevenn.. gynekologen fastslo at vi er en uke lenger på vei(altså 9 istede for 8), så det er genialt!! En uke mindre til de magiske tolv. Det var iallefall stort å se at min lille var der, og levde i beste velgående!

Du får ha en fin helg!

Koz.. :wink:

Lucky og lillevenn 9+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

hva lucky? fikk du på ultralyd alleredè?? jeg får ikke før uke19 jeg... Heldiggris.. men det er kanskje forskjellig praksis fra kommune til kommune?

Kvalmen den siste uken har vært helt for jævlig rett og slett. Men fredag ble jeg plutselig veldig fin. Benytta sjansen og løp på resturant og spiste en diiiiger hamburger... I dag har jeg også vært kjempe bra :D :D :D

Deilig å ha lyst på mat etter tre uker på knekkebrød og melk... blæææh.

Håper den gode perioden varer.. jeg var litt depprimert over kvalmen sist uke...man blir veldig sliten av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

i dag har vi vært skikkelig flinke.. Rydda opp i rotet og dritten på "roterommet", fått det i system. nå ligger feks ikke gammasjene i verktøykassa eller badmington settet i posen med sandpapir lenger..

Jeg ble sliten og kvalm av det.. men det får være så. Nå skal jeg til mamma og spise morsdagskake.

neste år er det kanskje vår tur? hi hi. :lol:

Var å så james bond i går.. det var den beste jeg har sett.. (av 16 sette)..

marilyn 8+3

Uff leste forresten om linea som mista.. jeg vet ikke hvor langt på vei hun var. men uff jeg blir så nervøs av sånt.. Ikke godt å høre om.. Jeg føler meg så veeeeldig gravid.. Det må være grusomt skuffende å miste nå!!! :cry:

Har lest om mange som driver å kjøper ting og tang til babyen.. Jeg tør ikke det jeg....

Men jeg er vel litt pessimist av meg og tør ikke puste helt ut før "ungen" er rundt 18ÅR tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Grunnen til at jeg fikk UL så tidlig er at jeg fikk legen min til å henvise meg til gynekolog(fastlegen min har jeg på en annen kant av landet). På det gynekologiske senteret jeg går tar de iallefall alltid innvendig ul for å konstatere svangerskapet. Noe jeg er veldig glad for! :D

Ellers var det godt å høre at du er bedre i form, håper det varer!

Synes også det var fryktelig trist å lese om lineA, men vi får krysse fingrene for at det skal gå bra, og se det positive i det: ikke mange ukene igjen til en viktig milepel!!!

Ha en fin søndag, og kos deg hos mor!

Koz.. :wink:

Lucky + lillevenn 9+4 i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...