Gå til innhold

marilyn hopper ut i det.


Gjest marilyn

Anbefalte innlegg

Det værste er at jeg har skrullete tanker i hodet om "enn om jeg bare innbilder meg det, at det var feil på testene? at mensen ikke er forsinket, men har forandret syklus eller noe annet mystisk?" så pinlig det blir når jeg må fortelle at jeg vaaar faktisk ikke gravid?!

:ler: kjenner den der ja. Ble vel ikke beroliget før jeg så det selv på ultralyden... men er ennå ikke helt sikker...

Regnemetoden er slik: antall uker og dager fra første dag i siste mens.

40 uker senere er termin :D

Hilsen Klips + småtten, 28+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:D :D :D :D :D :D :D

GRATULERER SÅ MASSE!!!!

:D :D :D :D :D :D :D

SÅ kjempe gøy! Dere er så heldige!!! Jeg ønsker dere alt godt og lykke til med det nye året. Dette blir spennende! Åhh, jeg håper jeg håper på to blå og ikke dum tante... Skal ha ikke-mens i morgen! :roll: aner ikke hvordan jeg skal klare å vente heller.

Men uansett! GRATULERER!!!!

Hold oss informert da!

mange nå-må-du-holde-deg-fast-lille-spire-vibber

fra magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare gratulere deg også.....kjempemoro å lese at alt er i boks.

Ikke bekymre deg for nyttårsaften, det er nok helt unødvendig.

Gleder meg til å følge med videre her....

Klem Marlena

12+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: kjenner den der ja. Ble vel ikke beroliget før jeg så det selv på ultralyden... men er ennå ikke helt sikker...

Regnemetoden er slik: antall uker og dager fra første dag i siste mens.

(Det er jo ikke alle som vet når de hadde EL, vet du. Jeg for eksempel! Eller som husker akkurat når de hadde sex. Derfor mer saklig å regne fra siste mens enn fra befruktningsdato.)

40 uker senere er termin :D

Hilsen Klips + småtten, 28+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

hm, jeg har vondt i magen... urk.. :o

man blir jo lett bekymret i slike omstendigheter...

Hvis man kan snakke om symptomer kan jeg si at jeg føler meg like inntørket som sahara i munnen.. jeg drikker og drikker men er like tørr i munnen.

også har jeg mer som "foregår i magen", det bobler , bruser og jobbes der nede. eller er det bare jeg som er mer obs på mage regionen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER så masse med baby i magen!!!! :D - og takk for koselig hilsen og oppmuntringer i min dagbok. Ønsker deg alt godt og kos deg i svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marilyn

for ei helg....jeg er sylta av forkjølelse. Har konstant vondt/murring på høyre side, mannen er bortreist og jeg sitter bare hjemme alene og bekymrer meg..

I sta løp jeg i piss regn ned på kiosken for å leie meg en film og når jeg kom tilbake hadde jeg litt rosa utflod. HJELPHJELPHJELP.. :o :o :o

Dette (om det går bra) kommer til å bli verdens lengste svangerskap og jeg kommer til å bekymre meg til en ung død :( ...

Heldigvis kom det ikke noe mer..

Jeg håper jeg kommer meg på jobb i morgen for jeg blir

av å sitte her å grubble og kjenne etter...

Men veldig koselig å få hilsener. Det hjelper på humøret.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

jeg er fortsatt hjemme med influensa.. snørr og hodepine så det holder. jeg har vært totalt asosial siden fredag og knapt nok sett en sjel . bare sitti her og bekymret meg...

Lest masse på nettet om mager,smerte, på en side, små blødninger,,, uff og huttemegtu...

I natt hadde jeg så vondt at jeg våkna av det.. det er så rart..

Men ærlig talt, er det noe galt så kjære vene snille la meg miste det med en gang: NÅ ISTEDET FOR OM 2 MÅNEDER!!!!!

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.. har lest at mange har vondt allerede fra uke 3 fordi ting strekker seg.. men det gjør meg veldig bekymret at jeg bare har vondt på en side.. hva om det er svangerskap utenfor livmoren??

Jeg var til legen i går for å få meg sykemelding for influensaen.... Så jeg spurte han om det var normalt å ha vondt.. og blødninger,, han sa at 1 av 4 får små blødninger uten at man kan si noe om hvorfor.. Mange har og smerter, men ikke alle. Han syntes det var litt rart at jeg hadde vondt allerede nå... Men vi fikk snakke mer om det når jeg skal tilbake den 22. stønn. Okay da...

Torsdag skal jeg på jobb igjen. og takk og pris for det.. dette blir jeg GAL av.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

God bedring!!!!

Takk for hilsen! Ser du er litt bekymra, og trøst deg med at det er jeg også. I dag er det 8 dager siden jeg fikk vite at jeg var gravid, og jeg kan ikke tro det! Sa til ei veninne i dag at jeg skulle ønske at jeg kunne fått et bevis på at det er der og har det bra!!! Har tatt tre graviditetstester, bare for å vise det for meg selv!! Er bekymra for at det ikke skal gå bra. Men så har jeg perioder hvor alt er bare fryd, og jeg kunne rope det ut til hele verden!!!!

Du snakker om stikking, det jeg kjenner er mensmurringer, vet ikke hvordan jeg skal forklare det: "nyping" eller litt kanskje det kjennes ut som stikking(vet ikke- ubehagelig i allefall) men det flytter seg fra den ene siden til den andre, og så noen ganger over det hele - akkurat som om jeg venter mensen. Det er ikke super vondt bare ubehagelig og går over ganske kjapt. Snakket med svigerinna mi, og hun hadde det også sånn i førsten.. tror det er ganske normalt... jeg prøver i allefall å ikke tenke på det. Krysser fingrene for oss!! :wink:

Lykke til videre, det er godt vi har hverandre og kan utveksle hvordan vi har det! Artig at vi er nesten like langt på vei. I dag er jeg 4+6 hvis jeg har forstått det riktig.

Koz... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stikkingen som du kjenner er (aller mest sannsynlig) at livmorbåndet strekker seg. Dette merkes hos noen. Jeg merket det i mitt første svangerskap og da fortalte jordmor meg hva som var årsaken ( I mitt første svangerskap gikk jeg til jordmor og lege hver gang)

Det er litt komisk for nå går jeg bare til lege, da jeg var hos henne sist fortalte jeg at jeg hadde vondt nede i siden og skulle bare teste på hva hun ville svare....Hun hadde ikke noe greie på det for hun sa bare åååjaa.

Men jeg visste jo hva det var så jeg maste ikke mer om det. Men det er tydeligvis ikke alle leger som vet like mye da.

Ukene farer av gårde synes jeg. Det er ikke lenge siden jeg var 4+2 og jeg synes jeg var uendelig langt på vei allerede :-)

Jeg er sikker på at alt går bra med deg.

Ikke vær bekymret men gled deg over hver dag. Det første svangerskapet er helt unikt og den tiden er så spesiell og fin.

Når man har smått fra før blir det mye mas og kjas og jeg får nesten ikke tid til å tenke før enda en uke har gått.......

Men første gangen kosa jeg meg, sov mye, gjorde ting jeg ville, innredet barnerommet, malte i huset, sydde osv.

Gå på kino og spis laaaaange romantiske middager med mannen din så ofte du kan. Gled og kos dere sammen.

Ønsker deg lykke til - vi snakkes -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

hurra. jeg har faktisk ikke hatt vondt i siden siden jeg skrev den siste mailen... Håper det var litt forbigående..

Men,, jeg tror hormonene mine er helt på snurr. Fy flate jeg bekymrer meg plutselig for ALT.

:o

Det som nå opptar tankene mine, er at jeg er redd for at mannen føler seg utenfor.. for han går dette veldig fort.. Det skjer jo ingenting med han, og han vet liksom ikke hvilke spørsmål han skal stille for å finne ut hva som skjer. Og jeg igjen synes det blir litt rart å rapportere hver en bidige ting som skjer. Er redd for å kjede han eller noe?!

Men han vil jo være med... hm.

Noen andre som har fått det litt "rart" med mannen sin når de har vært gravide??

marilyn 4+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED 2 BLÅ

Og takk for hilsen i dagboka mi. Jo det har vært strevsomme uker for min del. Men det er nok verdt det!!

Skjønner bekymringene dine. Jeg gikk på tå-hev de første ukene og var livredd for alt. Hadde veldig mye vondt i magen( menssmerter) men de er borte nå. Alle sier til meg at det er så vanlig å ha disse smertene fram til ca uke 12 så det er ikke noe å bekymre seg over. MEN selvsagt, det er jo du som må kjenne på om det føles ok eller om du bør til legen.

Godt iallfall å høre at smertene dine forsvant!

Det er jo en spennende tid med masse forandringer i kroppen. Så jeg vil nå bare ønske deg et fint svangerskap og lykke til med babyen i magen!!

Klem viwi 12+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann :lol:

Kjenner meg igjen i hvordan du har det :lol:

Ang. mannen: Jeg ga ham en bok, "Den store babyboken" og sa at han måtte lese litt i den for da ville han kanskje komme på hva han kan spørre om. Det er jo gjerne slik at hvis man ikke har peiling, så vet man heller ikke hvilke spørsmål man skal stille.

Kanskje du kan gjøre det samme, finne en bok om graviditet (det finnes veldig mange gode) og be ham lese litt.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

herreguuud så trøtt jeg er.. Vet ikke om det er rester av influensa som holder meg nede eller om det er graviditete.. gjeeeeesp.

I morgen begynner jeg på jobb igjen. det kjennes ut som om jeg har hatt fri i ukesvis og at kroppen min er heeelt annerledes enn for 1 uke siden. Jeg gruer meg faktisk. jeg er lærer i en hektisk 1 klasse. Ganske stressende.. Lurer på hvordan det blir nå jeg!!

Var ut å så på bøker med temaet" pappa for første gang" i sta, hm,, jeg fant ingen jeg synes såg så spesielt bra ut jeg... men vi har lennart Nilsson boka... Den er kjempe fin.. Iallefall bildene.

Snakket forresten med en jordmor i dag,, hun sa at slike smerter er pga det gule legemet påvirker eggstokken for å fortelle den at det er barn på gang,, den gjør eggstokken mer øm og vond, og det har overhodet ingenting med svangerskap utenfor livmor å gjøre. Selv om jeg har vondt på en bestemt side.. Disse smertene ville man ikke kjenne før uke 8 og da var det snakk om skikkelige SMERTER. da ville jeg ikke være i tvil mente ho..

'puuuuuuuuuuuh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

hurra! Ingen "sånne på siden" smerter i dag...

Bare vanlig mens murring... Men det bekymrer meg ikke for det har jo alle andre og. nå skal vi ut å spise og kose oss. jeg er litt sliten men får prøve å holde hodet oppe når kjæresten ber meg ut...

:P marilyn 5+0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest marilyn

Hurra det er helg!!

I helga skal jeg bare kose meg slappe av, (og dessuten skrive rapporter for å komme ajour med 7000 tidsfrister som bare løp fra med siden jeg hadde influensa :murvegg: )

I morges mens jeg stod der å smurte min faste brødskive med ost og kaviar stod jeg å tenkte på at puh jeg har ikke blitt kvalm enda heller.

5 minutter etterpå måtte jeg på do. urk.. jeg kasta ikke opp men det var på hengende håret.. Håper det ikke er sånn det skal bli framover.. Åsså jeg som har så lang vei til jobb og må kjøre bil og greier... uff!

dessuten har magen min forandret seg det siste døgnet.. Den har blitt stein hard!!!

Vanligvis er magen min som en myk liten pizza deig, men nå er den som et trommeskinn. og så kjennes det ut som om noen har festa en krok i innsiden i navlen min som de holder på å drar i... Hm?

Mannen og jeg måtte le da vi kjente på magen min..

Jeg tenker litt på alle de som har mista før 12 uker... det må være fælt! For hver dag som går jo mer og mer involvert, blir jeg. Føler mer og mer at det er mitt! :)

Uff, jeg håper det ikke skjer noe fælt. :( !!!!!

Men det rare er at jeg føler at det går bra nå!

vel vel. god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

hva gjør så jeg for tiden?

sover, sover sover, klamret meg til stolen min en times tid på kafe i dag. tussla hjem og sov i 5 timer... Herregud... så kjedelig jeg føler meg. Greier knapt å holde igang en samtale...

Og jeg er så daff. Får ikke gjort noen ting... GJeeeeeesp :Gjesp: . mamma ville vi skulle gå å se ringenes herre 2 men jeg greier det bare ikke.. Jeg vil helst sitte i stille rolige rom hvor det ikke skjer så alt for mye.. I kveld skal mannen på pub med noen venner.. Jeg gidder bare ikke.

Hilsen eremitt marilyn.5+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, husker det der, sov meg gjennom en måned eller to til å begynne med jeg og. Takk for hilsen i dagboken min forresten. Du lurte på om jeg hadde tenkt på reising og barn og det har jeg, så jeg skrev litt om det i boken min. Når det gjelder reising som høygravid må du huske på at du ikke får lov å fly siste måneden (eller rundt der, spør selskapet, de er redd du skal føde på flyet vet du) men ellers sier jeg som jordmoren min svarer på alle spørsmål: kjenn etter hva som føles bra for deg :D

Lykke til videre, håper du ikke blir for plaget av smerter og kvalme og trøtthet og alt mulig fremover.

Hilsen fra Klips og småtten, 29+5 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...