Gå til innhold

marilyn hopper ut i det.


Gjest marilyn

Anbefalte innlegg

Gjest marilyn

åja lucky. sånn å forstå.. Lurte litt på hvorfor noen var så heldig å få ultralyd allerede ja..

Vel.

jeg er faktisk i bedre form :hoppe: , kan ikke beskrive hvor glad jeg er for det.. Håper det varer.

Var ikke kvalm i det hele tatt i morges og spiste frokostblanding. wow. holdt meg forsiktig til knekkebrød på jobb, ble litt ekkel i to tiden men det gikk ganske fort over. Spiste pytt i panne til middag. Dobbelt WOW.

eR litt uggen igjen.. men myye bedre enn forrige uke.

har vært sinnsykt trøtt i dag. Sov i 1 1/2 time etter jobb. (sooofarompe nr 1.)

I dag skulle jeg løfte en av 6 åringene 1 meter opp og det var som om det reiv i et operasjonssår i magen.. Har kjent det før når jeg løfter litt tungt.. Akkurat som om noe ny grodd blir dradd og slitt litt i arrene..

Ikke døds vondt, men akkurat nok til at man holder opp med det man gjør..

Marilyn 8+4 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marilyn

:kjempesinna: fytti rakkern for et humør jeg har vært i , i dag.. I går kveld sovna jeg på sofaen i 18 tiden, og sto opp og tok på pysjen , skrev litt her inne og la meg 21.20 sov som en turbo stein i hele natt. Hadde en fin dag på jobb, og kommer hjem og føler nesten for å rundjule mannen bare han ser på meg :o ??????

det værste er at han reiser offshore i morgen og blir borte i to uker så går jeg her og oppfører meg som en gorten ku?!!?!

hallo,, skjerpings... :evil:

nå kan jeg tross alt gorte, og sove for meg selv i to uker... Det blir vel trist nok fort nok det tenker jeg...

grrrrrrr.

Marilyn 8+5. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

ja ja så har mannen reist. jeg er både fornøyd over å være hjemme alene samtidig som jeg er veldig misfornøyd med det...

jeg har faktsik typisk pms og en delstikkinger i magen. mulig at jeg skulle hattmensen nå hvis alt var som vanlig.. føler meg iallefall veldig premenstruell....

Marilyn 8+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe herk aa gaa aa bekymre seg. Det er godt aa vite at man ikke er den eneste. Da faar man bekreftet at det ikke er unormalt...om ikke annet. Takk for soete ord i boka mi. Det gjoer dagen litt lettere. Ser at kvalmen har begynt aa gi seg for det. GODT!

Klemmer fra Persillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

aaaah , jaaaa jaaa , sukk, hmmm,,,ææææh åh, suuuuukkkk*******

Herregud så innfernalsk kjedelig og trist det er å være hjemme alene??

jeg har vært å gått i fredstog, vært på alternativ messe, møtt 4 forskjellige venninner, sitti på cafe nesten hele helga... og jeg kjeeeeder meg. så eeeeensom.

mannen min mannen min mannen min..... :cry:

jeg føler at huset har forfalt i helga , sammen med kroppen min og alle klærne mine.. Er litt sliten tror jeg .. ikke helt i humør liksom...

Gleder meg til å gå på jobb imorgen...

Gleder meg til mannen kommer hjem...

Graviditetstegn:

-brystvortene mine har forandret seg, blitt mørkere og større (hm)...

_jeg har fryktelig mye utflod(æsj)

-humøret mitt er som en berg og dalbane

-trøtt og lat

-fortsatt merkelige matvaner, er det noe jeg ikke liker blir jeg KVALm, er det noe jeg liker greier jeg ikke stanse å spise det(knekkebrød, melon yoghurt, grønne epler, eple juice, vaffler, og ALT som er søtt...

og jeg har sååååå lyst på røykalaks,, men det må jeg vel holde meg unna..

Marilyn 9+3 (hm,, det går jo raskt framover jo :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann

Godt å lese at kvalmen har bedret seg.

Ellers så ser jeg at nå er vi faktisk nøyaktig like langt på vei. Var på ul sist uke pga at jeg ble gravid så hurtig etter SA'en. og da mente legen at jeg var akkurat 9 uker. dvs 9+4 i dag.

Nurket var 22 mm langt og hjerte slo som besatt. :hjerter:

Håper humøret bedrer seg snart, men det er jo ganske vanlig å være litt humørsyk, merker litt til det selv også.

Håper 9+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

hoi, det var artig å vite at jeg og håper er kommet like langt!!!

i dag er jeg sliten igjen.. brukte tre timer på jobb etter klokken 14 hvor jeg ble kjempe engasjert i en sak,, stressa eller, ble iallefall litt"opphisset" og det får jeg lide for nå. Er kvalm og ekkel. ugh.

Glemte å spise og da går det slik som i dag... Jeg har ikke det samme pågangsmotet nei.. Men heldigvis har den værste utålmodigheten min gått over. Jeg var mer heks enn lærer en periode. :o

Jeg ble litt bekymret i dag... Problemet i dag: jeg var ikke hjemme før nærmere 18.00 i dagHELLER... Jeg fatter ikke ,, Jeg drar på jobb i 7 tiden og er nesten aldri hjemme før 5-6 tiden. Fy søren for en "karriere mamma" jeg skal bli.. Det er ikke det at jeg er en sånn super duper karriere babe, men jeg rekker jo ikke det jeg MÅ gjøre hvis jeg ikke holder på så lenge.. Har i tillegg 40 min vei til jobb. Men det er vel ikke uvanlig. Har jobbet i bhg og tenkt stakkars unger som må være der dagen lang... Hvordan skal jeg få fikset det slik at det ikke blir slik hjemme hos oss? Det er jo ikke bare å slutte å jobbe?!?!

Og jobben krever jo bare av oss ikke sant? så det er jo ikke mulig å bare "droppe "å gjøre ting? Ikke synes jeg jeg daller så mye heller. Normalt effektiv og normalt orden på ting.

jeg må kanskje lære meg å gi mer F. Det kommer kanskje av seg selv når man får barn for man får viktigere ting å tenke på .. (IIIIIK barnehagen stenger om 12 minutter feks) "jippi" dette blir strålende..

hm. :o

marilyn 9+5

Ps en venninne lurte på om jeg hadde begynnt å tenke på NAVN???

i himmelens navn er ikke det litt tidlig? ELLER? oj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

har hatt fri i dag... åh så deilig,, har ikkefått gjort så mye akkurat men..

Er hormonene mine i fri flyt eller har jeg blitt skikkelig idiot?

jeg grein så jeg nesten begynnte å hyperventilere av ally mcbeal i går.

for ikke å snakke om hvor rørt jeg bl av at rachel og ross kyssa hverandre når de endelig skulle få babyen i går?!?!?!? :rodme:

Har hatt litt vondt i halebeinet mitt og korsryggen min i dag.. uff! når jeg har gått har jeg plutselig fått følelesen av at noen stakk en kniv opp i korsryggen min og vrei rundt... hjelp! :o

håper det går over.

Marilyn 9+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Takk for hilsen

Da jeg var hos gyn til UL, ga han meg termin den 21. sept. Så det er jo litt rart at du har termin en dag før meg når vi ellers er like langt, men ting kan jo forrandre seg der.

Jeg har også prøvd forskjellige terminkalendre her på nettet og fått opp forskjellige datoer. Kanskje det har med lengden på syklus å gjøre? Hva vet jeg??

Ellers så har jeg vært litt mindre kvalm de siste dagene, så jeg håper den perioden er over.

Jeg er også blitt veldig overfølsom, griner for de minste ting, (også Ally) :oops: Tror det er ganske vanlig.

Håper ellers det går bra med deg.

Klem fra Håper 10+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

jeg og får forskjellige terminer etter hvilke terminkalendere jeg bruker.. den tidligste var 18 september.. vel vel. uansett ikke så farlig,, de kommer jo sjeldent på termindato allikevel, gjør de ikke?

jeg bekymrer meg nå for at jeg skal få i meg for lite mat. jeg så for meg at når jeg ble gravid skulle jeg få kjempe lysst på mat, men dengang ei.. jeg spiser nesten ingenting. og går ned ivekt. jeg er veldig tynn fra før av så jeg har ikke mye reserve lager å ta av.. HM.

jeg spiser bare frukt og knekkebrød kankjkje en tynn pølse til middag. jeg er ikke kvalm eller spyr ikke lenger.. men er uggen med engang jeg tenker på mat...

dessuten savner jeg matinteressen min. før likte jeg å lage mat og stulle og stelle til en koselig middag med mannen. nå greier jeg ikke handle en gang.. sukk.

jeg leste nettopp på snart mamma.. mange der som skal ha i september som har mista.. og de merka ikke at ungen var død engang..uff....

Redselen for å miste er som en mørk skygge over svangerskapet, er det noen som greier å la være å tenke på den?

Marilyn 10+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Marilyn!!

Ser at du plages med redsel du også. Det er visst mange som gjør det. Håper tiden frem til de magiske 12 går raskt for deg da!

Ønsker det all mulig lykke fremover, og satser på at det går bra!!!

klem Magnhild :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marilyn

ja, det virker som om alle egentlig engster seg mer eller mindre når de er gravide. mamma sa det at det er værre å være gravid nå enn for 30 år siden, nå vet vi så mye om alt som er skadelig og det er vannvittig mye å passe seg for, gjøre , ikke gjøre, absolutt ikke gjøre osv.

vel vel.. har vært mye gravide snakk i helga . har hatt besøk av en venninne som også er gravid. hun synes snart 30 er aaaaalt for sent tidspunkt å få barn på :ler:

halvparten av venninnene mine er jo single enda og kommer ikke til å få barn på leeeenge enda,,, og jeg tror no fortsatt det er håp for de... Dessuten har vel det mer med personligheten å gjøre. kan ikke si jeg føler meg urgammel akkurat..

vel. jeg har hatt en kjempe fin helg og slappa av de luxe.. nå er det tydelig at jeg begynner å få igjen formen, for jeg føler meg så lat.. jeg gjør så lite.. men samtidig er jeg så slapp og.. det er nok en kombinasjon av graviditet og februar.. jeg pleier å være slik hver eneste vinter.

I dag kommer mannen hjem. Hurra. Gleder meg.

Marilyn 10+ 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Rart dette her med redsel for hva som kan gå galt...

Da jeg var gravid for 7 år siden - svevde ikke tanken meg på at noe kunne gå galt. Og det gikk jo kjempebra...

Denne gangen tenker jeg på alt som kan gå galt/tenk hvis jeg ikke blir gravid osv... :oops:

Du kan trøste deg med at det går som regel bra og at de aller fleste får jo mer enn et barn... :wink:

Ønsker deg en riktig god helg.

Klem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest marilyn

joda, det luffer og går. Har nå kommet inn i min 12 uke :P:P:P

og alt er egentlig veldig bra. Begynner å føle at jeg kommer til hektene igjen. Det har vært forferdelige travle tider på jobb i det siste, så nå bekymrer jeg meg selvfølgelig for at jeg stresser livet av både meg selv og småttet.

Prøver å roe ned men det er vanskelig når alt og alle løper rundt med skuldrene like under ørene og gjerne jobber haugevis med overtid. stønn.

skal bruke helga på å få hvilepuls igjen!

Marilyn 12+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

var visst ikke helt ferdig:

formen er egentlig på bedringens vei. likevel har det skjedd noe de siste to ukene:

* jeg har endelig fått litt større pupper

*de er ganske ømme, men ikke skrekkelig

*jeg har fått mye større mage, ser ut som om jeg har spist tre reale porsjoner med risengrynsgrøt :ler: så jeg har pakka bort buksene mine.

*jeg er ikke kvalm lenger

*jeg drømmer og fabulerer om kjønn og hvaaaa det er som kommer i søvne,, (en natt drømte jeg at jeg fikk appelsiner!!!!), og hele tiden drømmer jeg sånne syke ting hvor jeg i drømmen tolker om det skal bli gutt eller jente. Feks en kurv betyr jente, blå betyr gutt, og konklusjonen i drømmen er: det blir gutt! ELLER jente!. hø...En skikkelig god analyse ja.

*den sinnsyke trøttheten har gått over

*det er en stund siden jeg har grini sånn av tv nå!puh,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

:o

nå begynner jeg vel bli en av disse hysteriske paranoide da.

på lørdag ble jeg skikkelig svimmel. det gikk virkelig rundt for meg, og jeg greide nesten ikke gå selv... jeg måtte støtte meg i noen for å gå rett.

Det gikk ikke over selv om jeg spiste og da jeg lå i senga var det akkurat det samme. på natta våkna jeg og var kvalm av snurringa. På søndag var jeg litt bedre,,men vi dro ned til legevakta med urinprøve. Satt selvfølgelig der i 3 timer sammen med febersyke og en bakterie flora som er værre enn værst. Når jeg endelig kom inn sa den sure damen i mottakelsen at "jammen det er jo helt vanlig å være kvalm å svimmel" under graviditet da...jeg fortalte at jeg var blitt bedt om å komme å ta en urinprøve av han på tlf og med verdens sureste stemme hhylte hun"ja har du det da?" (se for deg en av tegningene av roald dahls heksene) ja sa jeg så tok hun meg i armen og dro meg inn på bakrommet og tok urinprøven min. Endelig fikk jeg inn til lege og tok div blodprøver, klemte lytta på magen osv. han konkluderte med "jeg hakke peiling"( ordrett sitert) og ba meg ringe igjen hvis jeg ble værre ,, "men han hadde på følelsen at jeg kom til å bli bedre"...

Man føler seg jo som en idiot på skaden. Blir behandlet som om vi forstyrrer dem i sitt prektige arbeide. Og veldig betryggende at legen har på følelsen at det går over,, særlig når han selv sier han ikke har peiling.

i dag er jeg mye bedre.. men fortsatt svimmel. Og veldig sliten.

Vel,, hvem vet hva det var. Ikke mye hjelp å få på legevakta iallefall.

Jo,, jeg fikk iallefall sjekka at det ikke var eggehvite i urinen. Blodtrykket var også greit.

hm. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

jeg drømmer i villelser om graviditet. Jeg drømmer at jeg skal føde. når jeg ligger på magen og strekker den ut så blir det sånne stikkinger i magen, kniper litt liksom, og jeg tror jeg sov slik for jeg drømte at fødsels smertene skulle være akkurat slik. i allefall fikk jeg en jordmor som ga blanke F, dustete sykepleiere, mannen min kunne ikke/ville ikke komme fordi han MÅTTE jobbe(?????), men KOMPISEN hans kom istedet(??????).. og var med på hele greia. Ungen fikk for lite oksygen, og jordmora mente at nei dette måtte jeg bare greie sjøl, det vakke no å bry seg om. nå måtte ikke jeg være hysterisk. Og pulsen min var alt for lav, og da fikk jeg kjeft for at jeg ikke hadde trena under svangerskapet og spist feit mat. Stønn! alt som kunne gå galt, gikk galt. og jeg glemte helt å være rolig og avslappet så det gjorde døds vondt og jeg var kjempe redd. Og som om ikke det var nok, så var kompisen av den litt sjenerte typen så han satt der og rødmet og greide nesten ikke snakke til meg, likevel var det han som måtte ta over for den fraværende jordmoren og hjelpe meg... og han presterte å si at han fikk ikke til å hjelpe meg fordi det var så mye KLISSJ der?!?!?! halooooo.. :ler:

og jeg var selvfølgelig i tillegg lyn forbannet for at mannen min ikke gidda å være med og sendte den mest generte kompisen i stedet....

jeg merka jeg var skikkelig nebbete og grinete mot han da jeg våknet i morres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...