Gå til innhold

marilyn hopper ut i det.


Gjest marilyn

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor

Det blir lange dager mens en er sykemeldt ja... :-?

Merker det selv...

Blir masse tid her inne på KG og SM... :oops:

Du får bare ta et og et trinn om gangen.

Holde bekkenet mest mulig stabilt.

Fordele vekten godt på begge bena.

Ikke sitte med bena krysset.

Kjøpe silkelaken for at du skal "skli" lettere ut av sengen.

Hva med bekkenbelte?

Klem fra masejenten Maya30 :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marilyn

hø.. ringte fra jobb... jeg har kontrakt ut juli på den måten er jeg sikret fødselspenger sånn akkurat..) nå ringte de og ville forkorte kontrakten min til ut juni istedet?!?!?!?!?!?!?!?!? siden jeg skulle være sykemeldt så kunne like godt trygdekontoret ta over ?!?!?!?!?! hallooooo, da mister jeg retten til fødselspenger!!!!!! da får jeg en måned for lite jobb!!!

stønn.. men de kan jo ikke gjøre det uten at jeg går med på det?... nei det nekter jeg å tro..... sjefen min er grei, så ho forstod problemet mitt, og skulle snakke med lønningskontoret og be de la kontrakten min være..

men dette var jo et så latterlig forslag at jeg har ikke hørt maken.. det er jo vel ingen arbeidstakere som frivillig går med på å forkorte kontrakten sin?? det ser jo alltid best ut jo lengre en har vært i jobb. En måned ekstra er bedre på cv enn en måned mindre :-? ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

jeg plages forresten skikkelig med tannkjøttet nå... Jeg har en diger byll på baksiden av hjørnetanna mi. den blør med jevne mellomrom. 2-3 ganger om dagen. i natt våkna jeg med munnen full av størknet blod.. (sorry grufulle detaljer).. ÆSJ!!!! Tannlegen sier jo det ikke er no å gjøre med det... på gravid forum fikk jeg et råd å bruke florvann og ikke pusse så hardt men det har ikke noe med det å gjøre...

Dette er i hvertfall det værste jeg har med det å være gravid.. Bekkenløsningen er nesten barnemat i forhold..

Jeg vegrer meg for å spise sammen med andre, å spise ute er uaktuelt,, jeg ser jo ikke ut når jeg setter i gang å blø... sukk :cry:

vel det går vel over om 3-4 måneder.....urk :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

herregud jeg føler meg som en skikkelig masekopp som bare syter og syter,, nå er jeg nemlig bekymret over alle kynnerne jeg har,, i natt fikk jeg ikke sove fordi jeg har kynnere nesten hele tiden. hvert andre minutt.. jeg har færre når jeg er oppe faktisk.. er så redd for at de skal gå over i rier.. men det kan de vel ikke så tidlig??!?!?!?!

skal til lege på fredag for å snakke om videre sykemelding eller ikke .. skal spørre han da...

har funnet en liste over hva jeg trenger den første tiden med en nyfødt: gjemmer den her så jeg vet hvor jeg har den:

*6 kortermede trøyer

*6 langermede trøyer

*6 truser evt bodyer

*6 sparkebukser eller dag/natt dresser

* 2par sokker og votter, 2 luer

*2 jakker

* 2 bomullstepper

*1 utepose / 2 nattposer

*24 tøybleier/ 6 plast eller ulltruser.

og forresten... jeg holder no fortsatt på å styre med disse datoene og utregningene og hva man egentlig skal kalle seg jeg..

det ser ut til at de fleste teller uker siden sise mens ikke siden befruktningen(????) så jeg tror jeg går tilbake til det jeg og..

I fosteret er nemlig 22+6 i dag men hvis jeg regner siden siste mens er jeg 24+6... og det høres jo myyyyye bedre ut ikke sant? :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, sveisann

Du er jo midt i den beste tiden av graviditeten nå!!

*tenker tilbake..vil være gravid igjen...*

18 uker høres mye ut, men jeg skal love deg at det går fort. Enda raskere går det når de kommer ut, herregud lillemor blir snart 4 mnd!!!

Ha en hyggelig tid og nyt hvert sekund, trass bekkenplager!

Ps: livet med lillemor kan du lese mer om under generell dagbok

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Grattis med 25 uker!

Jeg leste litt i dagboken din nå, og ser at du er sykemeldt. Det var jo leit da. Men jeg håper nå at du koser deg endog. Jeg synes forøvrig arbeidsgiveren din høres litt merkelig ut som foreslår at du kan korte ned på kontrakten din. Ønsketenkning fra arbeidsgiver...

God bedring, og kos deg masse med magen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

jeg ble døds bekymret fordi legen sa bare fæle ting.. sykemeldingen var ikke no problem i hvertfall.

han lurte på om ikke jeg følte meg svimmel for jeg hadde "veldig lavt blodtrykk", plutselig er det nede på 85/50 mens før har det vært rundt 100/ 60 som er normalt og bra for gravid. Vanligvis er jeg 110/60.. jeg fortalte om alle kynnerne mine og sa at det er for tidlig å få kynnere , så ville han kjenne på magen min ja nå kjenner jeg at du har en kynner ja... sa han,, men jeg hadde ikke det,,, den er så hard bestandig , den er mye hardere når jeg har kynner sa jeg. Da sa han bare "HM" og henviste meg til gynokologisk undersøkelse på sykehuset for å sjekke at det ikke er noe galt, for han sa at "s å har mage og så mange kynnere kan tyde på at babyen ikke har det helt godt" (???????VÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!) jeg prøvde å få vite på hvilken måte, hva det kan bety, hvorfor hvordan eller hvor bekymret jeg egentlig skal behøve å bli,, men han gjenntok bare at "det er ikke sikkert den har det helt godt, kynnerne kan være et tegn på det"... duste svar. ikke no vits å bekymre seg og bla blabladjflksdjfølkasjdfløkajdsflksj!

I tillegg så blir vekst kurven bare værre og værre.. dvs, det har jo ikke noe å si da.. det er jo ikke farlig liksom.. men jeg har nok ikke greid å kutte ned nok på colan tydeligvis.. den her ligger godt over gjennomsnittet ja, sa legen. og satte et kryss langt uti huttaheiti på skjema... men vi lytta i allefall på hjertelyden og den var jevn og fin.

nå vet jeg i hvertfall hvorfor jeg er så trøtt hele tiden. hvorfor adopterte vi ikke i stedet? jeg hater disse bekymringene. og jeg hater mennesker som sier at de var ikke bekymret et sekund under svangerskapet.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

prøvde å ringe jordmora, for å få en betryggende forklaring, men de var der selvfølgelig ikke i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

fikk denne mailen fra kjæresten når jeg sa hva legen hadde sagt.. er helt enig.:

"Jeg har jo sagt det før.

Du har byens dårligste lege.

Dust."

Marilyn, pitte litte grann bedre til mote nå,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

skrev inne på gravid og dette er noen av de gode og berogligende rådene jeg fikk

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg vet ikke om det lave blodtrykket og kynnere i sammen har noe å si.Eller rettere sagt jeg vet ikke hva det betyr.

Men kynnere i seg selv er ikke farlig.

Jeg er 29 uker på vei og har hatt det siden uke 15.Har perioder der det er veldig mye,og da har JM skrevet det ned.JM sa til meg at hvis kynnerene kommer oftere og oftere ,regelmessig da måtte jeg ta kontakt.Man får en medisin (tabl.) som roer dem på en måte.Jeg har mange kynnere enda men som sagt flere i perioder.

_________________

Uke:29+2

To jenter 6 og 3 år

Nå får vi en gutt,lille Aidan!

BABY-SIDEN:

http://www.geocities.com/merete_steve/

VÅR SIDE:

http://members.lycos.co.uk/merete26/

Til Toppen

Gjest

Skrevet: Fre Mai 30, 2003 19:51 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Dustelege sier nå jeg!

Snakk om å skremme vettet av en stakkar!

Det er slett ikke unomalt å ha en del kynnere i svangerskapet - noen har de allerede fra 14-15 uke. Premature rier derimot skal man være på vakt i forhold til, men du merker forskjellen. Riene vil øke i intensitet og varighet i tillegg til at de blir vondere og vondere. De sitter ofte i ryggen i tillegg til i maven og du kjenner nedtrykksfølelse.

At maven er stram har da ingenting med barnets velvære å gjøre! Du er kanskje slank som type? Bra med magemuskler? Mye barn og lite polstring forøvrig? Uansett, stram mave er ikke et faresignal, såsant det ikke er snakk om stramhet pga. eventuelle rier og da mener jeg ordentlige rier og ikke kynnere.

Mange gravide har lavt blodtrykk i deler av svangerskapet. Det er helt normalt. Det kan være litt plagsomt ved at en lett blir svimmel når når en reiser seg fort opp o.s.v., men det er ikke farlig Blodtrykket ditt vil mest sannsynlig stige når du kommer litt lengre ut i graviditeten.

Tilslutt vil jeg si at jeg syns det er utrolig dårlig gjort av legen din å male fanden på veggen samtidig som han vet at det er relativt lenge til du skal til ny undersøkelse. Psykisk terror er jeg fristet til å kalle det.. Gi han tilbakemelding på det og i mellomtiden kan du trygt slappe av - dette ordner seg!

Til Toppen

Jinx

Superaktiv bruker

Ble Medlem: 28 Des 2002

Innlegg: 1152

Bosted: Huset med det rare i ......

Skrevet: Lør Mai 31, 2003 09:20 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Herreg....for en lege...

Hadde skiftet fort jeg ja..

Kynnere er ikke farlig, så lenge de er kynnere..

Men hvis de går over til rier er det noe annet..

Kynnere har alle hele tida, men det er ikke alle som kjenner

like mye til dem. Kynnere er at livmoren trekker seg sammen,

og øver/forbereder seg til fødselen.

Jeg har masse kynnere og lavt blodtrykk 95/50

og det eneste jeg fikk beskjed om var å ta det med ro..

Du kan jo ringe å snakke med jordmor på fødeavd ?

Likere det enn at du skal gå å bekymre deg ihvertfall..

Lykke til

_________________

~* Jinx *~

Dumheten trenger seg frem for å bli sett

Klokskapen holder seg tilbake for å se.....

Jinx’s bok

Til Toppen

Gjest

Skrevet: Lør Mai 31, 2003 10:29 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg mener å ha hørt at å ha kynnere tidlig i svangerskapet ikke er bra, og det kan jo også hende at et lavt blodtrykk i tillegg ikke er så positivt. Legen vet jo sikkert hva han snakker om.

Hvis du ser på internettsiden barnimagen.com så vet jeg at det skal være et telefonnummer som er døgnbemannet med jordmor. Du kan jo ringe dit og snakke med dem. Bare så du er oppmerksom så er det ganske dyrt å ringe det nummeret, men hvis det vil hjelpe deg så er det nok sikkert verdt pengene. Lykke til!

Lykke til!

Til Toppen

Solskinn

Erfaren bruker

Ble Medlem: 01 Jan 1970

Innlegg: 539

Skrevet: Lør Mai 31, 2003 11:21 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg har masse kynnere og lavt blodtrykk 95/50

og det eneste jeg fikk beskjed om var å ta det med ro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

:lol::hoho::sjarmor::briller: :D

he he!

vi har kjøpt oss huuuuus. rekkehuuuuus!!!! hurra hurra hurra!

jeg synes det er forferdelig å kjøpe hus. det er det mest nervepirrende i hele verden, og man blir så jæææævlig skuffet når man ikke får den man har bydd på.. Men nå etter ørtogførti runder med bus så fikk vi den til slutt!! Huarraawejriweroiueorwer...GLEDES HYL! :ler:

Og nå har jeg så mye kynnere at det kjennes ut som om magen er på vei ut av kroppen min, men pytt,,, det er bare gledes-spasmer!

Fra før av bor vi nemlig i en kjempe koselig og fin leilighet, problemet er at den har bare et liiiite soverom... og nå trenger vi i hvertfall plass til en baby seng,, og barnevogn... dette har bekymret meg gangske mye.. vi måtte sannslynligvis hatt barnevogna og klesskapet vårt på stua.(ikke særlig koselig vel),, men nå har vi kjøpt rekkekus på rundt 100 k.meter. og med barnerom, veranda, og det er garantert plass til barnevogn i gangen(i 1 etage,,, ikke 6 trapper sånn som her)...

Utfordringen nå er at vi får leiligheta 3 uker før termin....

ups.. vel vel... jeg er så glad det ordna seg med leilighet jeg!!!!!

Den er i dyrste laget for oss, men hva skal man gjøre når prisene er helt sinnsyke?!

Det beste er at det er i et veldig barnevennlig strøk,, masse barnefamilier :hjerte:

marilyn 25+ 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MASSE MED HUUUUUS!!!!! :ler:

Så bra da!! Det at du får den litt i seneste laget blir jo bare spennende!! Og en utfordring! Hva priser ang, så er det bare å henge med. Et sted må man jo bo... Og så får dere mer igjen når dere selgen om noen år...

Uansett; lykke lykke til!!

(Og kjefte kjefte på teit lege... :frustrert: )

Klem fra Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med nytt hus :D

Blir nok deilig med plass til babyen og dere selv.

Syns du er skikkelig uheldig. Arbeidsgiveren din har jeg jo sagt min mening om før :D og han legen din høres ikke akkurat så bra ut han heller. Trodde leger skulle BEROLIGE urolige mødre jeg, ikke få til å føle seg enda mer usikker.

'Alt er sikkert helt fint med den lille.

Lykke til videre :D

Klem fra Wit 17+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med hus!!

Må være en deilig følelse å ha noe eget...og stort!!

Håper du klarer å holde på "avkommet" til etter innflytting!

Lillen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg får helt frysninger av å erindre hvordan det var å by og by og når man endelig fikk tilslag !

Gratulerer og håper dere er på plass før bebisen er født !

Klemmer fra Hilde, har rekkhus og gidder ikke flytte mer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

GRATULERER MED NYTT HUS. :kyss:

Er ikke misunnelig i det hele tatt nei... :oops:

Her vi sitter i vår store to-roms leilighet på 50 kvadrat... :ler:

Regner me at det bli vår tur neste sommer.

Gleder meg til det.

Jeg har også begyndt så smått med kynnere.

Begyndte i forrige uke...

Men har hørt at det ikke er farlig.

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest marilyn

takk for hilsener!!

Fikk komme på sykehuset i går..

Når jeg fortalte hva legen hadde sagt :" det er ting som tyder på at babyen din ikke har det så bra",, utbrøt jordmora "no lyg du!!???" med en veldig forskrekket mine,, hun syntes det var den mest idiotiske uttalelsen hun hadde hørt, og det hang overhodet ikke sammen med tilstanden min... Å ha kynnere var veldig normalt.. Noen har det ikke i det hele tatt, og noen har det allerede fra uke 12 .. OFTE! uten at det er no farlig..

Men siden jeg nå likevel var der fikk jeg full sjekk.. Livmormunnen var lang og fin, urørt av kynnerne, og så fikk jeg se babyen på ultralyd i gjen.

Den sparket og trimmet, hjertet banket som en klokke. Ultralyd denne gangen var litt uforståelig for den var så stor at jeg fikk bare se en liten del av den av gangen... Det jeg trodde var magen var HOdet?!?!? Så det var fint med ultralyd, men best den første gangen.

I allefall er jeg helt rolig igjen...puuuuh.

det eneste jeg måtte passe på er om kynnere går over til å bli rier.. Jeg forstår ikke det der helt,, men jeg regner med jeg kjenner forskjell.. Håper jeg slipper å stifte bekjentskap med de på lenge ennå .. 14 uker feks hadde passet bra..

Duste lege var det ihvertfall.. gruer meg til å gå dit igjen!!

ja nå begynner jeg å bli fornøyd.. det eneste som bekymrer meg nå er jo denne evindelige økonomien.. vi hadde en liten og forholdsvis billig leilighet fra før av, så vi har hatt romslig økonomi de to siste årene. Deilig. Reist masse, spist ute, gjort det vi ville. Nå blir det nok litt annerledes framover.. Det er vanskelig å se for seg økonomien framover rett og slett fordi jeg ikke har peiling på hvor mye det koster å ha barn.. Men det er no alltid slik at alt koster mer enn hva man hadde trodd..

Vi er også dritt lei av å flytte rundt.. Derfor slo vi til og kjøpte noe som har potensialet til å kunne egne seg i maaaaaange år framover.. det verste jeg vet er nemlig å flytte. Rot rot og atter rot i månedsvis av gangen blir det alltid.

Så nå har i allefall jeg har hatt nok drama denne siste uken. Håper det roer seg litt nå!

Blid og fornøyd marilyn 25+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Det var godt å høre. :P

Kos deg med bebissen du og gi blaffen i den dumme legen din.

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

Hurra har fått tre poser med baby klær, litt forskjellig opp til et halvt år.. veldig greit så har vi litt å "begynne " med.. Har og fått en liten sånn ligge stol.. sikkert greit å ha når baby blir litt større og skal ha mat...

Nå er jeg altså 26 uker:

*Babyen er nå ca 31cm lang og veier rundt 750 gram. Fosteret begynner å reagere på forskjellige sanseinntrykk

*Hva skjer?

Kan leke med fingrene sine, suge på totten, hoste og hikkeDet øverste af din livmoder (fundus) er nu mellem din navle og din brystkasse.

Du kan få kramper, så lad være med at pege dine tæer nedad.

Hvis du fornemmer, at din livmoder pludselig trækker sig sammen og derefter slapper af, skal du ikke være nervøs. Det er helt normalt og kaldes plukkeveer. Disse er som regel smertefrie, med mindre din blære er fuld. Det er din krops måde at forberede sig til fødslen på.

Barnet har gode chancer for at overleve udenfor livmoderen, hvis det skulle blive født nu. Flere og flere børn, der bliver født for tidligt, overlever på grund af lægernes større ekspertise.

The fetus may weigh two pounds now and is busy growing a bigger brain! The lungs are beginning to make surfactant, which keep the lung tissues from sticking to each other and help protect against infection once baby is born.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

Hurra har fått tre poser med baby klær, litt forskjellig opp til et halvt år.. veldig greit så har vi litt å "begynne " med.. Har og fått en liten sånn ligge stol.. sikkert greit å ha når baby blir litt større og skal ha mat...

Nå er jeg altså 26 uker:

*Babyen er nå ca 31cm lang og veier rundt 750 gram. Fosteret begynner å reagere på forskjellige sanseinntrykk

*Hva skjer?

Kan leke med fingrene sine, suge på totten, hoste og hikkeDet øverste af din livmoder (fundus) er nu mellem din navle og din brystkasse.

Du kan få kramper, så lad være med at pege dine tæer nedad.

Hvis du fornemmer, at din livmoder pludselig trækker sig sammen og derefter slapper af, skal du ikke være nervøs. Det er helt normalt og kaldes plukkeveer. Disse er som regel smertefrie, med mindre din blære er fuld. Det er din krops måde at forberede sig til fødslen på.

Barnet har gode chancer for at overleve udenfor livmoderen, hvis det skulle blive født nu. Flere og flere børn, der bliver født for tidligt, overlever på grund af lægernes større ekspertise.

The fetus may weigh two pounds now and is busy growing a bigger brain! The lungs are beginning to make surfactant, which keep the lung tissues from sticking to each other and help protect against infection once baby is born.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...