Gå til innhold

marilyn hopper ut i det.


Gjest marilyn

Anbefalte innlegg

Gjest marilyn

jeg er Marilyn, jeg er 28 og har vært samboer i mange år. Vi vil prøve å få barn.

Jeg blir litt svett når jeg leser i dagbøkene deres her inne. Jeg kjenner meg sånn igjen, og tenker at nei nå skal jeg ikke hause opp dette og begynne å stresse. for da går det jo ihvertfall ikke. Men innerst inne så er jeg allerede så opphauset at jeg likså godt kan innrømme det skriftlig.

Vi har ikke brukt prevansjon på 1 år. Vi har ikke forsøkt å bli gravid så veldig aktivt, vi har bare tenkt at:" ja ja, hvis det blir så har jo det bare vært en hyggelig overraskelse".. Og innerst inne trodde jeg kanskje at det skulle bli. Men så har tiden gått og nå er vi begge veldig klare for å få det til.

Jeg har vært på GU og der så alt normalt ut. Jeg hadde til og med eggløsning der og da som jeg fikk se på ultralyd-skjerm. Gjett hvem som løp hjem og forførte en overlumpet mann ?!

Men det ble ikke noe for det da.. Ja ja.. Jeg tenker mye på det, men har ikke panikk enda. Jeg tror ikke jeg vil begynne å tenke for mye på knep og stillinger, da tror jeg virkelig at jeg blir stresset.

Så jeg tror vi bare fortsetter som før. Mao. når det passer seg. :wink:

Jeg har brukt en formue på graviditetstester det siste året. Både fordi jeg føøøøler meg så gravid hver gang vi har hatt sex. Så greier jeg ikke å la være å sjekke. Dessuten er jeg livredd for å være gravid og leve litt usunt. (når høstmørket senker seg er jeg veldig glad i rødvin, og så lenge det er bare meg å tenke på så har jo ikke det noe å si,,, :blunke: )

Vel vel. Jeg blir vel en del å treffe her inne tror jeg.. Har på følelsen at dette ikke er gjort på 1-2-3..

Hadde ikke trodd det men det er utrolig godt å se at det finnes andre som lurer og bekymrer seg litt og for dette. Ute i den store verden blant venner og kjente virker det jo som om de står på direkte postordre-linje med høyere makter for "alle" andre blir jo gravid i "hytt og pine"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg Marilyn.

Kjenner meg sååå godt igjen (og det gjør vi nok alle som er her)! Håper du slipper å vente lenge. Jeg klikker snart av ventingen, seriøst. Har blitt helt sprø når det gjelder å føle tegn på graviditet. Får hele tiden gode råd om å ta det rolig og ikke tenke på det, men når det nærmer seg en viss tid på måneden er det ikke lett å la være. Og hver gang mensen kommer angrer jeg på at vi ikke prøvde mer. Men, men, gal som jeg er sitter jeg her i skrivende stund og kjenner meg ganske gravid (he he), så vi får se. Og den med rødvinen kjenner jeg meg godt igjen i. Hver gang mensen kommer bruker jeg sjangsen til å sprette en flaske.

Lykke til :D !

Jen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver!!!!!!!

Uff, ja denne vente tiden er helt håpløs jeg er så møkka lei av prøving at jeg holder på og klikka.

Men før nå jeg fikk mensen ble jeg kjempe deprimert, men nå tror jeg mer at jeg inser at dette tar TID.

Er nå i min 10 eller 11 pr mnd så nå må det vel feste seg noe snart.

Håper jakten din på de to blå ikke blir så mye lenger!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

Akk ja... Jeg leser her inne i andres dagbøker at de hopper over sex i mars fordi de ikke vil ha "jule-barn"..

Hjelpe meg.. og jeg som er litt bekymret for at mitt "øyeblikk" aldri blir "riktig."..

Jeg er lærer og bor i en by hvor det omtrent er umulig å få seg jobb for oss. Derfor har jeg aldri gått inn 100% for å bli gravid. Det har jo med støtten man får når babyen er født, dagpener eller hva det no heter blir jo elendig hvis man aldri har jobbet 100% i et helt år..

Men nå er jeg 28 og denne jobb situasjonen min ser jo aldri ut til å bedre seg nå nå får dagpenger være dagpenger.

Hvem vet, eggstokkene mine kan jo være fulle av rust før jeg får meg fast jobb. Jeg får pante flasker eller noe hvis jeg blir gravid. :ler:

jeg blir en smule bekymret når jeg leser dagbøkene, alle styrer jo så mye med temperaturer, tester og tidspunkt!?

Jeg hadde i utgangspunktet bare tenkt å stå på som bare det og overraske mannen min i sexy undertøy til middag hver dag og håpe at ting ordner seg, men så hører jeg her at "nei nei nei" IKKE oftere enn annenhver dag, pga sæd-kvalitet... :o

(sikkert et lurt tips når jeg tenker meg om) :o

HJJeeeelp, :o Jeg kjenner panikken stige... :o har jo ikke brukt prevansjon på et år, så leste jeg her et sted at det er de som har vanskeligheter( 25% av parene) som ikke har fått barn enda , etter 1 år. ups

Disse dagbøkene er visst ikke helt gode for meg.. :roll:

Si meg, når dere har forsøkt å bli gravide:

HVOR AKTIVE har dere egentlig vært?

Det er vel ingen som har sex hver dag/annenhver dag over mange mange måneder??

Jeg er redd for at ved å begynne å lete, føle, måle etter EL , blir litt av morroa med sex borte, og alt så mye vanskeligere?

I tillegg så leser jeg om en som legger rødvinsdrikkinga på "hylla" allerede samtidig som hun bestemmer seg for å begynne å prøve å bli gravid.. Jeg er ikke noen stor dranker altså, men hjelpe meg.. Hva om det går 7 år før jeg blir gravid?? det kan det jo!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marilyn

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skiver.

Ja forrige mnd tok jeg 4 graviditetstester, føler meg nesten paranoid, de var jo alle negative....

Men men sånn er det vel. Ja jeg lurer også på hvor ofte folk "gjør det"

Det blir liksom ikke like romantisk hvis man må mase om det hver dag....for det er jo ikke alltid at formen er på topp hver dag.

Men vi skal nå forsøke annenhver dag i neste periode og jeg tar forløpig verken temp eller noe annet.....

Jeg ønsker deg lykke til og håper dere snart får 2 blå.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

Jeg lurte meg bort til noen hyller på biblioteket som er fulle av gravide-bøker og fant denne som var litt morsom og med mange tips om "what to do og not to do".

Det ser ut til at det er mye som skal klaffe for at man blir befruktet så det kanskje ikke så dumt å legge forholdene best mulig til rette: boka heter

"SNARVEIER TIL SVANGERSKAPET 92 RÅD TIL DEG SOM VIL BLI GRAVID!" den er skrevet av Rikke Bjurstrøm.

Jeg kjente meg så godt igjen i innledningen hennes:

"det er unektelig et paradoks: :x i lange perioder av livet legger vi mye enervi i å unngå graviditet, vel vitende om at ett eneste samleie er nok til å skape en ny verdensborger. OG når vi så endelig vil bli foreldre, gjør mange den nedslående oppdagelsen: den menneskelige reprodukjonene er svørt lite effektiv. " :cry:

"men en rekke små og store endringer i liv og livsstil kan samlet forvandle et barnløst par til stolte foreldre" :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marilyn

jeg greeeeeeier ikke vente... Bare for liksom å få det bekreftet at det ikke er noe så jeg kan få denne ventingen overstått.. Enda er det jo 5 dager til tanta kommer ....

stønn, jeg blir gal av dette! :evil:

Men jeg har jo skikkelig ømme pupper.. eh ja det er vel et like sikkert tegn som da jeg var skikkelig morras kvalm forrige periode.. yeah right.

Æsj jeg kjenner jeg blir sur..

Det er et typisk tegn på at tanta er på veg.. Den siste uken før hu kommer bruker jeg å være litt depressiv og negativ. :evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Jo takk, jeg vet hvordan du føler det nå. Men 5 dager er ikke lang tid egentlig da? Jeg må vente hele 11 dager...

Når det gjelder symptomer så har også jeg hatt de fleste... hver mnd er jeg like sikker. Nå f.eks hadde jeg el for 3-4 dager siden og allerede nå innbiller jeg meg at jeg har festesmerter :ler: Men det kan jo faktisk hende at eggløsningen min bare er forsinket.

Helt enig i at vi blir tulleruske av dette.. men hold ut. Det er ikke lenge igjen!

Klem Posh :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hALLOEN!!!

Koselig me hilsen fra deg i dagboka mi, var så gøy og lese dagboka mi du skriver det alle tenker bra.

Nei det er ikke lett denne prøvetiden.

Kan ikke du skrive noen av rødene..SNARVEIEN TIL GRAVIDITET

Trenger noen av de jeg.

Du lurte på om vi ikke fikk mensen når vi var gravide nei ingen mens tror heller ikke du har mens mens du ammer tenk så deilig....

Håper du skriver to blå om 5 dager lykke lykke til jenta mi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Velkommen Marilyn!!!

Kjenner meg godt igjen i det du skriver, ja..(Me er jo begge lærarar også.. :blunke: )

Mitt råd til deg: ikkje stress deg opp!! Lettere sagt enn gjort sjølvsagt, men dog..

Som svar på eit av spørsmåla dine så skal eg innrømme det at bamsemumsen og lille harefrøken her ikkje haldt på som kaninar heile veien.. :sjarmor:

Me tenkte slik som deg, det skjer vel, og skjer det så er det kjempefint!! Men så kom tvilen og alle dei vonde tankane etterkvart.Er det noko galt med oss?!

Og det var det jo.Men då hadde me tross alt prøvd sånn litt halv, og ganske heilveis i 1,5 år. Trur det er litt viktig å ikkje stresse, men når det popper opp mager rundt deg overalt så blir ein lett litt fiksert...

Og eg drikk rødvin tett og ofte... :hoho:

Lykke til med vidare forføring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

JAAADA, takk for den. Hormonene mine er jo på høstferie tror jeg. Nå har jeg sannelig litt blødning. stønn..

Jeg finner jo aldri ut av syklusen min på denne måten... Bare tull. Men jeg har iallefall alle tegnene på at tanta er på vei.GRRRRSNERR! :evil: :evil: :evil: :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

Ting som hemmer fruktbarhet:

-røyk nedsetter fruktbarheten til både mann og kvinner

-Kaffe øker sjansen til spontanabort tidlig i svangerskapet. Men en liiiten kopp pr dag er ok,

-alkohol sløver fruktbarheten til både mannen og kvinnen, alkohol i store mengder vel og merke

Vitaminer og mineraler mot barnløshet:

-B-vitaminer B6 og B12 øker fruktbarhet.

Evitaminer er bra for både mannen og kvinnen

_sink(kjøtt, egg, sjømat,ølgjær, frø(sesam , solsikke, gresskar)

-B6 (gulerøtter)

-Papaya hindrer befruktning

-drikk mer te, men ikke over 6 kopper dagen

-ikke stress(med jobb og lignende)

-tren med måte

-vær forsiktig med paracetamol

ikke dusj deg nedentil(????) og ihverfall ikke med såpe hver gang- det ødelegger konsistensen av utfloden og sædcellene svømmer ikke så bra

-vær smørefri (vanskelig for sædcellene å svømme i)

For mannen spesiellt:

Varme er den største spermie dreperen. Bare en grad mer rundt pungen så dør sædcellene eller blir svømmeudyktig,

så fra nå av må mannen bare droppe varme dampende dusjer eller stilongs.

Kontorarbeidere eller lang trasnport sjåfører er ekstra utsatt visstnok.

(???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Marily

Tusen takk for hilsen i boka mi :D Håper at dere lykkes snart med de to blå eller to røde - alt etter hva. Sitter selv å tvinner fingrer nå på at de 12 første ukene skal gå fort. Blir 8+0 i morgen. Dette blir spennende.

Ha en absolutt nydelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du, dette var en artig dagbok å lese, både humor og spenning, det eneste som mangler er... ja det vet vi jo.

Kjente meg veldig igjen i dette med jobbsituasjon, ga opp å vente på at den skulle årne seg jeg og, litt skummelt innimellom men en får krysse fingre og tenke at det skal gå med økonomien. På et vis.

For jeg ble nemlig gravid, jeg.

Ganske fort.

Spiste og drakk og vasket meg omtrent som vanlig, drakk forsiktig i slutten av syklusene bare. Sexlivet ble faktisk piffet opp av barnelagingsspenningen, hver dag til hver tredje dag, i midten av syklusen i hvert fall. Og så en pute under baken etterpå :D

Gleder meg til å følge deg fremover, håper dere lykkes!

Klips + småtten, 17+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

Takk for masse fine hilsener.. Gjett hvem som har hatt blødninger i 14 dager?????? stønn.. Uuuumulig å finne el ihvertfall: :cry:

Uansett jeg er iherdig jobbsøker for tiden. Og det er værre enn værst..

Er det noen somkan gi meg noen tips i forhold til fødselspenger? Jeg vet at man må jobbe 6 av de siste 10 mnd før fødselen. Men må det være FAST jobb?? for tiden jobber jeg en del som tilkallingshjelp i skolen. Jeg jobber masse, men jeg tror ikke jeg har rett på pensjon gjennom slik jobbing og da har jeg kanskje ikke rett på fødselspenger heller??

Hva om et vikariat går ut mens jeg er hjemme med baby eller før fødselen? Har jeg krav på fødselspenger da?? Eller må vikariatet være så langt at jeg ennå skal tilbake i jobben når det har gått et år??

Grubble brubble!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

ja ja.. stønn, alt skal no man plages med og.. Jeg har blitt arbeidsledig. og her jeg bor er det ikke bare å kipse i fingrene og vips har man jobb OG barn i magen... NEeeida. :x

jeg har vært på trygdekontoret og lånt meg 2000 brosjyrer om fødselspenger, stønad osv osv.. Og uten jobb, ja da ser det ikke så bra ut... jeg har litt kalde føtter .. og det har IHVERTFALL samboeren min... sukk sukk sukk...

Jeg tenker slik at pytt, blir jeg gravid så flytter jeg og jobber disse seks av ti månedene så er saken biff og jeg får litt stønad.. Samboeren min liker ikke den måten å tenke på.. Han vil at alt skal være i orden føøøør vi begynner å prøve....Ååååå neeeei. Det tar sikkert 100 år før jeg får jobb her i byen... aaaaaaaahhhrgdkjflsdjfkjflks. :x :( :x :( :cry: :evil: :-?

og min biologiske (og litt hysteriske) klokke tikker illevarende høyt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei på deg, Marilyn!

Sitter og leser gjennom dagboka di, det er skikkelig fint å lese fordi du setter virkelig ord på følelsene! Så flink du er å skrive!

Leste det siste innlegget ditt... Skjønner både deg og samboeren egentlig. Skjønner at du ikke har lyst å vente med å prøve heeelt til du har fått deg jobb, for både det å få jobb og det å bli gravid kan jo ta tid, det er jo noe alle vet. Og dere har egentlig prøvd i et år allerede... Skjønner også samboeren din som vil at ting skal være i mer "ordnede" forhold før dere prøver for fullt. Men du vet, det ordner seg alltids for snille jenter! :wink:

Ønsker deg masse lykke til, iallfall, både med prøving og jobb-letingen!

Koz fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

tror du ikke en venninde har blitt gravid?? Ei som har gjort det meste for å unngå det???

HALLOOOOOO????

syKT SYKT SYKT SYKT.... :evil:

Hun er kjempe glad egentlig,, jeg er selvfølgelig glad på hennes vegne... Likevel kjenner jeg at jeg blir pitte litte granne depprimert... ( hvorfor alle andre enn meg ,liksom)

Denne måneden har jeg "kjent, følt, analysert, gravd, sett, hørt, og lurt" på når jeg muligens har eggløsning.. Vel resultat..

Jeg føler meg litke fruktbar som en inntørket rosin. Jeg tror det eneste jeg har i magen er LUFT... Og jeg er fortsatt arbeidsledig...

Ha., hør meg.. Gjett om jeg har pms..

bdkfjslkdjflskjfm!

Mer senere når jeg ikke er i et bedritent humør..blæh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marilyn!

For en artig dagbok du har! :D Jeg er også prøver og kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver! Er bare i prøve månede 2, og håper at det blir to blå før jul!! Føler meg nesten desperat og i løpet av første prøve månede har jeg tatt 3 graviditetstester!! Helt desperat, så kom tanta da, og jeg ble sur!!! men nå teller jeg i vei.. er på dag 5 i dag!

Lykke til med jakten på arbeid og de to blå!

Kos... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...