Gå til innhold

marilyn hopper ut i det.


Gjest marilyn

Anbefalte innlegg

ja mystisk i grunnen. Vi damer er jo så styrt av hormonene våre at det er jo litt latterlig.. Når man leser i gravidites dagbøkene rundt om kring her så er det jo et par ting de kan oppsummeres i:

-humørsvingninger dype som grand canyon

-når vi først har bestemt oss for å bli gravide greier vi visst ikke å tenke på annet

- vi er snart på fornavn med damene som jobber på apoteket

-vi trudde vi skulle spare penger på å slutte med prevansjon, istedet har forbruket tredoblet seg pga alle graviditetstestene

- vi griner litt innimellom for at vi ikke får det til, men dagen etter så er det på`n igjen.

-hadde vi vært like systematiske og målrettet med skolearbeid som vi er i graviditetsforsøkene våre ville vi ha vært professorer og eksperter i ett eller annet, hele gjengen.

Så da er jeg tilbake til normalen igjen.. Pms tar helt knekken på meg. Nå er jeg på dag 2. Jeg skal jo liksom ikke prøve å bli gravid nå jeg, for jeg har jo fortsatt ikke jobb.. Men ,, eh.. vi begynner nok ikke med prevansjon igjen.. Uff nei. så blir det så blir det. he he. :blunke: Blir jeg gravid tar jeg jobb som hva som helst... så det så.

Men jeg lurer litt .. sist hadde jeg en syklus på bare16-17 dager.. Og jeg kan ikke si jeg fant ut når jeg hadde el....

Men har bestilt meg 10 el tester på internett nå.. dette skal jeg nemlig finne ut av!!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Heisann Marilyn. Takk for hilsen i dagboken min.

Liker å lese i din, artig :D

Hvordan går det med deg nå da? Lenge siden du ha skrevet noe her.

Jeg testet TO BLÅ i går :D , så jeg er bare happy for tiden, ikke helt nedpå egentlig :D

Klem fra Håper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest marilyn

Først den gode nyheten: jeg har fått meg jobb!! trallala det er jo helt fantastisk.. Dermed er det bare å sette i gang..

tja,, og det er jo enklere sagt enn gjort. det er jo denne hjemmesiden et levende bevis på..

Dermed bestilte jeg 10 eggløsningstester og traff faktisk allerede på test nr 2. Vel vi gjorde vårt beste vi!!!

Nå er ikke jeg utstyrt med en tålmodighet som noen gang kommer til å gi meg en "nobels"- pris så jeg kjøpte en graviditets test. <disse fra rfsu kan jo si svaret en uke før mens. Og den viste en eneste singel ensom stakkarslig liten ekkel strek... blllrpt. :cry: så som trøst dro jeg på julebord og hadde en kjempefest..

nå er jeg på dag 18 og venter utååålmooodig på neste el.

ja ja.. og sånn går no dagan.

Nå må jeg inn å sjekke dagboka til"håper " ser jeg.. Bra at noen får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Marilyn!

Hvordan går det? GRATULERER MED JOBB!!!

Det var vel godt tenker jeg. Vet hvordan det er å gå uten jobb... :roll:

Ser at vi er ganske likt i syklusen. Moro! Vi får håpe på det beste før jul, men det kan kanskje bli vanskelig...

Uansett så må du ha lykke til, jeg kommer til å følge med deg så hold oss oppdatert!

*håpe-på-to-blå*-klem

magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du har fått jobb! Det tar i hvertfall bort noe stress, og det er ikke bra når man vil bli gravid. Tror det hadde mye å si for meg, for dette var den måneden jeg minst trodde jeg var det, og da klaffet det.

Nå venter jeg spent på hvordan det vil gå framover. Krysser fingre for harde livet for at du skal få det til neste gang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Marilyn!

Gratulerer med ny jobb!

Takk for hilsen i dagboka mi!! Så kom den hersens tanta da, og skyggestreken var bare til for å gire meg opp!!! :evil: Men, da vet jeg i allefall det til neste gang, at strek er ikke alltid strek.. :roll:

Ser at du teller du og! I dag er jeg på dag 2 - jippi! Vi får håpe det klaffer snart for oss begge! På meg blir det ingen spire i julegave, men etter mine beregninger skal jeg ha EL på julaften.. så hvem vet!? :lol:

Følger med deg vet du! Ha en fin helg!

Koz.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

:o Tror du ikke enda en venninne er gravid????!!!!!! Åhhhh jeg føler meg såååå ufruktbar... jeg er jo kjempe glad på deres vegne!!! Men dette paret hadde jeg liksom støtta meg litt på, for de hadde vært sammen i ti år og skulle liksom vente vente vente, så var vi fler i den klubben som godt kunne greie oss uten barn (ha ha ha :( ). Sammen kunne vi stå i mot forventningspresset i allefall. Nå er det bare oss igjen. Alene til å "late" som om graviditet er det siiiste i verden jeg kunne tenke meg..

Det er vel litt teit å gjøre det slik, men jeg tror ting blir 1000 ganger vanskeligere hvis alle vet at vi prøver og strever...

Som om det ikke er nok, så står det i horoskopet mitt at hvis vi blir gravide i år 2002 får vi et barn som vil bringe masse glede og lykke inn i livet vårt.. Vel, vi har jo noen dager på oss.

Desverre tror jeg jeg har eggløsning den 24 og da er ikke jeg og samboeren sammen.. Han reiser hjem til foreldrene sine.

Ååååh, jeg må skjerpe meg, kanskje jeg ganner på meg selv ufruktbarhet ved å sitte her å være så hellig overbevist om at det nærmeste jeg kommer modne egg er i kjøleskapet mitt..

I tilfelle jeg ikke er tilbake før nyttår ønsker jeg alle en god jul og en fin sisteinnsats før året er omme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLOEN :lol::lol:

Kosleig med hilsen i dagboka, håper du hadde en fantastisk julaften og forhåpenligvis kommer ikke EL før i morgen.

Du lurte litt på hvordan jeg fikk mannen min til og teste seg.

Jeg fikk høre at det var best at mannen testet seg først siden det nesten hadde gått 1 år så var det på tide. Han fikk glass med seg hjem bestemte selv hvilkedag han skulle gjøre det på og gikk ned med glasset.

Men aller først tar de blod prøve når de ser den ikke er bra tester de sæden ja det var sånn det var tror eg. Åsså måtte han vente 1 mnd for og ta ny blodprøve er ikke den heller bra blir det utredning på sykehuset så det er det vi venter på nå ja brev fra sykehuset for og vite hvilke tid han må ja sjekkan stakkar.

Men din mann vil vel ha barn???Da må du si han må teste seg kommer ikke videre før vet du

LYKKE TIL HÅPER VI BEGGE TESTER TO BLÅ I ÅRET SOM KOMMER!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. man må vel ta sine forhåndsregler og i dag er dilemmaet: kattepus.. jeg har en innepus med innedo, som må renskes hver dag.. Kjæresten min synes katter er det nestværste i verden og at kattebæsj er det desidert ekkleste i denne verden..

Så til sakens kjerne:

man kan jo få i seg en bakterie som katter er bærere av "katte toxplasmose " eller noe i den duren.. Ganske skadelig for foster og rimelig smittsomt gjennom kattebæsj.. Nå bruker jeg hansker når jeg bytter og rensker katte doen, men...??

Hva har dere andre gjort når dere har vært gravide med katt i huset?

Jeg antar de fleste har en til å hjelpe seg, jeg tror ikke jeg har noe annet alternativ enn å sette den bort til noen andre mens jeg er gravis (snufs!!!!)

mannen min er ikke noe alternativ i hvertfall.

Er det noen som vet noe om dette? Jeg innbilder meg å ha hørt at hvis man har fått i seg denne bakterien et halvt år før man blir gravid så er man imun og leverer det ikke til fosteret..(????) Jeg har hatt katt hele livet og er kanskje imun??????

Noen som vet noe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest marilyn

det er lov det.. man må jo kunne håpe litt når man har sjansen.. Jeg er på dag 25, trallala, det er jo helt fantastisk.. ikke no tegn til tanta,, Har ikke hatt PMS en gang..... Fantastisk!!! :briller:

krysser fingrer og tær,,

tør ikke håpet helt men...

bare litt...

Men jeg blir jo ikke sjokk-overrasket om jeg plutselig får mensen da... Det hender den henger seg opp litt, sææærlig når jeg driver å teller dager slik som nå!!!!!!

Har såååå lyst til å kjøpe test.. men skal vente til onsdag.!!!!!!!!

Hærregud jeg tror jeg er litt optimistisk nå..

Dessuten hadde jeg en fuktig aften på nyttårsaften så da kommer jeg jo til å bekymre meg for det og!!!!!!!

Tåååålmoooodigheeeeeeeet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nå skal jeg fortsette i to dager til med å tråkke sti rundt meg selv og gå på do en gang pr time for å sjekke om det er kommet noe.

Æsj , det er ikke noe..

Slå meg i hodet med no hardt, vær så snill for jeg blir gal av meg selv......

tulle høne! :D :):( :o :-? hilsen frustrert.8) :oops: :cry: :briller: :blunke: :ler::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, sender mange ((((hold-den-ekle-tanta-unna-vibber)))).

Så venter vi spent på onsdag!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Hihi, jeg kjenner meg så godt igjen!! :ler:

Jeg er akkurat sånn som deg jeg. Tror vi er ca likt på dager. Jeg har 28 dagers syklus, så jeg venter ikke ikke-mens før på fredag tror jeg. I alle fall noe sånt noe. Har ikke heøt tellingen for å ikke bli helt sprø...

Ellers så krysser jeg det jeg kan krysse for at du må vente leeeeeeeeeenge på mensen denne gangen!!! Jeg kan godt hjelpe deg med å slå med noe hardt jeg altså... Tror ikke det hjelper deg, men kanskje meg?

mange klemmer og tanker

magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marilyn

2 BLÅ 2BLÅ 2BLÅ 2BLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

JEG tror det ikke jeg truor det ikke ..

Tålmodigheten min gikk ad dundas, så jeg trosset vind is og regn og slet meg til apoteket.. Den snille apotek damen sa faktisk(hun vet sikkert om oss) :nå må du ikke løpe hjem og drikke hysterisk bare for å komme deg på do fortest mulig...da virker den ikke..

Og for EN gangs skyld var jeg helt rolig og tenkte at nei det greier jeg denne gangen.. så gikk jeg på besøk til en venninne ogderetter hjem og tok testen...

Først kom det litt blå farge smygende over hele feltet, så la streken seg på langs og jeg tenkte "fytti rakkern typisk at det er noe gærent med testen" så hoppa jeg i dusjen og i mens samla streken seg og la seg akkurat der den skulle være.. Den var ganske svak, men ingen tvil om at det var en strek...

Samboeren mente den var litt i svakeste laget og at det sikkert kunne bety hva som helst (dust),

så jeg tok en ny en i morges og den ble kjempe tydelig!! :D :D :D :D :D :D :D

Jeg har 24 dagers syklus og er så vidt jeg vet 12- 13 dager på vei.. EEEEH det er nesten, eller det er veeeldig pinlig å begynne å rope overseg så snart, alt mulig galt kan jo skje... Men da kan vi i allegfall bli gravide og bare det er jo mega stort kryss i taket...

men jeg er litt nervøs,, hva om det viser seg at jeg ikke er gravid??

hva om den derre idiotiske festen min på nyttåraften har ødelagt alt??((ååååh :x for en premie idiot jeg er))), Jeg var virkelig super overbevist om at det kom til å ta 100 år før jeg ble gravid, og ville leve så vanlig som mulig istedet for å vente livet av meg..

vel som dere forstår er jeg lettere hysterisk, forvirret, fortullet, i sjokk, en smule veldig bekymret og bare håååper det går bra!!!!!!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

GRATULERER!

Det er så spennende å lese hver gang noen tar testen, husker godt hvor uvirkelig og fantastisk det var.

Ikke bekymre deg om nyttårsaften du, gjort er gjort, og den blå streken var kanskje ikke et del av ditt blodomløp ennå for en uke siden, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Marilyn!!

Dette er utrolig GRATULERER!! Takk for hilsen i dagboka mi, og som du spurte om så ble det aktivitet som ga resultat i jula, jeg er også gravid!!!! :D :hoho:

Kjenner veldig godt igjen det du beskriver!! Er så glad, men samtidig så redd for å glede meg for tidlig!!!

Hvor langt er du på vei? jeg tror det er 4+1 i dag!!! Gleder meg til å følge deg, nå er vi to som venter netsen likt - så artig!!!!!

Hold meg oppdatert da!

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

tuuusen takk for hilsener,, og kjempe artig at lucky også fikk to blå.. Nå håper jeg bare at alt går bra...

Det værste er at jeg har skrullete tanker i hodet om "enn om jeg bare innbilder meg det, at det var feil på testene? at mensen ikke er forsinket, men har forandret syklus eller noe annet mystisk?" så pinlig det blir når jeg må fortelle at jeg vaaar faktisk ikke gravid?! :roll: :o

jeg føler det liksom ikke.. og jeg er fortsatt i sjokk. greier ikke forstå det.. og mannen i hvertfall ikke??!

Hos oss er det mest jeg som vil, han påstår det er pga den biologiske klokka mi.. I dag var vi på kjøpesenter og alle ungene vi såg var skikkelig grinete og snørrete, jeg bare lo, men mannen var blek så blek stakkar.. :ler:

jeg jobber med unger og føler jeg vet mer hva jeg kan forvente på godt og vondt.. Han sitter på kontor og synes nok innimellom at barn er veeeldig skremmende...

jeg er forresten forvirret over hvor langt jeg har kommet,, jeg hadde el den 26 desember,, er jeg da 2 uker på vei eller 4? og hvorfor skriver noen feks 4+1 ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ, så artig!! GRATULERER KJEMPEMASSE!!!!!

Jeg gikk i nesten 3 mnd å kikka på testen før det gikk opp for meg...

Og ang. uker. De regner 2 uker før befruktningen av en eller annen grunn, så da er du vell 4 uker. Og 4+1 betyr 4 fullendte uker + 1 dag, altså er man i 5. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...