Gå til innhold

marilyn hopper ut i det.


Gjest marilyn

Anbefalte innlegg

Lykke til hjemme i hele mai da :D

Nå får du slappet skikkelig av, sånn at du ikke er helt utslitt når babyen endelig kommer..... Skal tenke på den først vet du :briller:

Tror nok legen din gjorde det helt riktige, og den sjefen din skulle jeg gjerne likt å ta en prat med :sinnatagg:

Han kan jo ikke vite noe om gravide og deres rettigheter..... Noen har mer bruk for sykemelding enn andre gjennom graviditeten. Dette er ikke noe som andre har noe med. De burde jo allerede begynt å tenke på at du faktisk snart vil bli borte på heltid, og at det å bære frem et barn kan være veldig tungt.

Nyt sykemeldingen du, og slapp masse av. Håper det bli bra vær sånn at du får vært litt ute :enig_animasjon:

Klem fra Wit 13+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia!

Takk for hilsen i dagboken min!! Bra at fysioterapauten klarer å få gjort noe med bekkenlåsingen da! Så må du ta vare på deg selv nå når du har fått sykemelding, og bare nyte det å ha fri!! Jeg er selv blitt mer plaget med bekkenet, og har måtte bytte vakt i morgen, fordi jeg ikke orker mer enn et par vakter etter hverandre og da ligger jeg utslått! Skal kontakte lege i løpet av uken å få rekvisisjon til fysioterapaut så får vi se..

Ellers så vet jeg ikke noe mer om fødselspengene enn det ho dama på trygdekontoret sa til meg.. (egentlig burde jeg vel vite det jeg som er ferdig utdannet sosionom om litt over en uke :D !! Har ikke hatt noe om det da, men det er vel bare å slå opp i loven, hvis man klarer å tolke den!) Jeg tenkte å ringe til trygdekontoret her i Bodø for å se om jeg fikk et annet svar her... Det er iallefall en ting som er sikkert :sinnatagg: ... jeg skal ha det som er rett!! Likhet for loven!

Ellers så er jeg enig med deg når det gjelder beregning av termin ut fra ul, bare at jeg heller andre veien... har 28 dagerssyklus og er overbevist om at riktig termin er 19, men gynekologen mente 12. så vi får se da!!!

Du får ha en fin helg! :wink:

Koz.. :vinke:

:hjerter: Lucky og lillevenn termin 12. september-03 :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

såååå, her sitter jeg. ikkejobb, ikke noen plikter, bare rooooo..

hi hi. En blanding av deilig og kaos oppe i hodet mitt. Deter jo sååå mye jeg skulle ha gjort på jobb.

Håper jeg får det mer på avstand etter hvert...

Vi skal på visning i kveld. Spørs om vi ikke må begynne å lete etter større hus/leilighet.. Men det er jo så dyyyyrt. og jeg er veldig kresen.. Kan feks ikke tenke meg å bo i blokk med barn.. drømmen er enebolig med hage, men det har vi sikkert ikke råd til.. vel vel. vi får se...

skal til tannlege i dag. ugh..

kanskje besøke en venninne?

kose kose.

:D

Marilyn 19+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

typisk.. mista det jeg skreiv..

det har jeg gjort i dag:

-vært til tannlegen og betalt 500 kroner for at hun skulle bruke 2 minutter på meg og uttale " åhja,, ja du har en sånn typisk gravide byll i tannkjøttet du, ikke no å gjøre med det, den varer kanskje resten av graviditeten, 500 kroner takk."

-vært på biblioteket og lånt en skummel lydbok

-slik at jeg kan strikke mens jeg hører lydbok, nå er jeg nemlig litt mer motivert til å få ferdig en genser jeg har holdt på med i 1 år, så jeg kan forte meg å begynne med BABY-KLÆR ISTEDET!!!

-kjøpt gave til venninne

-hinket meg hjem i hjem med døds vondt i skambenet.. gikk ikke en km engang men det ble tydelig vis litt for mye.

-eller:

mannen kjenner nå at det sparker. Han har hatt en tendens til å legge hånden på magen min i tre sekunder og "nei kjenner ikke no jeg", men jeg har sitti i tre timer i intens konsentrasjon før jeg kjenner spark.

Nå er de hver kveld mellom klokken 10 og 12.. Ganske mye.. et spark hvert tiende sekund... men de er veeeeldig svake, små søte dullt.

-skal til fysioterapeut i morgen . Gruer meg for jeg er alltid værre etter å ha vært der, i tillegg så har jeg vært så ille siste uken at jeg ikke har fått gjort øvelsene mine noe særlig.

Marilyn 19+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

:(:(:(

bekymrer LIVET av meg.. har ikke kjent NOE BEVEGELSE SIDEN klokken 18-19 i går kveld????

og den siste uken har jeg kjent tydelig bevegelse og spark hver kveld og ofte i løpet av dagen HVER dag,,, men ikke nå?!?!?!?!?

IIIIIIIIIIK! :o :o :o

Jeg har drukket isvann, spist sukker, dultet og dyttet i magen min,,

er jeg hysterisk nå???

er det vanlig at det tar sånne "pauser" så tidlig i svvangerskapet.

OG jeg som er 1/2VEIS I DAAAAG...

HJELPHJELPHJELPHJELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig bekymrer man seg! Men likevel, i de fleste tilfeller er alt heelt i orden. Prøv å ikke bekymre deg så mye (lettere sagt enn gjort), for når du bekymrer deg, får ikke babyen det bra heller...

Kanskje du skal spørre inne på graviditetsforumet; der er det sikkert noen som har opplevd akkurat det samme, og bekymret seg "uten grunn".

Jeg har ikke gått igjennom et svangerskap før, så kan ikke komme med noen erfaringer. Men jeg forstår deg veldig godt.

Som sagt; prøv forumet, der er det mer aktivitet enn dagboksidene! :wink:

Lykke til!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste på barnimagen.com at det ofte ikke er før rundt uke 23-24 at man kjenner bevegelse hver dag. Tror ikke du trenger å bekymre deg, selv om jeg skjønner deg godt.

Klem fra Wit 14+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Ser du er litt bekymret.

Ikke vær det.

Jeg kjente heller ikke liv hver dag sist svangerskap. :wink:

Men forstår deg så inderlig godt.

Var helt lik sist... :oops:

Dette går bra skal du se.

Klem fra Maya30 :rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

puuuuuuuuuh!!

jeg skremte vannet av meg selv i går..

herlighet, kan ikke huske å ha følt meg så hysterisk og fortvilet før... er det hormoner eller..?? :o (jeg må innrømme at den uggne følelsen har ikke helt sluppet taket,, jeg fikk meg en støkk)..

Men i går kveld i 18 tiden begynnte det å røre seg igjen.. RART! :D jeg kjempe fornøyd selvfølgelig.. Men den rørte seg ikke så mye som det har gjort i de tidligere dagene,, i dag har det vært som vanlig igjen... :D

Takk og pris..

men jeg fikk helt panikk, og slike tanker jeg heldigvis har vært fri for til nå.. Jeg innså at jeg kunne ikke ta dette svangerskapet som en selvfølge, at jeg må bare krysse fingrene, og ja hvis det nå er slik at det går galt så er det jo fordi det er noe galt med babyen...og at den da ikke ville ha det noe godt i denne verden..

stønn!!! Fæææææle tanker, men man må vel bare anerkjenne de....

I allefall skinner sola igjen i dag. Og jeg ligger ikke strak ut på gulvet å "kjenner" etter. :ler:

Forresten har jeg begynt å merke flere graviditets tegn.. Jeg regner med at det er blodtrykksforandringer.. I flere dager nå har jeg om formiddagen blitt skikkelig kvalm, svett og svimmel. Svartna for øynene mine og jeg må bare legge meg rett ned der jeg er.. Jordmor nevnte at man kan få plutselige besvimelser når jeg var der for 4 uker siden.og sa at det var blodtrykket som forandrer seg .. Ikke no farlig.

graviditets symptomer så langt:

-navlen min ble først stooooor og dyp, nå tror jeg sannelig den er på vei ut(æsj-jeg synes det ser så ekkelt ut)

-Litt tydeligere brun strek opp til navlen (æsj- også ekkelt)

- råmelk ut av brystene mine (har forsåvidt hatt det en stund)

-brystene er harde og oppblåste

-(ikke like følsomme og ømme som de var i begynnelsen.)

- litt merkelig humør, litt tendens til å bli lei meg for alle slags syke tanker(hjelp baby rører seg ikke, hjelp kjæresten og jeg har lite sex- liker han ikke forandringene i kroppen min? Oj så mye han snakker om hu berta på jobben??????? :o ) og slik driver jeg viiiirkelig ikke på til vanlig. Han er jo kjempe snill!!.. Jeg føler meg liksom så skjør,,, tåler litt lite... Hm! :-?

-Bekkenløsning som er veldig vondt noen dager, og ok andre dager.

HÅR: mindre på leggene(hurra!), MER på magen (ugh!) :x

-blødende tannkjøtt med en byll på(blæææh! :evil: ) løp (løp og løp fru blom haltet mener jeg) til tannlegen og ho sa jo bare " åja, gravid ja, akkurat ja."

Ellers: so far so good! :D

Marilyn 20+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Heeelt vanlig med rare tanker i svangerskapet.

Faktisk er vi mennesker skapt slik at vi har en hjerne og den har den idiotiske egenskapen at den TENKER av og til. Hehe.

Husker jeg også hadde mange rare tanker om ting og tang i svangerskapene. Husker jeg tenkte at tenk om babyen slutter å vokse eller viser seg å ha japanske ansiktstrekk ( visste jo hvem som var ENESTE alternativ for å være faren siden jeg aldri har vært utro da, men det sier litt om hvor rare vi blir ! )

Kose deg og god helg

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

kjeder meg kjeder meg kjeder meg.

rooolig helg. sambo på fest i går. kom ikke hjem før i morges= sover hele dagen, hele kvelden= jeg er aleeeeeeneeeee.

zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Venner er for tiden opptatt med examens lesing eller ute på byn.. Litt annerledes livsstil nå som jeg er gravid ja.. og særlig med bekkenløsningen da,, kommer meg jo ikke no særlig rundt...

;( men men

har begynt på en baby hette genser.. he he. :hjerter:

Marilyn 20+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Det er jo Gullruten på tv ikveld... Kanskje det er okey tidsfordriv? Hvis du har tv... Hettegenser høres søtt ut. Strikker, syr, hekler du? Du kan jo skrive noen brev...

Lykke til! Og god bedring...

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

joda strikker jeg.. det er et "gen" som har oppstått i meg etter jeg ble gravid. har bare strikket sokker før.

vel.

Var til jordmor i går.. alt vel. Vokser fint og fikk høre hjertelyden. Den var fortsatt på 140.. og mens vi lytta så forandret den plutselig hjerterytme.. sakket ned noen ganger før den begynte i full fart igjen. Jordmor sa det var helt normalt og et tegn på at babyen var frisk(!?)..

de er litt snedige disse som jobber i helsevesenet (ikke det at jeg ikke trodde henne altså, men) jeg hørte om ei som fikk beskjeden om at "jo alt er bra; jenta er FIN og BLÅ!" av jordmora i det datteren ble satt til verden.. Av og til er de så positive at man kan jo bli bekymret for den grunn.

har vært kjempe fin i bekkenet i to dager nå. Gikk faktsik en liten tur i går. Tror jammen meg jeg skal prøve meg på ny tur i dag... så deilig med frisk luft.

marilyn 20+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marilyn

21 uker i dag. HURRA:: :D

gleder meg sånn til å føde, få henne fram, se henne , være sammen med henne!!! greier nesten ikke vente.. Utålmodig.. synes tiden går tregt.

Ventetid.... sukk. Tvinne tvinne fingre...

Marilyn. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hei !

Du har nå bare 19 uker igjen å være utålmodig og ventende på !

He he

Er det ikke deilig å være midt i svangerskapet. Har alltid syntes det har vært stas å vise fram magen ! Særlig i denne tiden før den blir for stor og man blir rød og anpusten hele tiden.

Skjønner forresten godt at du er utåmodig. Du skal jo snart få oppleve det største i livet !

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

jeg rydder i gamle ark og regninger."hurrraaaa" så artig... asdjflkjsidfj jeg blir gaaal! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest marilyn

:lol uke 21:

Babyen din veier nå 400 gram og er 26 centimeter lang. På pikefostre uthules skjeden, og eggstokkene inneholder allerede over seks millioner egg

Tennene dannes i kjeven og man ser at fosteret nå kan skjelne mellom forskjellige smaksstoffer

UKE 21: Kynnerne er livmorens øvelser på å trekke seg sammen

Babyen din veier nå 400 gram og er 26 centimeter lang.Livmoren trener nå på å trekke seg sammen. De færreste som er gravide for første gang merker det ennå, men er du flergangsfødende kan de hende at du kjenner det.

Mot termin kan noen synes det er ubehagelig fordi det gjør litt vondt. Det er særlig mot kvelden når man er sliten at man kjenner kynnerne, som denne øvelsen til livmoren heter. Det den gjør er å begynne å trene seg i god tid før fødselen slik at den er i topp form.

What's Going On with Your Baby?

It’s about 14 ounces and a hiccupping fool! Yep, hiccups are those little jerky motions you may feel -- it’s her little lungs practicing the important task of breathing.

: :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

Babyen veier nå ca 450g og er ca 27cm langt. Fosteret reagerer på lyder og begynner å ha regelmessig rytme med søvn og våken tilstand

UKE 22: De rytmiske små dunkene er babyen som hikker

Babyen veier nå ca 450g og er ca 27cm langt. Tennene har begynt å danne seg. Kanskje du har begynt å merke at den lille hikker, det er helt rytmiske dunk som god kan holde på en god stund før det går over, dette er noe de fortsetter med utenfor magen også. Til nå har veksten gått veldig fort, det avtar noe nå. Den lille hånden har et fast grep om den skulle få tak i noe.

Fordi babyens bevegelser nå i stadig stigende grad kan kjennes utenifra kan det jo være ganske hyggelig å ta seg litt tid sammen enten som en ettermiddagshvil eller før man skal sove om kvelden hvor dere ligger og kjenner på magen. For makkerne blir det litt lettere å forholde seg til det at det faktisk er en til under utvikling.

Det er vigtigt, at du får en næringsrig kost, der er rig på proteiner og kulhydrater. Den rette kost sørger for, at barnets organer udvikler sig til den rigtige størrelse.

Dine gummer kan hæve på grund af graviditetshormonerne i din krop. Tandhygiejne er også vigtigt under graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

ellers er det ikke mye som skjer her. jeg strikker, slapper av. lager mat til mannen. er veeeeldig rolig.. Har det egentlig veldig bra.

bekkenløsningen blir egentlig ikke noe særlig bedre.. Jordmor sa til meg at hvis jeg ikke har blitt bedre innen uke 22 så kan jeg vel egentlig regne med å ha det resten av tiden..nå som jeg er så rolig går det veldig bra.. det verste er egentlig å legge seg i senga, stå opp, snu seg om natta osv. Da føler jeg meg som 92 år gammel.. Men heldigvis kan jeg gå små turer nå.. så ... Nå er det "bare" 18 uker til jeg skal føde... Da synes jeg det høres skremmende raskt ut.. Deilig at det går gramover synes jeg. og herlighet 18 uker kommer til å gå rå fort.

har litt panikk i forhold til det å bo her med bekkenløsning og alle trappene.. men det er jo ikke gjort på 123 å kjøpe ny bolig da.. sukk. Jeg håper vi har flytta inn inytt hus til hun kommer men jeg tviler.. av erfaring vet jeg at slikt tar laaaang tid..

Marilyn 22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei strikkemamma.

Leste om hjerterytmen over, som gikk opp og ned, er det ikke sånn at rytmen forandrer seg når de rører på seg? Mener å huske at de sa det til meg.

18 uker igjen, du, det går nok så det suser ja. Og så noen uker etter det, så får du ditt første strålende smil :D Milla har begynt å smile masse til oss, det er det herligste i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...