Gå til innhold

marilyn hopper ut i det.


Gjest marilyn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Tsss, du skrev innlegget flere ganger sånn at alle skulle se at du er kommet til side 13 i dagboken din. Så det så !

Jeg begynner å skrive på generell dagbok, og du er hjertelig velkomemn innom !

Jeg gjentar forøvrig ; DUSTELEGE !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Marilyn!

Deilig å komme seg til en jordmor som forstår,

og som kan berolige deg litt! :D

Ønsker deg en god pinse!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

ja ja.. pinsa vår har blitt brukt til å gjøre leiligheten litt finere til visning/salg. veldig enkelt med bekkenløsning ja.. jeg sitter i sofaen og kommanderer mannen. :sjarmor: .. trivelig.

er døds sliten..

marilyn 26+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

Babyen er 34 cm lang og omtrent 1 kg tung.

Barnet reagerer kraftigere på lydstimmulering nå. Kan også reagere med stillhet hvis lydene blir for høye. Du er i den fasen hvor du øker mest i vekt. Ta hensyn til dette og pass på deg selv.

Hva skjer?

Alle sanser er ferdig utviklet.

Du tager regelmæssigt på fra nu af og frem til omkring uge 36.

I slutningen af denne uge vil du kunne opleve problemer med vejrtrækningen, fordi din livmoder befinder sig så tæt på dine ribben, og dine lunger ikke har nok plads.

Du vil have hørt dit barns hjerte slå ved et af dine besøg hos lægen eller jordemoderen.

Barnets øjenlåg er i stand til at åbne og lukke.

Mammans vikt ökar och den kommer att göra så fram till den 36 veckan. Det kan vara dags att handla saker till barnet eftersom det ganska snart förmodligen är besvärligt att gå att handla.

Barnets hud är mycket skrynklig men skyddas och får näring av ett lager vernix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

27 uker i dag.. tiden flyr!!

Vi styrer for tiden med å velge riktig megler til å selge leiligheten vår. Vi har hatt 5 stykker her for å sammenligne litt, og de har jo et pris-spekter hvor den billigste la seg på rundt 30 000(den dårligste) og den dyreste (og beste) på 68 000. men i allefall har vi fått den dyreste til å senke prisen sin kraftig... så nå gjenstår papirarbeid og visninger innen forhåpentligvis rimelig kort tid...

Er veeldig spent på hvordan markedet er nå. Krysser fingrene for at det kommer MASSE folk på visning og at vi har solgt innen 2-3 uker.!!! :roll:

dette er det værste jeg vet å drive med. Nervepirrende de -luxe.. når jeg er på plass i ny huset skal jeg ikke flytte på 100 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marilyn

ja ja,, jeg holder no på å styrer med sykepenger, fødselspengerosv osv..

trygdekontoret er så byråkratisk at Kafka sikkert snurrer rundt i grava si.

skal til fyisoterapeut i dag... Har vært litt værre i ryggen i gjen den siste uken.. sikkert fordi jeg har stressa/bekymra meg over huskjøp salg, bla bla bla..

våkna forresten i natt med den værste krampen jeg noen gang har kjent..(eeeh, vel jeg har faktisk aldri hatt krampe før... :ler: ) kjentes ut som om jeg hadde en muskel som hadde krølla seg sammen til en 5.kroning i leggen... det er vel en av gravide symptomene er det ikke? Drit ondt i allefall...

Tørsten er også på topp. jeg drikker mange mange liter om dagen....

Har og hatt en periode med litt hard mage men det er bedre nå...

Marilyn 27+ 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Leggkramper er kjempevondt. :cry:

Jeg fikk et tips av legen min: magnesium + E-vitaminer.

Kjøpte det på apoteket.

Det har hjulpet meg iallefall. :P

Ta det med ro - ikke stort du kan gjøre til eller fra med hus vet du...

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leggkramper er jææævlig vondt ja..

Leste at det også kunne skyldes mangel på kalk..

Det enste som hjelper når du får det er ihvertfall å

stå på den foten du har krampe i..

Eller sparke i veggen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

vel så langt har jeg hatt krampe bare en gang så det er egentlig ikke no stort problem. so far so good.

Men vi har solgt leiligheten vår!!!! :D :D :D

det ringte en person før visning og lurte på om han kunne komme og se,,, så la han inn bud tvert.... over prisantydning og VIps det var det!!! HURRA!

HVA KAN JEG SI: PUUUUUUUUUH!!!!! :briller:

Mannen sa det at egentlig burde vi feire med champagne men i disse omstendigheter, skeiet vi ut med en god iskaffe istedet!!!

Da er alt i boks!!!! på 2 uker.... HElt utrolig!!!

Nå sitter jeg å blar i interiør blader, og ser på fargekart... Vi vet ikke helt når vi får overta ny huset enda så det er usikkert når vi skal flytte. håper det blir så snart som mulig,, kommer til å bruke ferien vår/hans på å pusse opp hvis vi får muligheten,, slik at det er mest mulig fixt til babyen kommer.... det hadde jo vært deilig da...

Marilyn 27+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

Skrevet: Tir Jun 17, 2003 10:31 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

vi haaater husarbeid.. det er så sinnsykt kjedelig... Vi har prøvd mange varianter,, skippertak, nitidig planlegging-fast dag, faste rutiner , hvert vår ansvarsområde-skikkelig militært.. men det sklei ut uansett.. særlig i de værste vintermånedene..

Det eneste vi krangler om er husarbeidet.. Hver bidige gang vi skulle vaske/ordne etter jobb endte det med surmuling og krangel.. Man har jo bare ikke energi til det der etter en lang arbeidsdag og helgene er "hellig"..

fant en link her under hus hjem og hage,, som egentlig er litt interresant.. Nemlig angående hat-arbeid nr 1.. jeg begynnte å tenke over hvordan vi ghør det for tiden og det er jammen ingen smal sak å få rengjøringen til å fungere bra.. Vi har brukt årevis på å venne oss på hverandres vaner og finne en felles forståelse for hva som er rent, koselig , rent nok, og når man skal la være ¨å mase på hverandre angående rydding.. Vi er sikkert ikke det eneste paret som har trøbblet på det området...

I år er det første året at vi har funnet en metode som fungerer sånn rimelig ok uten at vi sitter å skuler på hverandre over såpeskummet! jeg jobber tilfeldigvis 80% (fikk ikke mer) og dermed ble husarbeidet hovedsaklig mitt på den ene fridagen.. Ikke det at jeg plutselig elsker å vaske,, men i det minste er jeg ikke dritt sur og utkjørt allerede før jeg starter,, så dette har virkelig vært en kvalitets -invistering for både trivsel, forhold og renslighet i huset vårt..

Hvis vi skal jobbe 100 % igjen og ha barn i tillegg har jeg lysst på en som kunne komme 1 eller 2 timer i uken.. PGa kranglinga og de sure vibbene vi greide å skape over gulv-vasken.. Noen har ekteskapsrådgivning.. vi må ha vaskehjelp.

Man kan si hva man vil om likestilling, men fy flate jeg tror no egentlig at familie livet fungerte vel så bra før når dama i huset ikke behøvde å ha like mye "karriere " som mannen... Ikke missforstå meg.. jeg ville bli gal hvis jeg måtte være husmor på heltid,, men jeg blir og hysterisk i perioder over å komme hjem til et hus som alltid er litt skittent, rotete og støvete... Har ikke støv på hjernen altså,, men har ofte følesen av at det kunne vært litt renere og finere her hjemme...

Kravet til damer har tatt litt overhånd synes jeg.. Man skal være elskerinne om natten, gourmet kokk til middag, mønster mor etter jobb, og karriere kvinne om dagen, og samtidig ha tid til personlig utvikling gjennom hobbier .. Innimellom så føler i allefall jeg at jeg holder på å klikke.

Mannen er ofte veldig sliten han og,, så det er vel ikke noe enklere for de heller.. Det er vel mer problemet at det er for mye for oss begge når vi begge er i 100% jobb.

Håper v har råd til å fortsette med at jeg jobber bare 80%.. Jeg har det mye bedre med meg selv da...

_________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Først og fremst graulerer med HUS! Så utrolig deilig da!! Og gratulerer med å ha fått solgt leiligheten!! :hoppe:

Tusen takk for hilsen i dagboka mi! Er helt enig med deg at det er deilig å slappe litt av og ta livet med ro! Det blir ikke noe bedre av å stresse og derfor føltes det godt i går da legen sa at de hadde sykemeldt meg helt frem til jeg går ut i permisjon.. har hatt sykemelding i 14 dager av gangen tidligere, og det er litt slitsomt å gå å ikke vite.. men nå er den i boks så nå er det bare å slappe av!! Vi flytter om ca 2 uker så det er litt småting som må gjøres her hjemme også..

Har dere noen planer for sommeren da? Det blir vel kanskje nok å gjøre med flytting og diverse eller? Det blir det iallefall hos oss!

Angående madrass til babyen så vet jeg ikke helt.. er fryktelig usikker på sånt.. må høre med de i en eller annen butikk... føler meg ganske grønn på de fleste områder.. og det er jo ikke lenge til babyen er her :o men, det er mye man kan lære hvis man bare vil! :Nikke:

Ellers var jeg på UL igår.. vi får antageligvis en jente baby :hoppe: ! Vi hadde jo i utgp bestemt oss for å ikke vite, men mannen ble såååå nyskjerrig :Hehe: ! Deilig når det er han som blir det!! Det pleier å være mæ!!

Går litt til og fra i sola i dag.. så nå får jeg gå ut igjen.. blir så fort veldig het! :ler: Ha en fin dag!

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

ja, varmen som lucky snakker om er helt annerledes denne sommeren.. det er akkurat som om jeg har en varm potet i magen som bare oser og oser varme.. Gidder overhodet ikke sole meg.

Jeg var til jordmor i går... Hun er kjempe koselig og rolig. deilig å være der å prate litt. Jeg var i god form, men har litt lite jern,, spis mer brokkoli. ja ja. Hun sa at hennes erfaring er at tynne mennesker har mer kynnere og at det er Veldig vanlig. Dessuten når jeg nevnte at jeg ikke kjenner sååå mye bevegelse så sa hun at det er fordi jeg har en morkake som ligger foran babyen.. ååh ja.. Syntes det var litt rart sjø at jeg var den eneste som synes at baby sparkene er så myke og "dempede"..

akkurat nå sitter jeg å biter negler fordi katten min har forsvunnet.. Den har vært borte i 12 timer, hvilket er VELDIG uvanlig... BEkymre-bekymre... Det er jo typisk at det skjer noe nå LIIIIke før vi skal flytte til et roligere strøk! bu-hu!!!

Den pleier aldri være borte mer enn 2 timer av gangen... Håper den kommer hjem snart!!!!

:grine:

Jeg har forresten fått tre bære poser med brukte baby klær... FLott!!! Var på hennes og maurits en dag og kjøpte en gave til en venninnne på barne avdelignen.. Det må være noe galt med meg, men jeg synes det er det ekkleste jeg vet når jenter/damer står å lager ule lyder og sukke lyder i fistel over rosa nuspe suspe duspe baby klær.. Jeg holder det ikke ut og greide nesten ikke å utføre oppdraget mitt engang... er jeg den eneste i verden som har det sånn??

Mannen har sagt at han kan kjøpe baby klær hvis jeg synes det er så fælt.. Det var søtt synes jeg... (me=weirdo!!!)

Så nå har jeg:

- 7 truser i str 50-60

-8 bodyer i str 56-68

-8 nattdrakter i str 56- 68

-2par sokker

-1 lue str 44 cm

-4 underskjorter str 56- 62

-5 sparkebukser i stre 62-68

-5 jakker i str 50-68

-3 bukser str 50-68

- 2 kjole r str 62-68

-1 bomulls varme dress str 68og det er jo slettes ikke værst!!!!!

Hvis noen spør tror jeg jeg skal ønkse oss klær i størrelsen 68 og oppover!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marilyn

Babyen er 35 cm lang og omtrent 1 kg tung. merker at jeg er tyngre ja.

Kroppen er større en hodet på dette tidspunktet

Denne uge er desuden starten på 3. trimester, hvor det er normalt at få kløende hud, kramper i benene, halsbrand, hæmorider, åreknuder, smerter og hævelser. merker at formen ikke er helt toppers ja.. sover dårlig.er sliten, og treeeg mage.

Forstoppelse er også et hyppigt forekommende fænomen på nuværende tidspunkt. Det høje fiberindhold i f.eks. rugbrød og frugt kan hjælpe med til at undgå forstoppelse.

Dit barn kan nu både høre, lugte og smage.

Der sker store forandringer i barnets nervesystem, og høresansen stimuleres af musik, sang og tale (specielt din stemme).baby har blitt mer aktiv.. merker det!

Barnet er omgivet af vernix (hudfedt), der fungerer som en slags beskyttende creme for huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

jeg kjeder meg faktisk. har gjort det litt de siste dagene.. har jo tross alt vært hjemme i 1 1/2 måned. det er jo nesten en vanlig ferie for meg så det er kanskje ikke rart. kollegene mine går ut i ferie i dag.. sykt.

har vært værre i bekkenet det siste uken så da blir det jo litt kjipere. håper jeg blir bedre igjen.

skrev under kontrakt for kjøp av leilighet i går.. PUH og hurra.. ser ikke ut som vi får ta over før 1 september nei.. da blir det å male (og lufte) på spreng... ikke jeg da.. men mannen...

om en uke drar vi på hytta.. gleder meg.. er lei av byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

sportsvogn, bagvogn, dypvogn, mykbag, hardbag,kombivogn, sportstrille, trehjul ,4 hjul, duovogn, :kjempesinna:

jeg blir SPRØØØØØØØØ!

DLSKFJLKSJDFKLJAWEOIRWAUOIE! :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest marilyn

det heller litt mot trehjuling!! med mykbag.. noen sier quinny er litt små, men anguilujak-blæææææh, eller hva søren de heter er litt bedre...

Ellers holder jeg på å prøver å tenke over hva vi skal ha med på hytta.. Drar i helga. Egentlig hadde vi planlagt bilferie nedover europa, men det blir nok ikke noe av det eetter bekkenløsningens inntog og nytt hus.. men jeg kommer til å kose meg minst like mye på hytta jeg.. Blir nok der i rundt 2-3 uker.. Ergo ingen internett tilgang..eller dagbokskriving..

gleder meg helt villt til å komme bort herfra.. er lsdkfjlskdfjkldsf-lei av å sitte her å gjøre ingenting,, da er det minste bedre å komme til et nytt sted å gjøre ingenting.

Marlyn 28+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

her sparkes det ganske aktivt for tiden.. veldig artig.. jordmor sa jo at grunnen til at jeg ikke har kjent så veldig sterke spark er fordi morkaken ligger på framsiden og tar av for spark.. men at den flytter seg etterhvert som ungen blir større... så det er vel det som holder på å skje..

I dag var pappa`n på babybutikk og kikken på barnevogner i 3-kvarter..

Koselig.

jeg møtte nemlig opp i morges og tenkte å se på en trehjuling, som var på martnas tilbud, men den virket så tung.. så ,vel,,, bra vi har godt med tid å tenke oss om på!!

men det ser jo kanskje ut som om jeg kanskje synes det er verd å betale 6-7000 kroner for vogna da.. man skal jo tross alt "slite " med den i mange år...

Den jeg såg på i dag. kosta 3000 og var av en helt annen standard!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips! Se på Teutonia sine vogner. Spesielt trehjulingene der er mye bedre enn Quinny sine. De er lette og enkle så slå sammen, veier lite, har skivebrems foran, kan brukes fra første dag og til de er tre-fire år.

Se på www.pingpong-online.com her kan du bestille vognen og det er mye billigere enn å kjøpe her i langet. Jeg har kommet frem til at jeg skal ha teutonia y2k technoline. Det er en trehjuling som vender fra meg. Og den veier lite. :o

Se på de da! Bare et tips!!

Håper ellers at du har det bra!!

KLem fra Magnhild :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

Babyen er 36 cm lang og ca 1100 g tung.

Barnets proporsjoner står bedre i forhold til hverandre

Hva skjer?

Som mor kan du begynne å få problemer med å spise store måltider, pga for liten plass

Sliten?

Det er helt normalt at et svangerskap tærer på humøret. Her kan du lese mer og

Du føler sikkert et pres på din mave og mellemgulv.

Du kan også have svært ved at spise større måltider, fordi livmoderen vokser og optager mere plads.

Halsbrand er ikke ualmindeligt på dette stadie.

Barnets hoved begynder at have de rette proportioner i forhold til resten af kroppen.

Hjernen kontrollerer nu en primitiv form for vejrtrækning.

Der produceres fedt under huden, som bruges som energikilde og har en isolerende virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...