Gå til innhold

Reiser ikke folk seg automatisk for gravide?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten.2.0 skrev (Akkurat nå):

Rart å klage på at folk ikke reiser seg på venterommet til legen. De gangene jeg er der kan jeg stort sett ikke stå i mer enn noen få minutter.

Jeg stod i 25 minutter på et legekontor en gang, og så satt jeg i 15 minutter. Var der 5 minutter før min time skulle starte. Men leger er jo alltid så ekstremt forsinka! 🤯

Anonymkode: 3006d...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smeltemann skrev (13 minutter siden):

Kommer fortsatt ikke til å reise meg,jeg har før vondt i viljen min til det.

bare vær en ego dritt du

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 10.41):

Gravide er ikke sentrum i universet. 

Anonymkode: dca17...388

Unødvendig kommentar. Handler ikke bare om komfort, men også sikkerhet. Gravide har ofte plager som gjør det vondt å stå lenge, i tillegg til at det kan bli alvorlig om de står, og bussen bråbremser eller kolliderer. 

 

Jeg føler med deg. Få reiste seg eller gav plass til meg da jeg var godt synlig gravid heller. Midt i pandemien følte jeg meg ikke høy i hatten da jeg satt meg ned ved siden av noen heller, men jeg slet så mye med bekkenet og ryggen at jeg trengte å sitte. Smittemessig er det bedre enn å stå mange mot hverandre uansett.

Anonymkode: da94c...a1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (9 minutter siden):

Tusen takk 🥳🥳🥳

Vi har forskjellige syn på ting, at jeg reiser meg for gamle og de som er tydelig dårligere til beins eller det jeg er.

dette gjelder gravide og. mabge steder har gravide lov å sitte på handicaosete i bussen. Ikke at noen bryr seg for alle setter seg jo der

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 11.24):

Ja, det er vanlig folkeskikk, men har du hørt om usynlig sykdom? Man kan være ung og se frisk ut, men være veldig syk og trenge det setet. Av og til skulle jeg gjerne hatt en button eller noe som sa "usynlig syk, trenger et sete" (slik de har i England), for jeg har fått så mange stygge blikk og har måtte si "beklager, jeg er syk og må også sitte". Får fremdeles stygge blikk fra andre som heller ikke reiser seg. Det er vondt altså.

Anonymkode: 4c425...a28

Hva er det med folk som kommer inni slike tråder og på død og liv må kommentere  hAr Du HøRt Om UsYnLiG sYkDoM?🙂🙃

 

Har du hørt om en hel t-bane full med folk med usynlige sykdommer? Et helt fult venteverelse? Det kan sikkert være et et par av de har en god grunn, hva med alle de andre!? Hvis du er usynlig syk, vel da handlet ikke denne tråden om deg. Slutt å føl deg så truffet. De aller fleste har ikke usynlige sykdommer, men driter faen i alle rundt seg og blir sittende. 

Anonymkode: 9ecca...62e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (4 minutter siden):

Rart å klage på at folk ikke reiser seg på venterommet til legen. De gangene jeg er der kan jeg stort sett ikke stå i mer enn noen få minutter.

De gangene jeg er det har jeg gjerne halsbetennelse, skal ta blodprøve, skal sette inn/ut spiral, fjerne føflekk, etc. Kan faktisk knapt huske en gang jeg har vært hos legen og ikke fint kunne stått på venterommet. Du høres jo knapt ut som du henger sammen som menneske om du som regel knapt klarer å stå på bena hver gang du er hos legen.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (2 minutter siden):

dette gjelder gravide og. mabge steder har gravide lov å sitte på handicaosete i bussen. Ikke at noen bryr seg for alle setter seg jo der

Sitter selv på hc plass på bussen. Når jeg kjører bil parkerer jeg på disse plassene også, har blått fint kort i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (Akkurat nå):

Sitter selv på hc plass på bussen. Når jeg kjører bil parkerer jeg på disse plassene også, har blått fint kort i bilen.

hva så? 

har det med saken å gjøre at du selv trenger handicapsete på bussen når det er flust av andre som ikke trenger ddt som og setter seg der? og hva med deg og å reise seg opp i bussen? Er det noen som gjør det for deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sequoia said:

De gangene jeg er det har jeg gjerne halsbetennelse, skal ta blodprøve, skal sette inn/ut spiral, fjerne føflekk, etc. Kan faktisk knapt huske en gang jeg har vært hos legen og ikke fint kunne stått på venterommet. Du høres jo knapt ut som du henger sammen som menneske om du som regel knapt klarer å stå på bena hver gang du er hos legen.

 

Har kronisk prolaps og nervesmerter i foten, så det stemmer godt. Før det var det sjeldent jeg var innom om jeg ikke var døden nær.

Point being: På legevakt og sykehus er det oftere mennesker med behov for å kunne sitte enn andre steder. Da er det rart å klage på at folk ikke reiser seg der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (Akkurat nå):

Sitter selv på hc plass på bussen. Når jeg kjører bil parkerer jeg på disse plassene også, har blått fint kort i bilen.

Da er det helt ærlig desto merkeligere at du har så store problemer med å ta hensyn til andre som også trenger det. Det er faktisk ingen som engang ber deg om å ta hensyn, det er faktisk bare snakk om at andre også skal hensyntas på samme måte som du blir for dine plager. Eller skal jeg si «plager». «Mange som utnytter systemet», vettu.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

hva så? 

har det med saken å gjøre at du selv trenger handicapsete på bussen når det er flust av andre som ikke trenger ddt som og setter seg der? og hva med deg og å reise seg opp i bussen? Er det noen som gjør det for deg?

Er det opptatt går jeg lengre og finner et ledig sete, værre er det ikke. 

Skjønner ikke at det er noe problem å gå noen seter lengre bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (1 minutt siden):

Har kronisk prolaps og nervesmerter i foten, så det stemmer godt. Før det var det sjeldent jeg var innom om jeg ikke var døden nær.

Point being: På legevakt og sykehus er det oftere mennesker med behov for å kunne sitte enn andre steder. Da er det rart å klage på at folk ikke reiser seg der.

Dette var legekontor. 
 

Med dine plager, tror du at ditt funksjonsnivå er tilsvarende gjennomsnittet av mennesker på venterommet på et legekontor..?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (1 minutt siden):

Er det opptatt går jeg lengre og finner et ledig sete, værre er det ikke. 

Skjønner ikke at det er noe problem å gå noen seter lengre bak.

Ja, for det er dette det handler om: gravide krever å kun sitte på HC-setene. 
 

Nei. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.6.2021 den 7.58):

Da får du være sur. Dette var ikke på buss, trikk eller tog. Var hos legen.

Anonymkode: f3efb...67b

Folk reiser seg jo ikke der heller🙄

Anonymkode: 9ecca...62e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sequoia skrev (8 minutter siden):

De gangene jeg er det har jeg gjerne halsbetennelse, skal ta blodprøve, skal sette inn/ut spiral, fjerne føflekk, etc. Kan faktisk knapt huske en gang jeg har vært hos legen og ikke fint kunne stått på venterommet. Du høres jo knapt ut som du henger sammen som menneske om du som regel knapt klarer å stå på bena hver gang du er hos legen.

 

Med all mulig respekt, men det er ganske mange som går til legen fordi de er syke, ikke bare pga prevensjon, ting som i ytterste konsekvens kan gjøre dem syke en gang i framtida eller alminnelige hverdagsinfeksjoner.

Synes du det er galt av de "som knapt henger sammen som menneske" å gå til legen? 

Anonymkode: 2ca5f...f70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sequoia said:

Dette var legekontor. 
 

Med dine plager, tror du at ditt funksjonsnivå er tilsvarende gjennomsnittet av mennesker på venterommet på et legekontor..?

Herregud. Er det vanskelig å forstå at på et legekontor er det en større sannsynlighet for at de som er der ikke kan stå som normalt?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 8.6.2021 den 9.33):

Mens alle de som ikke er gravide gjerne kan falle og skade seg? Mildt sagt spesielt av bussjåføren. 

Anonymkode: 86929...d1f

De har ikke fått balansepunktet sitt flyttet, de er ikke ansvarlig for livet og helsen til et ufødt barn, de har ikke bekkenløsning, selvsagt kan NOEN andre på den bussen stå. 

Anonymkode: 9ecca...62e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

INGEN SIER AT ABSOLUTT ALLE KAN REISE SEG, INGEN TRENGER Å HØRE DIN UNNSKYLDNING HER!

Anonymkode: 5a8cb...5a0

Men poenget er at Ts selv måtte spesifisere at ingen av det andre var eldre. Så i overført betydning mente hun at ingen på det venteværelset ikke hadde noen god grunn til å ikke reise seg,så da er det greit at hun får litt realitycheck! Og seriøst  capslock? Er du 12?

Anonymkode: f81e9...dec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sequoia skrev (14 minutter siden):

De gangene jeg er det har jeg gjerne halsbetennelse, skal ta blodprøve, skal sette inn/ut spiral, fjerne føflekk, etc. Kan faktisk knapt huske en gang jeg har vært hos legen og ikke fint kunne stått på venterommet. Du høres jo knapt ut som du henger sammen som menneske om du som regel knapt klarer å stå på bena hver gang du er hos legen.

 

Ja da betyr det selvsagt at det gjelder alle andre også 🙄

Anonymkode: f81e9...dec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (3 minutter siden):

Herregud. Er det vanskelig å forstå at på et legekontor er det en større sannsynlighet for at de som er der ikke kan stå som normalt?

Større sannsynlighet enn normalt? Absolutt. Alle? Svært lite sannsynlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...