Gå til innhold

Reiser ikke folk seg automatisk for gravide?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (18 timer siden):

Nordmenn er veldig dårlig til dette ja... det er nesten aldri noen som reiser seg for gamle og dårlige til beins en gang, så gravide står nok ikke så sterkt da.

Jeg var i utlandet en gang da jeg var ca. 20 uker på vei, magen var ikke så stor, men man kunne se at det var en gravidmage. Da tok jeg metro-bane og folk spratt opp fra setene sine hver gang jeg kom på. Helt utrolig! Mens hjemme måtte jeg be om å få sitte til langt over uke 30.

skjedde meg og da jeg var i uke 14 i Paris. Da ble jeg litt fornærmet siden jeg selv ikke ville innse at jeg hadde mage da 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 12.17):

At folkeskikken kunne vært bedre skal jeg være enig i, men det gjelder da virkelig mange forskjellige folk og ikke bare de norske.

Hva har forresten hår- og øyefarge med personlige egenskaper å gjøre?

Fantastisk, flere sånne sjåfører!

Anonymkode: ede53...eb2

hår og øyenfarge har ingenting å si. Det er kulturen vår som har noe å si

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

man ser om hun er høygravid da. Skal godt gjøres å ikke se det med mindre vedkommende er veldig overvektig fra før

Njæ, det er ikke alltid lett å se det eller legge merke til andre. At høflighet er en mangelvare i dag stemmer, men dette har folk lagt opp til lenge. Denne typen høflighet tok vel mer eller mindre slutt på 80-tallet. I dag er det heller sånn at det heller er frekt å forvente noe av andre. Det er den tiden vi lever i. Sånn er det. 

Anonymkode: 21b4b...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Maleficenta said:

detcer ikke tungt å bære frampå magen til alle dlgnets tider? prøv å gå å bær på en vannmelon døgnet rundt

4 kilo er jo ingenting, mange bærer jo på 40 kilo ekstra vekt. Gir du bort setet ditt til tjukke folk?

Anonymkode: 91cca...fe3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

De har selv valgt å bli gravide. 

Anonymkode: 6f4af...18c

hva så?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

hva så?

Det betyr at man ikke kan kreve at hele verden tar hensyn til den gravide. Sånn er det i dag. Akkurat som at en person med epilepsi kan ikke kreve at lyset skal være på i en kinosal når filmen vises. 

Anonymkode: 21b4b...6a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Njæ, det er ikke alltid lett å se det eller legge merke til andre. At høflighet er en mangelvare i dag stemmer, men dette har folk lagt opp til lenge. Denne typen høflighet tok vel mer eller mindre slutt på 80-tallet. I dag er det heller sånn at det heller er frekt å forvente noe av andre. Det er den tiden vi lever i. Sånn er det. 

Anonymkode: 21b4b...6a7

sykt trist da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du venter på tur ute på gangen. Ingen ståplasser inne på venterrom nå pga covid.

Hadde denne praksisen vært ibruk på buss og bane, hadde folk måtte gå av bussen på feil holdeplass hver gang en gravid kom på.

Anonymkode: f3efb...67b

jah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

4 kilo er jo ingenting, mange bærer jo på 40 kilo ekstra vekt. Gir du bort setet ditt til tjukke folk?

Anonymkode: 91cca...fe3

de bærer det kun firan på magrn. Man blir framtung

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt klart tilbydd deg plassen min. Reiser meg alltid for eldre og gravide eller de som er dårlige til bens. De jeg merker som er mest hjelpsomme er yngre menn. Eldre menn står bare og ser på om du plages med barnevognen inn på bussen feks. Da er det de unge guttene som løper til for å hjelpe. Rart i grunn, siden det liksom er de eldre som skulle ha lært seg dette og brydd seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.6.2021 den 14.43):

Ofte er "absolutt alle" på et legekontor sånn 4-5. Hos min fastlege tror jeg knapt jeg har sett flere enn tre på venterommet. Det er jo helt fint plausibelt at disse alle sammen har plager som gjør det vanskelig for dem å stå.

Hadde det vært snakk om 30 mennesker hadde det selvsagt vært noe annet. Mulig legekontoret du bruker er stordrift.

Anonymkode: 91cca...fe3

Helt enig! Ts skrev selv at venterommet var lite, og så er det jo avstand mellom stolene i tillegg pga Covid-19. Tvilsomt at det var plass til 30 der. 

Anonymkode: a457b...808

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (På 12.6.2021 den 20.20):

men selv barnløse ser jo at høygravide ser jævlig store og tunge ut. Der kommer det en blåhval vaggende på bussen. Man ser jo at hun bør sitte

Så fordi det er synlig så skal alle ha sympati,men når der er usynlig så er det greit å bli dømt?

Anonymkode: f81e9...dec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er poenget med x antall innlegg om buss,trikk og bane når Ts nevner legekontor? Ingen drar til legen om man er frisk. Og i disse dager er terskelen ennå høyre for hvem som kan møte opp fysisk 

Anonymkode: f81e9...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så fordi det er synlig så skal alle ha sympati,men når der er usynlig så er det greit å bli dømt?

Anonymkode: f81e9...dec

greit og greit. Er ikke så lett å se plager når det ukke er synlig. Folk har ikke en 6 sans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 minutter siden):

greit og greit. Er ikke så lett å se plager når det ukke er synlig. Folk har ikke en 6 sans

Nettopp! Så kanskje greit å slutte å dømme andre mennesker 

Anonymkode: f81e9...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nettopp! Så kanskje greit å slutte å dømme andre mennesker 

Anonymkode: f81e9...dec

det er da gravide som blir mest dømt her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Jeg pleide å få tilbud om å sitte om jeg proklamerte magen min, men hadde ikke så stor mage så måtte liksom virkelige fremheve den og stryke på den🤣

Men den største fordelen var dokø. ALLE slapp meg forbi køen og fikk alltid lov å låne alle toaletter🙈😅

Men vet om mange gravide som ser synlig gravid ut som takker nei når folk spør. Kanskje derfor noen vegrer seg å tilby.

Så de gangene jeg ville sitte presset jeg magen opp i trynet deres og spurte😗😗😗😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysticgirl skrev (22 timer siden):

Hadde helt klart tilbydd deg plassen min. Reiser meg alltid for eldre og gravide eller de som er dårlige til bens. De jeg merker som er mest hjelpsomme er yngre menn. Eldre menn står bare og ser på om du plages med barnevognen inn på bussen feks. Da er det de unge guttene som løper til for å hjelpe. Rart i grunn, siden det liksom er de eldre som skulle ha lært seg dette og brydd seg.

Min erfaring er at det som oftest er middelaldrende og eldre kvinner som hjelper unge kvinner mest. 

Anonymkode: 21b4b...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...