Gå til innhold

Reiser ikke folk seg automatisk for gravide?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tabbet meg kraftig ut for noen år siden. Spurte en bekjent om baby var på vei, noe som ikke var tilfelle! Jeg trodde hun var i uke 30. Det så virkelig slik ut. Aldri spør jeg om noe sånt igjen eller reiser meg opp for noen som ser gravide ut. Man vet aldri 😆 

Anonymkode: 53f56...573

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 6/10/2021 at 11:01 PM, Sequoia said:

Større sannsynlighet enn normalt? Absolutt. Alle? Svært lite sannsynlig.

Ofte er "absolutt alle" på et legekontor sånn 4-5. Hos min fastlege tror jeg knapt jeg har sett flere enn tre på venterommet. Det er jo helt fint plausibelt at disse alle sammen har plager som gjør det vanskelig for dem å stå.

Hadde det vært snakk om 30 mennesker hadde det selvsagt vært noe annet. Mulig legekontoret du bruker er stordrift.

Anonymkode: 91cca...fe3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tilbudt deg min plass. Selv om du ikke kan se det på meg har jeg langt større behov for å sitte enn noen som er gravid uten komplikasjoner. Det er veldig flaut å være usynlig syk og føle at man blir dømt. Jeg har måtte spørre om stoler i forskjellige butikker, sette meg på bakken (jeg har egne bukser for utebruk av denne grunnen) osv. Og jeg har fått rikelig med stygge blikk. 

Som gravid trenger du bare å spørre om en stol, enten fra de som sitter der eller de i resepsjonen, og du får forståelse. Det ordner seg, men du kan ikke forvente det skjer av seg selv. I allefall ikke på et legekontor.

Og som andre nevnt, ikke alle som ser gravide ut er gravid. Det er frekkere å påpeke at noen er tykk ved å tilby stol enn å la være 

Anonymkode: 6df18...aa8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/7/2021 at 10:40 AM, AnonymBruker said:

Jeg måtte innom legekontoret i dag. Jeg er høygravid og har under èn uke igjen til termin. Da jeg kom var alle stolene opptatt. De fleste som satt der var ikke eldre mennesker, men folk fra 20-50 år. Jeg måtte stå og vente en stund også. Venterommet er såpass lite at alle ser hverandre godt, allikevel var det ingen som tilbudte meg stolen sin. 

Er dette vanlig? Jeg turte ikke å si noe selv, da jeg er litt konfliktsky og tross alt klarte å stå, selv om det ble slitsomt. 

Anonymkode: ebc5f...8db

Hvorfor skal jeg måtte reise meg for deg? Bare fordi du har hatt en hyrdestund for snart 9 måneder siden?

Jeg har en usynlig sykdom som gjør at jeg har store smerter når jeg må stå i en lengre periode—betyr ikke at jeg blir sur når ingen reiser seg for meg, ei heller gidder jeg spørre om å få sitte.

Eldre reiser jeg meg for, men gravide bryr jeg meg fint lite om.

Anonymkode: 87629...aad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det ikke er noen stoler ledig er det «fullt» på venterommet. Da skulle du ventet utenfor. Sånn er det mange steder for å opprettholde smittevern. Du er ikke spesiell bare fordi du er smelt på tjukka 😑

Anonymkode: f0e3c...f72

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hellokitty
AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 10.42):

Nei, de burde selvfølgelig tilbydd deg plass! 

Anonymkode: 73a63...caf

Nei. Det burde de ikke. Kan hende de hadde time ganske snart. Gravide er ikke spesielle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hellokitty skrev (54 minutter siden):

Nei. Det burde de ikke. Kan hende de hadde time ganske snart. Gravide er ikke spesielle

om de hadde time ganske snart kunne de jo reist seg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skal jeg måtte reise meg for deg? Bare fordi du har hatt en hyrdestund for snart 9 måneder siden?

Jeg har en usynlig sykdom som gjør at jeg har store smerter når jeg må stå i en lengre periode—betyr ikke at jeg blir sur når ingen reiser seg for meg, ei heller gidder jeg spørre om å få sitte.

Eldre reiser jeg meg for, men gravide bryr jeg meg fint lite om.

Anonymkode: 87629...aad

du tror ikkecgraviditet og kan føre til smerter mår man står. Man bærer tross alt på 4 kg inni magen når man er høygravid. Hva er denne fiendtluge holdninga til gravide? om folk ikke blir gravide kommer jo ikke flere folk til verden. Du skriver som om man har gjort noe dumt eller galt gordi de ble gravide. Og hva om den gravide og har en usynlig sykdom du ikke vet om i tillegg? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier at gravide fører verden videre og mener at folk burde være takknemlige for det: de som ikke ønsker å få barn tenker ikke sånn og bryr seg rett og slett ikke. 

Anonymkode: 21b4b...6a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som sier at gravide fører verden videre og mener at folk burde være takknemlige for det: de som ikke ønsker å få barn tenker ikke sånn og bryr seg rett og slett ikke. 

Anonymkode: 21b4b...6a7

de hadde ikke blitt født om deres mødre ikke gikk gravide. Just saying. Er desduten en ting å ikke bry seg så mye. en annen ting er å nedten legge gravide for hat

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Maleficenta said:

du tror ikkecgraviditet og kan føre til smerter mår man står. Man bærer tross alt på 4 kg inni magen når man er høygravid. Hva er denne fiendtluge holdninga til gravide? om folk ikke blir gravide kommer jo ikke flere folk til verden. Du skriver som om man har gjort noe dumt eller galt gordi de ble gravide. Og hva om den gravide og har en usynlig sykdom du ikke vet om i tillegg? 

oh wow hele 4 kilo!

Anonymkode: e5a97...e9f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/11/2021 at 4:19 PM, Tuttifrutti843950 said:

Idag var jeg på stappa buss høygravid, satt en gammel dame ved barnevogn plassene. Ellers flere ungdommer som hadde okkupert plassene og bussen kjørte som en gal. Jeg sleit skikkelig med å holde balansen, men ingen reiste seg. Etter par stopp reiser den gamle damen seg!! Og sier nå skal jeg av på neste så du kan få plassen min, beklager at jeg ikke greide gi deg setet mitt før men jeg har vond rygg, ungdommen her skulle latt deg sitte! 

Kunne ikke vært mer enig, er faktisk utrolig lite folkeskikk noen har! 

Og på vei tilbake med en annen buss var det en tulling som presset på sykkelen sin på en stappa buss på barnevognplassen, slik at en dame med barnevogn ikke kom seg på! Og han ignorerte bussjåføren helt når han sa at det ikke er plass til noe sykkel nå! Altså makan! Blir helt satt ut av noen mennesker jeg.. så lite respekt enkelte har for gravide og foreldre med småbarn og vogn. Er dere klar over at vi bidrar til at samfunnet går videre med å få barn? Vis litt respekt!

Og ja dette er typisk norge! Trenger ikke dra lenger sør enn frankrike der folk alltid hjelper med vogn og viker unna for gravide og barnevogn

 

Er det mulig å bli så høy på seg selv! Ditt bidrag (det eneste du gjorde var å imot en ladning) er med på ødelegge jorda enda mer. Vi er allerede de nok mennesker på jorda. fy faen 🤮🤣

Dessuten bidrar vi alle enten vi har barn eller ikke, det kalles skatt og avgift.

Anonymkode: e5a97...e9f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det mulig å bli så høy på seg selv! Ditt bidrag (det eneste du gjorde var å imot en ladning) er med på ødelegge jorda enda mer. Vi er allerede de nok mennesker på jorda. fy faen 🤮🤣

Dessuten bidrar vi alle enten vi har barn eller ikke, det kalles skatt og avgift.

Anonymkode: e5a97...e9f

høres ut som du er sjalu på gravide og kvinner med barn

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

oh wow hele 4 kilo!

Anonymkode: e5a97...e9f

detcer ikke tungt å bære frampå magen til alle dlgnets tider? prøv å gå å bær på en vannmelon døgnet rundt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (18 minutter siden):

de hadde ikke blitt født om deres mødre ikke gikk gravide. Just saying. Er desduten en ting å ikke bry seg så mye. en annen ting er å nedten legge gravide for hat

Tror du virkelig de hadde brydd seg om de ikke ble født? For et ræva argument.

jeg reiser meg ikke for gravide. Det er ikke mitt problem at ts og andre valgte å bli smelt på tjukka. Og nei; jeg er ikke misunnelig. Er superfruktbar med 3 høyst frivillige aborter bak meg :) 

Anonymkode: d86c2...5c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (30 minutter siden):

de hadde ikke blitt født om deres mødre ikke gikk gravide. Just saying. Er desduten en ting å ikke bry seg så mye. en annen ting er å nedten legge gravide for hat

Hva så? Menn spruter da ut litervis med sæd uten at det blir barn av det. Det er bare flaks at akkurat du ble deg. Dette med å lage barn er ikke noe hokus pokus akkurat. Det er helt tilfeldig dette med mennesker (vi har samme stamfar som aper), hele jorden og universet er en tilfeldighet. 

Anonymkode: 21b4b...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva så? Menn spruter da ut litervis med sæd uten at det blir barn av det. Det er bare flaks at akkurat du ble deg. Dette med å lage barn er ikke noe hokus pokus akkurat. Det er helt tilfeldig dette med mennesker (vi har samme stamfar som aper), hele jorden og universet er en tilfeldighet. 

Anonymkode: 21b4b...6a7

joda men nå er det ikke menn som får fysiske plager pga det å ha vært med på å lage barn. Kvinner ofrer sinnsykt mye mer ved å få barn enn det menn gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (5 minutter siden):

joda men nå er det ikke menn som får fysiske plager pga det å ha vært med på å lage barn. Kvinner ofrer sinnsykt mye mer ved å få barn enn det menn gjør.

Det betyr ikke at de har noen rett til å se ned på, og å føle seg bedre enn kvinner som ikke ønsker barn. 

Anonymkode: 21b4b...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det betyr ikke at de har noen rett til å se ned på, og å føle seg bedre enn kvinner som ikke ønsker barn. 

Anonymkode: 21b4b...6a7

ja det er sant men de som ikke er gravide har heller ikke rett til å se ned på gravide og behandle dem foraktelig kun fordi de er gravide. Typ. Gravide skal jeg IHVERTFALL ikke reise meg opp for fordi de valgte det selv eller graviditet er ingen sykdom... osv,osv.

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

ja det er sant men de som ikke er gravide har heller ikke rett til å se ned på gravide og behandle dem foraktelig kun fordi de er gravide. Typ. Gravide skal jeg IHVERTFALL ikke reise meg opp for fordi de valgte det selv eller graviditet er ingen sykdom... osv,osv.

Det handler mer om at man ikke deler samme interesse. De frivillig barnløse har ikke samme erfaring som høygravide og bryr seg ikke om at andre er gravide, og det samme går andre veien. 

Anonymkode: 21b4b...6a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...