Gå til innhold

Reiser ikke folk seg automatisk for gravide?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jolene skrev (23 timer siden):

Hvorfor skal man tilby plassen sin bare fordi noen er gravid? Når man klarer å bli gravid, er jo kroppen faktisk ganske godt rustet. Ergo: trenger man å sitte, får man spørre selv. Spesielt på et legekontor. At man er gravid, betyr ikke at verden kretser rundt en.

Du tuller nå, sant? 

Anonymkode: 5a8cb...5a0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reiser meg for gamle og de med fysiske hemninger som synes.

Dere gravide har godt av å stå en stund, meg bekjent er det ingen sykdom å være gravid..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 10.40):

Jeg måtte innom legekontoret i dag. Jeg er høygravid og har under èn uke igjen til termin. Da jeg kom var alle stolene opptatt. De fleste som satt der var ikke eldre mennesker, men folk fra 20-50 år. Jeg måtte stå og vente en stund også. Venterommet er såpass lite at alle ser hverandre godt, allikevel var det ingen som tilbudte meg stolen sin. 

Er dette vanlig? Jeg turte ikke å si noe selv, da jeg er litt konfliktsky og tross alt klarte å stå, selv om det ble slitsomt. 

Anonymkode: ebc5f...8db

du bor i norge. Folk er sykt uhøflige når ddt kommer til slikt her. Husker når jeg var gravid så satt det dritmange i bussen med veska på siden av setet og så nærmest st de demonstrativt gjemte trynet bak mobilen i håp om at jeg ikke skulle spørre om å få ditte på setet ved siden av. IKKE en jævla sjel reiste seg. Men var på tur i paris (før corona) når jeg var ganske kort på vei. Trodde selv jeg ikke hadde så mye mage, men der reiste folk seg opp for meg hele tiden når vi tok bussen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (9 minutter siden):

Jeg reiser meg for gamle og de med fysiske hemninger som synes.

Dere gravide har godt av å stå en stund, meg bekjent er det ingen sykdom å være gravid..

gravide kan være fysisk hemmet av å være gravid. Vet om gravide som har måttet bruke rullestol pga helt forferdelige plager pga bekkenløsning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bussen ja, på legevakta nei. Sannsynligvis var det folk der som hadde det verre enn ei som "bare" er gravid.

Anonymkode: 0144c...414

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 11.18):

Tja, kan jo være de var redde for å fornærme, for eksempel ved at de ikke var sikre på om du er gravid eller eventuelt litt overvektig.

Ellers var ikke jeg helt klar over at det kan være såpass tungt å stå når man er gravid (har aldri vært gravid selv, og ikke noen av mine nærmeste venninner har vært det heller). Det er kanskje dumt av meg å ikke ha tenkt så mye over dette, men det er mulig at noen av de du møtte heller ikke tenkte over at det kan være tungt for deg å stå i den situasjonen. Ellers kanskje de bare satt litt i sin egen verden, eller var sjenerte. 

Kanskje du kunne satt deg på gulvet? Så kanskje noen hadde kommet bort og spurt deg om du ville ha plassen deres når de så at du måtte sette deg ned. 

Anonymkode: a8269...fa2

satt seg på gulvet som høygravid? Hvordan i h skulle hun klare å reise seg opp igjen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (5 minutter siden):

gravide kan være fysisk hemmet av å være gravid. Vet om gravide som har måttet bruke rullestol pga helt forferdelige plager pga bekkenløsning.

Hvilket poeng er det å reise seg for noen som sitter i rullestol? 😏

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (15 minutter siden):

Jeg reiser meg for gamle og de med fysiske hemninger som synes.

Dere gravide har godt av å stå en stund, meg bekjent er det ingen sykdom å være gravid..

Enig, har hørt at mange er spesielt spreke som gravide, og at den ekstra vekten, strekte muskler og ligamenter og bekkenløsning gjør ståing til en ny og spennende opplevelse en bare bør få med seg mest mulig av! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (Akkurat nå):

Hvilket poeng er det å reise seg for noen som sitter i rullestol? 😏

ts bruker ikke rullestol. poenget er at bekkenløsning kan være jævlig vondt. er sjelden at man må bruke rullestol men man ser jo på en gravid dersom hun har vondt gor å gå eller stå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 10.40):

Jeg måtte innom legekontoret i dag. Jeg er høygravid og har under èn uke igjen til termin. Da jeg kom var alle stolene opptatt. De fleste som satt der var ikke eldre mennesker, men folk fra 20-50 år. Jeg måtte stå og vente en stund også. Venterommet er såpass lite at alle ser hverandre godt, allikevel var det ingen som tilbudte meg stolen sin. 

Er dette vanlig? Jeg turte ikke å si noe selv, da jeg er litt konfliktsky og tross alt klarte å stå, selv om det ble slitsomt. 

Anonymkode: ebc5f...8db

Jeg kunne ha vært en av de på venterommet. 38,men med en sykdom som gjør at jeg trenger stolen selv så med andre ord du vet ingen ting om de andre på det venteværelset. Bare fordi de ikke var eldre betyr ikke det at de nødvendigvis er friske og raske

Anonymkode: f81e9...dec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (4 minutter siden):

ts bruker ikke rullestol. poenget er at bekkenløsning kan være jævlig vondt. er sjelden at man må bruke rullestol men man ser jo på en gravid dersom hun har vondt gor å gå eller stå

Kommer fortsatt ikke til å reise meg,jeg har før vondt i viljen min til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kunne ha vært en av de på venterommet. 38,men med en sykdom som gjør at jeg trenger stolen selv så med andre ord du vet ingen ting om de andre på det venteværelset. Bare fordi de ikke var eldre betyr ikke det at de nødvendigvis er friske og raske

Anonymkode: f81e9...dec

INGEN SIER AT ABSOLUTT ALLE KAN REISE SEG, INGEN TRENGER Å HØRE DIN UNNSKYLDNING HER!

Anonymkode: 5a8cb...5a0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (1 minutt siden):

Kommer fortsatt ikke til å reise meg,jeg har før vondt i viljen min til det.

For en sjarmør du er da. Håper du er enslig så andre slipper å leve med holdningen din.

Anonymkode: 5a8cb...5a0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 10.43):

Vanlig og vanlig. Kanskje disse menneskene hadde sine grunner til å ikke ta hensyn? Altså egne problemer? Kanskje noen av de ikke la ordentlig merke til deg? Kanskje noen var hos legen med angstproblematikk, og ikke turte å tilby deg plassen sin? 
 

Ikke tenk noe mer over det

Anonymkode: 53d2f...5d0

Ja, alle sammen hadde helt sikkert usynlige plager, alle som en🙄🙄🙄

 

nei, folk er generelt dritdårlige på å tilby plassen sin til gravide. Ikke én gang i løpet av mine graviditeter har jeg noen gang blitt tilbudt en plass. to ganger ble jeg gradert sykemeldt fordi jeg ikke greide turen til og fra jobb i rushen uten å få sitte.
 

Anonymkode: 9ecca...62e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For en sjarmør du er da. Håper du er enslig så andre slipper å leve med holdningen din.

Anonymkode: 5a8cb...5a0

Tusen takk 🥳🥳🥳

Vi har forskjellige syn på ting, at jeg reiser meg for gamle og de som er tydelig dårligere til beins eller det jeg er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid er ingen sykdom. 

Og har man problemer med bekken osv tar man vel neppe bussen. 

Det er selvfølgelig hyggelig om unge og eldre tilbyr sin plass, men å forvente det er noe annet. 

Anonymkode: 5b762...719

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 10.46):

Du må jo si hva du trenger da! Kan ikke bare stå der til pynt og vente på at noen skal gi deg plassen sin. Det tilhører gamle dager. Nå tar man initiativ selv. 

Anonymkode: d9b1d...caf

For det første: Det skulle jo være helt unødvendig. Normal folkeskikk tilsier at du reiser deg for høygravide

Fot det andre: når du ser hvilke holdninger som florerer her «gravide er ikke verdens sentrum» «graviditet er ingen sykdom», så skjønner jeg godt at man ikke tør å spørre i fare for å møte en av disse😬😬😬

Anonymkode: 9ecca...62e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, alle sammen hadde helt sikkert usynlige plager, alle som en🙄🙄🙄

 

nei, folk er generelt dritdårlige på å tilby plassen sin til gravide. Ikke én gang i løpet av mine graviditeter har jeg noen gang blitt tilbudt en plass. to ganger ble jeg gradert sykemeldt fordi jeg ikke greide turen til og fra jobb i rushen uten å få sitte.
 

Anonymkode: 9ecca...62e

Mange blir sykemeldt når de er gravide,mistenker at mange utnytter systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gravid er ingen sykdom. 

Og har man problemer med bekken osv tar man vel neppe bussen. 

Det er selvfølgelig hyggelig om unge og eldre tilbyr sin plass, men å forvente det er noe annet. 

Anonymkode: 5b762...719

Ja, jeg har hørt at man automatisk får seg bil når man blir gravid! Det er fint sånn! Arbeidsplasser i sentrum får også plutselig parkeringsplass til de gravide ansatte som må kjøre sine nye biler til jobb! Ganske fantastisk system! 

Anonymkode: 5a8cb...5a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å klage på at folk ikke reiser seg på venterommet til legen. De gangene jeg er der kan jeg stort sett ikke stå i mer enn noen få minutter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...