Gå til innhold

Vi venter på sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

23+5

Fikk en pasientpost fra legen min i dag om at det var oppvekst av samme mikrobe i urinen igjen (e.coli). Så da er det vel best med en antibiotikakur da. Akkurat vært og hentet en resept på Penomax nå. Har ikke voldsomt mange symptomer, men går litt ofte på do. Er vel derfor vi tar slike urinprøver ved svangerskapskontroll slik at sånt her blir oppdaget.

Ellers har landet nå åpnet etter koronapandemien, og det er jeg selvsagt glad for. Men føles liiitt bittert å sitte her gravid når festlighetene begynner. I kveld skal vi ha jobbfest, i neste uke skal vi på jobbtur (jada, med middag, vin m.m) og julebordet er godt i gang med planleggingen. Å være gravid var jo alt jeg ville så ofrer selvsagt lett alkohol, men når jeg vet at jeg egentlig skulle hatt mine gravidmåneder i fjor da landet var nedstengt så klarer jeg ikke la være å få en liten sukk-følelse nå.

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, kan absolutt se for meg at det er en litt kjip tanke at graviditeten kunne vært "unnagjort" når det aldri skjedde noe spennede og hyggelig. Det er jo uansett ikke noe tvil om at du er glad for graviditeten 🥰 Tenker du å delta for det sosiale likevel? Vil tro det blir hyggelig uansett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (1 time siden):

Ja, kan absolutt se for meg at det er en litt kjip tanke at graviditeten kunne vært "unnagjort" når det aldri skjedde noe spennede og hyggelig. Det er jo uansett ikke noe tvil om at du er glad for graviditeten 🥰 Tenker du å delta for det sosiale likevel? Vil tro det blir hyggelig uansett! 

Ja samtidig så er jeg jo realistisk nok til å innse at det til syvende og sist er bedre å være gravid nå. Sånn pandemimessig... Hadde jeg hatt fødsel i mars i år slik det først lå an til så hadde ikke mannen fått vært med på UL, kanskje ikke fødsel heller. Mye kjipere i barseltid ang. barseltreff osv. Viktig å tenke på. Så da blir selvsagt disse tingene jeg tenker på nå bagateller.

Ønsker å bli med på så mye sosialt som mulig ja :Nikke: Var på fest i går, og holdt ut like lenge som de fleste andre. Da jeg kom hjem var det 16 timer siden jeg forlot huset og hadde jo ikke fått verken formiddag- eller ettermiddagsblund :icon_lol: så kjente litt på det. Men sjeldent man gjør da. Julebordet blir litt spesielt, for da blir jeg å være en god del mer gravid enn jeg er nå - og jeg må underholde i år 🙈 Var forberedt i fjor på det, for da kunne jeg jo drikke meg til mot (men ble avlyst). I år må det gjennomføres i edru tilstand...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Ja samtidig så er jeg jo realistisk nok til å innse at det til syvende og sist er bedre å være gravid nå. Sånn pandemimessig... Hadde jeg hatt fødsel i mars i år slik det først lå an til så hadde ikke mannen fått vært med på UL, kanskje ikke fødsel heller. Mye kjipere i barseltid ang. barseltreff osv. Viktig å tenke på. Så da blir selvsagt disse tingene jeg tenker på nå bagateller.

Ønsker å bli med på så mye sosialt som mulig ja :Nikke: Var på fest i går, og holdt ut like lenge som de fleste andre. Da jeg kom hjem var det 16 timer siden jeg forlot huset og hadde jo ikke fått verken formiddag- eller ettermiddagsblund :icon_lol: så kjente litt på det. Men sjeldent man gjør da. Julebordet blir litt spesielt, for da blir jeg å være en god del mer gravid enn jeg er nå - og jeg må underholde i år 🙈 Var forberedt i fjor på det, for da kunne jeg jo drikke meg til mot (men ble avlyst). I år må det gjennomføres i edru tilstand...

Du, det er absolutt gode poeng! Det ligger nok an til en mye hyggeligere fødsel- barsel- og permisjonstid enn om det kom midt i perioden med de strengeste tiltakene 😊

Så hyggelig å få tatt del i mest mulig! Og godt gjort med en så lang dag i går, det gir absolutt en egen type påfyll med slik sosialt samvær selv om man blir ekstra sliten. Håper du får ladet litt opp i helgen 🤞 Jøss, underholdningsansvar på julebordet 🤔 Her kunne absolutt alkohol kommet godt med 😅 Vet ikke hvilket type opplegg dere har på julebord, men jeg ville vurdert å arrangere en lek av noe slag, for da deltar tross alt alle. Enten en quiz, pakkeleken eller liknende. Det slår alltid godt an hos oss 👍 Ordne gjerne noe premier også, så blir folk ekstra engasjert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (11 minutter siden):

Jøss, underholdningsansvar på julebordet 🤔 Her kunne absolutt alkohol kommet godt med 😅 Vet ikke hvilket type opplegg dere har på julebord, men jeg ville vurdert å arrangere en lek av noe slag, for da deltar tross alt alle. Enten en quiz, pakkeleken eller liknende. Det slår alltid godt an hos oss 👍

Jepp, dette er sååå utenfor min komfortsone. Hater jo å stikke meg ut og bli sett på :rolleyes: Men vi er heldigvis 4-5 stk så vi har allerede bestemt oss for å ha en type lek hvor alle de andre også må involere seg :fnise: Men så skal vi til pers med en sang da. Greit når man er flere og blir et slags lite kor da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (Akkurat nå):

Jepp, dette er sååå utenfor min komfortsone. Hater jo å stikke meg ut og bli sett på :rolleyes: Men vi er heldigvis 4-5 stk så vi har allerede bestemt oss for å ha en type lek hvor alle de andre også må involere seg :fnise: Men så skal vi til pers med en sang da. Greit når man er flere og blir et slags lite kor da.

Godt dere har en plan allerede! Og når dere er en liten gruppe sammen går det bare godt 👏 For alt du vet har noen av de andre på dette tidspunktet rukket å drikke nok til å skille seg ut og så er det naturligvis dit fokuset går, du slipper i alle fall å risikere det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+0

Hurra! Ny fullgått uke. Hver lørdag er en ekstra liten feiring :nori:

I går var jeg hos osteopat for første gang dette svangerskapet. Til ei som er ekspert på kvinnehelse og da svangerskap. Jeg har egentlig ikke hatt noen smerter hittil i svangerskapet, men bare få dager etter at jeg bestilte timen kjente jeg et punkt som var vondt på ryggen. Kommer nok av sittestillingene på jobb… så gledet meg til timen i går. Og det var godtvondt! Jeg har mye erfaring med forskjellig behandling fra før av. Har liksom alltid være noe omkring mine svangerskap/fødsler.

Med nr. 1 fikk jeg altså utrolig vondt i ryggen etter fødsel. Minnes de første barselmånedene i pinelse. Klarte f.eks ikke alltid løfte babyen ut av sengen sin når hun gråt. Helt fryktelig. Og da var jeg ung og slank også. Ble henvist til fysio, men fikk egentlig aldri noe god hjelp der. Før jeg kom meg til osteopat etter hvert som på sikt fikset det.

Med nr. 2 var det nakke og skulder som ble plagsomt, også dette etter fødsel. Mye våken baby, byssing og bæring og fikk vond belastning. Forsøkte fysio veldig kort, før det ble osteopat og kiropraktor som løste opp i det.

Med nr. 3 var jeg i best fysisk form av alle, for jeg trente så mye før jeg ble gravid og klarte å opprettholde det langt utover i svangerskapet. Gull verdt! Men rundt de to siste månedene i svangerskapet fikk jeg litt smerter i bekkenet. Løp raskt til osteopat da, som behandlet det jevnlig utover de siste ukene. Her hadde jeg full tiltro til forebygging og at jeg slapp unna de verste smertene etter fødsel pga. dette.

Så nå når nr. 4 ventes så kjenner jeg absolutt godt etter på kroppen hvordan jeg har det. Vet så uendelig godt hvordan det er å ha vondt i både rygg, skuldre, nakke, bekken osv. Tok derfor kontakt med osteopaten for forebygging da jeg vet at jobben min er så stillesittende og lett kan føre til belastninger på en gravidkropp. Jeg er jo 100% i jobb så. Fikk skryt av dette hos dem, for mange kommer ikke inn til dem før de knapt klarer å gå da bekkenet skrangler slik og gjør kjempevondt. Dit vil jeg altså ikke…

Ellers er ukas nyhet at vi har fått spurt nr. 3 om å være fadder, og det ville vedkommende! Så nå er alle på plass 💗 Da er det bare å glede seg til dåp! Drømmer om å ha det i påsken, det hadde vært så perfekt på mange måter. Må bare få babyen først før noe kan bestilles :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint å gå over i ny uke 🥳 

Hadde vert perfekt med dåp i påsken da, så praktisk i forhold til de som evt har litt reisevei 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for ny uke! Det er en god følelse altså 🎉 Og så lurt å oppsøke osteopaten da, det er nok gull verd selv om det er en godvond følelse mens det står på! 

Og fadder da, så fint å ha alle på plass 🥰 Så langt har vi ikke kommet faktisk, at vi har tenkt på det.. Får nevne det for samboer, for det er vel greit å ha tenkt litt før et valg må tas 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 21.9.2021 den 19.23):

I går var jeg på en butikk som solgte både Britax smile 3 og Emmaljunga Nxt90, for å sammenligne. Føler det står mellom disse og tenkte et fysisk besøk skulle gjøre susen. Det gjorde det derimot ikke :rolleyes: Så nå er jeg minst like usikker som før. Baah, så irriterende at ingen av dem er -perfekte-. Hvordan skal jeg nå velge?

24+1

Følge opp dette litt. I går var jeg på Barnas hus for å se på Emmaljunga-vognen på nytt. Der har de jo ikke Britaxen, og jeg tenkte det var greit så jeg ikke ble 'blendet' av den :fnise: Og det hjalp. Så nå tror jeg at jeg har bestemt meg for at jeg vil ha en Emmaljunga Nxt90 Select-vogn. Men på butikken der koster den 12 495 kr, og det syns jeg er litt vel heftig (litt over 11k med 10% kunderabatt). Og vognkjøp haster jo ikke akkurat, så jeg må følge med utover høsten her om det blir noe tilbud et sted...

Jeg syns det dog er så vanskelig å finne frem på internett når det gjelder akkurat den vognen jeg så på i går. Det er så mange versjoner, modeller osv. av vognen der ute. Så det kompliserer tilbudsletingen. Slik som denne f.eks, er det akkurat den vognen jeg så på butikken i går? 🤔 Aner ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25+0

Baby er 800 gram og 30 cm 🤩 Fine runde tall!

Tenkte å gjøre en liten oppdatering igjen:

Magen: Jeg har tatt magebilde hver måned, og denne uken kan jeg endelig se forskjell fra det magebildet jeg tok i uke 8. Tenk at jeg måtte til 25 uker før det skjedde... er ikke voldsom endring da, men når jeg sammenligner bildene nøye så er det tydelig at magen har heist seg litt opp - er strammere på øverste del. Nederste del er like løs som alltid 😆
Inni magen er dog det viktigste for jeg kjenner koselig liv hver dag ❤️
 Ikke kjempemye eller hardt, men helt klart hver dag. Noen ganger glemmer jeg det av fordi det går så mange timer mellom hver gang, men ofte kommer et dult når jeg setter meg ned og tenker nå er det lenge siden. Da er det så koselig å tenke på at der ligger lille sistemann og vil si hei mamma, her er jeg!

Formen min: Energimessig har det virkelig sunket kraftig i det siste. Skal lite til for at jeg blir sliten, og må gjøre alt jeg skal i små bolker. Ser tilbake i tidligere svangerskapsdagbøker at dette ofte har vært et problem for meg. Ble sykemeldt for svangerskapsutmattelse en del med nr. 2 f.eks. Vil jo ikke komme dit, og enn så lenge er det levelig. Jeg må bare passe nøye på. I det øyeblikket jeg føler at jeg har null energi til meg selv og familien så må jeg vurdere jobbsituasjonen. Er jo i 100% jobb, men så lenge jeg kan ha mye hjemmekontor (50%) så skal jeg klare det. Problemet er at det siste uken her har begynt å surmumles litt blant kollegene mine som mener jeg har mye hjemmekontor. Jeg tror ikke de helt forstår at alternativet er sykemelding... Jeg skal se an situasjonen de neste to ukene som er frem til neste legetime.
Ellers er jeg ganske fin, men har begynt å bli svimmel når jeg reiser meg brått opp. Uvanlig for den bevegelsen gjør jeg ofte - raskt opp fra seng, sofa e.l, men nå må jeg plutselig holde meg fast noen sekunder da hele verden snurrer. 

Søvn: Sover egentlig veldig godt for tiden. Sover mye da... legger meg temmelig tidlig, og det på tross av at jeg alltid sover på dagen også. På hjemmekontor sover jeg i lunsjen og når jeg er fysisk på jobb sover jeg på bussen t/r. Pleide å slite med å sovne på kveldene før om jeg sov på dagen, men ikke nå nei. Jeg er ikke våken hver natt for å gå på do en gang. Kanskje hver tredje natt, så det er godt! Minnes den siste tiden av svangerskapet til å gå temmelig hyppig - ofte flere ganger om natten - på do. Så nyter dette.

Helse: Første dose koronavaksine er tatt og bortsett fra vond arm i ett døgn så fikk jeg ingen bivirkninger. Håper det går like greit om en måned når jeg skal ta dose to.
Glukosebelasningsstest er bestilt og den er om ca. 2 uker.

Ellers er det min psykiske helse jeg har vært mest fokusert på i det siste. I forrige uke gikk det temmelig dårlig. Jeg følte meg skikkelig i en neddump... vet ikke helt hvorfor. Jeg og mannen har det egentlig veldig fint, men i det siste har jeg irritert meg mye. Tror mye bunner i at jeg sammenligner med tidligere svangerskap. Med nr.2 og 3 var han såå involvert. Mens nå har han mindre tid (pga jobb) og jeg føler meg nedprioritert. Føler han bare jobber, og når han kommer hjem holder på med alt annet enn meg. Skal sies at han leker og styrer med ungene da... så han går ikke og gjør ting alene heller, så da får jeg dårlig samvittighet for at jeg irriterer meg over dèt :roll: Jeg leser dagboken min med nr.3 parallelt med hvor langt jeg er nå, og da var vi på et helt annet sted, men det var vel fordi vi var 1 måned unna bryllupsdagen vår da. Kan kanskje ikke sammenlignes helt nå, nesten 7 år etterpå. Men jeg savner at han engasjerer seg av seg selv. Både når det gjelder utstyr, navn, spør hvordan det går osv. Føler jeg må spørre/mase og at han glemmer at jeg er gravid. Og så bare bygger det seg opp inni meg, og jeg går inn i depressiv-modus og han stakkars skjønner egentlig ingenting. Men etter en god del dager uten å være nesten på talefot så måtte vi snakke litt da. Og man vet jo at alt blir bedre med kommunikasjon... Så det går mye bedre nå. Har hatt fine kvelder sammen med tv, god mat osv. Men ja, jeg kjenner det skal litt lite til for at det blir gnisninger også. Vi har f.eks et slags oppussingsprosjekt (startet på før jeg ble gravid), og nå er det noe jeg absolutt ikke klarer noe av. Har verken kunnskaper eller energi, så det er mannen som må styre med det alene. Og da burde jo jeg egentlig også ta alt/mye som har med barna og husarbeid å gjøre. Noe mitt energinivå ikke akkurat klarer. Og da kommer vi raskt dit hvor jeg blir sliten og sur føler at han ikke forstår.

Navn: Ingen fremgang her. Jeg har låst meg helt fast i det eneste jentenavnet jeg vil ha, og selv om jeg har forsøkt å gjøre som mannen vil og tenke på andre navn - og derfor også laget en liste på 7-8 navn som jeg syns er fine så er alle bare sånn.... baah... ingen jeg kan se på min egen datter. Så ja, dette er også et irritasjonsmoment. Jeg har likt navnet i 20 år og tenker på det flere ganger om dagen nå for tiden. Mens jeg føler mannen kun tenker på navn når jeg tar opp temaet "har du tenkt noe mer på navn?". Så da blir det litt tanker der og da, og så tror jeg det er like raskt ut av hodet hans. Hvorfor kan han ikke bare like det jeg liker..?? 🙄 Forsøker hardt å "sniknavnifisere" han da... bare helt plutselig si ting som "vet du at navnet betyr xxx - er ikke det fint?" o.l 😅 
Jeg syns heller ikke jeg ber om så veldig rare navn altså... bare så det er sagt. Er viktig for oss begge at navnet er lett å uttale og skrive, og stor fordel om det fungerer i utlandet også. Har klart det greit med de andre ungene. Men de har kanskje et noe litt mer vanlig navn, og at det er der mannens problem ligger. At han syns ønsket mitt nå er litt uvanlig, kun fordi han ikke har hørt det så mye (ikke kjenner noen som heter det). Noe jeg igjen egentlig syns er en fordel. Men for han blir ting raskt litt rart. Vi fikk f.eks et vennepar som kalte datteren sin for Tilde, og det syns han var kjeemperart. Han sa at han hadde hørt om Hilde, og til og med Vilde - men aldri Tilde. Så han syns det var rart da. Mens det er det jo ikke :roll: et helt normalt navn det! Og nå er han jo selvsagt godt vant til det. Så er litt sånn jeg tror det blir med vårt barn også.
Vil jo ikke si navnene til barna våre her, men kan avsløre hvor mange i landet vårt som har dette som fornavnet sitt, og det er ca. 14000, 8000 og 6500. Og det er jo ganske mange. Mens det jeg ønsker nå er det "bare" 1000 stk som heter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig at du leste alt @AnanasPåTaco - og takk!

Tenkte også jeg skulle snakke litt om innkjøp. Jeg har fortsatt ikke fått kommet meg på loftet vårt for å se i babyesken hva jeg egentlig har av de halvstore tingene, men jeg håper jeg skal få gjort det i morgen. Men en av tingene jeg husker at jeg solgte sist var stelleveske. Og det er uansett noe jeg har byttet på mellom hvert barn, både fordi jeg liker å prøve forskjellig og det at smaken forandrer seg noe. Så jeg har kost meg denne uken med å surfe rundt på nettet og titte. Og jeg HAR forelsket meg i en.

Jeg har ofte hatt vogn i farge, og derfor følt for sort stelleveske. Men denne gangen ønsker jeg en sort vogn, og heller stæsje den opp med farge. Så av alle ting så har jeg falt for en rosa stellesveske. Denne har samme farge som vognposen vi har fra før av.

stelleveske.JPG.5871c941e7524ad2ba176cab9b9105a5.JPG

Jujube er et merke jeg har hatt stelleveske i før, og virkelig vært glad i. Men tror dere den er enkel å få kjøpt? Neeeida. USA sender ikke til Norge, og EU-butikken er utsolgt. Men håper selvsagt de får den inn igjen... 

Ellers har jeg i det siste revet meg i håret av amme-BH'er. BH generelt er noe som er litt vanskelig for meg, for trenger så stor størrelse. Kan heller ikke ha noe som strammer, og spile er helt uaktuelt. Med tanke på energinivået mitt så er det å gå rundt i butikker nesten umulig. Så jeg har gjort noen forsøk på å shoppe fra nettet. Jeg har vært veldig fornøyd med enkle BH'er fra ebay før, men denne gangen passet ikke dem som kom i posten. Enda jeg kjøpte de største de hadde :roll: Jeg tenkte - ok, da får jeg droppe utlandet og kjøpe "norske størrelser". Kjøpte derfor en BH fra Babybanden, også den største de hadde, men den var helt umulig å få på seg! Jeg kom til deg punktet at jeg tenkte shit shit, jeg kommer aldri til å finne amme-BH'er som blir å passe meg! Og sannsynligvis så skal brystene mine vokse litt mer fremover, og spesielt når det kommer melk. Så var ganske lei meg, men i går var jeg faktisk i byen og da dro jeg innom Lindex. Har funnet gode BH'er der før, så tenkte å gi det en sjanse. Og de hadde! Hadde fått et hakk større størrelse også på de myke gode som jeg liker, og de gikk aakkurat på. Kan bli litt trangt hvis disse brystene blir mye større, men det får gå altså. Ble i alle fall veldig glad da, og kjøpte 4 stk. Ekstra glad når jeg skjønte at akkurat denne helga så har Lindex 20% rabatt på alle BH'er. Gjelder nettbutikk også, så tips om noen andre ønsker å kjøpe! Her er to av dem jeg kjøpte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese oppdatering fra deg!

Så gøy at du begynner å se det på magen og at du kjenner liv jevnlig❤️ Må si jeg ble veldig spent på hvilket navn du ønsker så inderlig! Kanskje du bare må begynne å si det høyt jevnlig, så kanskje han blir mer vant? 🤩

Åh, nå går det fort til sistemann kommer altså ❤️

Stor klem til deg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner meg litt igjen når det kjem til mannen. Blir myeee jobb her også, vi måtte ta oss ein oss tur i helga for å prioritera oss opp i kvardagen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at lille sistemann daglig gir deg den lille bekreftelsen på at hun har det fint der inne! 🥰 Tenk at hun har blitt så stor, hele 30 cm lang! Jeg håper mannen klarer å venne seg til favoritt-navnet ditt som du har forelsket deg sånn i. Skjønner at det er vanskelig når du allerede føler at det er navnet hennes. Navn er ikke lett altså! 🙉 Ta vare på deg selv, og lytt til kroppen og til din psykiske helse. Du og lille er viktigst nå! ❤️ De kollegaene dine er nok misunnelig på muligheten for mer hjemmekontor, men de forstår nok ikke som du sier at alternativet er at du ikke får jobbet i det hele tatt. Underlig at de ikke evner å sette seg inn i din situasjon når de vet du er gravid. 😣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25+2

I går var jeg på loftet og gikk igjennom hva vi faktisk har. Er jo 6 år siden ting var i bruk sist, så man glemmer litt. Viser seg at jeg husker godt, men èn ting hadde jeg glemt! Ble veldig positivt overrasket! Trodde jeg hadde solgt Caboo-selen, men den fant jeg igjen! Moro ettersom jeg var på finn.no for bare et par dager siden for å surfe etter en ny 😅 så da var de pengene spart! Når jeg nå så den igjen så kom jeg på at det var den etter nr. 2 vi solge, men da nr. 3 var ventet så kjøpte vi den på nytt. Syns det er en magisk bæresjalsele! Passer perfekt fra nyfødt og de første månedene. Har vært avhengig av den både for å få gjort husarbeid hjemme, men også på reise. Også denne gangen skal jeg ut å fly med baby når hun er bare noen få uker gammel (alene), og det klarer jeg knapt uten denne selen.

Klikkbart bilde
pewter_58wlilcbv5vpuqmo.jpg.d918b6044889945a419e6e5d42c52a1a.jpg

Ellers er dette listen for hva vi faktisk har til baby fra før av:

- Sprinkelseng
- Gulvvugge
- Stellebord
- Close caboo bæresele
- Ammepute
- Regntrekk + myggnetting bagvogn
- Babynest
- Tynn vognpose
- Babybjørn vippestol
- Babyfeeder, mange Aventbokser og skjeer/smekker
- Babycaller video
- 2 stk babydyner med sengesett
- Stokke tripp-trapp-stol

Supplerer med det jeg har kjøpt hittil dette svangerskapet:

- Stokke newborn seat
- Bilstolpose

Så dette gjenstår å skaffe:

- Vogn
- Stelleveske
- Bilstolbase (bilstol får vi låne)
- Brystpumpe

Ellers er det mulig at vi skal/må bytte ut babycallen. Har satt den til lading nå, men den virker ustabil 🤔 Og kanskje ikke så rart når jeg kommer på vi kjøpte den til nr. 2, altså for 11 år siden! Så den har virkelig gjort en fantastisk jobb for to barn. Har vært kjempefornøyd! (Philips Avent m/ video). Men kan være greit med en av litt nyere dato... får brukt den bra til dette barnet, og så kan den jo selges etterpå.

Når det gjelder klær og sengesett så har vi det, men i mye hvitt og grått ser jeg (visste ikke kjønn sist). Og jeg kjenner det hadde vært litt fint med farger, så jeg skal nok sikkert kjøpe noen få plagg for supplement.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26+1

Jeg har vært på en liten høstferie denne uken, såå deilig. Litt fri fra jobb, men mest å tilbringe tid med familien. Siste reisen vår som en familie på "bare" fem. Har jo vært igjennom overgangen å bli èn ekstra før, og vet at det alltid er litt spesielt og blir jo annerledes.

Det eneste er at nå kjenner jeg virkelig på å være litt sliten. Tror det hovedsakelig har med tyngden min å gjøre. Aldri vært så tung før... ikke som høygravid med noen av de tidligere barna heller 🙈 Så det å gå og stå tynger veldig. Får veldig vondt i lår og bein. Og i ferien har vi vært i en annen by, så har vært på litt opplevelser, shopping o.l. Så ene kvelden kom jeg hjem og måtte straks legge meg i sengen og lå omtrent i fosterstilling i tre timer. Helt utslitt. Føler det går litt dyrebar familietid bort i sånt, men jeg kom bare ikke unna. 

Og i går kom jeg til uke 26. Det føles så magisk! Det er noe spesielt med akkurat denne uken. Det startet allerede for 17 år siden da jeg var gravid med nr.1. Jeg husker at jeg følte meg så bra i uke 26 og virkelig nøt å være gravid. Så hang meg opp i det, og gledet meg til å komme til denne uken med nr. 2. Og det innfridde også. Jeg syns bare det er en så fin tid. Akkurat passelig stor mage, mange koselige bevegelser og ingen smerter noen steder. Og passelig med tid igjen til termin. Nyter denne delen av svangerskapet og vil bare det skal vare! Skulle ønske hele svangerskapet besto av uke 26 :Knegg: Føles nok litt ekstra spesielt denne gangen fordi denne gangen ER siste gang jeg er gravid. Får litt angst når jeg tenker at det ikke er såå lenge igjen, men jeg regner med de følelsene endrer seg litt når jeg blir høygravid ;)

Men i dag er altså en milepæl! 100 dager igjen til termin! :nordvesta:

 

pregnsmiley.gif.b4b664ff5759ae411c3933c93f30b17b.gif Mine viktige datoer
Du er nå 26 uker og 1 dag på vei

Unnfangelsen finner sted: 27. april 2021
Like langt som opplevd SA: 17.mai 2021 Føl
Hjertet begynner å slå: 22.mai 2021
Like langt som opplevd SA: 24.mai 2021

Tidlig ultralyd: 14.juni 2021
Like langt som opplevd MA: 20.juni 2021
Første svangerskapskontroll: 2.juli 2021
Ferdig med medisin: 6.juli 2021
Tidlig ultralyd: 15.juli 2021
Andre trimester: 15.juli 2021

Like langt som opplevd senabort: 22.juli 2021
Ordinær ultralyd: 20.august 2021
Planlegger å fortelle søsken og annen familie: 20.august 2021

Halvveis i svangerskapet: 5.september 2021
Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det: 25.september 2021
Fosteret kan høre: 29.september 2021
100 dager igjen til termin: 17.oktober 2021
Glukosebelastning: 22.oktober 2021
Tid for å fylle ut fødselspermisjonspapirer: 23.oktober 2021
Tredje trimester: 24.oktober 2021
Covid-19-vaksine dose 2: 4.november 2021
Nå regnes ikke babyen som prematur: 1.januar 2022
Fødselspermisjoner begynner: 4.januar 2022
Termin: 25.januar 2022

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...