Gå til innhold

Vi venter på sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

starplucker.gif.318f7573f7b250afead7ade822e361f3.gif

Litt kort om meg og min historie
Jeg er 36 år og er gravid med mitt fjerde barn. Det er et drøyt år siden jeg og mannen bestemte oss for at vi ønsket å gjøre en innsats for å prøve å få til en fjerdemann - en sistemann - slik at familien vår blir komplett. Og lykken var stor da jeg ble gravid allerede i pp2. Temmelig sjokk da vi brukte godt over 1 år på både nr. 2 og 3. Det føltes nesten for godt ut til å være sant, og det var det dessverre også da det endte i MA... Jeg føler derfor at jeg ganske nylig gjorde akkurat dette her... være bekymret, vente og telle de første svangerskapsukene. Men denne gangen håper jeg at den lille klamrer seg fast og er frisk og fin! 🤞

Av tidligere historie hadde jeg tre aborter også mellom nr. 2 og 3 (to tidlige + en sen), så mitt forrige fullverdige svangerskap var veldig angstfylt. Nå har jeg enda en abort på listen, så er ikke til å komme unna at jeg er ganske redd denne gangen også. Men jeg nekter å gi meg! Det føles fortsatt surrealistisk, og en del av meg føler fortsatt at det ikke kan være sant. Men nå har jeg kjempet meg igjennom hele det siste året med utallige skuffelser, koronaår og alt, så jeg tillater meg litt å tro at det faktisk skal gå denne gangen. Jeg føler sterkt for å legge prøvetiden bak meg, derfor vil jeg åpne denne svangerskapsdagboken.

Yngste barnet har fylt 6 år, så det er en stund siden jeg gjorde et helt svangerskap/fødsel sist. Koselig om noen vil følge meg på min ferd heart.gif.487d5bc4ddce9623bc5f7e395684ff2f.gif

LINK til prøvedagboken min
LINK til min tempechart
LINK til graviddagboken min i fjor

 

pregnsmiley.gif.b4b664ff5759ae411c3933c93f30b17b.gif Mine viktige datoer
Du er nå 5 uker og 2 dager på vei

Unnfangelsen finner sted: 27. april 2021
Like langt som opplevd SA: 17.mai 2021
Hjertet begynner å slå: 22.mai 2021
Like langt som opplevd SA: 24.mai 2021
Tidlig ultralyd: 9.juni 2021
Like langt som opplevd MA: 20.juni 2021
Ferdig med medisin: 22.juni 2021
Første svangerskapskontroll: 25.juni 2021
Andre trimester: 15.juli 2021
Like langt som opplevd senabort: 22.juli 2021
Tid for ordinær ultralyd: 17.august 2021
Planlegger å fortelle søsken og annen familie: 22.august 2021
Halvveis i svangerskapet: 1.september 2021
Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det: 21.september 2021
Fosteret kan høre: 25.september 2021
100 dager igjen til termin: 13.oktober 2021
Tid for å fylle ut fødselspermisjonspapirer: 19.oktober 2021
Tredje trimester: 20.oktober 2021
Nå regnes ikke babyen som prematur: 28.desember 2021
Fødselspermisjoner begynner: 31.desember 2021
Termin: 21.januar 2022

Endret av Amatariel
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er testene jeg har tatt:

10, 11 og 12 DPO
12dpo.jpg.71aeaf6d8e29d3aad19f24a7db4c2255.jpg

12 DPO
12dpo_digital.jpg.b4720bfe04ff8a7f2e6322e221f3a527.jpg

Strimmel hver dag fra EL til 14 DPO (pga. ovitrelle)
1465420722_ELtil14dpo.jpg.de1bc6a99b52ee4f42924dd3fbf316b6.jpg

10 og 14 DPO
10dpo_test5.jpg.004d55fded0f5a6cac3717a824fb5b66.jpg186099050_333550881743615_3405700835417608924_n.jpg.d6ef141e95297f80f32400fb73e362af.jpg

4+2
20210513_135030_copy_300x236.jpg.9d5d332dfd41541afcee3d4aada2a458.jpg

5+2
200635091_3.jpg.ac07575216f17a4e13394c281b1512ee.jpg

 

Oversikt over hvordan denne pp11 ble håndtert:

Medisiner: metformin, dobbel letrozol og ovitrelle
Kosttilskudd: folat, B6-vitamin, vanlig d-vitamin og jern annenhver dag
Homeopati o.l: hostesaft før EL og fructus femina (babyklister) etter EL
Sex: av de fem fertile dagene hadde vi sex tre dager før EL, dagen før EL og selve EL-dagen.
Kosthold: jeg har spist lavkarbo hele den siste måneden
Vekt: - 5,8 kg den siste måneden
Mannen: tatt sink og c-vitamintilskudd de 3 siste ukene

Det eneste jeg egentlig tror har vært årsaken til at det ble klaff her nå er kombinasjonen av medisiner og flaks. Og muligens det hjalp litt at jeg kuttet ut sukker/godteri og snacks helt og bare spist ren mat. Vektnedgangen er sikkert positiv, men klarer ikke helt tro at det er årsaken. Vekten jeg har i dag er bl.a den samme jeg hadde i høst, og jeg ble jo ikke gravid da. At mannen begynte å ta sink- og c-vitamintilskuddet jeg søkte meg frem til var bra for soldatene virker også litt tilfeldig. Sto på nettet at for optimal virkning så bør man ta de i minst to måneder, mens her ble det jo bare 3 uker inntak før jeg nå står med positiv test.

Og verdt å nevne at denne spiren er unnfanget på min tidligste eggløsningen NOENSINNE. Aldri fått EL på CD13 før, men det gjorde jeg denne gangen. Ikke at jeg tror tidlig EL er noe bedre enn sen (har to barn unnfanget på CD26 og CD28 også), men dette var jo litt gøy da. Kanskje dette blir et barn som blir tidlig ute med det meste :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for graviddagbok!🥳 Det skal bli sååå kjekt å følge deg her fremover! Du har vært en støtte for utallige kvinner i prøverforumet, og vi er mange som har krysset fingre og tær for deg det siste året 💕 Endelig ble det din tur igjen! 

Gøy at du har laget en liste med milepæler fremover, det har jeg også lyst til å gjøre den dagen det (forhåpentligvis) blir min tur! 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (15 minutter siden):

Gøy at du har laget en liste med milepæler fremover, det har jeg også lyst til å gjøre den dagen det (forhåpentligvis) blir min tur! 😊

Ja jeg syns det hjelper veldig med en slik liste. Ta små skritt, og se frem til de nærmeste datoene. Termindato blir liksom alt for langt unna å vente på! Er jo så mye annet som skjer før den tid. Alt fra spirens viktige utvikling, og til mine timeavtaler. Jeg syns også det er greit å ha med de tidspunktene jeg har abortert før. Det er en del av min historie, og i nytt svangerskap føles det ekstra godt å komme forbi disse datoene. Det første jeg (gru)gleder meg spesielt mye til er UL 9.juni! 20 dager igjen!! Føles veeldig lenge til, men håper dagene går raskt.

Jeg håper og tror det snart blir din tur å lage liste! :klem:

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den lille spiren! Jaggu satt den nå ❤️ Jeg gleder meg til å følge med på ferden. Er sååå glad for at du og søsteren din får to tette. Det blir fantastisk for dere alle sammen. 
 

Veldig moro å se testrekka di! Skjønner godt at man blir litt revet med og tester litt tidligere enn man har tenkt. Man er jo så spent! Men heldigvis kom 3+ idag! 
 

Selv om dagene vil føles eviglange nå, så går det jo egentlig fort når man ser tilbake på det. 
 

Prøv og nyt tida så godt som mulig! 
Digitale klemmer sendes 🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ny dagbok! :smilyblomst:

Har fulgt deg lenge i prøvedagboken, og i tempetråden. Setter stor pris på all kunnskapen du har delt med oss andre. Har lært masse av deg! Var så redd for at du skulle forsvinne her fra når enten prøveåret var omme, eller sistemann var godt plantet i magen din. Så glad for at du blir værende her en stund til! :hug: Hurra for deg, og hurra for sistemann! 

Gleder meg til å følge deg fremover! Så utrolig spent og glad på dine vegne! Endelig din tur! ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra med svangerskapsdagbok :bolledeig: Gleder meg til å følge deg videre her inne ❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å ha deg over på graviditetssiden! Det kunne ikke kommet på et bedre tidspunkt det nå😁🤩 Gleder meg så masse til å følge hele svangerskapet ditt🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger ❤️ Gratulerer så mye med graviditetsdagbok! Blir spennende å følge deg videre! Og grattis med 3+!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sååå fint å følge deg her ❤️ Gleder meg til å følge deg og sistemann på reisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3

Jeg blir utrolig sliten av denne berg- og dalbaneturen. Helt utmattet faktisk. På onsdag var jeg langt nede i kjelleren fordi testen fortsatt viste 2-3. I går hadde jeg tidenes opptur da testen viste 3+ og jeg bare gikk og smilte og var glad hele dagen. Men sent i går kveld falt jeg i kjelleren igjen. Har fått farget utflod/spotting m/ tilhørende sterke mensmurringer.

Så i natt har jeg nesten ikke sovet, bare vridd meg. Samme ståa i dag tidlig ved dobesøk. Farge i truseinnlegg og ved tørk. Mest brunt. Og selv om jeg VET at dette kan være uskyldig, at brunt ikke er så farlig som rødt osv. så griper kloen likevel omkring hjertet mitt. Innerst inne bare vet jeg at dette er starten på slutten (...)
Det er i akkurat disse dagene at hjertet skal starte å slå (ifølge terminkalkulatoren i morgen og Babyverden-appen i går). Så det er neppe tilfeldig at jeg nå starter å spotte. Det kommer nok friskt blod etterhvert, så spørsmålet blir hvor lenge jeg må vente og pines før dette skjer... Det er selvfølgelig bedre med en SA enn en MA, men utfallet vil jo bli det samme - den fortvilende sannhet om at jeg ikke får noe sistemann! Åh - jeg bare orker ikke tanken :cry3: Pliiiiz kjære kropp - slutt å spott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff skjønner at det er utmattende med slike berg og dalbaner. Du har jo vært gjennom mer enn mange her og jeg håper så inderlig at det ikke er noe farlig og at spiren har det fint 😔❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (56 minutter siden):

5+3

Jeg blir utrolig sliten av denne berg- og dalbaneturen. Helt utmattet faktisk. På onsdag var jeg langt nede i kjelleren fordi testen fortsatt viste 2-3. I går hadde jeg tidenes opptur da testen viste 3+ og jeg bare gikk og smilte og var glad hele dagen. Men sent i går kveld falt jeg i kjelleren igjen. Har fått farget utflod/spotting m/ tilhørende sterke mensmurringer.

Så i natt har jeg nesten ikke sovet, bare vridd meg. Samme ståa i dag tidlig ved dobesøk. Farge i truseinnlegg og ved tørk. Mest brunt. Og selv om jeg VET at dette kan være uskyldig, at brunt ikke er så farlig som rødt osv. så griper kloen likevel omkring hjertet mitt. Innerst inne bare vet jeg at dette er starten på slutten (...)
Det er i akkurat disse dagene at hjertet skal starte å slå (ifølge terminkalkulatoren i morgen og Babyverden-appen i går). Så det er neppe tilfeldig at jeg nå starter å spotte. Det kommer nok friskt blod etterhvert, så spørsmålet blir hvor lenge jeg må vente og pines før dette skjer... Det er selvfølgelig bedre med en SA enn en MA, men utfallet vil jo bli det samme - den fortvilende sannhet om at jeg ikke får noe sistemann! Åh - jeg bare orker ikke tanken :cry3: Pliiiiz kjære kropp - slutt å spott!

Åå, dette var kjipt å lese! Håper virkelig at spiren holder seg fast og at du slutter å spotte. Tenker på deg 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så unødvendig av kroppen å sende ut slike uhyggelige signaler, kan ikke bare blod holde seg helt unna (uansett om det er brunt eller rødt, det er like skummelt uavhengig av farge)! Jeg hadde min eneste runde med brun spotting når jeg var like langt som deg, så nå håper jeg du skal få samme opplevelse som meg - at det forsvinner og du ikke ser noe mer til det 🤞🥰 Men jeg har full forståelse for at det er vanskelig å holde motet oppe, og særlig med din historie... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (24 minutter siden):

Jeg hadde min eneste runde med brun spotting når jeg var like langt som deg, så nå håper jeg du skal få samme opplevelse som meg - at det forsvinner og du ikke ser noe mer til det 🤞

Takk, det hjelper veldig med slike historier :hug: Er dessverre veldig mange av det motsatte der ute. Skal prøve å ikke lese mer på det... men en SA starter ofte med brun spotting. Og med min egne erfaring også (to ganger!) så "kjenner" jeg det ekstra på kroppen og det er UTROLIG vanskelig å være positiv da. Men jeg skal forsøke å holde ut... se hvordan utviklingen blir de nærmeste dagene. Stoppet det bare opp etter èn dag hos deg, eller vedvarte det en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...