Gå til innhold

Vi venter på sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

Så hyggelig med oppdatering! Kjenner meg igjen i mye av det du skriver, både om utvikling og hverdagen :P Man blir virkelig litt kokt av å bare gå og bære baby, heldigvis går det gradvis framover og det blir mer rutiner og flere aktiviteter og mer kontakt for hver dag som går. Og er litt gøy å glede seg til husarbeid 🙊 Det føles jo nesten som fritid!

Så godt å høre at formen blir bedre, frøkna vokser og utvikler seg, og alt går framover. Nå må dere bare nyte tiden og at våren er her ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig med oppdatering ❤️ Godt å høre at samlet sett så står bra til med dere. Må være gøy å følge utviklingen hennes 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bare innom på 'gamle trakter' for å mimre om at i dag er det akkurat 1 år siden jeg fikk den svake positive testen! Min mest spesielle fredag noensinne - for en berg og dalbane den dagen var! Så jeg strek? Var det ovitrelle? gal2.gif.276c9d79a0eb1081accc85a2923daff5.gif Jeg ble helt koko, frem til jeg forsto at det var reelt. Og ble ikke mindre følelser av den grunn...

Og nå sitter jeg her med en sovende baby på litt over 3 måneder ved siden av meg ❤️ Vi har gjennomført både påskeferie og dåp siden sist, og det var så fint! I tillegg har mannen min sterilisert seg (!). Føles kjemperart, selv om det er riktig. Vi er jo enige om at vi ikke skal ha flere barn, så blir jo deilig å slippe å tenke på prevensjon i årene fremover.

  • Liker 1
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Koselig at du tenker på oss @Annabel ♥️
Her fyller mini straks 9 måneder, og det er heeelt surrealistisk at hun da har vært like lenge utenfor magen som inni. Syns også det er rart at i fjor høst var jeg gravid, mens høsten før der var kanskje den tyngste i mitt liv med veldig mange tunge tanker og langsomme dager. Alt sammen føles på en måte så lenge siden, samtidig husker jeg følelsene så godt. Takknemlig for at det er et tilbakelagt kapittel.

Jeg koser meg veldig i permisjon, og er så glad for at jeg har hele 2022 fri. Har gått over i ulønnet permisjon nå da, men det er det absolutt verdt. Bare tviholde på den tiden som er igjen, går virkelig alt for fort 💔 Sliter litt innimellom med tankene om at dette er siste baby (selv om jeg vet det er helt riktig!), men det dukker jo opp når det blir sånn "åå siste permisjonen jo". Neste gang jeg skal ha så mye sammenhengende fri igjen er når jeg blir pensjonist :lol:

Lille prinsesse er verdens søteste da. Selv om akkurat -nå- er vi inne i kanskje den tyngste perioden i hennes liv. Har vært heldig da, uten noen sort for problemer de 8 første månedene. Men nå er det tydeligvis utviklingstrinn, tenner som kommer og forkjølelse i tillegg. Så 'alt vi kjente' av rutiner, god søvn osv. er litt borte. Så jobber litt for å kjempe oss tilbake til noe håndfast. Men sånn alt i alt så går ting veldig fint. Hun spiser godt (både fast føde og pupp), leker og er blid. Nå har hun begynt å komme seg rundt også så. Går ikke så fort, men hun krabber sakte, og kommer seg dit hun vil. Jeg ser for meg at innen kort tid så vil ting gå veldig mye raskere, så da blir aktivitetsnivået noe helt annet! Nyter å kunne sitte såpass i ro som jeg gjør til nå :fnise:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 minutter siden):

Koselig at du tenker på oss @Annabel ♥️
Her fyller mini straks 9 måneder, og det er heeelt surrealistisk at hun da har vært like lenge utenfor magen som inni. Syns også det er rart at i fjor høst var jeg gravid, mens høsten før der var kanskje den tyngste i mitt liv med veldig mange tunge tanker og langsomme dager. Alt sammen føles på en måte så lenge siden, samtidig husker jeg følelsene så godt. Takknemlig for at det er et tilbakelagt kapittel.

Jeg koser meg veldig i permisjon, og er så glad for at jeg har hele 2022 fri. Har gått over i ulønnet permisjon nå da, men det er det absolutt verdt. Bare tviholde på den tiden som er igjen, går virkelig alt for fort 💔 Sliter litt innimellom med tankene om at dette er siste baby (selv om jeg vet det er helt riktig!), men det dukker jo opp når det blir sånn "åå siste permisjonen jo". Neste gang jeg skal ha så mye sammenhengende fri igjen er når jeg blir pensjonist :lol:

Lille prinsesse er verdens søteste da. Selv om akkurat -nå- er vi inne i kanskje den tyngste perioden i hennes liv. Har vært heldig da, uten noen sort for problemer de 8 første månedene. Men nå er det tydeligvis utviklingstrinn, tenner som kommer og forkjølelse i tillegg. Så 'alt vi kjente' av rutiner, god søvn osv. er litt borte. Så jobber litt for å kjempe oss tilbake til noe håndfast. Men sånn alt i alt så går ting veldig fint. Hun spiser godt (både fast føde og pupp), leker og er blid. Nå har hun begynt å komme seg rundt også så. Går ikke så fort, men hun krabber sakte, og kommer seg dit hun vil. Jeg ser for meg at innen kort tid så vil ting gå veldig mye raskere, så da blir aktivitetsnivået noe helt annet! Nyter å kunne sitte såpass i ro som jeg gjør til nå :fnise:

Åhhh så koselig å høres fra deg igjen😃❤️Har vært litt ned i memory lane i det siste, og blitt litt sentimental når jeg tenker på hvor jeg var på samme tid i fjor. Det er rart å tenke på at da var OUL nettopp overstått og det var så mye spennende som lå foran oss. Dette året har gått så innmari fort for det føles virkelig ut som kun noen måneder siden. Livet gpr virkelig fort etter barn ja😂😭

Så herlig jenta di høres ut😍 Stakkars, det er nok ikke lett når det plutselig skjer så mye nytt, og alt på en gang! 💞 håper hun snart blir frisk og dere snart kommer tilbake til rutinene igjen, det er tøft når man føler at det liksom sklir ut. Det du beskriver minner veldig om hvordan det er hos oss om dagen. Her har hun nettopp fått sin første tann (og er ikke noe fan av den prosessen🙊), begynt å komme seg rundt og oppdage huset (det elsker hun, men tipper det tar på både kropp og hode), og nettopp hatt noen dager med sykdom… Det har nok vært jenta mi sin tøffeste periode så langt også! 
 

Og forstår godt følelsene dine knyttet ril at dette er siste… det må være vemodig å tenke på, selv om du vet det er riktig avgjørelse. Håper du klarer å nyte tiden sammen prinsessa di til det fulle, og at dere koser dere masse sammen den siste tiden hjemme i permisjon!❤️ Starter du i jobb igjen i januar?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annabel skrev (19 timer siden):

Starter du i jobb igjen i januar?

Ja, så ble permisjon et helt kalenderår. Egentlig ganske perfekt 👌 Og noe jeg føler jeg kan unne meg når dette er sistemann ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så glad for at du fikk lillejenta ❤️ 

Håper at det klaffer for oss også snart, førstemann er snart 5 og vi ser foreløpig ikke snurten på nr 2💔😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#nofilter# skrev (21 timer siden):

Håper at det klaffer for oss også snart, førstemann er snart 5 og vi ser foreløpig ikke snurten på nr 2💔😭

Det har jeg all forståelse for. Vår første var 6 1/2 år da hun ble storesøster, og da hadde hun mast i ååårevis om småsøsken. På et tidspunkt trodde jeg aldri det skulle skje. Heldigvis fikk vi hjelp og drømmen ble oppfylt. Håper virkelig det samme for deg ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da var 2022 over - et meget fint og spesielt år. Permisjonen er derfor også nå over, noe jeg absolutt har blandede følelser for. Men overgangen til at det er pappaen som er hjemme har gått bare fint ♥️
Og i januar her har vi feiret Sistemanns lille store 1-årsdag 💜 Tenk det altså... for bare et par år siden trodde jeg ikke at det skulle bli en realitet.

Nå kan jeg virkelig legge babykapittelet bak meg. Ferdig med prøving og graviditeter. Jeg er så uendelig takknemlig for alle barna mine heart.gif.487d5bc4ddce9623bc5f7e395684ff2f.gif

Men nå har tiden kommet til å se fremover mot andre ting. Og etter mange år med prøving, aborter, barn og svangerskap så er det på tide å ta vare på meg selv og kroppen min. Mye har forfalt der, og jeg har rett og slett levd et usunt liv. Nå må en livsstilsendring til, og i forbindelse med det har jeg startet en ny dagbok. Tenkte det var greit å legge linken inne her, i tilfelle det er noen 'gamle kjente' som har lyst å følge meg videre.

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre, så tiden flyr altså! Tenk at sistemann er blitt 1 år allerede! 😍 Håper du fortsetter å dele kunnskapen din inne i prøve-og gravid forumet innimellom, selv om du er ferdig med dette selv! 💛 Masse lykke til med livsstilsendringer! Jeg kommer til å følge deg videre i nye dagboken 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk det, allerede et år gammel 🫶🏼🥹 

Jeg følger deg gjerne videre! 

Og jeg håper du får tid til å titte innom i prøver-trådene. Du hjalp meg hvertfall mye gjennom prøvingen  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...