Gå til innhold

Vi venter på sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

Jeg tror du vil bli så mye mer beroliget av å flytte den til 8+6,at det er verd de ekstra dagene venting, så jeg ville ringt for å høre om den kan flyttes. Er dette eneste TUL du planlegger, eller skal du ha flere? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, jeg skjønner så enormt godt at du så gjerne vil se den lille så fort som mulig. 

Likevel så ville det kanskje vært lurt å flytte den? Jeg vet at 5 dager ekstra å vente høres helt forferdelig ut, men samtidig så kan det skåne deg for den uutholdelige frykten du kan kjenne på i desto fler dager i etterkant om du ikke gjør det - om det gir mening? Å bare kunne føle seg litt lettere, kan være mye verdt akkurat nå ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (Akkurat nå):

Er dette eneste TUL du planlegger, eller skal du ha flere? 😊

Må ha en rundt uke 12-13 ettersom det er da man kan sjekke organene nærmere. Hadde jeg ikke tatt en i uke 13 den gangen for noen år siden så hadde sjokket kommet på OUL heller... og dèt vil jeg ikke. Orker ikke gå gjennom enda en sommer med et svangerskap som ikke blir noe av. Så jeg vite før sommerferien. Vi reiser på ferie i uke 13, så håper virkelig å få det til før det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt og hørt om det er mulig! Hvis det er mulig så ville jeg flyttet timen ❤️ Jeg tror at du vil bli like stresset etter 8+5 så tenker at det kan være godt for deg å vente til etter det! 

Endret av Lillra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, hjelper å høre at flere forstår! Jeg forsøker å høre i alle fall! Går det ikke så går det ikke, men da har jeg prøvd i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg faktisk flyttet timen min til 8+6. Tror det blir greit... er jo ikke sikker da uansett at alt vil gå fint, men ettersom det er på samme tidspunkt som i fjor da det gikk dårlig så vil jeg uansett føle meg litt bedre om hjertet slår og alt ser bra ut så langt. Men bare å begynne å telle dager på nytt igjen da.... 18 dager igjen.

 

pregnsmiley.gif.b4b664ff5759ae411c3933c93f30b17b.gif Mine viktige datoer
Du er nå 6 uker og 2 dager på vei

Unnfangelsen finner sted: 27. april 2021
Like langt som opplevd SA: 17.mai 2021
Hjertet begynner å slå: 22.mai 2021
Like langt som opplevd SA: 24.mai 2021

Tidlig ultralyd: 14.juni 2021
Like langt som opplevd MA: 20.juni 2021
Ferdig med medisin: 22.juni 2021
Første svangerskapskontroll: 25.juni 2021
Andre trimester: 15.juli 2021
Like langt som opplevd senabort: 22.juli 2021
Tid for ordinær ultralyd: 17.august 2021
Planlegger å fortelle søsken og annen familie: 22.august 2021
Halvveis i svangerskapet: 1.september 2021
Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det: 21.september 2021
Fosteret kan høre: 25.september 2021
100 dager igjen til termin: 13.oktober 2021
Tid for å fylle ut fødselspermisjonspapirer: 19.oktober 2021
Tredje trimester: 20.oktober 2021
Nå regnes ikke babyen som prematur: 28.desember 2021
Fødselspermisjoner begynner: 31.desember 2021
Termin: 21.januar 2022

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at de hadde ledig time på den dagen du ønsket deg! :) Veldig forståelig at det både er glede og nervøsitet knyttet til tidlig ultralyd!  Jeg gleder meg på dine vegne til du får se lille gummibjørnen din. Jeg er helt sikker på at det blir en fin opplevelse, og at alt står bra til med lille. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut lurt slik du har gjort det nå ❤️ Som førstegangsgravid føler jeg ikke at ultralyden min i neste uke kan komme tidlig nok, men forstår godt at du vil utsette til 8+6 med den erfaringen du har så friskt i minnet. Krysser alt jeg har for at vi begge får fine opplevelser når vi endelig er kommet dit og blir beroliget 🤞🏼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du fikk flyttet på timen din 🥰 Blir jo litt lenger å vente, men jeg gleder meg veldig til at du skal komme tilbake derfra med gode nyheter! :gravid: Det er utrolig fint at det er flere damer som skal på TUL i ukene fremover, jeg skal ikke før i juli og det føles som en hel evighet til! Må leve litt gjennom dere andre så lenge 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du fikk byttet timen. Det gjør forhåpentligvis at du blir litt tryggere når du har vært der med tanke på dine tidligere erfaringer 🧡 Hvordan går det med deg nå? Er blødningene helt borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3

Eira2020 skrev (15 timer siden):

Som førstegangsgravid føler jeg ikke at ultralyden min i neste uke kan komme tidlig nok, men forstår godt at du vil utsette til 8+6 med den erfaringen du har så friskt i minnet. Krysser alt jeg har for at vi begge får fine opplevelser når vi endelig er kommet dit og blir beroliget 🤞🏼❤️

Ja jeg skjønner godt at du ikke klarer å vente! Er veldig spesielt å være førstegangsgravid ❤️ Jeg har to ganger vært på UL 6+5, så jeg har all forståelse for at du er utålmodig. Men nå føles det som jeg har "been there done that". Vet liksom akkurat hva jeg får se så tidlig, så da dropper jeg det heller til fordel for en sjekk der man ser litt mer.

Prøver2021 skrev (3 minutter siden):

Hvordan går det med deg nå? Er blødningene helt borte?

Det går veldig bra! Ikke sett noe mer farget utflod enn de to dobesøkene for en uke siden. Veeeldig glad for det. Brystene er ømme som bare det. For noen dager siden skulle jeg pynte meg og tok på en BH under en kjole som er fin (men ubehagelig!) Vanligvis går jeg alltid med konfortable BH'er uten spiler, som ikke akkurat er så lekre :rolleyes: Men denne gangen tok jeg en fancy, litt trang, med spiler og blonder. Gikk relativt greit å ha den på, men da jeg skulle ta den AV etter noen timers bruk så sprutet nesten tårene. Herlighet så vondt!! Så brystene liker helt klart å være fri/komfortable. Men jeg nyter det egentlig. Mitt eneste symptom ❤️ Hadde helt sikkert vært bekymret om jeg ikke hadde hatt det :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Gikk relativt greit å ha den på, men da jeg skulle ta den AV etter noen timers bruk så sprutet nesten tårene. Herlighet så vondt!!

Kjenner meg så igjen i dette 🤭 Det er tilnærmet uproblematisk å ha spilebh på, men idét den åpnes og skal av blir brystene tunge og ekstremt vonde 😅 Jeg har faktisk ingen bher uten spiler, så jeg lurer på om jeg kanskje skal handle litt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (38 minutter siden):

Jeg har faktisk ingen bher uten spiler, så jeg lurer på om jeg kanskje skal handle litt! 

Ja det anbefaler jeg! Jeg har ikke brukt BH med spile til hverdags på ca. 10 år nå jeg. Kun når jeg skal ha kjole og pynte meg ekstra at jeg finner frem en slik. Tortur :Knegg:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (2 timer siden):

6+3

Ja jeg skjønner godt at du ikke klarer å vente! Er veldig spesielt å være førstegangsgravid ❤️ Jeg har to ganger vært på UL 6+5, så jeg har all forståelse for at du er utålmodig. Men nå føles det som jeg har "been there done that". Vet liksom akkurat hva jeg får se så tidlig, så da dropper jeg det heller til fordel for en sjekk der man ser litt mer.

Det går veldig bra! Ikke sett noe mer farget utflod enn de to dobesøkene for en uke siden. Veeeldig glad for det. Brystene er ømme som bare det. For noen dager siden skulle jeg pynte meg og tok på en BH under en kjole som er fin (men ubehagelig!) Vanligvis går jeg alltid med konfortable BH'er uten spiler, som ikke akkurat er så lekre :rolleyes: Men denne gangen tok jeg en fancy, litt trang, med spiler og blonder. Gikk relativt greit å ha den på, men da jeg skulle ta den AV etter noen timers bruk så sprutet nesten tårene. Herlighet så vondt!! Så brystene liker helt klart å være fri/komfortable. Men jeg nyter det egentlig. Mitt eneste symptom ❤️ Hadde helt sikkert vært bekymret om jeg ikke hadde hatt det :fnise:

Kjenner meg såååå igjen - jeg har utviklet total BH-allergi dette svangerskapet! Bruker sportstopp på jobb i anstendighetens navn, men det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å vrenge den av. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad for at det ikke har kommet noe mer blødning, det var godt å lese. Håper du slipper flere skremmere nå 🤞

Håper ukene fram til ultralyden går fort 😊 Forhåpentligvis ligger det en frisk og rask liten bønne inni der 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det høres lurt ut å ha byttet tidlig ultralyd til den datoen, så slipper du å engste deg på den datoen etter du har vært på ultralyd😃 🥰 gleder meg til du har vært på ultralyd og sett den lille krabaten❤️ Da får du også senket skuldrene litt mer og. Håper du nyter og koser deg med hemmeligheten selv pm du har opplevd MA og SA tidligere. Denne sitter den ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6+5

Det er ikke alt for mye å fortelle her for tiden, men det er vel det beste..? Intet nytt er godt nytt! Håper ting som blødning holder seg laaangt unna, har egentlig ingen symptomer (bare de ømme brystene), det er hele to uker til TUL og gravidnyheten fortelles ikke til noen. Så da blir det stille og rolig her. 

Men jeg nyter det! Selv om jeg selvsagt skulle ønske at dagene gikk -litt-raskere så er jeg hvert minutt så uendelig takknemlig for at jeg er på denne siden! Månedene etter jul har mildt sagt vært jævlige. Alt jeg ønsket var å komme et skritt videre, og nå er jeg endelig her!! Sååå glad for det. 

Det er altså lite snakk om graviditeten, for som nevnt blir det lenge til vi forteller noen. Søsteren min er eneste som vet. Men selv om hun er på besøk her ukentlig så blir det ikke til at vi snakker om meg. For det første er det fordi barna ofte er rundt her, og for det andre så er endelig hennes nyhet ute så da snakker vi heller om henne. Det er så koselig ❤️ Vi har ukeskifte samme dag, så hun er nøyaktig 8 uker lenger enn meg. Føles ut som er stor forskjell når det er uke 6 og 14. Men tenk når det blir 30 og 38 liksom! Da vil det ikke føles så langt i mellom 😁

I tillegg snakker ikke jeg og mannen om graviditeten. Samme årsak der, om at barna er rundt oss hele tiden. Og da mener jeg nesten heele tiden, hehe. Har et nesten voksent barn jo også, så hun er rundt her på kveldene og legger seg etter oss. Men vi får noen små drypp her og der, i sengen f.eks. Jeg kan si ting som "tenk når magen blir så stor at du ikke klarer å holde rundt meg". Eller her om dagen da bare vi var i bilen og vi har begynt å drømme om neste års sommerferie, og jeg forteller hva jeg ønsker og nevner at jeg sannsynligvis har permisjon da og mye fri. Vi snakker veldig kort om slikt, for vi begge er preget av tidligere hendelser. Mannen var alltid positiv selv etter 2-3 aborter, men da vi opplevde den 4. ifjor ble det mye også for han. Så nå skal vi ikke snakke mye om graviditet før en av oss sier "men vi får se", "det er jo ikke sikkert", "vi får ta en dag av gangen". Så da blir det ikke så gøy å snakke om slike ting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 timer siden):

6+5

Det er ikke alt for mye å fortelle her for tiden, men det er vel det beste..? Intet nytt er godt nytt! Håper ting som blødning holder seg laaangt unna, har egentlig ingen symptomer (bare de ømme brystene), det er hele to uker til TUL og gravidnyheten fortelles ikke til noen. Så da blir det stille og rolig her. 

Men jeg nyter det! Selv om jeg selvsagt skulle ønske at dagene gikk -litt-raskere så er jeg hvert minutt så uendelig takknemlig for at jeg er på denne siden! Månedene etter jul har mildt sagt vært jævlige. Alt jeg ønsket var å komme et skritt videre, og nå er jeg endelig her!! Sååå glad for det. 

Det er altså lite snakk om graviditeten, for som nevnt blir det lenge til vi forteller noen. Søsteren min er eneste som vet. Men selv om hun er på besøk her ukentlig så blir det ikke til at vi snakker om meg. For det første er det fordi barna ofte er rundt her, og for det andre så er endelig hennes nyhet ute så da snakker vi heller om henne. Det er så koselig ❤️ Vi har ukeskifte samme dag, så hun er nøyaktig 8 uker lenger enn meg. Føles ut som er stor forskjell når det er uke 6 og 14. Men tenk når det blir 30 og 38 liksom! Da vil det ikke føles så langt i mellom 😁

I tillegg snakker ikke jeg og mannen om graviditeten. Samme årsak der, om at barna er rundt oss hele tiden. Og da mener jeg nesten heele tiden, hehe. Har et nesten voksent barn jo også, så hun er rundt her på kveldene og legger seg etter oss. Men vi får noen små drypp her og der, i sengen f.eks. Jeg kan si ting som "tenk når magen blir så stor at du ikke klarer å holde rundt meg". Eller her om dagen da bare vi var i bilen og vi har begynt å drømme om neste års sommerferie, og jeg forteller hva jeg ønsker og nevner at jeg sannsynligvis har permisjon da og mye fri. Vi snakker veldig kort om slikt, for vi begge er preget av tidligere hendelser. Mannen var alltid positiv selv etter 2-3 aborter, men da vi opplevde den 4. ifjor ble det mye også for han. Så nå skal vi ikke snakke mye om graviditet før en av oss sier "men vi får se", "det er jo ikke sikkert", "vi får ta en dag av gangen". Så da blir det ikke så gøy å snakke om slike ting. 

Det er spennende med alt som skjer inni deg til tross for at et tilsynelatende vanlig liv leves. Jeg skjønner godt at dere har med deres tidligere erfaringer med SA og MA, og at det dermed ikke er så gøy å snakke om det. Kan tenke meg det skal bli godt når du har kommet over de ukene du har opplevd det. Heldigvis så går det fremover for hver dag som går. Blir spennende med TUL! 🧡

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte ting kan bli kroppslige erfaringer, og dermed kan enkelte ting sette seg i kroppen. Enkelte ting føles veldig godt, og du har jo vært gjennom så mange triste opplevelser knyttet til det å miste, så det er ikke rart du har de tankene du har. Skulle ønske du kunne få et lite blikk inn i fremtiden og se hvordan ting ender opp, men jeg har troa på at det går bra ❤️ Nyt de deilige sommerdagene og ferien. Jeg krysser fingrene for at spiren sitter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det blir vanskelig å finne anledning til å snakke om hemmeligheten når det hele tiden er små ører rundt omkring. Høres helt magisk ut å ha en søster å dele opplevelsen med. 🥰 Tror du har helt rett i at det vil virke som det er mindre forskjell på dere etterhvert. Tenk når de små blir født, og vokser opp sammen. De vil ha masse glede av hverandre! 

Forstår veldig godt at det er vanskelig å slippe alle hemninger av glede, når man har vonde erfaringer bak seg. Håper at det hele vil føles litt tryggere for dere etter TUL! Jeg gleder meg sånn på dine vegne, og er så sikker på at alt står bra til med lille. 👶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...