Gå til innhold

Vi venter på sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

8+3

Endelig helg!! Denne uken har altså sneeeeglet seg avgårde 🐌 Nå er det bare å få helgen til å gå. Ikke lett med null planer 🙄 3 dager til TUL!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Woho, håper helgen går fort for deg!
Så er mandagen rett rundt hjørnet nå. Har du fått noe mer graviditetssymptomer så langt?

God helg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saloni skrev (1 minutt siden):

Har du fått noe mer graviditetssymptomer så langt?

I tillegg til de ekstremt ømme brystene så tror (håper!) jeg at utmattelsen jeg føler jeg har begynt å få er et symptom. Ellers er det veldig bekymringsverdig... blir så utrolig fort sliten 😳 Plutselig mangel på pust etter en trapp jeg er vant til å gå på jobb, måtte ha en hvil på sofaen etter å ha gått fra busstoppet mitt og hjem. Helt klart uvanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 minutter siden):

I tillegg til de ekstremt ømme brystene så tror (håper!) jeg at utmattelsen jeg føler jeg har begynt å få er et symptom. Ellers er det veldig bekymringsverdig... blir så utrolig fort sliten 😳 Plutselig mangel på pust etter en trapp jeg er vant til å gå på jobb, måtte ha en hvil på sofaen etter å ha gått fra busstoppet mitt og hjem. Helt klart uvanlig!

Huffda, er kjedelig når man blir helt utmattet av å bare såvidt være i aktivitet! 😅 - jeg kjenner meg veldig igjen! I en liten periode måtte jeg sette meg ned etter å ha gått opp trappa (vi har 3 etasjer).
Håper det går over for deg ❤️ , selv om det sikkert er litt godt å ha litt symptomer også, som kanskje bekrefter graviditeten og at ting skjer med kroppen frem til TUL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er litt tatt på sengen over at det kom så tidlig. Akkurat nå føler jeg meg slik jeg gjorde da jeg var 35 uker på vei med forrige barn, sånn energimessig 😲 Så litt skremmende med tanke på resten av svangerskapet. Men jeg klager på ingen måte. Er bare veldig glad jeg har noen symptomer - og at det ikke er kvalme. Har kastet opp såå mye i tidligere svangerskap så. Alt er bedre enn det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sånn, totalt utmattet, fra uke 7-10-ish hvert svangerskap. Når energien kommer tilbake er det helt fantastisk 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra det nærmer seg ultralyd med stormskritt! Håper det går fint og at du får senket skuldrene litt etter den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at dagen snart er her endelig for TUL for deg også :hoppendeglad: Helt enig i at dagene snegler seg avgårde! Ser sånn frem til å få passert uke 12-14, og til magen begynner å synes etter det igjen. Den siste tiden nå har jeg nesten hatt mer vansker på å tro på graviditeten enn i starten. Blir godt når bevisene blir mer synlige synes jeg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (Akkurat nå):

Så spennende at dagen snart er her endelig for TUL for deg også :hoppendeglad: Helt enig i at dagene snegler seg avgårde! Ser sånn frem til å få passert uke 12-14, og til magen begynner å synes etter det igjen. Den siste tiden nå har jeg nesten hatt mer vansker på å tro på graviditeten enn i starten. Blir godt når bevisene blir mer synlige synes jeg. :fnise:

Ja jeg ser ekstremt frem til å få faktisk og klare tegn som babyspark og mage som vises. Jeg skal gladlig ta i mot bekkenplager og alt mulig annet bare jeg kommer dit. Det er liksom da man er gravid. Og du som førstegangsgravid kan jo kanskje forvente en mage som popper ut om ikke sååå lenge ❤️ Jeg må nok vente en god stund til. Sist fullgåtte svangerskap var det ingen gravidmage å se før rundt uke 24-ish. Husker jeg møtte svigers i uke 17 og de merket f.eks ikke at jeg var gravid. Men kiling innenfra har jeg kjent fra rundt uke 16 ca, så det håper jeg at jeg får nå også (har med hvor morkaken ligger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, babyspark kan jeg nesten ikke forestille meg engang 🥺 Det blir så stort! Veldig spent på når magen begynner å vises. Har vært så mye oppblåst i det siste så lurer på om det vil  bare gli rett over i en faktisk babymage til slutt eller hva 🙈 Oi, det var ganske sent! Skulle tro det var motsatt - at det syntes kjappere om man har vært gravid før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (4 timer siden):

Oi, det var ganske sent! Skulle tro det var motsatt - at det syntes kjappere om man har vært gravid før?

Vet ikke hva som er mest normalt? Er nok ganske individuelt fra person til person. Mye som spiller inn, kroppsform bl.a vil jeg tro. Jeg har jo gått opp en god del kilo i alle svangerskap jeg har hatt, og ikke gått dem ned igjen. Nå veier jeg f.eks mer enn jeg gjorde som høygravid sist jeg var gravid, og sånn har det egentlig vært hver gang. Da blir det jo litt når man venter nr. 4 🙄 Mye deigmage nå gitt! Så skal litt til for at en gravidmage kommer seg igjennom det og gjør seg så synlig at folk rundt vil se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+5

Dagen før dagen. I morgen har jeg første TUL, og jeg blir fysisk uvel av tanken. Jeg skjelver bare jeg sitter her og skriver og tenker på det. Jeg skal ha mannen med, og denne gangen er jeg glad for det, for vet ikke om jeg fysisk kommer meg inn på kontoret uten ham. I fjor var han ikke med på noen av de tre ultralydene som ble foretatt i forbindelse med MA'en, noe jeg følte jeg taklet greit, men nå er jeg nervevrak.

En liten del av meg gleder meg. Den er veldig liten, men den er der. Det ER jo en sjanse for at dette går bra, og da blir det helt fantastisk å få hilse på den lille spiren - selveste sistemann - for første gang. Jeg drømmer og fantaserer om gode nyheter, og gå på rosa skyer ut der i fra. Jeg og mannen skal i så fall rett på restaurant og kose oss bare vi. 

Jeg har jo vært på utallige ultralyder før, og mange har gått bra. Men nå er det over 7 år siden sist jeg hadde en slik opplevelse, så det er jo en god stund siden. Da føles det fjernt, og den opplevelsen jeg hadde for under ett år siden nå står selvfølgelig sterkest. Jeg har opplevd to ganger å få dårlig nytt på TUL, en gang manglende liv og en gang avvik på organer. Disse opplevelsene er så iskalde og har brent seg inn at det er vanskelig å overskygge det.

Og jeg elsker så hardt å være gravid nå. Smiler hele tiden når jeg tenker på spiren, planlegger fremtiden med min også gravide søster, gleder meg til alt fremover! Dette er siste sjanse til å få en sistemann, så å få beskjed om at det ikke er liv vil være katastrofalt. Kontrasten for hvordan livet mitt fremover vil bli på de to utfallene er så enorm. Da tenker jeg både på de nærmeste dagene/ukene/sommeren og hele fremtiden. 

Jeg har timen i morgen sent etter lunch og med flere ettermiddagsplaner tror jeg ikke at jeg klarer å komme inn for å oppdatere dere før tidlig kveld. Dere må bare krysse ALT dere kan for meg... jeg har jo hatt verdens beste heiagjeng i lang tid, men nå må jeg bare be om all verdens lykkeønskninger igjen! 🤞 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i morgen, jeg skal tenke hardt på deg og sende masse positive tanker din vei!! Følger med selv om jeg ikke skrive så mye 🥰 Blir veldig spennende med ultralyd i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, disse nervene er så vonde å kjenne på :klem: Lykke til på ultralyd i morgen, kjære @Amatariel! Håper du og mannen din får en fin dag svevende på en rosa skyyy ☁️  Sender masse lykkestøv din vei ❤️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner så godt at du har vonde og plagsomme tanker akkurat nå. :( Det er veldig forståelig etter alt du har opplevd. Jeg gleder meg på dine vegne til timen er overstått, og til du har fått se at lille har det fint i magen din. Jeg er så sikker på at dere får se en nydelig bamsemoms med et bittelite bankende hjerte. ❤️ Dette skal gå bra Amatariel, dette vil gå bra! All hell og lykke til i morgen. Skal tenke masse på dere, både deg og lille sistemann. Måtte øyeblikket bli magisk og lykkelig! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk at det er klart for første titten imorgen! Ble glad for å lese at mannen blir med, det er utrolig godt med den støtten man får gjennom partner 🥰 Så hyggelig at dere skal feire på restaurant om alt ser bra ut, vil også anbefale dere å ta turen ut for middag uansett resultat, så kan dere ha en stund bare for dere selv, uten barn rundt, og faktisk få dele tanker og følelser 💞 Jeg krysser fingrene alt jeg kan for dere 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt at tankene er sånn når man gått igjennom det du har.. Sender deg mange klemmer! Masse lykke til i morgen 🥰 Skal tenke litt ekstra på deg!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender gode tanker til deg! Du er utrolig raus og støttende til andre prøvere og gravide, og jeg håper du kjenner den gode energien som sendes til deg fra oss som setter pris på deg 🤗❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...