Gå til innhold

Vi venter på sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8+6

Da var dagen for første ultralyd her! Jeg sov selvsagt utrolig dårlig, og jobbdagen kunne ikke sneglet seg saktere. Sykt irriterende å ha time helt mot slutten av dagen :roll: Men til slutt var det endelig tid, og jeg og mannen troppet opp på Medicus sammen. Litt rask prat om symptomer og siste mens/eggløsningen (som legen jo egentlig vet godt når var). Så var det å kle av seg da... herlighet så skjelvende 😶

Men det gikk bra! Bamsemumsen var ikke vanskelig å se, selv om legen (og jeg) måtte klemme litt på magen for å få riktige vinkler. Jeg så ikke noe hjerte selv først da bildet var litt utydelig og 'langt unna', men legen var heldigvis rask med å si at han hadde sett hjerteaktivitet med èn gang. Noe vi fikk bekreftet kort tid etter da han zoomet inn. Fikk også høre lyden, 180 slag i minuttet. Mannen klemte hånden min, og det var så fiiint.

Alt så normalt ut på dette tidspunktet, og den ble målt til ca. 12mm, noe som tilsvarer 8+6. Visste jo det, men godt å høre at målingen stemmer overens med så langt som jeg vet jeg skal være. Vi tok også en sveip og tittet på livmorhalsen da jeg spurte om den så normal ut. Har hatt to koniseringer, der den ene har vært etter min siste fødsel. Ergo aldri hatt et svangerskap med to koniseringer bak meg. Litt skummelt, men han mente det så greit ut pr. nå. Kan dog forandre seg utover svangerskapet, men sannsynligvis går det helt fint.

Medisinmessig kan jeg slutte på duphaston i uke 10, trappe ned på metformin og slutte med det i uke 12. Ser frem til det!

Nå går jeg og mannen på rosa lykkeskyer! Dro rett på restaurant og feiret etterpå, bare snakket og koste oss. Nå skal jeg legge den verste frykten bak meg, og dempe tanken på at jeg har vært på en fin UL i uke 9 før, som var dårlig i uke 13. Det skal jeg heller bekymre meg for om èn måned i forkant av neste UL. Nå er jeg bare så glaaaad!

heart.gif.487d5bc4ddce9623bc5f7e395684ff2f.gif
Første bilde av Sistemann
201281894_2996670400601945_3242076001174339112_n.jpg.26f138336bf4583558aab7f12fd4b938.jpg

pregnsmiley.gif.b4b664ff5759ae411c3933c93f30b17b.gif Mine viktige datoer
Du er nå 8 uker og 6 dager på vei

Unnfangelsen finner sted: 27. april 2021
Like langt som opplevd SA: 17.mai 2021
Hjertet begynner å slå: 22.mai 2021
Like langt som opplevd SA: 24.mai 2021

Tidlig ultralyd: 14.juni 2021
Like langt som opplevd MA: 20.juni 2021
Første svangerskapskontroll: 25.juni 2021
Ferdig med medisin: 6.juli 2021
Tidlig ultralyd: 15.juli 2021
Andre trimester: 15.juli 2021
Like langt som opplevd senabort: 22.juli 2021
Tid for ordinær ultralyd: 17.august 2021
Planlegger å fortelle søsken og annen familie: 22.august 2021
Halvveis i svangerskapet: 1.september 2021
Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det: 21.september 2021
Fosteret kan høre: 25.september 2021
100 dager igjen til termin: 13.oktober 2021
Tid for å fylle ut fødselspermisjonspapirer: 19.oktober 2021
Tredje trimester: 20.oktober 2021
Nå regnes ikke babyen som prematur: 28.desember 2021
Fødselspermisjoner begynner: 31.desember 2021
Termin: 21.januar 2022

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som flere tittet innom her en del ganger siste timene.
Så utrolig kjekt og fantastisk å høre at alt sto bra til med bamsemumsen deres ❤️ Så glad på deres vegne! Og fantastisk med hjerte som slår akkurat som den skal! I følge min jordmor har fosteret en "topp" på ca. 180 slag minuttet nært/rundt uke 9, før det stabiliserer seg til ca. 130-150 slag minuttet. Håper du klarer å senke skuldrene litt mer nå, og nyte graviditeten. Gratulerer så mye med vel overstått UL! :hug:

Endret av saloni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

saloni skrev (Akkurat nå):

Og fantastisk med hjerte som slår akkurat som den skal! I følge min jordmor har fosteret en "topp" på ca. 180 slag minuttet nært/rundt uke 9, før det stabiliserer seg til ca. 130-150 slag minuttet.

Ja legen sa det, at det nå er på sitt aller raskeste 😄 Tenk at det kan gå så fort!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk å lese om ultralyden i dag!! ❤️ Jeg var aldri i tvil om at du kom til å få se hjerteslagene til den lille bamsemumsen din i dag. Det er meningen at du skal få sistemann! Håper du klarer å senke skuldrene fremover og nyte den lille hemmeligheten din i magen ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Så deilig å høre, dette her ser jo veldig lovende ut 💙❤️ Nyt de gode nyhetene og sommerværet 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (13 minutter siden):

Ja legen sa det, at det nå er på sitt aller raskeste 😄 Tenk at det kan gå så fort!

Ja det er helt utrolig! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hyggelig å se bilde, tenk, bare 1,2 cm. Kroppen og reproduksjon er virkelig en magisk greie. Godt å høre at dere fikk dere en fin tur på restaurant også, det er fint for forholdet i en tid med mye nerver. Nyt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HURRA for sprell levende bamsemums! :yvonne:  Så fantastiske nyheter og nydelig bilde! Godt å lese at opplevelsen deres ble fin, og at alt sto bra til med sistemann. Dagen i dag kunne ikke gått bedre! :klem: Nyt følelsen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var akkurat det jeg håpte på å lese inne hos deg i dag ❤️ Gratulerer så mye med vel gjennomført TUL :hoppendeglad: Så kjekt at du og mannen fikk en tur på restaurant for å feire også - det er på sin plass! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åå så godt å endelig få bekreftet at alt er som det skal nå!🥰👏🏻🤗 skjønner godt hvor godt dette er nå! Blir fint å kan senke skuldrene litt og nyte litt for det må du virkelig gjøre nå! 😃🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...