Gå til innhold

Vi venter på sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Deilig at du foreløpig har sluttet unna kvalmen! 🙌 Håper det fortsetter slik! Så godt at du fikk snakket med legen din 🙂 Håper du får en svar med timeavtale snart, så du slipper å uroe deg for det. Hadde vært helt supert om du fikk time rett før dere reiser på ferie. ☀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh  så kjekt å få time til TUL 🥰 Blir litt flere ting å se fram til da. 

Og så utrolig deilig å slippe kvalmen. Kjenner meg igjen i å få trøttheten oppå allerede lite energi pga Corona..  Er ikke lett, og kvalme oppå det igjen gjør jo at man blir totalt vrak.. 😅 Nei håper du slipper det 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gratulerer så mye med 7 passerte uker kjære deg:nordvesta:

Det er koselig å lese her inne om dagen! Og så godt du har ordnet med time til TUL, det blir sikkert veldig fint å få gjennomført og noe å se frem i mot❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, tenk 7 uker!! Godt å høre at du har fått ordnet henvisning til TUL ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+3
Som litt fryktet så ble det styrete for meg å få time til TUL når jeg ønsket. Jeg ble så glad i morges da jeg fikk en SMS om time på St.Olavs. Logget meg inn og den har jeg fått når jeg er 13+1. Men som jeg opplyste til fastlegen min så drar jeg på ferie 12+4, så må ha time rett før dette. Hun sa jeg kunne ringe sykehuset og endre timen dersom det ble nødvendig. Så da gjorde jeg det da. Men der var de SÅ vanskelige. Ledige timer uken før hadde de, men hun mente bestemt at legene absolutt ville ha denne undersøkelsen i den uken. Herreguuud så frustrerende. Hadde jeg bare hatt mensen/EL tre dager tidligere liksom, så hadde dette ordnet seg og jeg kunne dratt fredagen før vi reiser på ferie. Men nei, det var umulig. Så jeg fikk flyttet timen min til mandag i stedet for onsdag i alle fall. Men - det frister særdeles lite å utsette ferien med en helg der jeg bare sitter og venter på TUL! Masse folk nordpå som venter på oss, og hva skal jeg si til barna? Nei... vi sitter bare her i helgen og utsetter å kjøre på ferie. Så jeg nektet å gi meg!

Jeg vet jeg kan ringe Spiren og sikkert få time den fredagen før, men jeg tenkte at hvis jeg uansett må betale mye penger for en TUL så kan jeg liksågodt gjøre det i byen jeg skal på ferie til, og faktisk få det i den uken jeg bikker 13 uker. Ikke stort utvalg, men jeg ringte to private klinikker, bl.a Aleris. Ingen ventetid, og den ene klinikken tok til og med henvisning. Men begge stedene har ferie og stengt denne uken mumle.gif.e4ac3da75a879a99effa168596fa21ba.gif

Irriterende mye motgang. Men på et tidspunkt så blir det en prinsippsak. Jeg er faktisk gravid og trenger VELDIG å få sjekket at organene er friske, ettersom jeg har opplevd det motsatte før. Det er uutholdelig å vente, og alle i helsevesenet forsikret meg sist at jeg skulle få god oppfølging ved evnt. neste gang. Derfor vil jeg absolutt benytte det offentlige. Så etter å ha slitt med dette mye i formiddag sendte jeg en melding til legen min og ba om å få sendt henvisningen min til sykehuset dit jeg skal på ferie. Og jeg rakk rett før helgen her og få en bekreftelse fra henne om at hun skulle gjøre det! Så det var godt. Det må jo være en innafor løsning!? Da får jeg i uke 13 som legene mener er viktig, og i en by jeg er i. Så sant de leser henvisningen riktig nå og ikke har fullt... blir spennende over helgen og se når jeg får timen.

Sorry for lang avhandling om bare planlegging av TUL nr.2 her... men det er bare veldig viktig for meg. Håper ikke skjebnens ironi skal ha det til at den ikke blir noe av fordi TUL nr.1 går dårlig... den bare MÅ gå bra. 10 dager igjen!

Endret av Amatariel
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint å lese at alt går så bra med graviditeten så langt 😊 Det var jo lurt å få sendt henvisning til det sykehuset! Krysser fingrene for at de har mulighet til å ta deg inn på riktig tidspunkt!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+5

Dagene tikker og går. Uendelig takknemlig for hver dag som går uten at jeg blør og kjenner på de superømme brystene.

Men natt til i går hadde jeg altså et helt jævlig mareritt. Det var skikkelig levende og i løpet av natten drømte jeg at jeg gikk igjennom tre dager der jeg blødde og blødde. Jeg blir helt svett igjen bare jeg tenker på det. Det var så virkelig... følelsene både psykisk og fysisk. Alt jeg måtte igjennom, detaljene. Jeg husker bl.a at jeg satt på do på et tidspunkt og tittet ned og jeg tisset bokstavelig talt blod. Jeg tenkte det var det, og alt var over og alt det grusomme som hører med. Jeg var helt shaky lenge etter at jeg våknet... Men herregud så godt det var å våkne. Gikk absolutt litt tid før jeg skjønte at det var et mareritt, men da jeg gjorde det var det verdens beste følelse! Jeg har jo opplevd det motsatte flere ganger. Har hatt en god del drømmer som prøver der jeg drømte så levende om positiv test, gravidmage som sparket og til og med få baby på brystet. Da er det uendelig kjipt å plutselig våkne og finne ut at det bare var en drøm. Men denne gangen var det utrolig deilig at det faktisk bare var en drøm, og jeg våknet som fortsatt gravid og uten blod. Nå er det bare å håpe at jeg har såpass mye frykt i underbevisstheten min at det er den som tar over drømmene mine, og ikke det at jeg er sanndrømt.... 😶

Nedtelling til TUL: 8 dager igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er så ekkelt å ha sånne drømmer 🙉  Du har nok en bunnløs frykt i underbevisstheten din som kommer til syne under drømmingen, og det er jo ikke så rart at du har heller :klem:Jeg hadde lignende drømmer selv, spesielt de første ukene ❤️  Den følelsen av å våkne opp når man har sånne drømmer, er bare helt ubeskrivelig god! 

Tenk at det nå bare er 8 dager igjen til TUL! Det kommer til å gå fort. Håper du får en fin dag :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å lese at du er snart 8 uker gravid 😍 Det var ikke kjekt å lese om drømmen din😔 Det skal ikke være lett når underbevisstheten din tar over å styrer drømmene dine 😬 Krysser fingrene for at du får TUL nr 2 i den byen du er i uten noe ekstra tull nå 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du snart er i uke 8! 🥰 Skjønner godt du var stresset da du våknet. Godt det bare var et mareritt. Håper tiden mot TUL går raskt 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike drømmer er grusomme! :( De kan føles så vanvittig virkelig, og når man våkner tar det gjerne litt tid før man skjønner at det bare var en drøm. Og da selv om man forstår at det var en drøm, så kan jo den vonde følelsen sitte fast i en stund etterpå også. Jeg håper at underbevisstheten din får en helt ny ro etter du har sett den lille bamsemomsen din på skjermen. ❤️ Tiden går fort mot TUL nå! Jeg er så spent! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (5 timer siden):

Tenk at det nå bare er 8 dager igjen til TUL! Det kommer til å gå fort. 

 

Prøver2021 skrev (29 minutter siden):

Håper tiden mot TUL går raskt 🧡

 

bittelillebolla skrev (3 minutter siden):

Tiden går fort mot TUL nå! Jeg er så spent! 

Skulle ønske den kommende uken går fort ja..! Jeg frykter dessverre at den vil snegle seg avgårde.... de få morsomme tingene som var planlagt denne uken er avlyst. Skulle både på sommerfest og barnehageavslutning. Damn the covid! Så hver dag kommer til å bli langdryg. Dessuten er det hardt å vente på noe som man gruer seg til SÅ mye.

Jeg tenker tilbake på denne tråden og innlegget jeg lagde i fjor sommer før jeg dro på den første TUL... Så sykt at jeg grudde meg så mye, og eneste årsak var egentlig kun fordi jeg ikke hadde opplevd MA før. Følte på en måte at det er ment at jeg skal oppleve alt kjipt som har med svangerskap å gjøre. Nå har jeg opplevd dette da, men jeg gruer meg MINST like mye. Eneste trøsten er at i fjor dro jeg alene mens denne gangen skal mannen bli med. Frykter at beina ikke kommer til å klare bære meg inn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiden går så fort, tenk at du snart er 8 uker påvei allerede :) Ca 1 uke til tidlig ultralyd og man kan senke skuldrene litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (1 minutt siden):

Ca 1 uke til tidlig ultralyd og man kan senke skuldrene litt :)

Åhh som jeg håååååper det. Men jeg tar meg hele tiden i å "planlegge" den uken for hvordan jeg skal gripe en dårlig nyhet fatt :( Med negativ beskjed på mandag må jeg på sykehuset på tirsdag, ha hjemmeabort onsdag/torsdag... planlegge ting for barna slik at de slipper å være hjemme rundt meg, forberede fravær fra jobb osv. Så -utrolig- slitsomt! (og negativt, jeg vet, men jeg klarer ikke å la være). Så hvis jeg får en positiv beskjed så vet jeg nesten ikke om jeg klarer å tro det. Det blir SÅ godt og magisk i så fall 🙏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ein fæl draum, klem :hug:

Håper på det beste og at tida ikkje går for sakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8+0

8 uker!!! Det føles virkelig som det går fremover nå. Og tenk at nå er det akkurat èn måned siden jeg satt med übersvake streker og lurte veldig på om det kunne være sant. Og det betyr at dersom jeg ikke hadde blitt gravid da, så ville jeg sitter her igjen nå og vært testeklar og veldig spent. Men helt ulidelig angstfull - for det ville vært aller siste prøveperiode. Jeg syns det var ille nok å være i nest-siste pp, så kan dere tenke dere om jeg hadde blitt nødt for å starte på den aller siste... vet ikke hvordan jeg skulle taklet den måneden rett og slett. Så da blir jeg bare så uendelig takknemlig for at den siste måneden har vært helt annerledes. Joda, angstfull og redd nå også, men på et helt annet grunnlag. Et grunnlag som gir meg HÅP. Det kan jo være mulig at dette svangerskapet holder. Tør ikke håpe for hardt, men sånn innerst inne så gjør man jo det likevel. Jeg har tastet inn informasjonen min i den oddsen for at det går bra-kalkulatoren, og den er nå på 93%. 7% altså på at det ikke går bra. Vanskelig å ikke overse det når jeg flere ganger har vært på den siden, til og med med 1% i odds. Men må håpe at jeg denne gangen tilhører de 93%!!

Symptomer er fortsatt kun ømme bryst. Litt tungpustet i trapper, men det er nok dessverre min vekt som er årsaken til det. Og ble kvalm på bussen i dag, men tror også det var pga. sol og munnbind. Måtte rett og slett ta av meg munnbindet, og da ble det bedre.

6 dager igjen til TUL!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åtte uker! Hurra 😍 Det er jommen ikke dårlig. Tenker at 93% sannsynlighet for at det går bra faktisk er riktig mye, men jeg har virkelig full forståelse for at det er vanskelig å ikke fokusere på de siste syv prosentene. Håper du får en betryggende og fin beskjed på tidlig ultralyd 💞 Hvordan er statistikken for om det går bra eller ei for ni uker gravid, etter ultralyden din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (2 minutter siden):

Hvordan er statistikken for om det går bra eller ei for ni uker gravid, etter ultralyden din? 

Hvis det går bra på UL så er oddsen 95,3% for at det går bra. Men også der har jeg vært på andre siden... har jo hatt en fin UL i uke 9 før, som gikk dårlig i uke 14. Så jeg kommer ikke til å juble i taket på mandag om alt ser fint ut. Men selvsagt bli veldig veldig lettet og tenke at jeg er ett skritt videre i alle fall. Det må jo gå bra på denne her først, for at det skal gå bra til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det er 8 uker allerede! Tiden går så fort!! 

Jeg husker at jeg også så på denne statistikken hver eneste dag - prøvde å tenke at hvis statistikken var motsatt altså 93% sannsynlighet for at det ikke skulle gå bra så ville jeg vært sikker på at det bille endt i SA/MA. Så nå som den er 93% på den gode siden så burde man også prøve å ha den følelsen på at det helt sikkert går bra 😍 Selv om jeg prøvde å tenke sånn så hjalp det jo ikke akkurat haha men hjelper kanskje litt?? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...