Gå til innhold

Vi venter på sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

Wow, 30 uker 😀 nå et det faktisk ikke så lenge igjen til termin. 
 

Godt å høre at du koser deg med magen og at formen er grei 😊 det gjør den siste tiden lettere. Har du født før eller etter termin med dine andre?😊  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lily92 skrev (13 minutter siden):

Har du født før eller etter termin med dine andre?😊  

Fire dager før termin med nr.1, fem dager etter med nr.2 og fire dager etter med nr. 3.

Så har jo blitt vant til å føde etter termin ettersom de to siste er det. Men det er kjeedelig ja. At den termindagen kommer og går er alltid litt nedtur 😝 Det er den datoen man har sett frem til og talt ned til. Folk begynner å 'mase' etter termin osv. Har egentlig ikke noe særskilt ønske om å føde så veldig mye før termin egentlig, men kan ikke denne lille her bare komme PÅ termin? Da hadde jeg blitt veldig fornøyd 🤗 (tror det er 5% eller noe som føder på termindato, så er ikke akkurat så sannsynlig da).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30+4

I dag har tårene sittet løst her! Ikke pga. meg og ikke noe trist. For jeg har blitt tante! Jeg har travet urolig rundt et par dager allerede, men i dag kom endelig beskjeden om at verdens fineste tantebarn har kommet til verden ❤️ Jeg skrev dette innlegget tidligere i år:

Amatariel skrev (På 13.3.2021 den 9.25):

Må signere dette som jeg skrev om søsteren min tidligere denne syklusen... for i dag har hun testet positivt!! 🥰 Jeg er oooverlykkelig!! Herregud så bra!! Endelig klaffet det for henne, i pp11 😭Jeg har jo vært litt ekstra bekymret på hennes vegne, for hun er jo førstegangs og man vet jo aldri om det er noen store problemer involvert. Om hun og mannen faktisk skulle bli slitere eller hva. Men hun kan uansett hva som skjer nå bli gravid, og nå ER hun det! Og jeg skal bli taaaante for første gang! ❤️ Jeg kjenner at jeg er veldig veldig glad på hennes vegne. Og ekstra spent på meg selv i morgen. Vi fikk altså EL på samme dag, kan det skje at vi begge skal bli gravid samtidig!?

Og nå har altså babyen kommet 😭 Jeg kan nesten ikke vente med å snuse på nyfødt igjen. Er over 6 år siden sist. Kan være greit med en oppfrisking frem til vår egen prinsesse kommer også ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh så koselig!😍😍 gratulerer så mye som nybakt tante!

Og de små får helt sikkert et tett og nært søskenbarnforhold når de er såå nærmer hverandre i alder som de er!🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, hurra!! Gratulerer så mye som tante!! 🥳 Såå koselig, og så fint for de to små å vokse opp sammen. Helt sikker på at det blir mange fine minner mellom lille tantebarnet ditt, og sistemannen din. :hjertesmil: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig koselig! 🥰🥰 Gratulerer så mye som nybakt tante! Nå er det jammen ikke lenge igjen for vår del heller! Jeg gleder meg så intenst til å snuse inn min egen bebis 💖💖🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+0

Ny fullgått uke! Føler det går ganske fort nå.

I går var jeg på svangerskapskontroll. En stor kontrast til forrige gang jeg var der mtp. lengde. Var vel på legekontoret i 3 1/2 time (!) sist. Men det var jo både glukosebelastning, kontroll og noen forsinkelser da. Mens i går var jeg vel inne i 15 minutter? Ikke noe særlig mer i alle fall.

Kom inn med èn gang, og på laben var det bare å levere inn urinprøve. Ikke noe blodprøve og vekt skrev hun bare ned i full fart etter mine opplysninger (veier meg hjemme). Resultat er + 10 kg nå.

Så vente et par minutter før jeg kom inn til legen. Blodtrykk fint, snakket om formen min og forlenget sykemeldingen på 20% ettersom jeg syns det fungerer tålelig greit. Hadde vært deilig med litt mer nå som jeg får så fysisk vondt av å karre meg ned til byen, men jeg føler ikke jeg har tid til det. lære opp vikaren min, og nå har hun vært fraværende en stund (pga sykdom) så vi henger etter. Er avhengig av de to dagene i uken vi har sammen fremover mot jul nå. Men ja, vi får se. Blir det uholdbart så må jeg ringe legen og øke sykemeldingen. Men pr. nå blir det videre 20% (onsdagene).

Hoppe opp på benken og høre på hjertelyd, kjenne på leiet og måle symfysen. Sist gang ble målet litt under den røde streken, men nå var jeg plutselig over streken. Alt normalt i følge legen.

Så ja, ferdig da. Nå liker jeg at ting er effektivt, men til og med jeg syns dette gikk veldig fort 😆 Men greit altså, for måtte jo komme meg tilbake på jobb. Men det er sikkert en kontrast til dem som går til jordmor og/eller har annen svangerskapsoppfølging. Jeg kjenner bare at jeg ikke orker... å bruke tid på å være steder nå. Er over 18 år siden jeg gikk til jordmor sist i svangerskap, og syns det fungerer greit med bare legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 timer siden):

31+0

Ny fullgått uke! Føler det går ganske fort nå.

I går var jeg på svangerskapskontroll. En stor kontrast til forrige gang jeg var der mtp. lengde. Var vel på legekontoret i 3 1/2 time (!) sist. Men det var jo både glukosebelastning, kontroll og noen forsinkelser da. Mens i går var jeg vel inne i 15 minutter? Ikke noe særlig mer i alle fall.

Kom inn med èn gang, og på laben var det bare å levere inn urinprøve. Ikke noe blodprøve og vekt skrev hun bare ned i full fart etter mine opplysninger (veier meg hjemme). Resultat er + 10 kg nå.

Så vente et par minutter før jeg kom inn til legen. Blodtrykk fint, snakket om formen min og forlenget sykemeldingen på 20% ettersom jeg syns det fungerer tålelig greit. Hadde vært deilig med litt mer nå som jeg får så fysisk vondt av å karre meg ned til byen, men jeg føler ikke jeg har tid til det. lære opp vikaren min, og nå har hun vært fraværende en stund (pga sykdom) så vi henger etter. Er avhengig av de to dagene i uken vi har sammen fremover mot jul nå. Men ja, vi får se. Blir det uholdbart så må jeg ringe legen og øke sykemeldingen. Men pr. nå blir det videre 20% (onsdagene).

Hoppe opp på benken og høre på hjertelyd, kjenne på leiet og måle symfysen. Sist gang ble målet litt under den røde streken, men nå var jeg plutselig over streken. Alt normalt i følge legen.

Så ja, ferdig da. Nå liker jeg at ting er effektivt, men til og med jeg syns dette gikk veldig fort 😆 Men greit altså, for måtte jo komme meg tilbake på jobb. Men det er sikkert en kontrast til dem som går til jordmor og/eller har annen svangerskapsoppfølging. Jeg kjenner bare at jeg ikke orker... å bruke tid på å være steder nå. Er over 18 år siden jeg gikk til jordmor sist i svangerskap, og syns det fungerer greit med bare legen.

Herlighet så langt du har kommet nå! Tenk nå er det bare noen få uker igjen! 😍 

jeg deler veldig tankene dine om jordmor/lege. Jeg går til jordmor nå, men er ganske sikker på at jeg kommer til å gå kun til lege neste svangerskap. Nå er jeg førstegangsgravid og vil høre om og lære alt, også alt diffust og «svada» som jordmor kommer med av og til 🤪 Men neste gang når jeg vet litt mer om hvordan ting fungerer er jeg ganske sikker på at det å gå til lege vil være nok :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (2 timer siden):

Herlighet så langt du har kommet nå! Tenk nå er det bare noen få uker igjen! 😍 

jeg deler veldig tankene dine om jordmor/lege. Jeg går til jordmor nå, men er ganske sikker på at jeg kommer til å gå kun til lege neste svangerskap. Nå er jeg førstegangsgravid og vil høre om og lære alt, også alt diffust og «svada» som jordmor kommer med av og til 🤪 Men neste gang når jeg vet litt mer om hvordan ting fungerer er jeg ganske sikker på at det å gå til lege vil være nok :) 

Ja ikke sant. Allerede på nr.2 kjente jeg ikke det behovet lenger, så du kan jo forestille deg hvordan det er nå med nr.4 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er kommet så langt! 😍 I første svangerskap gikk jeg kun til lege, og syntes egentlig det ble litt for mye fokus på tall og teknikk og litt for lite på følelser. Så med de fire yngste har jeg gått til jordmor. Synes det er koselig. Alt «dillet» hopper vi bare over. :Knegg: Jordmora mi nå har fulgt meg gjennom to svangerskap og en abort så hun vet hva jeg ikke trenger. «Amming trenger vi kanskje ikke snakke så mye om?» «Nei, jeg har ammet fire unger problemfritt.» «Fødsel, da?» «Har født fire unger vaginalt uten smertelindring, den siste hjemme. Tror jeg har kontroll.» :fnise: Det vi istedet bruker tid på, er å snakke litt om HVORFOR jeg er skeptisk til sykehus og ønsker hjemmefødsel, om erfaringer med å være vektoperert og gravid, etc. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 timer siden):

31+0

Ny fullgått uke! Føler det går ganske fort nå.

I går var jeg på svangerskapskontroll. En stor kontrast til forrige gang jeg var der mtp. lengde. Var vel på legekontoret i 3 1/2 time (!) sist. Men det var jo både glukosebelastning, kontroll og noen forsinkelser da. Mens i går var jeg vel inne i 15 minutter? Ikke noe særlig mer i alle fall.

Kom inn med èn gang, og på laben var det bare å levere inn urinprøve. Ikke noe blodprøve og vekt skrev hun bare ned i full fart etter mine opplysninger (veier meg hjemme). Resultat er + 10 kg nå.

Så vente et par minutter før jeg kom inn til legen. Blodtrykk fint, snakket om formen min og forlenget sykemeldingen på 20% ettersom jeg syns det fungerer tålelig greit. Hadde vært deilig med litt mer nå som jeg får så fysisk vondt av å karre meg ned til byen, men jeg føler ikke jeg har tid til det. lære opp vikaren min, og nå har hun vært fraværende en stund (pga sykdom) så vi henger etter. Er avhengig av de to dagene i uken vi har sammen fremover mot jul nå. Men ja, vi får se. Blir det uholdbart så må jeg ringe legen og øke sykemeldingen. Men pr. nå blir det videre 20% (onsdagene).

Hoppe opp på benken og høre på hjertelyd, kjenne på leiet og måle symfysen. Sist gang ble målet litt under den røde streken, men nå var jeg plutselig over streken. Alt normalt i følge legen.

Så ja, ferdig da. Nå liker jeg at ting er effektivt, men til og med jeg syns dette gikk veldig fort 😆 Men greit altså, for måtte jo komme meg tilbake på jobb. Men det er sikkert en kontrast til dem som går til jordmor og/eller har annen svangerskapsoppfølging. Jeg kjenner bare at jeg ikke orker... å bruke tid på å være steder nå. Er over 18 år siden jeg gikk til jordmor sist i svangerskap, og syns det fungerer greit med bare legen.

Høres ut som mine svangerskapskontroller😅 Jeg går også bare til lege siden dette er min tredje (gikk kun til lege med nr 2 også). Er 38 uker på vei nå, så skal straks på min nestsiste kontroll, plutselig gikk tida litt fort🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (36 minutter siden):

I første svangerskap gikk jeg kun til lege, og syntes egentlig det ble litt for mye fokus på tall og teknikk og litt for lite på følelser

Jeg er såå glad for at tilbudet med begge deler eksisterer slik at folk kan velge selv. Man er jo forskjellige, og hadde vært kjipt om bare det ene tilbudet eksisterte, slik at mange folk følte at de manglet noe. Jeg får helt kreller av å snakke med følelser og slikt med folk som ikke er mannen eller nær familie/venner. Vil bare ha klarsignal på målinger og verdier og så dra hjem 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (53 minutter siden):

Jeg er såå glad for at tilbudet med begge deler eksisterer slik at folk kan velge selv. Man er jo forskjellige, og hadde vært kjipt om bare det ene tilbudet eksisterte, slik at mange folk følte at de manglet noe. Jeg får helt kreller av å snakke med følelser og slikt med folk som ikke er mannen eller nær familie/venner. Vil bare ha klarsignal på målinger og verdier og så dra hjem 😅

Ja, folk er forskjellige - derfor er det bra at man kan velge ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 20.11.2021 den 10.27):

31+0

Ny fullgått uke! Føler det går ganske fort nå.

I går var jeg på svangerskapskontroll. En stor kontrast til forrige gang jeg var der mtp. lengde. Var vel på legekontoret i 3 1/2 time (!) sist. Men det var jo både glukosebelastning, kontroll og noen forsinkelser da. Mens i går var jeg vel inne i 15 minutter? Ikke noe særlig mer i alle fall.

Kom inn med èn gang, og på laben var det bare å levere inn urinprøve. Ikke noe blodprøve og vekt skrev hun bare ned i full fart etter mine opplysninger (veier meg hjemme). Resultat er + 10 kg nå.

Så vente et par minutter før jeg kom inn til legen. Blodtrykk fint, snakket om formen min og forlenget sykemeldingen på 20% ettersom jeg syns det fungerer tålelig greit. Hadde vært deilig med litt mer nå som jeg får så fysisk vondt av å karre meg ned til byen, men jeg føler ikke jeg har tid til det. lære opp vikaren min, og nå har hun vært fraværende en stund (pga sykdom) så vi henger etter. Er avhengig av de to dagene i uken vi har sammen fremover mot jul nå. Men ja, vi får se. Blir det uholdbart så må jeg ringe legen og øke sykemeldingen. Men pr. nå blir det videre 20% (onsdagene).

Hoppe opp på benken og høre på hjertelyd, kjenne på leiet og måle symfysen. Sist gang ble målet litt under den røde streken, men nå var jeg plutselig over streken. Alt normalt i følge legen.

Så ja, ferdig da. Nå liker jeg at ting er effektivt, men til og med jeg syns dette gikk veldig fort 😆 Men greit altså, for måtte jo komme meg tilbake på jobb. Men det er sikkert en kontrast til dem som går til jordmor og/eller har annen svangerskapsoppfølging. Jeg kjenner bare at jeg ikke orker... å bruke tid på å være steder nå. Er over 18 år siden jeg gikk til jordmor sist i svangerskap, og syns det fungerer greit med bare legen.

Tenk at du har kommet så langt!! Nå nærmer det seg 🤩 Godt å høre at alt så bra ut. Jeg tok en pause fra forumet, så vet ikke om jeg har fått det med meg, men vet du kjønn?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+3

Prøver2021 skrev (15 timer siden):

Jeg tok en pause fra forumet, så vet ikke om jeg har fått det med meg, men vet du kjønn?!

Ja vi var mye frem og tilbake på om vi skulle vite eller ikke. Har forsøkt begge deler før nemlig og syns begge deler har hver sin sjarm (visste ikke med nr.1 og 3, men visste med nr.2). Men fant ut at vi fikk ta det 50/50 og derfor vite det denne gangen. Kanskje mest med hensyn til de kommende søskene som nok ville være veldig spent. Og kommende mormor som sist gang rev seg i håret over å ikke vite om hun skulle strikke rosa eller blått :Knegg: (fikk heldigvis forklart henne at det finnes maaange andre fine farger).

Men ja, vi landet på å spørre på OUL om det var mulig å se. Og der fikk vi beskjed om at de tror det er en jente. De var to stk som foretok sjekken, og begge mente det så oddsen er vel ganske høy da? Selv om jeg blir liiitt usikker da, for jeg vet om en god del som har fått feil beskjed på OUL. Så egentlig tror jeg det ikke før jeg ser det selv ;) Men det er jo ikke til å komme unna at når vi nå har hørt dette så omstiller hjernen seg på det. Blir kjøpt inn litt rosa ting (bl.a vognpose, vognpynt, noen klær osv.) og ungene snakker jo om 'lillesøster' hele tiden. Så nå håper jeg jo at det blir det :fnise: 

Spesielt siden vi har brukt lang tid på å finne navn! (guttenavn var klart, men verre med jente). Men nå har endelig jeg og mannen blitt enige! :nordvesta: Noen av dere husker kanskje navneinnleggene mine her tidligere... min frustrasjon over at jeg har hengt meg opp i ett navn, som jeg har likt i maaaange år - men mannen ikke var særlig fan av. Jeg forsøkte virkelig å lage liste over andre navn jeg likte, men det ble sånn halvhjertet da jeg jo ikke klarte å se for meg å ha en datter som het noe av dette. Og han hadde ikke noen spesielle alternativer heller... så da innså han her nå at han jo kommer til å bli vant til navnet jeg liker, så da sa han ja 😊
Så nå er det bare å finne et mellomnavn som skal passe - inn i alle kravene våre :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (18 minutter siden):

31+3

Ja vi var mye frem og tilbake på om vi skulle vite eller ikke. Har forsøkt begge deler før nemlig og syns begge deler har hver sin sjarm (visste ikke med nr.1 og 3, men visste med nr.2). Men fant ut at vi fikk ta det 50/50 og derfor vite det denne gangen. Kanskje mest med hensyn til de kommende søskene som nok ville være veldig spent. Og kommende mormor som sist gang rev seg i håret over å ikke vite om hun skulle strikke rosa eller blått :Knegg: (fikk heldigvis forklart henne at det finnes maaange andre fine farger).

Men ja, vi landet på å spørre på OUL om det var mulig å se. Og der fikk vi beskjed om at de tror det er en jente. De var to stk som foretok sjekken, og begge mente det så oddsen er vel ganske høy da? Selv om jeg blir liiitt usikker da, for jeg vet om en god del som har fått feil beskjed på OUL. Så egentlig tror jeg det ikke før jeg ser det selv ;) Men det er jo ikke til å komme unna at når vi nå har hørt dette så omstiller hjernen seg på det. Blir kjøpt inn litt rosa ting (bl.a vognpose, vognpynt, noen klær osv.) og ungene snakker jo om 'lillesøster' hele tiden. Så nå håper jeg jo at det blir det :fnise: 

Spesielt siden vi har brukt lang tid på å finne navn! (guttenavn var klart, men verre med jente). Men nå har endelig jeg og mannen blitt enige! :nordvesta: Noen av dere husker kanskje navneinnleggene mine her tidligere... min frustrasjon over at jeg har hengt meg opp i ett navn, som jeg har likt i maaaange år - men mannen ikke var særlig fan av. Jeg forsøkte virkelig å lage liste over andre navn jeg likte, men det ble sånn halvhjertet da jeg jo ikke klarte å se for meg å ha en datter som het noe av dette. Og han hadde ikke noen spesielle alternativer heller... så da innså han her nå at han jo kommer til å bli vant til navnet jeg liker, så da sa han ja 😊
Så nå er det bare å finne et mellomnavn som skal passe - inn i alle kravene våre :fnise:

Åå, så gøy!!! Må være vanskelig å bli enige om navn. Deilig at du fikk gjennomslag for ditt 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble glad for å høre at dere har landet på navn, og på det navnet du så gjerne ønsket 🤩 Det er selvfølgelig viktig å ikke velge navn den andre misliker sterkt, eller som blir et direkte dumt valg, men når det bare ikke er førstevalget av navn, og partner dessuten heller ikke har andre forslag så er det helt på sin plass at han heller jobber litt for å bli vant med navnet. Sånn har det blitt hos oss også. Partneren min har hatt et navn som har stått ekstra høyt hos han hele veien, som jeg ikke ønsket av diverse svake grunner. Hadde forsåvidt mange alternativer, men ingen som var helt riktig og viktig for meg. Så da har vi landet på navnet han ønsket aller mest, så bruker vi det i dagligtale for at jeg skal bli vant med det, og det har jeg blitt. Vi har likevel ikke delt det med noen, i tiiiilfelle det skulle føles helt feil når babyen kommer 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre din historie også Godis :) Og veldig greit å ikke dele navn før etter fødsel. Det har heller vi aldri gjort. Ikke for at jeg har vært redd for at det ikke skulle passe. Klarer ikke helt å forstå dèn, fordi uansett så ER det rart at det kommer ut en baby som er din og som skal hete et navn man ikke er vant med. Husker jeg skvatt i minst tre uker etter fødsel med nr.1 da folk kalte babyen ved navnet hennes. Syns det var såå rart 😅 Men det var jo det navnet vi likte best vi hadde valgt og som hun skulle hete - så ble jo så klart vant med det.

Men folk har en merkelig tendens å skulle MENE noe om navnet om man deler det før fødsel. Har hørt så mange historier av venner/bekjente og ikke minst på forum. Folk sier så mye rart. Alt fra "hæ, dere kan ikke kalle han dèt" til "er ikke xxx mye finere?" Utrolig altså. Men etter at barnet er født og man presenterer barnet med "her er xxx" så blir det myye mindre kommentarer. Sikkert en og annen særing som skal mene noe likevel, men mange færre i alle fall. For da er liksom navnet satt. "Han skal ikke hete", men "han heter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ekstremt visuell av meg, så jeg tror kanskje det er derfor det er viktig å få sett babyen før navnet bestemmes 100%. Det skal bli total krasj for at vi skal tenke nytt 😄 Fryktelig rart at andre skal ha så mange meninger om andre barna navn. Har hatt mange som har spurt om vi har bestemt navn, og det er absolutt mange meninger det ja. Også når vi sier vi vil vente med å dele kan de spørre "det blir vel ikke xxx? Det er ikke så fint". Tenk om det var akkurat det navnet vi hadde som favoritt da! Men ingen har hatt oppe til diskusjon det navnet vi sannsynligvis lander på, så jeg håper alle bare kan være positive når det deles 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...