Gå til innhold

Vi venter på sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

Skjønner så godt at du bekymrer deg over en evt smitte nå😪 håper dere slipper unna! 🥰 du får be dine om å være ekstra forsiktige nå, sånn trenger ikke å møte/dra steder som absolutt ikke er nødvendig! Men man kan jo få det på skolen/jobb også seøvfølgelig! Men hjelper masse å droppe å treffe mange forskjellige eller dra hit å dit for din del nå før fødsel🥰 masse lykke til i siste innspurt nå, Amatariel! Så fint å ha fulgt deg lenge nå på denne reisen til den siste, og tenk nå er hun her snart! ❤️ Så håper jeg at du slipper noe ekstra pga korona!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Love90 skrev (6 minutter siden):

du får be dine om å være ekstra forsiktige nå, sånn trenger ikke å møte/dra steder som absolutt ikke er nødvendig! Men man kan jo få det på skolen/jobb også seøvfølgelig! Men hjelper masse å droppe å treffe mange forskjellige eller dra hit å dit for din del nå før fødsel

Ja jeg er ganske på det der akkurat nå. Å ikke dra noen steder utenom skolen (mannen har heldigvis hjemmekontor). Men jeg har en tenåring som rett før jul fikk sin aller første kjæreste (!) og de har sammen en stor vennegjeng :roll: Føler jeg krangler hver dag med henne nå om hvem hun kan treffe og når. Nå har de hatt rødt nivå på skolen etter nyttår, men fra i dag ble det jo grønt. Så nå drar hun til byen igjen for å være der, og behovet for å være på kafé etter skoletid med kjæresten/vennene er visst ekstreemt stort :roll: For å ikke snakke om overnatting. Hun vil overnatte borte hver helg nå (og har gjort det 2-3 helger etter julaften), men nå har jeg satt foten ned. Hun er tross alt fødebarnevakten her i huset, og vi vet jo ikke når fødselen går i gang. Det er visst verdens kjipeste å være snart 18 år og ha en høygravid mamma... (jeg ser den altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+0

Bare raskt innom for å skrive 39 uker! Ellers har jeg jo skrevet litt de siste dagene om tanker og følelser... Føler meg ikke særlig trygg på at dette går bra. I dag sto 3/5 i familien opp til vond hals og nysing 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneei, for en dårlig timing å få sykdom i hus! :( Akkurat det man ikke ønsker seg som høygravid midt i en pandemi. Vi får håpe at lille sistemann ikke har hastverk og at hun følger i søsknene sines fotspor og drøyer litt til. Håper det viser seg å være en vanlig forkjølelse, og at den er raskt overstått. Krysser fingrene for mannen din, og håper han går klar! 🤞

Skjønner forresten veldig godt at du har satt foten ned ang. tenåringen. :) Synes ikke du er kjip i det hele tatt, og jeg er helt sikker på at datteren din kommer til å forstå deg med tiden. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+1

Gjett hva som skjedde i går..! Babyshower! 😲

Jeg ble veeldig overrasket kan man si! For det første er det absolutt ikke vanlig i min venninnegjeng. Bor langt unna hverandre, og når man først ikke har begynt med det på tidligere barn så har det liksom ikke vært en greie for oss. Èn gang overrasket jeg og en annen venninne en gravid venninne med middagsbesøk og bleiekake. Men for det andre så var jeg jo 39 uker i går, så ganske dristig å planlegge en babyshower 10 dager før termin :fnise: Så jeg så ikke akkurat den komme! 

Men her sto de plutselig i stuen min i går. Mine beste venninner 💕 Som både trosset ekstremvær og pandemi 😳 (hun ene hadde flydd gjennom landsdeler). Så det ble en kjempefin dag! Mye skravling, takeaway-middag, kaker og godteri. Og så fikk jeg en bleiekake og ammekurv i gave. Så utrolig koselig!

babyshower.JPG.3f0eb25b403fada46737dff25a893572.JPG

Helsetilstanden er dog så som så. Klarte meg fint i går, men haaater å være forkjølet. Nys, tett nese, vond hals og snørr :roll: Nettene er verst, for bekkenet og nesen snakker jo overhodet ikke sammen angående hvilken side av kroppen jeg skal ligge. Så ligger og vrir meg og plages da. Tok en covid-hurtigtest i morges, som var negativ. Men syns jo det er så vanskelig å stole på den når man høres folk får negativ hurtigtest først, og kanskje positiv litt senere (evnt. først på PCR-test). Slik som du sier @Dame1989... Jeg hadde planlagt å dra til byen i går for en PCR-test, men nå ble jo plutselig de få planene jeg hadde helt annerledes når det gjaldt gårsdagen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med babyshower!! 💕 Stas at de kom til tross for ekstremvær og restriksjoner 💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at de satte istand en babyshower for deg! 😍 Er så spent hver gang jeg får varsling om at du har postet jeg nååå🙉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (Akkurat nå):

Er så spent hver gang jeg får varsling om at du har postet jeg nååå🙉 

Uff ja, kan hende det blir mange poster fra meg fremover, men da med innholdet vente.gif.ae5f62892f1c5c5a1ed579fe359f26d2.gif
Føler ikke det kommer til å skje noe spennende med det første... burde viiirkelig belage meg på heftig overtid. Er så mange som må bli satt i gang, og føler det er min tur denne siste gangen her. Samtidig har jeg selvsagt et håp om å slippe det. Jeg har personlig bestilt fødsel neste helg (lørdag). Blir så fin fødselsdato da, samt nytt stjernetegn i familien og passer best pga. skolebarna om det skjer i helg 😇

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så upassende med sykdomsrunde i hus nå 😣 Fint med negativ test, men det er vanskelig å ga full tillit til hjemmetestene. Men så utrolig koselig med babyshower da 🥰

Og så legger jeg merke til at du har passert 10 000 innlegg på kvinneguiden, det er jammen ikke verst 👏 Tenk så mange av dem som har vært til støtte og lærdom for oss andre som har vært, eller er, prøvere og gravide 🥰

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+2

Jeg tror jeg kan slå fast ganske tydelig her at dersom dere ikke har fått noen innlegg fra meg i løpet av natten/morgentimene så er det iiingenting spennende å melde om i dag. Alle mine fødsler har startet på den tiden av døgnet, så når vi kommer til formiddagen uten action så er nok denne datoen passert. Med nr. 1 kjente jeg de første tegnene kl.4 (født kl.6), nr. 2 første tegn kl.7 (født kl.8), og nr. 3 første tegn kl.10 (født kl.14). Så har ekstremt vanskelig for å tro at noe skulle skje på ettermiddag/kveld liksom.

Mange i familien heiet på dagen i dag, for min søster fødte jo den 17. for to måneder siden. Vi hadde begge den 25. som termindato. Så mange mener min baby også skal komme den 17. 😆 Men - den gang ei! Får minne om denne listen min:

- Nr. 1 kom tre dager før termin, nr. 2 kom fem dager over termin og nr. 3 kom fire dager over termin.
- Jeg har termin den 25.
- EL-termin var den 21.
- Det er fullmåne den 18. 
- Personlig har jeg lyst til å komme lengst unna jula som mulig før fødsel, men vil heller ikke føde etter termin.
- Jeg har veldig lyst på baby født i vannmannens tegn, for da ender vi 6 i familien med å ha forskjellige stjernetegn, og dèt er jo ganske moro. Men for å få vannmannen må hun bli født den 21. eller senere.
- Jeg har barn født den 23. og 24. fra før (andre måneder da) og det er jo kjekt for "senile" familiemedlemmer å huske få datotall over flere forskjellige.
- Min niese ble født 17/11 før jul her, så hadde også vært gøy å ha nøyaktig to måneder mellom disse småjentene, altså at jeg får den 17. også.

Ellers ble vi ferdigstilt med romflyttingen i går. Så i natt har vi sovet for første gang på rommet vi skal ha i ca. 1 år fremover. Det var "siste spiker" jeg følte måtte være klar for å faktisk være HELT klar. Sånn bortsett fra at jeg jo ønsker at alle sammen skal være friske da... Mannen begynte å kjenne det i halsen i går kveld og er ikke i toppform. Negativ covidtest på han i dag... men føler det bare er stille før stormen før vi alle får utbrudd senere denne uka. Jeg skal ta PCR-test i morgen.

Godis skrev (1 time siden):

Og så legger jeg merke til at du har passert 10 000 innlegg på kvinneguiden, det er jammen ikke verst 👏 Tenk så mange av dem som har vært til støtte og lærdom for oss andre som har vært, eller er, prøvere og gravide 🥰

Herlighet, er det sant 😳 Det har virkelig gått fort... har jo bare vært her i to år, men husker jo godt hvordan èn dag som prøver kunne føles - som en uke nesten. Så da ble det nok skrevet noen innlegg ja. En ting er i alle fall sikkert, at her hadde jeg ikke giddet å være om det ikke hadde vært for alle de hyggelige folkene som møtte meg. Jeg skulle jo i første omgang bare innom for å se hva dette forumet var for noe. Og så oppdaget jeg prøvedelen litt før vi skulle begynne å prøve, og ja, da ballet det på seg :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+3

Svangerskapskontroll i dag. Som vanlig alt fint med urin, blodtrykk og babyens hjertelyd. Symfysemålet når nye høyder og er nesten på vei ut av det blå området nå. Vektoppgang til sammen +12,8 kg.

Det meste av den lille korte timen gikk til å snakke om mine koronabekymringer. Ikke at legen kan gjøre noe med det da... men forkjølelsen + vondt bekken gjør jo at jeg har det ganske miserabelt akkurat nå. Sliter å sove om natten, smerter og vanskelig å puste. Så måtte bare få det litt ut... 

Etter legen tok jeg og PCR-test og leverte inn til kommunen. Får svar om 1-2 dager på den. Ber om negativt svar 🙏 Da er det håp om at det bare er en vanlig vinterforkjølelse jeg og mannen har fått. Og at dette kanskje går over om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dere slipper unna corona nå! Kan jo ikke være så uheldige! Må jo være forkjølelse 🙏 skjønner du/dere er veldig bekymret for dette nå når du er rett før fødsel! Hørtes veldig tungt og tussig ut nå! Håper babyen kommer snart❤️ At dere får negativ test også kommer hun❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤞 for negativ test.

Jeg har troen på at du føder akkurat på termin så jeg gjetter 25/1 😊🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler sånn med deg ❤ Virkelig ikke gøy når det blir forkjølelse i heimen så tett på fødsel 😩 Er det noen fare for at mannen ikke får være med på sykehuset da? Her fikk samboer være med siden testen var negativ selv om han var temmelig forskjøla. Men jeg stressa veldig når det kom til det husker jeg..

Og så utrolig hyggelig av venninnene å overraske med en babyshower 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Atticmess skrev (30 minutter siden):

Er det noen fare for at mannen ikke får være med på sykehuset da?

Ja det er jo egentlig det eneste jeg bekymrer meg for nå. For jeg har jo skjønt det slik at jeg får komme inn på sykehuset hvis jeg må føde uansett status. Men får mannen påvist covid så får han ikke bli med. Når det gjelder om han har "symptomer på luftveisinfeksjon" så står det ikke noe direkte om selve fødselen. Står at smitterisiko vurderes individuelt hos oss begge, og at vi vil få spørsmål til dette knyttet ved ankomst til føden.

Men det står i klartekst når det gjelder besøk (altså all tid på barsel etter fødsel): Besøk forutsetter at ledsager ikke har symptomer på luftveisinfeksjon, ikke har mistenkt eller påvist covid-19, eller er definert som nærkontakt.

Så jeg håper jo at mannen ikke får påvist covid og at forkjølelsen hans ikke skal hindre deltakelse på fødsel. Det er desidert det viktigste. Men jeg vil jo også ha han hos oss i timene etter fødsel og natten. Men det får han tydeligvis ikke om han er forkjølet. Føler vi blir max uheldige om dette skulle skje altså. Så er bare å fortsette og krysse fingrene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+5

1 1/2 døgn siden jeg leverte PCR-test, men intet svar enda. Veldig stor pågang her i kommunen... men håper jeg får svar utover dagen her nå. Men mann og barn her har tatt hurtigtest i går og i dag og det er bare negativt enn så lenge. Det anser jeg som gode nyheter altså!! Så nå har jeg et håp om at min test kan komme tilbake negativ.

Formen er dog ganske standby. Fortsatt veldig vondt i halsen halve dagen (mye grønt slim/snørr... sorry tmi) og tett i nesen. Får derfor gjort enda mindre hjemme om dagene enn vanlig :roll: Bare sover, spiser og ser på TV omtrent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh der fikk jeg nettopp svar! Negativt! Puuh :ironi: Det var veldig godt å se nå! Så ingen i familien koronasmittet pr. nå. Får absolutt mer håp om at mannen kan bli med på fødsel nå, enn jeg fryktet tidligere denne uken... Men mye kan jo skje fremover. Om denne fødselen drøyer og dagene bare går (i teorien kan jeg jo få februarbaby 🙈) så kan jo mye skje smittemessig. Selv om jeg og mannen nesten bare er hjemme, så har jo alle barna skole og fritidsaktiviteter. Men nå får vi bare krysse fingrene. Og ikke minst håpe på fødsel i helgen som jeg ønsker meg såååå mye 🙏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...