Gå til innhold

Vi venter på sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

Så godt at dere har sluppet unna så langt! Kan jo bare krysse fingrene for at det blir fødsel i helgen og alle holder seg korona-fri 🤞🏼
Får inderlig håpe at du slipper å gå til februar med de bekkenplagene du har nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åå, så godt å høre at testen var negativ!! 💃🏻 Krysser fingrene for at dere holder dere borte fra viruset og at fødselen er i gang i helgen 💫🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at testen var negativ! :) Krysser alt jeg har for at dere blir fort friske! Skjønner så veldig godt at dette var dårlig timing å bli syk på. :( Rett før fødsel og greier. Klart det skaper mye uro og bekymring. Håper dere begge rekker å bli friske før lille sistemor kommer, og at du føler deg trygg på at mannen din får være hos deg. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at dere har negative tester! Håper formen stiger fort og at du går i fødsel som du håper i helga 💕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+6

I dag har jeg EL-termin! Rart å tenke på. At etter befruktningsdatoen (som jeg vet 100% sikkert når var) så er det denne datoen som er min termin. Men selvfølgelig ikke tegn på noe som helst enda...

En liten del av meg kunne tenkt meg at vannet bare plutselig gikk 😅 Født tre ganger før, men aldri sett noe til dette vannet... Så for siste gang nå så hadde det jo vært litt moro å få oppleve dette.

Ellers føler jeg meg bedre i nese og hals, men mannen er litt verre...

Endret av Amatariel
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med EL-termin! :) Tenk at lille sistemann din kan komme når som helst nå. Hun er jo helt ferdig, og helt klar for verden. 🥰 Jeg trodde du hadde gått utifra EL-termin hele veien jeg, men du ble kanskje satt tilbake på OUL? Jeg synes det er så gøy å vite den nøyaktig EL-datoen, og tenker ofte på hvor fint det har vært å ha så god oversikt helt fra starten av. 

Har dere kommet helt i mål der hjemme med de prosjektene du ønsket å få ferdig før minstejenta kommer til verden? :) Håper bekkenet ditt og formen generelt har gitt deg mulighet til å få ordnet det som kan gi deg ro i sjelen. Et godt tegn at du begynner å bli bedre, da er det bare å krysse fingrene for at mannen kommer rett bak og at hele forkjølelsen snart er over for deres del. 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lykkefrø skrev (25 minutter siden):

Så spennende med EL-termin! :) Tenk at lille sistemann din kan komme når som helst nå. Hun er jo helt ferdig, og helt klar for verden. 🥰 Jeg trodde du hadde gått utifra EL-termin hele veien jeg, men du ble kanskje satt tilbake på OUL? Jeg synes det er så gøy å vite den nøyaktig EL-datoen, og tenker ofte på hvor fint det har vært å ha så god oversikt helt fra starten av. 

Har dere kommet helt i mål der hjemme med de prosjektene du ønsket å få ferdig før minstejenta kommer til verden? :) Håper bekkenet ditt og formen generelt har gitt deg mulighet til å få ordnet det som kan gi deg ro i sjelen. Et godt tegn at du begynner å bli bedre, da er det bare å krysse fingrene for at mannen kommer rett bak og at hele forkjølelsen snart er over for deres del. 🤞

Nei når man er på OUL og får ny termin så er det den datoen man må forholde seg til. Uansett hvor sikker man var på EL 😛 Det er den som regnes som offisiell termin, står i helsekortet og som alle andre forholder seg til. Så da må man omstille seg selv også, ellers blir det bare rot. Ble satt tilbake fire dager på OUL ja, kjedelig, men sånn er det jo bare.

Og JA vi kom i mål forrige helg med alle de store gjøremålene som var:
1. Omorganisere soverommene 
2. Vaske og sortere babyklær
3. Pakke fødebag

Så alt er klart nå, og vi har siden forrige helg sovet på 'det nye' rommet vårt. Veldig deilig å vite at vi slipper å styre med dette etter at babyen er født. Og nå står både vuggen i stuen klar og sengen på soverommet ❤️ Den sengen er så koselig, for det er en av de fåå tingene vi har etter nr.1 som alle barna har brukt.

270427805_313770270533158_6282844261023588797_n.jpg.c0b10b033684882419cf753202f5a7ce.jpg271441654_4700907073349417_2404365924665411720_n.jpg.49d781b3454d01d44846d2402755d2a3.jpg

 

Endret av Amatariel
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40+0

Førti uker! Herregud det er lenge det. Tenk at det er 40 uker siden jeg hadde eggløsning, vi hadde sex og lille spire ble unnfanget. Det var i slutten av april, og føles nå som en eeevighet siden.

Datoen i dag er jo min ønskefødedag. Både pga. fin fødselsdato, men også en personlig grunn jeg ikke har oppgitt her. Så dere kan TRO jeg var skuffet i morges da ingenting hadde skjedd 😩 Da alle mine fødsler har startet med rier innen kl. 8 så klarer jeg ikke se for meg at noe skal skje utover dagen/ettermiddagen her. Kan ikke huske å ha kjent på en så enorm skuffelse som jeg gjorde i natt/morges da jeg skjønte at absolutt ingenting er på gang.

Og så jeg og mannen som virkelig gjorde en hederlig innsats i går kveld :roll: 2 av mine 3 fødsler har startet kort tid etter sex, så tenkte virkelig å følge opp det her nå. Det er hovedsakelig to ting som dog må være på plass. Den ene er at det må være en stund siden sist - hjelper ikke å ha sex hver dag. Det er liksom den *pang* det var en stund siden sist som kan utløse noe. Og nå var det 1 1/2 uke på oss, da jeg ikke har turt (eller hatt lyst) på kos når jeg/vi har vært så forkjølet. Men den andre tingen er at jeg generelt må være moden. Er man ikke moden så vil ikke all sex i verden hjelpe på igangsettelse av fødsel. Så når ingenting skjedde etter vår temmelig aktive runde i går, så konstaterer jeg at jeg ikke er moden. Og da kan det jo drøye leenge :sukk:

Så egentlig lite å skrive om i dag. Men litt sånn mimring for min egen skyld på denne 40+0, så har jeg lest igjennom innleggene mine fra uke 10, 20 og 30 også.

Amatariel skrev (På 22.6.2021 den 9.22):

10+0

Ti uker!! Det er tosifret det danser.gif.eca32e53bfab0f43ca1644c144b15867.gifOg 25% av svangerskapet fullført! Det er heeeelt syyyykt. Jeg føler meg jo fortsatt ikke veldig gravid, og er heller ikke der at jeg klarer 100% å tro at det skal bli baby. Er fortsatt veldig redd for avvik enten på UL i uke 13 eller 19. En liten del av meg føler at vi sikkert vil oppleve dette. Så det er rart å tenke at 25% er unnagjort. Ingen vet fortsatt om dette svangerskapet heller.

En annen positiv ting er at jeg nå kan slutte på progesteron! Whoooo!! Medicus sa det på sist UL, for nå tar morkaken over 😊 Men jeg har noen få tabletter igjen, så jeg blir sikkert og trappe ned noen få dager her. Må fortsatt ta metformin et par uker til, så det er greit.

 

Amatariel skrev (På 5.9.2021 den 10.14):

20+1

Halvveis! For en surrealistisk følelse! Tenk at den vonde halvdelen er over. Utrolig for en kontrast at første halvdel består av så mye frykt, venting og angst. Mens andre halvdel bare er glede, spenning og kos. Er så uendelig takknemlig for at jeg nå går inn i den andre halvdelen.

Jeg har de siste dagene kjent noen veldig få og svake bevegelser. Kan absolutt ikke karakteriseres som det første sparket da det er veldig lite, sjeldent og raskt over. Men jeg tror det er -noe-, og sånn er det det har startet med de andre. Så jeg gleder meg stort til å snart kunne si at jeg kjenner liv ♥️
 

 

Amatariel skrev (På 13.11.2021 den 11.08):

30+0

Tretti uker!! Holy moly! Så utrolig raskt de ti siste har gått. Og nå er det bare ti igjen?? Kan ikke fatte det. Skulle ønske jeg kunne være på dette stadiet leeeenge. Jeg skulle gjerne vært på dette stadiet i noen måneder til og f.eks hatt termin i april liksom :fnise: De første tyve ukene er så dustete... bah, hater å bruke tid på dem. For selv om jeg har litt plager og ting er tungt så håndterer jeg det greit syns jeg. Og elsker magen slik den er nå, og alle bevegelsene inni den.

Magen
Kjenner tydelig liv hver dag, men kan ikke i si at jeg kjenner noe spesielt mønster. Eneste er at det typisk nok er enten når jeg er på jobb, eller alene hjemme ellers at babyen er mest aktiv. Sånn over flere minutter der jeg kjenner flere dult som er mulig å kjenne utenfra. Når familien er hjemme kan det også være aktivitet, men da gjerne to dult og så roper jeg "kom og kjenn", og så kjenner de ingenting 😆 Men mannen har klart å kjenne noen få ganger, mens 6-åringen har fått kjent èn gang. De to eldste har enda ikke kjent noe, og det ergrer spesielt hun ene seg for. Så håper det skjer snart! Blir nok mer virkelig for dem at det skal komme en baby om de får kjenne at det er noe inni der.
Ellers liker jeg størrelsen min godt nå! Stram mage er herlig, i alle fall når man er vant til deig-mage :Knegg: Er så glad jeg investerte i ordentlige gravidklær, for da føler jeg meg fresh. Får heller selge dem etterpå. Spesielt på jobb føler jeg at jeg går rundt og strutter.

Formen
Vil egentlig ikke klage, for trives som sagt så godt på dette stadiet. Og vet at mange har det myye verre enn meg. Men for å nedtegne fakta så sliter jeg med symfysen som jeg skrev om litt tidligere i uken her. Den blir stram og vond, og får derfor problemer med å gå. Må passe på å ikke gå for mange skritt på en dag, for da ligger jeg 'låst' hele ettermiddagen/kvelden. Håndterer dette greit til hverdags, men det er kjedelig når det skjer noe spesielt. Slik som i dag f.eks. Vi har besøk fra familie utenbys, og da pleier vi jo å finne på ting og være litt aktiv. Så akkurat nå er alle de andre i byen på gøyale ting, mens jeg bare sitter her hjemme. Men men, sånn får det bare være en periode.
Ellers sier jeg meg heldig. Absolutt ikke vondt i f.eks bekken eller rygg, og det nyter jeg. Har slitt med det tidligere. Kan selvfølgelig komme nærmere termin, men hååper jeg slipper.

Søvn
Sover utrolig godt, og sover MYE. Legger meg tidligere enn vanlig fordi jeg syns det er deilig å legge seg helt ut og strekke seg - blir sliten etter en dag uansett om jeg har gått mye eller ikke. Og da sovner jeg. Sover ca. 8 timer på hverdager før jobb, med eneste oppvåkning et toalettbesøk i gjennomsnitt annenhver natt. I helgene sover jeg i 9-10 timer. Og dette er bare nettene. I tillegg sover jeg litt nesten hver dag også. På dager med fysisk kontor sover jeg til og fra på bussen, og på hjemmekontor sover jeg i lunsjen. I helgene tar jeg ofte en zznork på sofaen på ettermiddagen før middag og tv-kos med familien begynner. Så ja, har ingen problemer med søvn 😜 En egenskap jeg vet jeg kommer til å verdsette etter at babyen er født. At jeg kan sove nesten når og hvor som helst. Praktiserte det mye med forrige baby. Da hun sovnet og ble lagt i vuggen i stuen, så kastet jeg meg ned på sofaen og sov selv en dupp. Gull verdt.

Kosthold
Kan vel kanskje si at jeg har gitt opp dette? Hadde en intensjon etter sommerferien om å spise sunt utover høsten. Men det kom jeg bare aldri i gang med. Spiser akkurat hva jeg vil, når jeg vil. Og på kveldene har jeg bare lyst på salt snacks, så går mye i potetgull. Og brus. Nå kjenner jeg at jeg har null motivasjon til å få bukt med dette, spesielt når julen nærmer seg. Så det får bare være... vet også at de første barselukene blir vanskelige der - at man bare spiser det man får tak i. Men til våren - da blir det andre boller. Da skal jeg spise sunt igjen, i promise!

Innkjøp
Nå er det ikke mange ting igjen altså. Vi har nok alt vi trenger i hus nå, og mer til. Manglet litt nye flasker og smokker, men det satt jeg senest i går på nettet og shoppet. Det som faktisk gjenstår er mer innredning og organisering å få utført før babyen kommer. Jeg trenger å omorganisere badskapene våre for å få plass til babystæsj og hennes klær. God plass er det, men trenger litt trådkurver, skuffer og slikt. Var på Ikea forrige lørdag, men de var selvsagt utsolgt for det jeg ville ha. Så venter på ny levering der. Jeg og mannen må også flytte soverom pga. denne familieforøkelsen. Det er ikke plass til babyseng på vårt rom, så vi skal overta husets gjesterom som er større. Men det har knapt skapplass, og det trenger vi. Så skal kjøpe en liten innredning og få på plass der det året vi skal dele rom med babyen. For på sikt er planen at vi foreldre skal flytte tilbake til vårt soverom igjen.

Navn
Har ikke nevnt temaet på mange uker vi nå. Men burde jo det, slik at vi har et navn å forholde oss til innen hun blir født (=mer vant til det). Men jeg kvier meg til å ta opp ønsket mitt - igjen - fordi mannen bare har vært skeptisk til det. Hva er oddsen for at han nå plutselig liker det? :roll: Jeg har virkelig forsøkt å skrive opp litt andre navn underveis som jeg kommer på og liker, men alle er sånn "bah", det er sikkert fint nok det... men føles ikke som Navnet. Og mannen tviler jeg på at har tenkt noe eller kommet med alternativer. Så da sitter vi her da. Må jo snakke om det på et tidspunkt igjen...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 timer siden):

40+0

Førti uker! Herregud det er lenge det. Tenk at det er 40 uker siden jeg hadde eggløsning, vi hadde sex og lille spire ble unnfanget. Det var i slutten av april, og føles nå som en eeevighet siden.

Datoen i dag er jo min ønskefødedag. Både pga. fin fødselsdato, men også en personlig grunn jeg ikke har oppgitt her. Så dere kan TRO jeg var skuffet i morges da ingenting hadde skjedd 😩 Da alle mine fødsler har startet med rier innen kl. 8 så klarer jeg ikke se for meg at noe skal skje utover dagen/ettermiddagen her. Kan ikke huske å ha kjent på en så enorm skuffelse som jeg gjorde i natt/morges da jeg skjønte at absolutt ingenting er på gang.

Og så jeg og mannen som virkelig gjorde en hederlig innsats i går kveld :roll: 2 av mine 3 fødsler har startet kort tid etter sex, så tenkte virkelig å følge opp det her nå. Det er hovedsakelig to ting som dog må være på plass. Den ene er at det må være en stund siden sist - hjelper ikke å ha sex hver dag. Det er liksom den *pang* det var en stund siden sist som kan utløse noe. Og nå var det 1 1/2 uke på oss, da jeg ikke har turt (eller hatt lyst) på kos når jeg/vi har vært så forkjølet. Men den andre tingen er at jeg generelt må være moden. Er man ikke moden så vil ikke all sex i verden hjelpe på igangsettelse av fødsel. Så når ingenting skjedde etter vår temmelig aktive runde i går, så konstaterer jeg at jeg ikke er moden. Og da kan det jo drøye leenge :sukk:

Så egentlig lite å skrive om i dag. Men litt sånn mimring for min egen skyld på denne 40+0, så har jeg lest igjennom innleggene mine fra uke 10, 20 og 30 også.

 

 

 

Hei her også 😊

Jeg har jo ikke fulgt med så godt gjennom hele prosessen her, men så spennende at du nærmer deg fødsel! Håper det blir en grei fødsel, du har jo gjort det noen ganger før så jeg vet ikke hvor spent du er. Men det blir vel litt ulikt fra gang til gang😌 Lykke til med innspurten av de siste dagene, og med valg av navn!☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med den veldig nært forestående fødselen, Amatariel 💖 Jeg holder en knapp på mandag! Håper tiden frem mot fødsel blir fin og at du får en god opplevelse 💕 stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, har du kommet så langt allerede!😊 lykke til med siste innspurt nå. Håper at du slipper å gå gravid i mange dager til 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40+1

Hjertespar skrev (19 timer siden):

Håper det blir en grei fødsel, du har jo gjort det noen ganger før så jeg vet ikke hvor spent du er. Men det blir vel litt ulikt fra gang til gang

Ja det er ingen tvil om at det er en fordel å ha født før. Å være førstegangs vs flergangs kan nesten ikke sammenlignes. Som førstegangs aner man virkelig ikke hva man går til, selv om senere fødsler kan være svært annerledes. Så det er jo en grunn til at jeg også klarer å glede meg til fødsel, at jeg husker og vet om alt det fine. Men alle gravide kvinner er nok spente på hver sine måter. Selv om jeg har født før så har jeg absolutt tanker, er spent og enkelte ting nervøs/gruer meg til. Forrige gang var jeg ganske nervevrak fordi nr.2 kom så sinnsykt fort (nesten født i bilen), så da var jeg bekymret for at nr.3 skulle være enda raskere. Men så viste hun seg å være min lengste fødsel. Nå vet jeg at jeg både kan ankomme sykehuset med både 10 og 0 cm åpning :fnise: Men så er det jo mange mange andre ting mellom himmel og jord i forbindelse med fødsel som jeg ikke har opplevd før, som da vil være nytt og kan være skremmende for meg. Jeg har f.eks aldri født med smertestillende før. Kanskje jeg får det denne gangen, hvordan er det? Jeg er kjemperedd for keisersnitt, spesielt akutt. Komplikasjoner kan skje, og det frykter jeg. Og nå i forkant frykter jeg jo for korona innenfor familien, er redd mannen ikke får delta på fødselen. Hvordan vil jeg håndtere dèt? Så ja, absolutt mange tanker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende å følge med her inne nå! Skjønner veldig godt at du har mange tanker om fødsel, og det tror jeg nok man alltid vil ha uansett hvor mange ganger man har født. Veldig godt at du også kan glede deg til det som kommer! Som førstegangsgravid synes jeg fødsel høres skummelt ut, så egentlig godt å høre deg som har vært igjennom flere si at du gleder deg. :fnise: Håper du får den fødselsopplevelse du ønsker deg, og at den lille snuppa snart finner en passende dato å komme til verden på. Nå er det uansett ikke lenge igjen til du blir mamma for fjerde gang! :hjerte: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40+2

En liten statusoppdatering.
Jeg og mannen er på bedringens vei når det gjelder forkjølelsen. Nå plages jeg nesten ikke på dagtid, men litt på natten da. Før sov jeg godt hele natten, kun med et dobesøk, men nå får jeg ikke sove etter dette besøket. Nesen plager mer og jeg blir liggende og vri meg uten gode stillinger. Så lys våken og irritert mellom kl.4-6 :roll: Og sover kjempegodt når ringeklokken ringer for å stå opp med mannen og barna selvsagt. Men men, jeg vil gjerne være med dem her på morgenen og jeg kan jo legge meg igjen senere på dagen her...

Koronaangsten er sterkere enn noensinne. Jeg bare klarer ikke å tro at vi slipper unna... og selvsagt når det passer som verst. Har tikket inn meldinger fra rektor i helgen om mer registrert smitte på skoletrinnet til vår nr.2. Og med termin i morgen så har vi rett og slett tatt avgjørelsen om hjemmeskole på ham. Han er såpass stor og selvdreven at det skal gå fint. Mer skeptisk på å holde 1.klassingen hjemme, men der har det heldigvis ikke vært like mye smitte. Men for å begrense litt så har vi bestemt at hun dropper SFO hele denne uken, så skal komme rett hjem etter skoletid. Da har vi i alle fall gjort litt for å forsøke å unngå smitte. Men så er det andre ting igjen som er vanskeligere... Tenåringen fikk melding i går kveld fra sin kollega om at han hadde testet positivt, og hun var jo selvsagt på jobb med ham i helgen :roll:

Så ja - konklusjonen er likevel at jeg tror vi skal ha mye flaks for å unnslippe smitten. Så var selvsagt suuuperirriterende at jeg bare ikke kunne gått ut i fødsel i natt! Tenk så deilig om jeg bare kunne blitt ferdig med den nå og sluppet unna denne angsten for å føde uten mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slitsomt med alle de bekymringene ang smitte nå 😩 skjønner godt at du bekymrer deg over det når så mange rundt dere er smittet😟 krysser alt jeg har for at fødselen er rett rundt hjørnet nå så dere kan være sammen under fødselen🥰 vet ikke hva jeg kan si for å berolige deg, er jo veldig synd at man skal måtte bekymre seg for om mannen ikke kan bli med i fødsel, er jo ikke sånn det skal være!😕 har du testet ut flere kjerringråd for å få i gang fødselen? Ser over her at dere har prøvd sex, kanskje det er andre ting som kan funke du kunne testet ut idag? Hadde jo vært fint for dere om du bare kunne kommet i fødsel nå å sluppet unna coronan! Tenker også det høres litt ut som at det går litt på flax å uflax nå 😒 så hadde jo vært fint for dere å kunne slappet av, ser for meg du går med skuldrene hevet nå fordi du stresser over det, ikke noe godt det. Håper og krysses for fødsel nå iløpet av døgnet så du får den fødselen du fortjener❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (15 minutter siden):

har du testet ut flere kjerringråd for å få i gang fødselen?

Nei, jeg tror egentlig ikke på noen andre enn sex. Og da er det bare pes. Spise mye rart, slite seg ut med aktiviteter... nei, det har jeg sett alt for mange prøve ALT på uten hell. Hadde sex i går kveld igjen, men når det ikke skjer noe så er jeg tvilsomt moden. 

Veldig ubehagelig situasjon dette ja... Kunne ikke drømt om at det skulle bli sånn. Var så glad i august da de åpnet for partner på OUL igjen og mannen fikk med seg den. Men tanken på at det sannsynligvis er fødsel han misser nå var heelt fjern. Ekstra trist at det er vår siste gang. Vil jo gjerne ha denne opplevelsen og minnene sammen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...