Gå til innhold

Vi venter på sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

Såå herlig! 😍

Hos meg gikk det bra fort fra jeg kjente første antydning til at jeg kjente oftere og oftere. Så kjente jeg innen en uke hver eneste dag når jeg enten la meg ned for å slappe av på dagtid eller når jeg la meg om kvelden. Kun når jeg lå musestille, gjerne etter litt bevegelse. Tenk hvis eldstejenta får kjenne noe om bare en liten uke kanskje? 😍😍❤️

Ååh nyt tiden du er i, den er så fin 🥰 Jeg er så langt nå at jeg stresser mer for at ting må være klart og at ting kan skje når som helst nå 🙈 (første baby i lokale termingruppen kom hin dagen) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå! Så koselig å endelig kjenne tydelig liv inne i magen 🥰😍 Kos deg masse med det! Og nå blir det nok bare mer og mer og kraftigere for hver uke :yvonne: Jeg hadde ikke trodd at det var så koselig med spark, så jeg skjønner at du har ventet og ventet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å kjenne liv nå 🥰 er så spesielt og fantastisk! Spesielt de første tydelige bevegelsene der man vet helt sikkert at dette er babyen😍 gleder meg sånn til å komme dit selv🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så koselig at du har begynt å kjenne de første små sparkene fra lille der inne! 🥰 Må være en helt magisk opplevelse å kjenne liv inni sin egen kropp! Livets største mirakel, uten tvil! Gleder meg til følge deg videre! 🌻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22+0

Alltid deilig med lørdag og ny fullgått uke! Og nytt å fortelle nå er at mannen har fått kjenne det lille dultet! ❤️ Ble veldig overrasket! Er jo ikke mange dager siden jeg begynte å kjenne det selv, så trodde det tok tid før det kom utvendig. Men da vi la oss sent i går så syns jeg at det var ganske tydelige og rytmiske dult. Så etter det tredje fikk jeg mannen til å komme med hånden sin og jammen fikk han også kjenne to stk!

Såå gøy, og ble plutselig så virkelig for han også. Han har nemlig ikke involvert seg veldig ennå... Ikke så rart da vi knapt snakket om graviditeten før uke 18, men sånn generelt tror jeg han også glemmer ofte at jeg er gravid. Men blir nok litt annerledes fremover når det både begynner å vises og kjennes 😊

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig!!! 🥰 

Det er noe helt spesielt når man begynner å kjenne den lille. Da danner man liksom mer en relasjon og det hele føles så virkelig ut!! 🥰🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så koselig med bevegelser!😍 Spesielt når mannen din også kan kjenne bevegelsene utenpå magen så kort tid etterpå🤗 Det virker så fint, ikke minst fordi man nok får en annen tilknytning til den i magen ved å faktisk kjenne at det lever noen der inne🥺

 Når har du kjent de første bevegelsene med dine forrige barn?💖

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ny fullgått uke! Såå koselig at mannen også har fått kjenne den lille der inne. 🥰 Høres helt magisk ut å kjenne liv, både på utsiden og innsiden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annabel skrev (5 timer siden):

Når har du kjent de første bevegelsene med dine forrige barn?💖

Det var rundt uke 21 med forrige barn også, leste jeg meg frem til i dagboken jeg hadde da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at du også har begynt å kjenne bevegelser 😍 Det er virkelig spesielt! Har også kjent det litt i overkant av to uker nå. Jeg synes enda det er uvant å kjenne de når jeg er mett fordi jeg ofte kan forveksle de litt med rumling i magen enda 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+3

I dag har jeg vært på den andre svangerskapskontrollen. Føles som en eeevighet siden sist, det var jo før sommerferien, før UL i uke 13 og alt. Så det var fint å se legen min igjen! Og ikke minst være glad og ikke redd/bekymret. 
Jeg har vært litt spent på om målinger og verdier ser fint ut, og det gjorde det heldigvis! Bra blodtrykk, blodprosent, hjertelyd osv. Eneste reaksjon var noe utslag på urinen min. Labdamen sa det indikerte på urinveisinfeksjon, og spurte om jeg kjente symptomer o.l, men jeg kunne ikke si det. Men nå har jeg aldri (som jeg vet om) hatt en urinveisinfeksjon da, så jeg vet heller ikke hvordan det føles :fnise: Men skjønner jo at jeg skulle kjent noe ubehag om det var det. Så urinen skulle sendes til dyrking, så får vi se etter hvert.

Vekten min er opp + 7,6 kg. Syns det er mye når jeg veier så mye fra før av som jeg gjør... vet jo også at jeg ikke har spist sunt eller vært i bevegelse siden jeg ble gravid, så dette kunne vært lavere gitt. Plager meg selvsagt litt at jeg akkurat nå veier det samme som jeg gjorde rett før jeg fødte forrige barn. Altså det høyeste jeg noensinne har vært... og nå er jeg her igjen, med maange flere kilo som venter i ukene som kommer. Men - legen kommenterte ikke dette noe, og jeg vet jo at dette var litt av prisen å betale for å få barn. Jeg hadde rett og slett ikke mer tid på å gå ned i vekt under prøvingen så.

Vi snakket litt om jobb og for meg er det helt uproblematisk å fortsatt være i 100% jobb. Dvs... under forutsetning at jeg fortsatt får ca. 50/50 hjemmekontor. Har nettopp hatt kontormøte der det er bestemt at fra neste uke skal vi mye mer tilbake til fysisk kontor, men som jeg mistenkte så vil jo heller sjefen at jeg har hjemmekontor enn at jeg skal bli sykemeldt. For jeg kjenner at å stresse meg i vei morgen/ettermiddag, ta buss, være i byen, gå trappene på jobb osv. tærer på. Orker liksom ikke dette fem dager i uken. Så da innførte jeg  videre hjemmekontorordning for meg selv gitt. Bare opplyste sjefen og kollegene mine om dette da jeg kom tilbake fra legen i dag.

Neste svangerskapskontroll ble satt opp om èn måned og da er også glukosebelastningstesten bestilt.

Og ja - en helt annen ting. I går var jeg på en butikk som solgte både Britax smile 3 og Emmaljunga Nxt90, for å sammenligne. Føler det står mellom disse og tenkte et fysisk besøk skulle gjøre susen. Det gjorde det derimot ikke :rolleyes: Så nå er jeg minst like usikker som før. Baah, så irriterende at ingen av dem er -perfekte-. Hvordan skal jeg nå velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (1 time siden):

I går var jeg på en butikk som solgte både Britax smile 3 og Emmaljunga Nxt90, for å sammenligne. Føler det står mellom disse og tenkte et fysisk besøk skulle gjøre susen. Det gjorde det derimot ikke :rolleyes: Så nå er jeg minst like usikker som før. Baah, så irriterende at ingen av dem er -perfekte-. Hvordan skal jeg nå velge?

Jeg vaklet litt mellom disse 2 selv.. Helt til jeg, av alle ting, så noen på Finn som solgte en ca ny Britax Smile 3 eller ønsket å bytte den med en Nxt90. 

Det gjorde utslaget for meg, pluss at fremhjulene er litt større på nxt enn smile. Det er litt viktig for meg da jeg har mye grusstier jeg kommer til å gå på, med endel røtter osv. Har ikke satt meg inn i om smile fører punkteringsfrie dekk, men nxt selger både luftfylte og punkteringsfri gummihjul som kjennes helt like ut. 

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger hatt utslag på urin som er sendt til dyrkning, men de sa at de får samme utslaget om jeg har mye utflod og man får rester av dette med i urinen. Aldri fått noe tilbakemelding på dyrkingen som betyr det ikke ble funnet noe 😊 Men godt at alle andre målinger var fine! 

Tenk, fra neste gang så begynner du med symfysemål! 🤩 Da føler du at du er skikkelig igang med graviditeten 🥰

Kjenner jeg er litt misunnelig på dere som har så fin form at dere greier å stå i jobb uten problem. Nå hadde jo jeg aldri alternativ med hjemmekontor, men nyt det sålenge kroppen ikke streiker 💖 Vekten synes jeg du skal prøve å ikke tenke så mye på. Det får bli prosjekt for permisjonen utpå våren når det blir varmere i luften og du kan gå på trilleturer og prøve evt å jobbe kroppen inn i en god rutine på den måten 🥰 Nå er det høst med all den gode maten som kommer, og julekakene etterhvert synes jeg ikke man skal ha dårlig samvittighet for å spise, hvertfall som gravid, uansett hva vekten sier. Du er perfekt akkurat som du er uansett 🥰💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (5 minutter siden):

Kjenner jeg er litt misunnelig på dere som har så fin form at dere greier å stå i jobb uten problem. Nå hadde jo jeg aldri alternativ med hjemmekontor, men nyt det sålenge kroppen ikke streiker 💖 Vekten synes jeg du skal prøve å ikke tenke så mye på. Det får bli prosjekt for permisjonen utpå våren når det blir varmere i luften og du kan gå på trilleturer og prøve evt å jobbe kroppen inn i en god rutine på den måten 🥰 Nå er det høst med all den gode maten som kommer, og julekakene etterhvert synes jeg ikke man skal ha dårlig samvittighet for å spise, hvertfall som gravid, uansett hva vekten sier. Du er perfekt akkurat som du er uansett 🥰💖

Ja jeg er veldig glad og takknemlig for den jobben jeg har. Så fornøyd med å kapre den for 3 år siden! Selv om jeg jobbet på kontor før også, så hadde jeg aldri den fleksibiliteten jeg har nå og ikke minst mulighet til hjemmekontor. I det ene svangerskapet i tidligere jobb fikk jeg diagnosen (?) utmattelsessyndrom i svangerskapet på rundt denne tiden, og jeg jobbet 50% siste halvdel av svangerskapet. Jeg sto lenger i jobb i det andre svangerskapet, men fikk litt bekkenproblemer de siste ukene da og var generelt litt sliten så hadde en 20-30% sykemelding i siste trimester. Om det fortsetter sånn her med meg så har jeg absolutt et håp om å være i full jobb frem til permisjonen. Det hjelper veldig at den siste måneden er desember! En så koselig tid på jobb ♥ Og har generelt litt angst for å 'bli glemt'. Så når det er så godt tilrettelagt for hjemmekontor så klarer jeg nok høyst antagelig å utføre jobben min med pc'n på fanget.

Niny skrev (13 minutter siden):

Jeg vaklet litt mellom disse 2 selv.. Helt til jeg, av alle ting, så noen på Finn som solgte en ca ny Britax Smile 3 eller ønsket å bytte den med en Nxt90. 

Det gjorde utslaget for meg, pluss at fremhjulene er litt større på nxt enn smile. Det er litt viktig for meg da jeg har mye grusstier jeg kommer til å gå på, med endel røtter osv. Har ikke satt meg inn i om smile fører punkteringsfrie dekk, men nxt selger både luftfylte og punkteringsfri gummihjul som kjennes helt like ut. 

Ja det er jo veldig viktig å finne ut hva man skal bruke vognen til. Mitt "problem" og erfaring tilsier at jeg kommer til å bruke den 50/50 til gåturer ute og bytur/shoppesenter. Så velge basert på hjulene er vanskelig. Jeg liker altså MYE med begge vognene - de er neeesten perfekte begge to. Men det jeg ikke liker med Britaxen er at den virker mer "skranglete". Føles litt ustabil, noe folk også beskriver. Syns den kjennes litt 'billig' ut ved trilling. Den har heller ikke ergonomisk liggedel på sportsvognen. Det jeg ikke liker med Emmaljungaen er at den virker litt tung og 'klumpete'. Og så komplisert ut å legge sammen. Jeg blir å bruke vogn mye inn og ut av bilen, så det blir et stort minus... Så ja... vanskelig valg dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...