Gå til innhold

Vi venter på sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så masse! ❤️❤️ Fantastisk å lese at alt sto bra til med lille! Og så stas med en jente (gøy at magefølelsen min stemte)! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med vel gjennomført ultralyd! Nå kan du endelig puste ut og bare nyte tiden videre får vi håpe! Så gøy at du også venter ei lita jente da må jeg si :babyjente:💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gode nyheter og jente 🥰 Så godt at de gikk grundig igjennom og at alt var som det skulle 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig oppdatering 🥰🤩 måtte være en veldig lettende følelse når du fikk høre at alt var bra ettersom du har vært litt bekymret😃 hurra for jente🤩🤩 kos deg fremover nå, senk skuldrene og nyyt! Også blir det så utrolig koselig og fortelle dette til familien din nå😍😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nordvesta::nordvesta::nordvesta:

Hurra for en vellykket OUL!! Og tenk at dere skal få ei lita jente! :babyjente:  Gratulerer så mye Amatariel!! :hug: Jeg håper alt jeg kan for at resten av svangerskapet blir fint og uten store bekymringer. Det fortjener du! Tenk ei lita jente daaa! :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, jeg er skikkelig lettet nå heart.gif.487d5bc4ddce9623bc5f7e395684ff2f.gif
Av andre ting jeg kom på nå som jeg fikk beskjed om så var det at jeg har morkaken foran. Det ble jeg ikke veldig overrasket over. Mener jeg har hatt det med de andre, og det er jo derfor jeg ikke kjenner noen bevegelser ennå. Får bare vente... men ble betrygget om at den lå langt unna fødselskanalen, så ingen fare.

Babyen lå veldig mye med ansiktet mot ryggen min, så bildene var stort sett utydelige. Skulle tro jeg var dreven på UL nå, men stort sett skjønte jeg knapt hva vi så på :Knegg: Bra jordmoren forklarte godt. Men helt plutselig snudde hun seg litt så vi fikk se profil, og da var hun raskt med å ta bilde. Så da ble det ikke så verst faktisk! Og vet dere hva hun gjør her...!? Jordmoren sa hun sutter på morkaken! 🙈 yaaik, aldri hørt om at de gjør sånt.

239083200_1937283886445931_4458936653068884232_n.jpg.fc3305d9da320ce8be1b53ff92651407.jpg

Må oppdatere alle datoene mine her nå. 

pregnsmiley.gif.b4b664ff5759ae411c3933c93f30b17b.gif Mine viktige datoer
Du er nå 17 uker og 6 dager på vei

Unnfangelsen finner sted: 27. april 2021
Like langt som opplevd SA: 17.mai 2021
Hjertet begynner å slå: 22.mai 2021
Like langt som opplevd SA: 24.mai 2021

Tidlig ultralyd: 14.juni 2021
Like langt som opplevd MA: 20.juni 2021
Første svangerskapskontroll: 2.juli 2021
Ferdig med medisin: 6.juli 2021
Tidlig ultralyd: 15.juli 2021
Andre trimester: 15.juli 2021

Like langt som opplevd senabort: 22.juli 2021
Ordinær ultralyd: 20.august 2021
Planlegger å fortelle søsken og annen familie: 20.august 2021

Halvveis i svangerskapet: 5.september 2021
Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det: 25.september 2021
Fosteret kan høre: 29.september 2021
100 dager igjen til termin: 17.oktober 2021
Tid for å fylle ut fødselspermisjonspapirer: 23.oktober 2021
Tredje trimester: 24.oktober 2021
Nå regnes ikke babyen som prematur: 1.januar 2022
Fødselspermisjoner begynner: 4.januar 2022
Termin: 25.januar 2022

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå! :rodmer: Herligheten for en nyyydelig liten bebis! Tenk at dette er vesle siste-snuppa di! :lillesky:Tenk at hun sutter på morkaken! Det har jeg aldri hørt om heller. Kjempe rart! :fnise: Godt å få bekreftelse på morkakens plassering også, og sikkert godt og betryggende å vite hvorfor du ikke har kjent noe til henne enda. Håper du snart vil kjenne de første små bevegelse fra henne. Ååå, nå ble jeg om mulig enda mer babysyk her!! Så fin hun er!!  :hjerte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (14 timer siden):

Det var noe av det første hun sa da jeg kom inn i rommet. Før jeg la meg på benken. At jeg ikke måtte bli bekymret, men hos dem var det rutine at 2 stk sjekket hjertet... Hørtes litt rart ut ja, men kan hende hun har en legestatus som gjør at det skal dobbeltsjekkes. 

Ja, det var det første hun sa til meg også. Hun var nok jordmor, men mulig hun var under utdanning for å bli ultralydjordmor. Hun satt også med en liten dukke i hånden ved flere anledninger for å orientere seg om hvor hun var  😅 Merket godt at jordmoren som kom inn på rommet for en dobbeltsjekk var langt mer dreven i bevegelser og «fant frem» lettere. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18+0 (igjen 😄

Må fortelle litt om familiens reaksjoner i går. Vi hentet skolebarna våre etter UL og tok en liten samtale i bilen. Fortalte at vi hadde en hemmelighet, og at de ikke måtte fortelle den til noen ennå. Sønnen vår gjettet at vi skulle få en katt, så en hund da vi sa nei :fnise: Vi fortalte at jeg har en baby i magen, og da smilte de begge to og så glade/spente ut. Han spurte om vi visste kjønn, og før vi fikk svart så sa han "for vi har nok jenter!". Vi måtte si at det nok kom en jente til... hehe. Han himlet litt, men smilte tydelig lurt likevel. Kan vel ikke forvente alt for mye begeistring av en gutt på 11 år. Mens yngste vår fokuserte helt klart mest på at hun skulle bli storesøster, ikke så mye på hva det var. Veldig fint ♥

Det var viktig for oss at barna våre ikke skulle bli de siste som fikk vite liksom, og stolte på at de skulle klare å holde på hemmeligheten i noen timer. Noe som gikk helt fint! Hjemme ventet vi på at alle skulle samles, vi lagde middag og da alle hadde satt seg til bords så la jeg en liten innpakket gave til mamma på tallerken hennes. Hun ble overrasket over bare dèt, men pakket ivrig opp. Jeg sa det var noe hjemmelagd, og det var jo tydelig da hun åpnet og så det var et armbånd - som tydelig ikke er kjøpt på butikken 😆 Jeg sa ganske kjapt da hun holdt det i hånda at det var èn perle for hvert barnebarn hun har. Hun bare smilte i noen sekunder og sa det var fint, før hun brøt ut - FEM!??

Hihi veldig moro! Mine og søsters tårer hadde jo allerede på dette tidspunktet begynt å renne, så hun forsto jo kjapt hva dèt betydde. I tillegg til at jeg ga yngstebarnet vårt signal og hun kunne rope ut over hele bordet "jeg skal bli storesøster!". Så da ble det mye latter og tårer utover den middagen der for å si det sånn. Kjeeempekoselig. Og i dag har vi  tatt flere telefoner, både til pappa, annen familie og nære venner. Og jeg sendte fellesmelding på chat til alle mine kolleger. Så rart at det går fra å være fullstendig hemmelig til at det er helt offisielt 🙊

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh for en fantastisk dag du hadde i går 🥰🥰 Ble helt rørt av å lese når du fortalte til barna og familie. Så rørende fint 🥰 Har fulgt deg siden vi begge begynte å prøve i mai i fjor. Jeg sitter nå i sofaen med sovende storebror vedsiden av og sovende lillesøster på 3 uker i armene. Så veldig glad på dine vegne at det snart er din tur igjen! Og så veldig sikker på at jeg ikke er ferdig med barn 😆 (men mannen er... så ..)

Håper resten av svangerskapet blir fint ❤️

Endret av vret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå! For en fantastisk måte å fortelle det på 😭🥰 Blir jo helt rørt her! 🙈 så deilig at alt er fint, og at det nå er veldig offisielt 🤩 det blir en helt annen realitet når folk rundt deg vet. Håper du får nyte svangerskapet og all spenningen som hører med ❤️ 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud så nydelig lesning ❤️ Jeg blir så rørt. Har fulgt deg så lenge nå, så tårene begynte faktisk å renne når jeg så bildet av den lille bebisen og leste om at dere endelig annonserte et nytt søsken til barna dine!
 
Dine historier gir meg og så mange andre her inne håp

Stor klem til deg, kos deg så mye med den fine familien din, håper du kan glede deg over graviditeten nå fremover, det fortjener du

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så fantastisk rørende lesning 🥺♥️ Så utrolig fint for dere som familie! Nå kan du endelig senke skuldrende og nyte tiden fremover 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...