Gå til innhold

Vi venter på sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

Masse lykke til på UL idag fine Amatariel! :klem: Jeg vet at nervene sikkert er i helspenn akkurat nå. Jeg sender dere varme tanker og håp om at opplevelsen bare blir fin! Jeg føler meg ganske sikker på at lettelsen og lykken vil være stor etter timen! 🥰 Gleder meg på dine vegne til timen er overstått, og til kvelden i kveld - som nok blir minnerik, følelsesladet og veldig veldig fin! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18+3

Wow, takk for så mye hyggelig besøk her! Setter veldig pris på alle lykkeønskninger :klemmer: Noen ganger lurer jeg på hvordan jeg skulle kommet meg igjennom disse ukene som har gått hittil i svangerskapet uten dere. Nå er det bare 4-5 timer igjen til OUL, og jeg kan ikke vente med å gå ut der i fra på forhåpentligvis en gledessky. Jeg har sovet dårlig i natt også, og atter igjen kastet opp i morges :roll: At det går an å grue seg så mye...

Jeg må si at jeg syns det er så vanskelig å tro på at det er noe inni der.... At jeg er 18+3 i dag, men kjenner ingenting. Ingen bevegelser, men har heller ikke noe kul på magen. Klemmer godt til når jeg ligger på rygg, men kjenner ingenting hardt eller noe forskjell fra før gravid :roll: Og da blir hele greia helt surrealistisk. Men håper jo inderlig at jeg kan tro på dette etter OUL da.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse masse lykke til i dag :hug::blomst:❤️ Krysser fingre og tær for at alt fortsatt er bare bra der inne! 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt vel på OUL! Dere kan tro jeg er ubeskrivelig lettet nå! Skjelver egentlig enda, men nå på en god måte. Men ting tok litt tid da. Først var det 50 min forsinkelse, og da vi kom 10 min før timen så satt vi på venterommet i en hel time. Pulsen min holdt på å gå bananas 😵 Så skulle gjerne vært foruten akkurat det. Men kom da inn til slutt. Koselig, hyggelig og rolig jordmor.

Babyen lå temmelig knotete til, med ansiktet mot ryggen min, men helt til slutt fikk vi et glimt av en profil slik at vi fikk sett nesetippen. Men organene gikk hun grundig igjennom. Veldig grundig egentlig, tror egentlig det var litt vanskelig å se. Hun måtte bytte probe et par ganger, og stadig ta på gelè. Føler kanskje litt min overvekt har skylden der :roll:
Men hun virket dyktig og selv om jeg syns bildene var temmelig utydelig så kommenterte hun jevnlig organ etter organ. To nyrer, hjerte, hjerne, lårbein og alt mulig. Målte det meste mange ganger. Hun spurte forresten før jeg fikk lagt ned på benken om vi ønsket å vite kjønn i dag, så positivt overrasket over det. Svarte ja, for det har vi jo bestemt oss for nå. Men hun sa flere ganger underveis i undersøkelsen at babyen lå med krysset bein, så det indikerte at det ville bli vanskelig. Typisk når vi først hadde bestemt oss 😆 Men da hun begynte å avslutte så sa hun at hun trodde hun hadde en anelse om kjønnet nå. Men ville ha det dobbeltsjekket av jordmoren som kom etterpå som skulle se over hjertet. Hun var også hyggelig, og tok først hjertet og etterpå kjønnet. Hun spurte jordmor 1 om hva hun trodde, og hun svarte en jente. -Det tror jeg også, svarte jordmor 2. Tenk det!! Såå overrasket som både jeg og mannen ble. Hadde jo egentlig ingen anelse, men innerst inne trodde jeg jo gutt. Er jo det som er symmetrien vår, annenhver... og vi som har et soleklart guttenavn klart, og absolutt ingen jentenavn :Knegg: Sitter her skikkelig overrasket nå. Men så utrolig gøy da. Hele undersøkelsen tok nesten 1 time til sammen, så jeg var helt ør da jeg kom ut. Så utrolig heldig vi er! Har bare lyst å gråte av glede hele tiden nå. Men må samle meg litt her, for skal hente barna nå og utføre ettermiddagsplanen som jeg har fortalt om før.

Og ja, så ble jeg satt tilbake noen dager. Gikk litt fort det der, så fikk ikke helt spurt. Men da hun målte mye på skjermen så ble det stående 18w6d. Og dette betyr jo 18+6, etter hva jeg forstår. Og etter min beregning så er jeg 18+3 i dag. Tenkte da i farta at jeg ble satt frem 3 dager. Men på helsekortet mitt har jordmoren skrevet at termin er 25. januar. Og den jeg hadde var 21. januar. Så betyr det da at jeg er satt tilbake 4 dager? 🤔 Og egentlig er 17+6? Ble litt forvirrende det der. Betyr ikke så mye i den store sammenhengen, men skulle gjerne visst.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå som jeg har vært spent på dine vegne i hele dag, og så utrolig lettet og glad jeg ble av å lese denne oppdateringen ❤️ Dette er dere så vel unt, og jeg gleder meg for dere for hele ettermiddagsplanen med å dele nyheten 👏❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nordvesta::nordvesta::nordvesta::strix::strix::strix:

Gratulerer så mye med vellykket OUL kjære deg ❤️ Nå kan du også senke skuldrene og bare nyyyyyte! Unner deg dette av hele mitt hjerte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gledelig å lese kjære @Amatariel!❤❤ Kan tenke meg det er befriende å endelig ha gjennomført OUL 😊 Lykke til med familieselskap og med å meddele den store nyheten til resten av familien! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg så du hadde skrevet nå så satt jeg i noen sekunder og tippet det var en frisk og fin jente som gror og vokser i magen din, og jaggu hadde jeg rett❤️

Nå håper jeg du vil klare å puste ut ogslappe av ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med vel overstått OUL 🥰 Det er SÅ deilig når alt er bra. 
 

Det høres nesten ut som at vi har vært hos samme jordmor 😂 Hun jeg var hos var ganske uerfaren og måtte også ha en jordmor nummer to som dobbeltsjekket hjertet. Brukte dessuten veldig lang tid på undersøkelsen, selv om babyen egentlig ikke lå så knotete til.  Tror jeg var inne i en hel time jeg også 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååå så bra at alt gikk fint! Og tenk at det er ei lita tulle til da! 🥰😍 nå håper jeg du nyter resten av graviditeten, også får du ha masse lykke til med å fortelle til familien senere i dag! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vellykket OUL 😍 Tenk at dere skal få ei lita jente til i familien! Så stas. Nå må du nyte ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (59 minutter siden):

Det høres nesten ut som at vi har vært hos samme jordmor 😂 Hun jeg var hos var ganske uerfaren og måtte også ha en jordmor nummer to som dobbeltsjekket hjertet

Det var noe av det første hun sa da jeg kom inn i rommet. Før jeg la meg på benken. At jeg ikke måtte bli bekymret, men hos dem var det rutine at 2 stk sjekket hjertet... Hørtes litt rart ut ja, men kan hende hun har en legestatus som gjør at det skal dobbeltsjekkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...