Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖


Niny

Anbefalte innlegg

Har som @Atticmess sett meg ut en Emmaljunga nxt90, aller helst med outdoor understell som tåler litt grovere underlag. De fineste turområdene her jeg bor, uten å kjøre for langt, går i lett kuperte grusstier og lignende.

Har sett på Britax smile 2/3 og Emmaljunga nxt 60/90. Alle disse modellene har svingbare hjul som kan låses, bag og sittedel som kan snus begge veier, håndtak som kan både vinkles på høyde + har teleskoputtrekk, og stor fin kurv innunder. 

Forskjellene på smile 2/nxt60 vs smile 3/nxt90 er at sistnevnte har høyere vektkapasitet på sittedelen. Altså 22 vs 17 kg, samt de har større fremhjul som jeg tenker blir fint på vinteren samt turstiene mine. 

Den jeg har sett på på finn nå er en nxt 90 med outdoor understell. Alle selger med bag og sittedel fortiden, ser det ut som. Stelleveske og annet dill man vil ha til er vel enkelt å få tak i både brukt og på barnashus eller andre steder. 

Tanken din om å spørre om å reservere er god, men vi er enige om å ta oss en tur på barnas hus først for å se på og prøve vognene selv før vi evt kjøper. Så er vi sikker på at modellen er god for oss og at den er enkel å slå sammen osv 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå, helt nydelig babymage! 😍 Jeg synes tiden har flydd av sted, og det kjennes jo ikke lenge ut siden du skrev i tempetråden om wild yam og om den etterlengtede positive testen, og nå har lille blitt så stor. Halvveis allerede! Tipper tiden ikke har gått like fort for deg. :fnise: 

Høres utrolig slitsomt ut å jobbe under slike forhold. Blir så oppgitt på dine vegne at de ikke klarer å tilrettelegge for deg. Halvannen måned å vente på hjelp, når du trenger den så sårt allerede nå er jo helt uholdbart. Ikke rart dette tærer på deg. 

Høres helt magisk ut med baby-bootcamp! 🥰 Jeg har vært så heldig å få bli tante flere ganger, og har fått lov å hjelpe til mye. Det er så stas! Skjønner godt at du koset deg! Tenk, snart er det din egen lille baby som skal inn og ut av bilstolen, og ned i drømmevogna. Blir spennende å se hvilken vogn dere lander på. Jeg har siklet på stokke trailz, men den er visst ute av produksjon nå. :( Emmaljunga med outdoor understell er nok det som ligner mest med tanke på terreng-egenskaper. Skjønner ikke hvorfor stokke heller ville satse på den vogna som ikke egner seg for typiske norske forhold, xplory er jo en ren byvogn sånn egentlig. Får leve litt igjennom deg og ditt vognkjøp en liten stund til. 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på denne da dere! 

Kjøpte igår fra Finn, til 100 kr! Knapt brukt da gutten deres vokste ut av den før det ble kjølig nok 🙈 Jeg er heeelt forelsket! Skikkelig god vinterdress med tøfler og votter som kan tas av 🥰 

Er str 56, altså 3 mnd. Med termin 1 november regner jeg med at jeg skal få mye bruk for denne! 😍😭💙❤️

Screenshot_20210618_094521.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så fin babymage 🥰 og så fin varmedress 😍 Trenger litt sånt vi som får vinterbebbiser.

Blir ganske oppgitt over jobben din, de burde jo forstå at hvis de ikke tilrettelegger så får du ikke bidratt. De kunne jo vurdert å hente inn vikar til opplæring ganske kjapt? Høres jo ikke ut som om de kommer til å kunne dekke dine arbeidsoppgaver med de de har tilgjengelig nå.. Uansett, jeg tror jeg hadde dokumentert alt av kommunikasjon du har med dem angående tilrettelegginger du trenger, med dato, hva som ble ytret ønske om hvilke tiltak de lover og når. Gjerne be om bekreftelse på mail. Blir det ikke gjort i tide så har du dokumentasjon til NAV om at de ikke evner å tilrettelegge for deg.. Håper det ordner seg for deg, og at de plutselig finner ut at de faktisk skal ta tak i dette 🤞

Så hyggelig at du har fått prøvd deg på litt babystell! Ikke altfor lenge igjen nå til den lille er her 😄 21 uker allerede, hvor ble tiden av? 🙈

Jeg gleder meg skikkelig til å få brukt nxt90en min, jeg tror det er en veldig god vogn. Fikk jo med alt av ekstrautstyr da jeg kjøpte den brukt og, så nå venter den bare på babyen. Blir nok å teste den litt mer etterhvert og lære åssen vi legger den sammen, bytter mellom bag og sittedelen osv, men jeg den virker ganske enkel å lære seg så tror det går seg til fort 😊 Blir spennende å høre hvilken vogn dere lander på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det plutselig skjedd litt her siden sist! 

Var hos jordmor på fredag, som ville jeg skulle ut i 100% sykemelding en stund for å se om bekkenet ble bedre av å holde meg unna jobb. Hun ville altså ikke søke svangerskapspenger pga 50% sykemelding for bekkenet, men om bekkenet ble bra når jeg ikke var på jobb så kunne vi det likevel. 

Er altså 100% sykemeldt i 2,5 uke fra imorgen av. Litt blandede følelser rundt det, men mest lettelse over å slippe alt stresset og kanskje få overskudd til å vedlikeholde kroppen. Prøve meg på en liten rolig saaaakte tur om dagen f.eks 🤔

Har også kjøpt meg vogn idag! Emmaljunga nxt90 duo, med den ergonomiske liggedelen. Understellet er svart, ikke outdoor modell, ligge- og sittedel er grå og hjulene er punkteringsfrie. Fikk med stelleveske og myggnett 🤩 Så det jeg tenkte å kjøpe ekstra da er regntrekk og bilstoladapter 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper 100% sykemelding er det som skal til, og at du får litt mer overskudd 😊 Jeg tror det er veldig lurt å passe på å ha overskudd til å ta vare på kroppen og kanskje litt andre aktiviteter enn bare jobb. Og vi får håpe det er det som skal til for at bekkenet skal bli bedre, hadde vært flott om det ikke skulle være vondt ut svangerskapet 🤞😊

Så deilig å ha kjøpt vogn 😁 Hjelper litt på det, en stor ting å krysse av på innkjøpslista. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker det er fint at du får et lite avbrekk nå med 100% sykemelding :) Håper bekkenet ditt har godt av en pause, og at det bedrer seg. 🌷 Høres ikke noe godt ut å gå slik med kranglete bekken. 

Så moro med barnevogn kjøp! :) Håper dere blir fornøyde! Lurer veldig på hvilke erfaringer du gjør deg om punkteringsfrie dekk og forskjellig underlag, spesielt grusvei. Håper du vil dele litt om det etter hvert. 😇 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safirblå skrev (1 time siden):

Så koselig med gutt og ultralyd! Litt seint ute her jeg! 
Gratulerer så mye 🥰

Tusen takk! 🥰💙❤️💙

Aldri for seint å gratulere, kjenner at han er inni der enda for å si det sånn! Speller rundt hele dagen, hver dag 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det, @Niny? Føler du det hjelper for bekkenet nå som du får tid til å ta det med ro? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (3 timer siden):

Hvordan går det, @Niny? Føler du det hjelper for bekkenet nå som du får tid til å ta det med ro? 😊

Så kjekt du spør 😊

Allerede på tirsdag, altså 100% sykemeldt i under 1 uke, så var jeg på dag 2 uten å kjenne nooooe i ryggen eller bekkenet overhodet! 🤩 Var med mamma og pappa på en liten tur og besøkte min bestemor på straks 90 i en annen by, så sov 3 netter på sofa i en liten hytte de hadde leid, så nå stikker det svakt baki igjen. Regner med at en natt eller 2 i egen seng igjen nå vil gjøre underverk på nytt 😄

Men energien har kun gått oppover siste dagene. Orker å rusle små turer, lett styrketrening (fysio mante meg til å ta knebøy i ørten varianter da det styrker muskulaturen rundt setet), gjøre husarbeid og dulle rundt i huset! Føler meg som et nytt menneske nå kontra 2 uker siden 🥳🎉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så godt å høre ❤ Da høres det ut som sykemelding var helt rett valg ihvertfall! Godt  med energi til å dra på besøk og fikse litt og sånt og 😁 Høres ut som du har fått hatt noen fine dager ihvertfall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+0

Idag har ejg hatt en avslapningsdag. 100% sykemeldingen er egentlig over nå, men har fått den forlenget til jeg har legeoppfølging på torsdag ihvertfall. 

Idag har jeg bekymret meg smått over kynnere. Plutselig vært så mange av de idag. Nesten ikke gjort noe idag annet enn å skulle lett rundt. 

I dag tidlig før jeg i det heletatt stod opp, hadde jeg 3 kynnere på 5 minutter. Nå på kvelden har jeg hatt 6 eller 7 stk hittil på under 30 min. Leser man på nett så regnes det som rier om du får fler enn 3 stk på under 15 min 😬 

Selv er jeg født tidlig september, til termin, men mamma var allerede innlagt med rier tidlig i juli når hun gikk med meg. Sprøyte for lunger og riehemmende drypp ble det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, skjønner at du blir litt bekymret da.. Får håpe de "bare" er kunne de, selvom de kanskje ikke følger boka helt 🙈 Han må jo vente litt til ❤ Fikk du kontakta lege eller jordmor for å høre om de var greie selv om de hadde såpass med varighet?

Håper du har sluppet flere kynnere i natt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (3 timer siden):

Oi, skjønner at du blir litt bekymret da.. Får håpe de "bare" er kunne de, selvom de kanskje ikke følger boka helt 🙈 Han må jo vente litt til ❤ Fikk du kontakta lege eller jordmor for å høre om de var greie selv om de hadde såpass med varighet?

Håper du har sluppet flere kynnere i natt 😊

Nei har ikke kontaktet noen av de. Snakket endel med min svigerinne igårkveld. Hun fikk jo tvillinger ifjor. Hun slet endel med kynnere og i uke 29 ble flere av de målt til rier på styrke. Da ble hun innlagt. Livmorhalsen var også avkortet og til slutt ikke målbar (siste som i teorien skjer før fødsel går igang). Flere innleggelser, sprøyter, drypp, måling av guttene. Alle legene var nesten sikre på at de skulle ble født over en måned før de kom, og de var 5 uker før tiden allerede 😅

Hun mente det ikke enda var noe å bekymre seg over siden det ikke var så fryktelig mange på en dag, men jeg måtte nevne det til lege/jordmor at de var hyppige når de først kommer. Tenker jeg kaanskje blir henvist til ultralyd for å måle livmorhalsen siden jeg leste at de ikke vil måle for hånd/manuelt i fare for å trigge noe, hvis de synes det er bekymringsverdig 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja. Da får vi håpe hun har rett i at det ikke er noe bekymringsverdig 🤞😊 Litt av hvert man skal passe på altså 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er jeg faktisk der at jeg skal ringe fødeavdelingen imorgen for å spørre om kynnerne 🙈 Unngår det idag da det er helg og jeg ikke egentlig tror det er noe som er på vei til å skje. Men bedre å være på den sikre siden da fødselen med meg ble stoppet 9 uker for tidlig. 

Kynnerne har iallefall tatt seg opp og holdt på av og på med 2-3 minutters mellomrom og varer i 15-40 sekunder. Holder på i ca en halvtime. Opphold noen timer, så er det påan igjen. 

Igår ettermiddag gikk vi på en liten tur. Avpasset fart etter hva bekkenet greide. Siste 10 min av turen begynte kynnerne og var ganske kraftige da. Såpass at farten måtte senkes og en hånd måtte presses mot magen frem til den slapp opp. Da jeg kom hjem ca et kvarter etter de verste, la jeg meg på sofaen i håp om at de skulle forsvinne. Styrken var svakere, men talte 11 stk på rundt 30 min. 

Akkurat nå mens jeg skriver, har jeg hatt rundt 8 stk på 20 min, der 3 har vært litt sterkere. Alle varer som nevnt i 15-40 sekunder men de aller fleste ligger rundt 20-30 sekunder.. 

Bedre med en sjekk for mye enn å risikere en superprematur fødsel 🙈

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes litt stressende ut! Jeg kan jo ingenting om dette, men sikkert fint å være i dialog med jordmor/føden i morgen som du skriver så du slipper å bekymre deg så mye ❤️ Får håpe det roer seg for deg i løpet av ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (45 minutter siden):

Oi, det hørtes litt stressende ut! Jeg kan jo ingenting om dette, men sikkert fint å være i dialog med jordmor/føden i morgen som du skriver så du slipper å bekymre deg så mye ❤️ Får håpe det roer seg for deg i løpet av ettermiddagen.

Såvidt jeg leser meg til så regner de kynnere som rier hvis de kommer oftere enn 3 stk på ett kvarter 😅 Ønsker ikke å plutselig havne i kategorien truende fødsel, så best å få en sjekk, så de hvertfall kan sjekke at livmorhalsen ikke har begynt å avkortes (det som skal skje mot slutten av svangerskapet). 🤔🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi shit dette høres heftig ut 😳 Blir bra med en telefon til føden imorgen. Jeg har faktisk aldri hatt en kynner så kan ikke forestille meg hvor plagsomt det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...