Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖


Niny

Anbefalte innlegg

Fantastiske nyheter! En perfekt liten guttebass heart.gif.487d5bc4ddce9623bc5f7e395684ff2f.gif Gratulerer så mye kjære Niny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Atticmess ja fetrene når mini kommer er 12, 8 og to på under 1. De eldste synes nok babyer er kjedelige enda, for de synes tvillingene får så mye oppmerksomhet når de er på besøk 😂 Men etterhvert, tenk så mye de kan lære lillemann 🤩💙

@Godis jaaaaa, min samboer fikk lov til å være med og det i seg selv var helt magisk at vi fikk dele 💖

@Amatarielingenting var bedre enn beskjeden idag! Hatt overaktiv blære idag og tisset sikkert 4-5 ganger på 1 time før, under og rett etter timen 😂🙈 Kjente faktisk i gårkveld 2 små spark når jeg hadde lagt meg. La hånden mot livmoren etter første og jammen kom ikke ett til. Kjente er lite dult i ene fingeren 😭😍 Så var jo ikke akkurat redd for at det ikke var liv inni, men så spent at jeg ble nervøs rett og slett 🤦🏻‍♀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, for en herlig nyhet! 💙 Gratulerer så mye med en frisk liten gutt i magen! Høres helt magisk ut å se lille mageboeren på skjermen, og kjenne liv fra den lille! Helt utrolig at det går an. Rett og slett et lite mirakel! :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner daglige bevegelser nå! 😍😍😭🥰💙❤️💙

Små dult når jeg ligger i ro og slapper av, aller helst på kveldstid når jeg skal legge meg. Flere bevegelser som ikke føles som et spark, men en vridning(?).. Kjenner hvertfall at det definitivt ikke kommer fra meg og mine organer 🤩 Det er helt magisk! Kanskje bare få uker til pappaen kan kjenne lillegutt sparke han på hånden også 😍😭😍❤️

Endret av Niny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå det er desidert det koseligste med å være gravid..! Elsker bevegelser og spark ❤️ det er helt unikt! Bare nyt fremover. Etterhvert blir det så hardt og tydelig at du vil skvette til 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med en liten gutt ❤️ Så utrolig koselig å lese her om dagen, det er mange fine nyheter å oppdateres på! Nyt sommertiden med lille gutten i magen ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så hyggelig med bevegelser ❤ Høres virkelig veldig fint ut 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå gratulerer så mye med en liten gutt i magen, kjære @Niny 💙 Også så gøy at du begynner å kjenne daglige bevegelser. Det er så innmari stas🤗 Nyyt🌼

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en liten gutt i magen ❤️ så utrolig koselig å lese om! Gleder meg til jeg er kommet så langt som du er nå, det høres så herlig ut 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+6

Tenk, 20 uker imorgen og ca halvveis i svangerskapet! 🙈😁🤩

Nå har min svigerinne ryddet hjemme hos seg i klær og ting! Vi har også gått igjennom hva vi skal få arve eller kjøpe av henne! 😍

Hittil har vi fått en hel ikea pose full i klær fra 50 - 74, med aller mest i 62 og 68! Såå mye fint som er der! Herregud altså jeg får jo nesten tårer i øynene av så masse søtt vi har fått til lillegutten vår 💖

Har videre fått brystpumpe nyfødtsete til tripp trapp, diverse puter som hjelper for reflux og støtter når de lærer å løfte overkroppen, smokker som ikke ble tatt imot, babynest, liten dyne. Skal videre få tepper, vippestol, babygym, badebalje, uv telt, diverse leker som blir vokst ifra og ikke minst bilstol! 

Føler meg så vanvittig heldig som har verdens beste familie! 😍 Og gleder meg ekstra mye nå til flere ting kommer i hus etterhvert som de ikke blir brukt lengre 😄 Mye av dette skal vi selvfølgelig betale for, men likavel. Mye bedre enn å kjøpe fra fremmede over nett om vi ikke vil kjøpe nytt 🥰

Har begynt å følge med på Finn etter barnevogn også nå! Har et ekstra godt øye for Emmaljunga nxt 90 og 60, samt Britax smile 2 og 3. Helt sikkert mye annet som kan funke like bra, men disse likte jeg best når jeg har lest om de 🤷🏻‍♀️

Kjente i lunsjen isted, at halvveis i rundstykket begynte det å sparke godt inni, så tror han fikk en liten energiboost av matpåfyllet 😁🤩🥰

Bekkenet har begynt å trøble igjen, og jeg er havnet i en stille krig med arbeidsplassen. Finnes null tilrettelegging og null forståelse. Nå er jeg ikke langt unna ny sykemelding, etter noen uker tilbake i 100%. Jeg gjør altfor mye, løfter altfor tungt, altfor høyt arbeidspress på meg alene og finnes lite forståelse og hjelp.. Skal ha et siste alvorsmøte med ledelsen på mandag før jeg går steget og søker svangerskapspenger. Jordmor er informert om ståa og hun flyttet neste timen min om en uke til litt senere på dagen, så vi fikk litt mer tid. Da kan vi fylle ut papirene til søknaden isammen. Ønsker ikke å gå det steget, men greier ikke jobben å få fingen ut så er det løsningen. Sånn det er nå føler jeg går på helsen løs... 😣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så koselig å høre om alt som kommer i hus til den lille nå..! Det er så gøy å planlegge og skaffe seg babyting ♥ Da jeg ventet nr.1 hadde jeg kun seng, bilstol og et par klesplagg klart da babyen ble født 🙊 Men jeg tok kraftig igjen på shoppetrangen da vi skulle ha nr.2 😅 Dere er skikkelig heldig som får/låner/kjøper av familie altså. Gull verdt! Vi har liksom alltid vært først (ingen søsken, venner e.l som har fått før oss), men jeg er veldig for brukt så har vært aktiv på Finn.

Og sykt at du er halvveis altså!! Nå venter desidert den beste halvdelen ❤️  Håper bare ikke bekkenet skal plage deg veldig hardt. Og den jobben altså! 😤 Hvorfor i alle dager kan/vil de ikke tilrettelegge slik at de slipper å miste deg til sykemelding..? Kan ikke forstå at ikke tilrettelegging er i arbeidsplassens beste interesse... føler du det er ekstra vanskelig mtp. at mannen din jobber på samme sted? Regner med han støtter deg, men sikkert litt ubehagelig. Blir det ikke bedring må du få sykemelding ja. Nå er du og bebis viktigst 💙 Herlighet, jeg er bare 8 uker og har en kontorjobb, men kjenner allerede at ting er tungt... slitsomt å gå opp trapper bare. Å bære ting hadde vært helt uaktuelt. Så her må du ikke presse deg for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (33 minutter siden):

Åå så koselig å høre om alt som kommer i hus til den lille nå..! Det er så gøy å planlegge og skaffe seg babyting ♥ Da jeg ventet nr.1 hadde jeg kun seng, bilstol og et par klesplagg klart da babyen ble født 🙊 Men jeg tok kraftig igjen på shoppetrangen da vi skulle ha nr.2 😅 Dere er skikkelig heldig som får/låner/kjøper av familie altså. Gull verdt! Vi har liksom alltid vært først (ingen søsken, venner e.l som har fått før oss), men jeg er veldig for brukt så har vært aktiv på Finn.

Og sykt at du er halvveis altså!! Nå venter desidert den beste halvdelen ❤️  Håper bare ikke bekkenet skal plage deg veldig hardt. Og den jobben altså! 😤 Hvorfor i alle dager kan/vil de ikke tilrettelegge slik at de slipper å miste deg til sykemelding..? Kan ikke forstå at ikke tilrettelegging er i arbeidsplassens beste interesse... føler du det er ekstra vanskelig mtp. at mannen din jobber på samme sted? Regner med han støtter deg, men sikkert litt ubehagelig. Blir det ikke bedring må du få sykemelding ja. Nå er du og bebis viktigst 💙 Herlighet, jeg er bare 8 uker og har en kontorjobb, men kjenner allerede at ting er tungt... slitsomt å gå opp trapper bare. Å bære ting hadde vært helt uaktuelt. Så her må du ikke presse deg for mye!

Akkurat denne bedriften, uten å nevne noe navn, er kjent innad i bedriften for å kun gjøre endringer eller følge opp noe når det egentlig er for seint å gjøre det. Drittbedrift lederskapsmessig, men trives godt med det jeg gjør og kollegene på gulvet som ikke sitter høyere oppe i systemet 😅 Vel og merke internasjonalt firma, så ingen av lederne er norske og mye ligger vel der på at det er vanskelig og de ikke liker å følge det norske lovverket helt til punkt og prikke 🙄 Samboer er forbanna på mine vegne for han ser hvor vondt jeg har og hvor mye jeg sliter. Han har hjulpet meg mye med å finne ut hvordan jeg går videre herfra for å legge press på ledelsen. 

Prøvde nettopp å løfte noe utstyr og tårene sprutet for det gjorde så vondt.. Den var noe av det ikke så veldig tunge utstyret vi har. Jobber med utstyr som har vekt rundt 5-50 kg. Det tyngste har hjul på så problemet er å løfte det til vippepunktet før hjulene gjør jobben. Men nå er de "lettere" delene begynt å bli problematiske også.. Så nå sier faktisk kroppen stopp for meg 🙈😭 

Eneste andre nære kollega er ubrukelig som ledelsen vet om men ikke turt å gjøre noe med, så jeg gjør alt per nå 🤷🏻‍♀️ Men snill pike syndromet sitter sterkt i hos meg. Eierskap til arbeidet samt trang til å følge opp og gjennomføre oppgavene gjør det svært vanskelig for meg å sette en tydelig strek også. 🙄

(dagens lille utblåsning!) 

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja høres ut som du allerede har presset deg til det ytterste, over tid du ikke burde ha gjort en gang. Så ikke mer! Få deg en sykemelding med det samme! nemlig.gif.a30e285a645a8f60676a8f258b791494.gif Kan jo håpe at ledelsen tar tegningen da... og at det etterhvert er mulig å få en dialog med dem om at du kan jobbe deg oppover i en viss prosent, men at det da blir arbeid som du som gravid kan utføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, tenk at du straks er halvveis 😱 Føler de siste ukene har gått så fort 😊 Plutselig er høsten og vinteren her og vi sitter med våre fine små ❤

Herlig å få arvet så mye! Vi er jo først i vår familie, har en fetter som har to barn, så kan hende vi kan få noe der. Men akkurat nå har jeg hatt litt innstillingen at vi får skaffe selv. Så finn er min beste venn, og føles nesten litt som å arve det og, så mye fint og nyttig som man får tak i billig 😊

Så synd å høre at de er såpass dårlige til å tilpasse, men bra du tar tak i dette nå. Høres absolutt ikke bra ut å gå lengre enn nødvendig med tunge løft og høyt arbeidspress. Håper de finner ut at de får til å tilpasse 🤞 Høres uansett ut som en kjip situasjon, hadde blitt passe irritert selv 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer kjente et par spark på rad fra utsiden nå nettopp! 😍😍😭💖🤩💙

Han sa dunk samtidig som jeg kjente sparket 💖😭😍 Åååh nå begynner den herlige tiden! 💙🥳😍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååå ❤️ Får helt gåsehud! For en herlig følelse og opplevelse det må være!! Nyyyt det til det fulle kjære Niny! :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt å bli lett lei av jobben og hverdagene der. 

Hadde et møte med de på mandag der de lovte og lovte. Allerede er det første løftet om hjelp onsdag-fredag brutt da jeg ikke fikk noen folk igår. 

Så var neste steget at fra neste uke skulle jeg få noen fast på avdelingen min som hjelp, men utifra hva jeg har ført fra vedkommende som skulle flyttes opp til meg, så er ikke det praktisk mulig før om tidligst halvannen måned 😅

Ergo, det eneste de sa reelt for å hjelpe meg var at jeg skal helt la vær å løfte det som er vondt for meg. Men hvem gjør det da, når det ikke finnes hjelp å få? 

Jeg er tilbake til 50% sykemelding nå pga bekkenet krangler etter for mye belastning på jobb, men jeg makter ikke å se enden på visa heller. Bekymrer meg om at søknad om svangerskapspenger ikke går igjennom heller, pga jobben sier de skal fikse, men ingenting skjer. Nå er jeg bare lei, begynner å bli psykisk utmattet også nå og vet ikke hva jeg orker så mye lengre.. 

Var på helgetur med et vennepar med nyfødt forrige helg som var helt magisk! Ble litt som en baby bootcamp for meg rett og slett 😁🥰 Prøvde meg på ca alt, og greide etterhvert å tolke når han var sulten også og var nødt til å gi han fra meg til mor som skulle amme 😜 Testet ut å sette han i bilstol og stroppe fast, ta han utav igjen som var et prosjekt i seg selv mens han sov 😅, trille vognen på tur 😊🥰 Jeg var rett og slett smått i himmelen 💖

Nå er jeg 21 uker imorgen og begynner å få fryktelig trang til å kjøpe vogn og få ting litt mer på plass. Bare dumt vi enda har noen dagers arbeid i huset med trappen før det er klart og kroken min under trappen blir ledig 😬😅🙈 Har funnet den perfekte vognen på finn rett i nærheten. Lagt ute noen uker nå, så er jo bare typisk at den forsvinner akkurat når vi blir ferdige 😭

Legger ved et bilde fra fredag forrige uke 🤩

Snapchat-1405379160_edit_621940289687910.thumb.jpg.56806c48fb2f15870684d85ee77e3514.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå fine magen! 😍 Så gøy å se!

Og den jobben høres ikke god ut nei. Bra du står på ditt! Du kan absolutt ikke jobbe under slike forhold. De får virkelig skylde på seg selv hvis de får personalproblemer når de ikke evner og tilrettelegge...

Og baby bootcamp! Så herlig det høres ut! Så gøy å prøve seg på alt 😁 Vet du, når jeg fikk mitt første barn, så hadde jeg aldri holdt en baby en gang 🙊 Jepp, første gang jeg holdt en baby så var det min egen... heeelt surrealistisk. Og langtfra skiftet bleie eller noe sånt. Så du kommer jo til å være dreven fra første stund!

Skjønner du er utålmodig ang. innkjøp av de store tingene! Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg kontaktet vognselgeren på Finn og sagt at du vil kjøpe vognen. Betal nå, så er de sikret at du ikke trekker deg. Så sier du hvilken dato du kan hente den. Dette har jeg gjort på maaange ting. Folk har som oftest ikke noe i mot å oppbevare ting litt lenger, så lenge de vet de får det solgt. Hvilken vogn er det forresten? Jeg må sette meg inn i ALT på nytt... mye som skjer på den utviklingen på 7 år. Jeg var vognekspert før, men den tittelen kan jeg se langt etter nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...