Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖


Niny

Anbefalte innlegg

Niny skrev (1 time siden):

Idag våknet jeg faktisk og magen var sunket mye fra igår 😳🤭 Var helt absurd å se når jeg så magen bare timer før når jeg la meg og idag var den helt annerledes 😜 

Spent på om dette er første av en rekke tegn på at nå skjer det straks 🤔🤞🤞🤩👶🏻

Heldig! Jeg våknet i dag og magen er fader meg høyere enn før! 😫😫

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, så spennende! 😁 Syns jo det høres ut som et tegn på at ting begynner å skje 🤞 er deg 37 uker idag? Da hadde det ikke gjort noe om han bestemte seg for å komme egentlig 😁🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safirblå skrev (11 timer siden):

Heldig! Jeg våknet i dag og magen er fader meg høyere enn før! 😫😫

Hadde magen min blitt noe høyere enn den var før, så hadde jeg ikke lengre trengt bh, for magen hadde vært inni den 😂😂🙈

Lykke til, håper du snart merker ting du også 🤩🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (1 time siden):

Oi, så spennende! 😁 Syns jo det høres ut som et tegn på at ting begynner å skje 🤞 er deg 37 uker idag? Da hadde det ikke gjort noe om han bestemte seg for å komme egentlig 😁🥰

Ja! 37+0 idag og appene sier at kommer han nå så er han ikke lengre prematur. Alt er ferdig utviklet og det er kun ekstra fett han skal legge på seg nå 🤩

Kjenner så mye murringer og nedpress nå, og igårkveld lurte jeg på 2 ganger om det var en svak ri jeg kjente. Enormt tak inni som presset enormt på egentlig alt inni, pluss den gjorde bra vondt. Helt ulikt noe annet jeg har kjent før. Men det var bare disse 2 🤷🏻‍♀️

Mannen mener jeg kan knipe igjen til over helgen, så han kan få jakte hvertfall denne helgen også 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+0 

Ligger våken nå for jeg får ikke sove rett og slett. Natt nr 2 med dårlig søvn for alt verker sånn.. 

Magen sank drastisk torsdag i forrige uke og har blitt enda tydeligere lavere ila uken. Fredag forrige uke begynte jeg å være skikkelig dårlig i magen som vedvarte hele helgen, og resten av uken har jeg hatt skikkelig bløt mage og mye avføring hver dag. Veldig spesielt når jeg selv utenom graviditeten er kronisk forstoppet og bruker egentlig faste avføringsmidler 🙈 Har fått mer og mer nedpress, murringer og stikkinger. Sporadiske tørk på do der hele arket er dekket i (ufarget) slim, og enda tykkere konsistens siste 2 dagene. Tatt meg i tankene av slimproppen selv om det ikke har hatt farge 🤔

Siste 3 dagene har jeg på kvelden fått det som har føltes som 1 ri. Kraftig tak som virkelig vrir om nedre del av magen, så vondt at jeg bare må puste igjennom og tårene kommer i øynene mens jeg puster. Tanken har såvidt slått meg at nå må jeg følge med, men så har det gitt seg med denne ene hver kveld 🙈😅

Men igår var jeg på besøk hos en venninne. Merket i 14 tiden at jeg fikk en fryktelig vond kynner som hang i mye lengre enn den pleier før det slapp. Så hadde jeg plutselig hatt 4 slike vonde på 1 time.. Disse takene ble flere og flere av og utover kvelden enda vondere og oftere. 

Ringte føden før jeg la meg når de lå mellom 12-6 min mellom hver ri, for å høre hvordan jeg forholdt meg natten igjennom, selv om de plutselig var over en halvtime imellom ved lett bevegelse. Tok meg en god og varm dusj før jeg la meg og hadde med en varmeflaske i sengen etter anbefaling. 

Prøve å sove ja.. Kjenner det strammer seg innimellom, men har ikke tatt seg opp. Ikke forsvunnet heelt heller, selv om det roet seg drastisk etter dusj og med varmepose mot nedre del av magen 🤷🏻‍♀️

Spent på om jeg får sove noe mer inatt, om det dabber av eller tar seg opp og evt hvor lenge dette drøyer! Forventet jo å føde før termin, så nå er jeg bare sååå spent på om dette er begynnelsen på slutten eller ikke 🤩❤️

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, så spennende @Niny 😊 Høres ut som kroppen klargjør seg ja! Ååh, tenk om lillegutt kommer nå de neste dagene da 🥰❤ Koselig med litt oppdateringer om åssen det går 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at kanskje noe er i gang! Uansett så nærmer det seg iallefall noe. Tenk at du er 38 uker! :alice:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovnet til slutt når alt dabbet helt av og jeg ikke kjente noe mer. Våknet når jobb alarmen til samboer gikk av. Fikk 1 ri igjen. Kjente det som kjente ut som et popp/spark der hverken hender eller føtter er 😜 Lå i 1 min for å kjenne det an, så ble jeg våt mellom beina. Tok tak med hånden, presset opp, fløy ut av sengen mens jeg jamrer meg høyt og raskt på do. Satt meg ned og der begynte det å renne/fosse 😬 Klokken var da 06.00

Riene begynte ca umiddelbart med ca 2 min imellom. Trykte ut alt jeg greide av vann som ville ut, tok på et bind og fortet meg inn til samboer. "du skal ikke på jobb, vannet gikk nå". Men han våknet av jamringen min så han mistenkte hvor det bar etter gårsdagens sammentrekninger. Finne frem telefonlader, medisiner og håndkle å sitte på i bilen, så bar det avgårde til føden. 

Ankom akkurat i vaktskifte så 1 begynte å føre informasjon mens riene mine tok seg heftig opp. Minutter etter var ny jordmor på plass og jeg hadde allerede uutholdelige smerter men skjønte nesten at epidural var for seint 😅 Første undersøkelsen var 7cm. Ca kvarter etter begynte lett pressetrang. Så ble trillet over på fødeavdelingen og omtrent bært over i fødesengen for riene var så tette og intense. Kroppen begynte å presse av seg selv og når de videre skulle sjekke om jeg fikk lov å presse skikkelig, så de hodet allerede bare de så etter mellom beina. Riene var stormende tette og fikk bare sekunder mellom de. 

08.30 var han allerede ute 🤩🙈💙

3150gr og 51cm var han

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig, der skjedde det og det skjedde raskt! 😍 GRATULERER så mye ❤️ Tårene pipler på her nå som jeg leste, tenk at du har fått gutten din daa 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Niny, gratulerer så mye med lille gutten din! Og gratulerer som mamma! Høres ut som en heftig og rask fødsel. Ønsker deg en fin barselstid! 💙 Tenk at han er her da!! 🥲 Ååå!!

Endret av Lykkefrø
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Verdens fineste bittesmå fingre! 😍

Lillegutt har fått navnet Stian og har idag allerede blitt 10 dager gammel! 🥳💙 

Er fortsatt mange små ting vi ikke skjønner bæret av og hver dag er en ny dag for å bli kjent med han og hans behov i hverdagen. Ammingen går som det suser, hvertfall når jeg skjønte at det var enda enklere for han å ta tak om jeg la han til før han ble sutrete, men heller idet han knirker og smatter 😅 Noen sutreperioder på dagen der vi fortsatt ikke vet hva vi kan og ikke kan gjøre, da han er mett og har ren bleie, men det kommer vel. Har allerede begynt å merke at han har flere våkne perioder nå enn for en uke siden 🥰 

Veide meg for 2 dager siden og hadde bare 2 kg igjen til startvekt. Magen min er ca helt flat igjen og kun litt ekstra hud under navlen som henger igjen nå. Puppene er gigantiske og har ingen bher som passer. Bruker per nå noen myke ammebher fra Lindex for å ha noe enkelt og billig til melken har stabilisert seg. Bhene i L er altfor store rundt livet og endel for små i cupen, samt stoppen over skulderen er altfor kort så Bhen går langt opp på ryggen 🙈😅🥴 Driten med store pupper og smal om livet 😳 Før graviditeten brukte jeg 65/70 F/G... Og sikkert 2-4 cup størrelser opp nå, så jippi 😜 Prøve å finne noe som kan bestilles, som ikke koster en formue 😬

Går rundt trøttere enn trøttest om dagen, og når jeg har bestemt meg for at nå skal jeg også sove, så enten våkner han, vil ikke sove og må bysses, eller jeg rett og slett ikke greier å sove selv om øynene går i kryss 🙈😂

Hodet med andre ord ikke heeeelt på plass for øyeblikket, men fikk hvertfall slengt inn et lite livstegn fra oss. Vi har ikke ødelagt ungen enda, så det er da noe 😂😂😂💖💙

IMG_20211025_140221.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen med lille! 💙 For en nydelig liten hånd!! Ååå!! 🥺 Så fint å høre hvordan hverdagen deres har blitt en ny liten sjef i huset, og at ammingen går så bra! Full forståelse for at alt blir satt på hode nå, og at det nok vil ta litt tid å finne ut av den nye tilværelsen. Nyt det å bli kjent med sønnen din, og kos deg med babyklemmer og nyfødtlukt! Tenk at han endelig er her! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...