Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖


Niny

Anbefalte innlegg

Da tror jeg at jeg tør å ta steget over på denne delen av forumet. Imorgen, mandag, er jeg etter egne beregninger nådd 12+0 🤩

For dere som ikke har fulgt meg i prøvedagboken min med samme navn, tar jeg en oppsummering på tiden min frem til jeg havnet her jeg er idag. 

Jeg er 24 år og venter mitt første barn med en fantastisk samboer. Vi har vært sammen i nå er det vel snart 6,5 år, tror jeg, men tar meg selv i å si 7 selv om det er nærmere vinteren igjen 😅 Hus har vi nettopp kjøpt sammen og er på innspurten av oppussingen. Flyttingen skjer vel om 2 uker allerede 🙈

I juni i fjor sommer ble eeendelig pillene kastet. Hadde en plan om å slutte på de før prøvingen gikk igang, men han var skeptisk på det. Gikk heldigvis rett inn i syklus! 🎉 Første mens kom 29 dager etter bortfallsblødningen og videre ble syklusen kortere og stabiliserte seg på ca 27 dager. EL viste seg å komme rundt cd17 og en lutealfase på 10 dager. 8 prøveperioder gikk det, med alle håp, tester, temping og skuffelser det innebærer, før det ser ut som at spiren endelig satt 🤩 I PP2 og PP5 fikk jeg svaaake positive tester i 2-3 dager før mensen kom en dag forsinket. Regner disse som kjemiske graviditeter og er glad testene endelig ble sterkere heller enn å forsvinne! 

Den syklusen jeg ble gravid i så hverken tempet eller testet jeg, som en avtale med min samboer, for at han skulle teste seg. Jeg skulle i 2 sykluser la vær å "stresse sånn" med testene, så kunne han teste seg om jeg ikke var gravid til vi overtok huset. Jeg syntes det var tull av han da jeg ikke stresset. Jeg gjorde jo alt helt likt som før, bare jeg ikke fikk bekreftet alle tegnene jeg kjente på kroppen med en test. 

Iallefall. EL tolket jeg til 8. Februar og spottingen kom aldri på 10 dpo. Bestemte meg derfor for å ta en test på 11dpo og den var svakt positiv! 12 dpo bekreftet en digital det med gravid 1-2 uker. Testet ukentlig videre til jeg fikk 3+ og gav meg da. 

Første symptomer var EL slim på 7dpo plutselig og økt utflod etter dette. Brystene var ømme fra 7dpo og dette pleier jeg ikke ha før mens. Mye murringer også fra ca da, men murringer var ikke nytt for meg. Men de bare fortsatte og ble sterkere og gikk over i stikninger. 

Kvalme og svimmelhet kjørte meg flat fra jeg var rundt uke 6-8. Svimmelheten var vært da jeg ikke greide stå oppreist i mer enn 5 minutter uten å kollapse. Ble sykemeldt i 2 uker og hadde påskeferie rett etter. 1 uke tilbake i jobb så kom bekkenløsning. Har nå vært 50% sykemeldt i 1 uke og fortsetter 1 uke til. Skal til fysioterapeut imorgen pga bekkenet. Er så gale nå at jeg våkner om natten hver gang jeg skal vri meg for det gjør så vondt. 

TUL har jeg time til på tirsdag! Er kjempe spent på det og hva den vil vise. Min samboer har flere tvillinger i sin familie og seinest fikk hans søster tvillinger litt før jul. OUL er blitt bestilt og har fått time til 31. Mai! Det er ikke lenge til! 🤩🙈😁😁 Termin regnet ut ifra EL er 4. November. Spent på om dette blir flyttet noe på fremover.. 

Dere er velkomne til å følge meg videre i min første graviditet 🥰

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så hyggelig å få følge deg i denne reisen 🥰 Og tenk, nå er det TUL like rundt hjørnet! Gleder meg til å høre hva dere ser. Får samboer være med på det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det aller viktigste for meg. Jeg bor i Bergen og pga størrelsen på byen osv forventer jeg at OUL blir alene. Derfor var prioritet å bestille TUL hos en klinikk som lot samboer bli med, siden det sikkert blir hans eneste mulighet til å se lille før den kommer. 

Sålenge ingen av oss hadde symptomer, naturlig nok, så kan han bli med meg inn dersom vi bruker maske. Er så spent! 🙈🤩❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å følge deg videre her 💖

Hvis jeg ikke tar helt feil så følger vel tvillinger morssiden? Altså betyr det ikke noe at din samboer har tvillinger på sin side hvis ikke du har på din. Men godt mulig jeg tar feil!
Gleder meg til TUL på dine vegne - jeg synes det var en helt magisk opplevelse selv, og OUL kunne ikke måle seg 🙈 det er noe med å se at det faktisk er noe der, og du får bekreftelsen på at ting står bra til 🥰 krysser alt jeg har for at dere også får en fin opplevelse! 🤞🏻💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovia skrev (8 minutter siden):

Gleder meg til å følge deg videre her 💖

Hvis jeg ikke tar helt feil så følger vel tvillinger morssiden? Altså betyr det ikke noe at din samboer har tvillinger på sin side hvis ikke du har på din. Men godt mulig jeg tar feil!
Gleder meg til TUL på dine vegne - jeg synes det var en helt magisk opplevelse selv, og OUL kunne ikke måle seg 🙈 det er noe med å se at det faktisk er noe der, og du får bekreftelsen på at ting står bra til 🥰 krysser alt jeg har for at dere også får en fin opplevelse! 🤞🏻💖

Har egentlig kun hørt at toeggede er genetisk, og eneggede er tilfeldige, så sånn sett gir det jo mening at det følger morssiden 😅 Men jeg fikk bra tydelige symptomer og tikket vel av på de aller fleste allerede tidlig i uke 4. Lest at sterke symptomer tidlig også kan være tegn på 2 🙈 Håper det bare er en inni der, så vi får se. Plutselig er klokken 10.30 på tirsdag 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (28 minutter siden):

Ja det var det aller viktigste for meg. Jeg bor i Bergen og pga størrelsen på byen osv forventer jeg at OUL blir alene. Derfor var prioritet å bestille TUL hos en klinikk som lot samboer bli med, siden det sikkert blir hans eneste mulighet til å se lille før den kommer. 

Sålenge ingen av oss hadde symptomer, naturlig nok, så kan han bli med meg inn dersom vi bruker maske. Er så spent! 🙈🤩❤️❤️

Ja, om det er risiko for at han ikke får bli med på oul forstår jeg godt at det var ekstra viktig nå på TUL. Så spennende ❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos fysioterapeuten idag så lokaliserte hun smerten. Vi gikk igjennom forskjellige øvelser for å finne ut om jeg hadde svakheter i muskulaturen osv osv men det meste virket som normalt. Videre fikk jeg et lite treningsprogram jeg skal gå igjennom hver dag neste uken for å se om bekkenet bedrer seg littegranne. Fikk ny time på mandag om en uke for videre oppfølging av bekkenet. Forhåpentligvis hjelper dette meg med en mildere smerte når jeg likevel har fått bekkenløsning 😅🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du får oppfølging for bekkenet! Det var fint å høre, da er det kanskje litt håp om at det blir litt bedre, eller i alle fall kan du motvirke at det blir verre. 

Når er ultralyden i dag? 🤞🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Timen er 10.30 🙈🤩 venter i det lengste med å gå på do nå, for skulle drikke en halv liter vann 1 time før timen, og fikk da ikke lov å tisse igjen før etter undersøkelsen for best mulig resultat. Dette var på TUL uke 11+0 til 13+6 som jeg har bestilt nå. ER SÅ SPENT! 😁🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt så bra ut inni og de fant (heldigvis) bare 1. 😊 Fikk talt at alle fingrene var der, nesebeinet var på plass, hjernen var delt seg som den skulle og hjertet slo. Den hadde fostervann i magesekken også som var bra, for da svelger den fostervann og tisser ut igjen 🥰 Morkaken lå bak mot ryggen, så vil kjenne alle begevelser som normalt. 

Blæren var så full når jeg kom at fosteret ikke bevegde seg mye. Ble dårlige bilder. Skulle prøve å gå på do og se om det ble bedre, og da var det mye bedre plass. Fikk filmet spark og sett mye bevegelser 🥰 Ble målt til 12+5, men tenker jeg selv teller videre som om jeg er 12+1 idag og heller justerer når jeg er på OUL 😅 Var jo kun +/-1 dag jeg var usikker på EL, siden jeg ikke bekreftet med temp 🙈

Se her ligger mini med en hånd opp foran munnen 😍❤️❤️

232831648.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååh, så herlig da 🥰 Fantastisk å få sett at alt er slik det skal da 😊

Blir spennende om de justerer deg på OUL da 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig hyggelig å se ☺️ Hadde faktisk ingen anelse om at det lignet så mye på en baby allerede uke 12, så gøy! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig minibaby! Gratulerer så mye med å endelig få en titt på den lille og at alt så bra ut! ❤️ Masse lykke til videre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (46 minutter siden):

Så utrolig hyggelig å se ☺️ Hadde faktisk ingen anelse om at det lignet så mye på en baby allerede uke 12, så gøy! 

Spurte min samboer på vei til timen om han hadde noen forventninger. Han sa at han regnet no med vi skulle få se en klump, men han ble overrasket over hvor mye vi fikk se idag, og hvor mye det lignet en baby 🙈

På dette bildet kunne vi se øyne, nese, klump som var øret. Folder hendene og krysser beina 🥰 Ble litt imponert jeg også selv om jeg har søkt opp UL bilder for å se hvordan det ser ut uke for uke 🙈❤️

232831617.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...