Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖


Niny

Anbefalte innlegg

Herregud så søte fingre og koselig å høre fra deg 😭
Det er helt utrolig at du nå er mamma. Høres ut som du har grepet rollen helt utmerket. Klart det er mange ting å forstå og lære seg. Men så er det også sånn at straks man har forstått noe eller får rutine på noe, så endres det :fnise: Det første året er veldig famlende, og det er helt normalt.

Og tenk at du bare er 2 kg unna startvekt 😲 Tenk at det går an! Kroppen er fascinerende. Jeg har enda ikke sett den startvekten jeg hadde før jeg ble gravid med nr.1, og det er nå 17 år siden :icon_lol:

Nyt tiden fremover med vesle fine Stian 💙

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Awe, se på de nydelig små fingrene da 🥰 Gratulerer så mye igjen 🙌🎉

Kan se for meg at det er mye som skal finnes ut av nå, men godt å høre at det løsner litt her og der og at ammingen går bra 😊

Spent på bh-jakten selv  skjønt at det kan være en utfordring 🙈 Får håpe du finner en som du liker og som passer ganske snart 😁🤞

Veldig hyggelig med livstegn iblant da 🥰❤ Håper du nyter tiden med lille Stian ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk til dere alle som jeg ikke har svart! 🥰

Her går dagene litt i ett. Siste 3 ukene har baby vært eksemplarisk på natten. Sovnet mellom 23/00 og sovet til 08-10 før han er lei og vil stå opp. Selvfølgelig med ammepauser, hver 2-3 timer per nå, men han sovner på puppen når han er mett og fornøyd så er bare å hive han på skulderen for prøve å rape, så legge han i sengen hvor han sover videre 😊

Sliter dessverre voldsomt mye med luft. Hører han svelger mye luft som han ikke greier å rape opp igjen, så da må det jo gå andre veien.... 🤷🏻‍♀️ Prompene er visst fryktelig tunge/vonde å få ut, så han kan våkne fra søvnen for å ligge å trykke for harde livet. Trykker til han blir mørkerød i ansiktet, stopper å puste mens han trykker eller ligger å skriketrykker. Til slutt kommer etpar brakfis og han roer seg litt igjen da. Håper sånn for hans del at det gir seg 😫

Ellers har jeg veldig god melkeproduksjon. Nesten for god, for han drukner jo nesten de første minuttene og svelger for harde livet 😂 Men tror det har hjulpet han med å legge godt på seg. Har begynt overgangen fra str 50 til 56. Bodyer og pyjamas bruker han nå 56 men i bukser er 50 enda godt passelig. Er over 5 uker nå da, så er nesten litt påtide sånn mtp 50 er 0-1 mnd 😜 Forrige vektkontroll på helsestasjonen hadde han lagt på seg 475gr på 8 dager 😂🤩

Men han har fryktelig kort tungebånd. Var følt ammingen har gått greit siden han drikker og legger bra på seg, men det er nok min gode utdrivning som er skyld i det.... For han slipper mye vakkumet, smatter helst på knoppen så jeg er mye sår, og kaver mye. Mange flere ting som jeg ikke gidder å ramse opp 🙈 Har hvertfall bestemt meg nå for å jobbe for henvisning til klipp fordi det kan hjelpe han å svelge mindre luft og gi mindre plager. 

På en annen side så begynner jeg å lure på jobben de gjorde på sykehuset. Fikk jo en rift som ble sydd. Innvendige og utvendige sting. Dette sved når jeg tisset i rundt 2? uker. Husker faktisk ikke lengre, men så grodde det fint til og de utvendige stingene falt av. Så plutselig halvannen uke etter jeg var helt sluttet å blø, så følte jeg meg sår igjen en morgen. Etter dobesøk så var det igjen blod på papiret også. Frem med speil (igjen) og så at riften har gått opp litt og blodet kommer derfra. De innvendige stingene har fortsatt ikke løsnet heller, selv nå etter 5,5 uker, og de skulle falle av etter ca 2 🙈 Enda godt jeg har 6 ukers kontroll på fredag, for dette liker jeg ikke. Det svir igjen når jeg tisser også og småblør fortsatt fra riften 😭

 

Jaja, det var min ikke så lille oppdatering på godt og vondt 😬 Ligger fortsatt i sengen og nyter livet akkurat nå, mens mini enda sover i sengen sin etter jeg hjalp han å presse ut endel luft i 8 tiden med å presse beina hans inn og igjennom magen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at lillegutt er glad i mat og legger godt på seg 🤗 Men sikkert ikke dumt å følge opp det med kort tungebånd ja.

Usj rift er ikke godt. I alle fall hvis det ikke gror slik det skal etter en viss tid. Bra du får en sjekk på 6-ukerskontrollen.

Hvordan er det forø vrig med pappaen - har han funnet sin plass og rolle? :)

Tenk, snart er det jul ♥️  Nyyyt førjulstiden som mamma med din lille familie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Godt nytt år Niny! Hvordan går det med deg, og lillegutt? Tenk at deres første jul er overstått ❤️ Håper den var kjempefin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Amatariel skrev (På 11.1.2022 den 13.21):

Godt nytt år Niny! Hvordan går det med deg, og lillegutt? Tenk at deres første jul er overstått ❤️ Håper den var kjempefin! 

Hei hei og godt nyttår til deg også! 💖

I utgangspunktet går det veldig fint med meg og lille. Han vokser som et uvær. 6 kg allerede og over 3mnd nå 🥰 Bruker 62 i klær og noen i 68 alt da alle bukser plutselig stoppet langt oppe på leggen 😂

Men er inne i en fryktelig tung periode nå. Litt etter nyttår begynte lille med en forferdelig skriking. Helt utrøstelig, og holder på endel timer for dagen. Legene finner ikke noe galt, men det er kolikktendenser her helt utav det blå. Lille som var verdens greieste. Sov hele natten, kun våkne for mat, sov mye på dagen og ellers største smilet. Nå kaver han mye på natten og våkner endel der han ikke vil sove, og på dagen griner han så mye at han ikke sover lengre omtrent. Greier ikke å ligge for seg selv lengre og går ikke an å trøste lengre. Er så sliten at det er rett før jeg blir sykemeldt for å ha mannen hjemme... Begynner å kjenne at jeg går imot en depresjon også om ting ikke bedres... 

Har begynt å jobbe med kiropraktor og fysioterapeut nå og håper det blir litt bedre etterhvert 🤞😫 Mannen snakker om at han ikke vil ha flere barn sånn det er nå, og vi har alltid snakket om at han ihvertfall skal ha ett søsken, om det så er noen år frem i tid.. 🤯

Ja så altså det var min oppdatering 🥵

 

Hvordan går det der da? Nå har vel du også plutselig snart termin! 🤩💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at lillemann vokser og blir stor 💙

Men åh, forstår godt at denne gråteperioden er tung! Fikk skikkelig flashback til min egen sønn nå... har var virkelig en hylegutt på den alderen, uten at det var kolikk... Vi tok også runden for å få hjelp. Vil si at det absolutt ble bedre med kiropraktor/naprapat, så håper det vil gjøre ting lettere hos dere også 🤞 Det er i alle fall sykt tungt å stå i der og da. Jeg hadde perioder der jeg ikke visste hvem som gråt mest av babyen eller meg selv :roll: I alle fall viktig å søke hjelp, så det er bra dere gjør! Og så fikk jeg anbefalinger fra helsesøsteren om å starte med fast føde i det øyeblikket han bikket 4 måneder, så det er jo noe å se frem til... at dere også kanskje kan det. Meget mulig lillegutt roer seg med tynn grøt i magen. Det er både fordelen- og ulempen med det første året. At ting plutselig kan snu til det verre, men at det også plutselig kan snu og bli bedre :klemmer:

Her humper og går det... tar omtrent èn time av gangen nå (vondt i bekken og bekymret for korona). 4 dager til termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med en liten oppdatering fra dere ❤ Så fint at han vokser godt! 

Huff, så utrolig leit å høre at han gråter mye og at det ikke er lett å finne ut hvorfor..  stakkars lille, kan ikke være lett for hverken han eller dere ❤ Håper dere har mulighet til å tilkalle ekstra hjelp og få avlastning jevnlig. Og absolutt gå for en sykemelding hvis det trengs, er nok godt å være to om det når det står på. Håper fysioterapi vil hjelpe og at dette passerer, forhåpentligvis går han tilbake til å være en liten glad og blid sovegutt ❤

Håper du ikke tenker så mye på det mannen sier om at han ikke ønsker flere akkurat nå. Høres ut som dere er inne i en veldig tøff periode og det er forståelig at han ikke føler for en til akkurat nå. Kanskje vil han tenke annerledes når dette har passert og gutten er en blid liten gutt igjen 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...