Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖


Niny

Anbefalte innlegg

Godis skrev (6 timer siden):

Gratulerer med dagen 😍🎂🎉

Så gøy at du har fått se på din mors helsekort! Har hun disse på papir, eller ligger det på helsenorge? Ble litt nysgjerrig, og skal høre om min mor også har noe skriftlig oversikt over sine svangerskap 😄

Hun har tatt vare på papirversjonen og lagt inn i babyboken min for de første årene 🤩

 

Og tuuuusen takk 🥰

Endret av Niny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (4 timer siden):

Gratulerer så mye med dagen din!! Jeg var også gravid på min 25-årsdag 😊 husker den veldig godt! Håper du har en kjempefin dag og blir godt oppvartet. Og 32 uker - woow! Ikke lenge igjen nå 💕

Nei tiden flyr noe hinsides om dagen! 

Nå har jo jaktsesongen begynt også og når både meg og mannen jakter så blir den neste mnd spennende. Han skal reise vekk endel fremover men planlegger å være hjemme fra midten av oktober som da er 2 uker før termin 🙃 

Imorgen skal jeg prøve å vralte meg ut i skogen og sette meg på post. Spent på hvordan det går, men vi kjører 2 biler så jeg kan trekke meg og kjøre hjem om kroppen streiker 😅 Heldigvis kun 15 min å kjøre til jaktterrenget, mens andre må kjøre timesvis 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med 25 års dagen din fine Niny! 🥰 Håper dagen ble super, og at du ble gjort ekstra stas på. Tenk at det begynner å nærme seg fødsel for alvor! 🙌 Håper lille holder seg inne en stund til, og at fødselen ikke blir like rask som din mors. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var! 😁

Så utrolig praktisk at moren din har tatt vare på alt. Håper du slipper samme erfaringen, og at lillegutt tar seg god tid og bestemmer seg for å komme nærmere termin 🤞

Jeg og bruker mamma sine erfaringer mye for å danne meg en slags forventning til åssen dette skal gå. Føles litt bedre enn å gå helt i blinde. Så jeg er fullt forberedt på å gå over tiden, og kanskje måtte igangsettes. I motsetning til mamma så ser jeg nok for meg en lengre fødsel. Hun hadde ikke styrtfødsler, men det gikk ganske kjapt iforhold til hva det kan gjøre. Tenker det er greit å være forberedt på at det kan ta tid.

Blir veldig spennende å se når lillegutt bestemmer seg for å komme. Nærmer seg fort nå uansett ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen som var :strix: Og så gøy med 32 uker - nå nærmer det seg virkelig! 

Nå ble jeg veldig inspirert av din mamma til å spare på helsekortet! Jeg har tenkt til å lage album til den lille og da kan jeg gjøre helsekortet til en del av det 🥰 Håper den lille fortsetter å kose seg i magehuset i ukene fremover!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner dere 🥰

Vært på fødselsforberedende kurs med introduksjon til amming idag med mannen. Hørt mye dårlig om disse gratiskursene vi får via helsestasjon, men var flere nye ting for meg og følte jeg fikk noe ut av kurset 😊 Er så sykt at det bare er 4 uker igjen før jeg starter i fødselspermisjon! Kanskje det snart er påtide å sende søknad om permisjonen? 🤔😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Vært hos jordmor idag og hun konstaterte at hodet nå var langt nedi bekkenet og hun regnet det som festet 🤩 33+5 er jeg idag.. 

Ser det står mye rart på nett, at hodet fester seg stort sett 2-4 uker før fødsel. Men jeg håper jeg hvertfall bukker oktober, og helst midten av oktober før han vil ut 😊

Nå er babysengen helt ferdig også. Fått madrass, madrassbeskytter som stopper tiss osv, sengekant og alt ferdig inhus. Vasket madrassbeskytterene og idag har jeg tatt på laken og gjort sengen helt klar til lilles ankomst 😍 

Mannen er vekkreist denne uken og jeg sover bedre enn jeg har gjort på lenge! Igår våknet jeg til og med i samme stillingen som jeg sovnet i, da etter 8 timer sammenhengende søvn 🎉🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for festet hode! Deilig å vite at han ligger riktig vei 😊

Og koselig å høre om redebyggingen din 💞 Koselig med sengeplass altså!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at hodet har festet seg! Det er jo betryggende å vite at han ligger riktig 😊

Fint at ting begynner å være på plass, er jo litt deilig å føle at det blir klart for den lille 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med god nattesøvn, festet hode og fine forberedelser å pusle med 🥰 Får håpe han venter enda en stund før han kommer ut 🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (På 15.9.2021 den 15.44):

Vært hos jordmor idag og hun konstaterte at hodet nå var langt nedi bekkenet og hun regnet det som festet 🤩 33+5 er jeg idag.. 

Ser det står mye rart på nett, at hodet fester seg stort sett 2-4 uker før fødsel. Men jeg håper jeg hvertfall bukker oktober, og helst midten av oktober før han vil ut 😊

Nå er babysengen helt ferdig også. Fått madrass, madrassbeskytter som stopper tiss osv, sengekant og alt ferdig inhus. Vasket madrassbeskytterene og idag har jeg tatt på laken og gjort sengen helt klar til lilles ankomst 😍 

Mannen er vekkreist denne uken og jeg sover bedre enn jeg har gjort på lenge! Igår våknet jeg til og med i samme stillingen som jeg sovnet i, da etter 8 timer sammenhengende søvn 🎉🤩 

Når er terminen din😊 Jeg er et par uker foran deg og hodet er ikke festa enda! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne følge deg videre frem mot fødsel! 🥰 Så spennende at ting begynner å bli i orden til lille kommer, og helt supert med god søvn nå slik at du kan samle opp krefter til du trenger dem! Håper han vil bli der inne en god stund til, men kjekt å vite at hode allerede ligger godt nedi bekkenet. 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Safirblå skrev (7 timer siden):

Når er terminen din😊 Jeg er et par uker foran deg og hodet er ikke festa enda! 

Termin er 1 november, så er 34 uker idag, fredag 😊

Har allerede kjent i rundt 3 uker ca at bekkensmertene har avtatt endel. Siden jordmor sa sist at hodet lå nedover, så har jeg antatt selv at det var hodet som var gått lengre ned og nå stabiliserte bekkenet så smertene har avtatt. Denne konklusjonen var jordmor enig i 😊

Vet at det er veldig individuelt når og om hodet fester seg, men som jeg har nevnt et par ganger tidligere forventer jeg fødsel før termin 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tenk at det er under 4 uker til terminen din! :alice: Hvordan går det med deg nå? Håper du og mannen koser dere denne siste tiden bare dere to ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Amatarielkopierer inn et innlegg jeg la i termingruppen her inne på lørdag:

Jeg er 36+1 idag og det er skremmende nærmt termin, hvertfall med familiehistorien om litt tidligere fødsel. Så for min del er det alt etter neste fredag, så forventer vi at han kan komme når som helst. 

Jeg merker at hodet står så lavt nede nå at ALT gjør vondt. Når jeg presser imot med fingrene der det verker så intenst, så er det på hver sin side rett over skambeinet. Altså ikke symfysesmerter, men at noe presser på. Ser ut som jeg presser imot på ørene til lille eller noe 😜 

Hittil har jeg ikke tenkt tanken om at jeg er drittlei og bare vil få han ut, men igår gikk jeg littegranne og jeg hadde så forferdelig vondt når jeg kom hjem at jeg måtte få hjelp til å kle av meg og jeg våknet inatt av smerter når jeg bevegde på meg 😭 1 uke til så bare kom lille venn! 

-------

Nå, 36+4, har den intense smerten etter gåingen heldigvis gitt seg, men det er definitivt mye murringer, stikk, lett nedpress, og puppene verker og stikker så enormt om dagen 😬 Merker på kroppen at det nærmer seg, og godt er igrunn det. Magen er så stor nå at jeg sliter med å nå ting på gulvet uten å presse beina ut mot spagat. Huden rett under bh verker helt fryktelig, type akkurat der øvre valken pleier å være, men nå er det bare alle nervetrådene som har så mye strekk på seg såvidt jeg har lest. 

For 2 uker siden var jeg på kontroll på fødeavdelingen for plutselig nesten ingen liv, men lille hadde det hvertfall fint da på tross av knapt merkbare bevegelser. Spsrketesten viste svake bevegelser, men god respons på de bevegelsene som var. Det har heldigvis tatt seg opp igjen til normalen igjen nå 🥰

Kjenner jeg har mye jeg har lyst å gjøre før termin, men jeg orker rett og slett ikke om dagen. Får så fort vondt og blir raskt sliten 🙈 Men imorgen skal jeg på besøk til min svigerinne og tvillingene! 😍 De har begynt å ta noen skritt nå og tantehjertet sprekker av stolthet. Fikk også beskjed om å komme med den store bilen, så tror at jeg endelig får de siste tingene i hus da. Som bilstol, lekegrind, vippestol, babygym, badebalje osv. Ting vi skal arve og kjøpe av henne nå som tingene er fravokst av tvillingene 😊

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå koselig med oppdatering! Høres jo virkelig ut som du begynner å bli klar for å få ut lille prinsen 💙 Og hadde jo vært greit om han kom før termin når du har såpass med smerter som du har :klemmer:

Og teenk at nevøene dine har blitt så store! Husker du skrev om at de akkurat var født jo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! Her høres det ut som du hvert fall slipper å vente lenge på lillegutt. :babygutt: Blir godt å få de siste tingene i hus nå, så slipper du å tenke på det nå som det nærmer seg så veldig. Er spent på dine vegne, og om jeg ikke rekker å si det før du føder så sier jeg det like så godt nå - masse lykke til med fødselen, ønsker deg et fantastisk flott opplevelse, og et nydelig første møte med lille sønnen din! 💙

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag våknet jeg faktisk og magen var sunket mye fra igår 😳🤭 Var helt absurd å se når jeg så magen bare timer før når jeg la meg og idag var den helt annerledes 😜 

Spent på om dette er første av en rekke tegn på at nå skjer det straks 🤔🤞🤞🤩👶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...