Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.


Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Rumle skrev (1 time siden):

Takk! 🐣 Ja, spirer litt her og der nå :jepp: Hos dere?

Blir dere hjemme hele påsken nå?

Her smelter det sakte, men sikkert,ikke noe tegn til grønt enda. Er mye regn og sludd om dagen.

Blir nok hjemme ja, bort en tur lørdag, men bare vanlig besøk det da. 

Blir rolig hjemmepåske hos deg og fortsatt?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daryl Dixon skrev (2 timer siden):

Her smelter det sakte, men sikkert,ikke noe tegn til grønt enda. Er mye regn og sludd om dagen.

Blir nok hjemme ja, bort en tur lørdag, men bare vanlig besøk det da. 

Blir rolig hjemmepåske hos deg og fortsatt?

Håper det dukker opp snart 🌱

Håper det 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (7 minutter siden):

Håper det dukker opp snart 🌱

Håper det 😊

Har du valgt deg ut noe påskekrim?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (2 minutter siden):

Har du valgt deg ut noe påskekrim?

Har ikke begynt å se noe, men har lyst å se Blue lights :jepp: Det var en til og, men husker ikke navnet på den. Har du begynt å se noe? 

Nå kom jeg på at du jo har sett Wisting! Jeg har ikke sett noe av den serien enda

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (7 minutter siden):

Har ikke begynt å se noe, men har lyst å se Blue lights :jepp: Det var en til og, men husker ikke navnet på den. Har du begynt å se noe? 

Nå kom jeg på at du jo har sett Wisting! Jeg har ikke sett noe av den serien enda

Ja, så ferdig Wisting, var bare 4 episoder. 

Har begynt på en på nrk, I favnen til en morder, eller noe. Så det var skrevet noe om den et sted, så prøver. Ser ok ut, basert på sann historie. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

Ja, så ferdig Wisting, var bare 4 episoder. 

Har begynt på en på nrk, I favnen til en morder, eller noe. Så det var skrevet noe om den et sted, så prøver. Ser ok ut, basert på sann historie. 

Britisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (12 minutter siden):

Britisk?

Ja, stemmer. :jepp:

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sittende å kikke på greske klostre etter du postet det bildet av det som lå i fjellveggen, Dixon. Det ser ut som det er vanlig å legge klostre på slike steder der. Sjekk dette;

original.jpg

meteora-monastery-of-agia-triada-top-1-1

Fascinerende greier 😍

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rumle said:

Jeg ble sittende å kikke på greske klostre etter du postet det bildet av det som lå i fjellveggen, Dixon. Det ser ut som det er vanlig å legge klostre på slike steder der. Sjekk dette;

original.jpg

meteora-monastery-of-agia-triada-top-1-1

Fascinerende greier 😍

WOW! Lurer på hvorfor de bygde klostrene slik? Kan det kanskje ha vært for å være beskyttet ved krig og lignende?  Vikingene elsket å plyndre klostre i England  fordi de var lett bytte med mye gull og slikt. Kanskje det har vært lignende problem nede i Hellas?  Jeg bare spekulerer. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (Akkurat nå):

WOW! Lurer på hvorfor de bygde klostrene slik? Kan det kanskje ha vært for å være beskyttet ved krig og lignende?  Vikingene elsket å plyndre klostre i England  fordi de var lett bytte med mye gull og slikt. Kanskje det har vært lignende problem nede i Hellas?  Jeg bare spekulerer. 

Helt sikkert noe sånt, ja :jepp:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Access to the monasteries was originally (and deliberately) difficult, requiring either long ladders latched together or large nets used to haul up both goods and people. This required quite a leap of faith – the ropes were replaced, so the story goes, only "when the Lord let them break".[17] In the words of UNESCO, "The net in which intrepid pilgrims were hoisted up vertically alongside the 373 metres (1,224 ft) cliff where the Varlaam monastery dominates the valley symbolizes the fragility of a traditional way of life that is threatened with extinction."[18]

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Rumle said:

Access to the monasteries was originally (and deliberately) difficult, requiring either long ladders latched together or large nets used to haul up both goods and people. This required quite a leap of faith – the ropes were replaced, so the story goes, only "when the Lord let them break".[17] In the words of UNESCO, "The net in which intrepid pilgrims were hoisted up vertically alongside the 373 metres (1,224 ft) cliff where the Varlaam monastery dominates the valley symbolizes the fragility of a traditional way of life that is threatened with extinction."[18]

 

Takk! Så da var min gjetting feil. 

5 minutter siden, Rumle said:

Det var visst 24 forskjellige klostre bygget på lignende steder, du kan lese mer om det her; 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Meteora

Takk!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (Akkurat nå):

Takk! Så da var min gjetting feil. 

Takk!

Det kan jo være en blanding? Det virker jo logisk  det du sier :jepp: Mente også jeg leste at det var for å være nærmere himmelen, men nå finner jeg ikke det igjen. Og st meteora betyr luftig eller noe sånt.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Rumle said:

Det kan jo være en blanding? Det virker jo logisk  det du sier :jepp: Mente også jeg leste at det var for å være nærmere himmelen, men nå finner jeg ikke det igjen. Og st meteora betyr luftig eller noe sånt.

Takk!  Metora er jo også veldig likt ordet meteor (de  steinene som kommer fra verdensrommet og flyr inn i atmosfæren vår). Sjekket på Wikipedia og de to ordene har visst samme bakgrunn. 

Tror også at man kan få åndelige opplevelser ved å bo på slike steder som de greske klostrene. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SVK skrev (1 minutt siden):

Takk!  Metora er jo også veldig likt ordet meteor (de  steinene som kommer fra verdensrommet og flyr inn i atmosfæren vår). Sjekket på Wikipedia og de to ordene har visst samme bakgrunn. 

Tror også at man kan få åndelige opplevelser ved å bo på slike steder som de greske klostrene. 

Ja, det tror jeg og. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rumle said:

Ja, det tror jeg og. 

Fridtjof Nansen hadde et sitat som gikk omtrent slik: Det er bedre å gå på ski og tenke på Gud enn å gå i kirken og tenke på sport.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (3 timer siden):

Jeg ble sittende å kikke på greske klostre etter du postet det bildet av det som lå i fjellveggen, Dixon. Det ser ut som det er vanlig å legge klostre på slike steder der. Sjekk dette;

original.jpg

meteora-monastery-of-agia-triada-top-1-1

Fascinerende greier 😍

Det er så vakkert og eventyrlig! Men har måtte begynt å google alle sånne bilder, er så mye AI bilder nå, så vet ikke hva som er ekte.

Rumle skrev (2 timer siden):

Access to the monasteries was originally (and deliberately) difficult, requiring either long ladders latched together or large nets used to haul up both goods and people. This required quite a leap of faith – the ropes were replaced, so the story goes, only "when the Lord let them break".[17] In the words of UNESCO, "The net in which intrepid pilgrims were hoisted up vertically alongside the 373 metres (1,224 ft) cliff where the Varlaam monastery dominates the valley symbolizes the fragility of a traditional way of life that is threatened with extinction."[18]

 

Ser for meg dedikerte gamle nonner klatre opp i taustiger.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (3 minutter siden):

Det er så vakkert og eventyrlig! Men har måtte begynt å google alle sånne bilder, er så mye AI bilder nå, så vet ikke hva som er ekte.

Ser for meg dedikerte gamle nonner klatre opp i taustiger.

Ja, sånn har det jo blitt nå :sukk:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...