Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.


Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

Skikkelig babylykke da i den podcasten! Blir fine fedre begge to. ❤️❤️

:jepp: ❤❤

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rumle skrev (6 timer siden):

Jeg ble sittende å kikke på greske klostre etter du postet det bildet av det som lå i fjellveggen, Dixon. Det ser ut som det er vanlig å legge klostre på slike steder der. Sjekk dette;

original.jpg

meteora-monastery-of-agia-triada-top-1-1

Fascinerende greier 😍

Der kunne jeg ha bosatt meg. Minnet meg veldig om Flåklypa.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg melodien til flåklypa på hjernen. 

Jeg synes bakgrunnen for eggekrisa er trist. Jeg klarer meg fint uten egg en stund, så jeg lider ingen nød. Men at friske verpehøns er slaktet, egg er kastet for at prisene ikke skal gå ned, er ikke bærekraftig i det hele tatt, sløsing, kan ikke være i tråd med det grønne skiftet.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (38 minutter siden):

Nå har jeg melodien til flåklypa på hjernen. 

Jeg synes bakgrunnen for eggekrisa er trist. Jeg klarer meg fint uten egg en stund, så jeg lider ingen nød. Men at friske verpehøns er slaktet, egg er kastet for at prisene ikke skal gå ned, er ikke bærekraftig i det hele tatt, sløsing, kan ikke være i tråd med det grønne skiftet.

Er det derfor det ikke er egg å få tak i? Jeg tenkte det var sykdom i besetninger som var årsak :(

Endret av Sola de
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (8 minutter siden):

Er det derfor det ikke er egg å få tak i? Jeg tenkte det var sykdom i besetninger som var årsak :(

Neida. Hvis du ikke tenker at idiotskap er sykdom bland de som bestemmer så, for da har du helt rett.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars fugler :(

Grådighet synes jeg at det er. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (30 minutter siden):

Stakkars fugler :(

Grådighet synes jeg at det er. 

Absolutt!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (På 28.3.2024 den 16.32):

WOW! Lurer på hvorfor de bygde klostrene slik? Kan det kanskje ha vært for å være beskyttet ved krig og lignende?  Vikingene elsket å plyndre klostre i England  fordi de var lett bytte med mye gull og slikt. Kanskje det har vært lignende problem nede i Hellas?  Jeg bare spekulerer. 

Jeg driver og spiller Valhalla (assassins creed) der man spiller vikinger spm plyndrer kloster og bare rent spillemessig ville det blitt vanskeligere med et på en klippe, så jeg har troa på spekulasjonene dine! 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rainstorm2.0 said:

Jeg driver og spiller Valhalla (assassins creed) der man spiller vikinger spm plyndrer kloster og bare rent spillemessig ville det blitt vanskeligere med et på en klippe, så jeg har troa på spekulasjonene dine! 

Tusen takk!  Nå ser jeg for meg deg som viking som diskuterer med dine med-vikinger om hvem som er lett å plyndre. :ler:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser litt intervjuer med næringslivsledere. Sett flere av dem si ting som: "Alle sier jeg er alt for ydmyk". Men det er vel ikke spesielt ydmykt å uoppfordret snake om at andre sier du er alt for ydmyk?

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (1 time siden):

Tusen takk!  Nå ser jeg for meg deg som viking som diskuterer med dine med-vikinger om hvem som er lett å plyndre. :ler:

Haha! Glad jeg slipper å være viking på ekte. Altfor makabert! Men et interessant spill ellers med tanke på Norrøn mytologi blant annet :) 

SVK skrev (9 minutter siden):

Jeg leser litt intervjuer med næringslivsledere. Sett flere av dem si ting som: "Alle sier jeg er alt for ydmyk". Men det er vel ikke spesielt ydmykt å uoppfordret snake om at andre sier du er alt for ydmyk?

Hehemmm, jaaaa, du sier noe der! :P 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Rainstorm2.0 said:

Haha! Glad jeg slipper å være viking på ekte. Altfor makabert! Men et interessant spill ellers med tanke på Norrøn mytologi blant annet :) 

Leste at man vet svært lite om norrøn mytologi. De viktigste kildene er Snurre Sturlasons bøker. Men han levde på 1200-tallet på Island. Lenge etter at folk hadde sluttet å tro på norrøn mytologi.  I tillegg til at det kan ha vært store regionale forskjeller og at Island ikke var representativt for hvordan det var andre steder som trodde på norrøn mytologi. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SVK skrev (Akkurat nå):

Leste at man vet svært lite om norrøn mytologi. De viktigste kildene er Snurre Sturlasons bøker. Men han levde på 1200-tallet på Island. Lenge etter at folk hadde sluttet å tro på norrøn mytologi.  I tillegg til at det kan ha vært store regionale forskjeller og at Island ikke var representativt for hvordan det var andre steder som trodde på norrøn mytologi. 

Hm, det visste jeg ikke. Jeg har lest Norse Mythology av Neil Gaiman, der det er som små myter om Tor og Loke og de ulike gudene (halvguden). Er jo ikke sikkert at det stemmer helt, men synes det er interessant. I spillet spiller vi i en del Odin, og lever ut noen av mytene som omhandler Loke og hans sønn Fenrir (ulven!). Visuelt er det også veldig kult, med det store treet Yggdrasil som er større enn man kan tenke seg, der røttene går gjennom de ulike verdenene. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Rainstorm2.0 said:

Hm, det visste jeg ikke. Jeg har lest Norse Mythology av Neil Gaiman, der det er som små myter om Tor og Loke og de ulike gudene (halvguden). Er jo ikke sikkert at det stemmer helt, men synes det er interessant. I spillet spiller vi i en del Odin, og lever ut noen av mytene som omhandler Loke og hans sønn Fenrir (ulven!). Visuelt er det også veldig kult, med det store treet Yggdrasil som er større enn man kan tenke seg, der røttene går gjennom de ulike verdenene. 

Har ikke lest den boka. Jeg vet svært lite om norrøn mytologi så du vet langt mer enn meg om temaet. 

Høres absolutt ut som et kult spill! 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere up to date på Spillet? 

Jeg gleder meg sånn til neste episode i morgen kveld! :bolledeig:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

melatonin skrev (På 28.3.2024 den 22.30):

Der kunne jeg ha bosatt meg. Minnet meg veldig om Flåklypa.

Nå måtte jeg google igjen! Aldri sett Flåklypa faktisk :ninja: men, nå ser jeg absolutt hva du mener! :jepp:

Daryl Dixon skrev (På 29.3.2024 den 8.31):

Nå har jeg melodien til flåklypa på hjernen. 

Jeg synes bakgrunnen for eggekrisa er trist. Jeg klarer meg fint uten egg en stund, så jeg lider ingen nød. Men at friske verpehøns er slaktet, egg er kastet for at prisene ikke skal gå ned, er ikke bærekraftig i det hele tatt, sløsing, kan ikke være i tråd med det grønne skiftet.

Kunne ikke vært mer enig, det er faktisk helt på trynet!

Daryl Dixon skrev (På 29.3.2024 den 17.18):

FB_IMG_1711729055023.thumb.jpg.2444a31cd4a786820e0a23b630eb86c1.jpg

🤣

SVK skrev (21 timer siden):

Jeg leser litt intervjuer med næringslivsledere. Sett flere av dem si ting som: "Alle sier jeg er alt for ydmyk". Men det er vel ikke spesielt ydmykt å uoppfordret snake om at andre sier du er alt for ydmyk?

Haha en aldri så liten bom der, ja :ler:

Rainstorm2.0 skrev (3 timer siden):

Er dere up to date på Spillet? 

Jeg gleder meg sånn til neste episode i morgen kveld! :bolledeig:

Ja, gleder meg VELDIG jeg og! :hoppe:

 

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig gøy å se spillet i morgen!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (Akkurat nå):

Blir veldig gøy å se spillet i morgen!

Jaaa virkelig! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (9 minutter siden):

Jaaa virkelig! 

Har du sett påskekrimlekene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...