Gå til innhold

Hvorfor provoserer det andre om uføre har et «verdig» liv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men de har jo prøvd behandling som tydeligvis ikke fungerte nok. 

Anonymkode: 68e36...fee

 Man må jo ville bli frisk og gjøre en innsats. Til slutt gir systemet opp og innvilger uføretrygd. Har sett det flere ganger i nærmiljøet. De føler de fungerer greit nok i sin boble hvor de ikke trenger å jobbe og kan følge sine rutiner, og vi tillater det utrolig nok

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enmanelskeråhate skrev (På 2.3.2021 den 21.41):

De kunne fint ha jobbet, burde aldri vært uføretrygd for slikt. Behandling og rett ut i jobb, er kun pga at vi er verdens rikeste land slikt tull går ann

Utrolig arrogant å sitte på sin høye hest og synse og mene noe om hva andre burde gjøre når du ikke kjenner til deres livshistorie og sykehistorikk. Sosial angst er en svært hemmende diagnose for de som er hardt rammet. Slutt å snakke på vegne av andre mennesker du ikke kjenner. Har du ikke hatt sosial angst så vet du ikke hva du snakker om.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mange uføre som ikke forstår at andre må jobbe for at de kan slippe.

Anonymkode: b5172...65d

De hadde nok ikke vært i jobb uansett. I andre land må syke bo på gata, eller forsørges av familie. Er det bedre? Tenk om du får et sykt barn. Ønsker du ikke at dette barnet skal få leve greiest mulig likevel, på tross av sykdom? 

Anonymkode: 68e36...fee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Det er utrolig arrogant å sitte på sin høye hest og synse og mene noe om hva andre burde gjøre når du ikke kjenner til deres livshistorie eller sykehistorikk. Sosial er en svært hemmende diagnose for de som er hardt rammet. Jeg vet om flere, blant annet en jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen. Hun fikk seg ikke inn i klasserommet etterhvert og måtte få egen lærer fordi angsten tok helt overhånd. Jeg kjenner andre også med sosial angst. Som sitter inne dag inn og dag ut. Som har skyhøy angst over alt. Som ikke har venner, og ikke klarer å fullføre VGS, studere eller jobbe. Som knapt klarer å gå på butikken. Som overhodet ikke lever noe verdig liv. Slutt å snakke på vegne av andre mennesker du ikke kjenner. Har du ikke hatt sosial angst så vet du ikke hva du snakker om.

 

Helt latterlig, eksponering er jo eneste behandling som virker omtrent, men der ser du typisk, vi lar dem være i fred og de kommer seg aldri i jobb og blir aldri bedre, BJØRNETJENESTE

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (7 minutter siden):

De kunne fint ha jobbet, burde aldri vært uføretrygd for slikt. Behandling og rett ut i jobb, er kun pga at vi er verdens rikeste land slikt tull går ann

For noe pisspreik du vrir av deg her. For det første er behandlingskrav et must for å få trygd. For det andre så finnes det ikke gode behandlingsformer i de aller fleste sykdommer. Så skal du skylde på noen her, så må du skylde på legevitenskapen som ikke har klart å produsere effektive og gode behandlingsformer for alle sykdommene i landet vårt. Men den debatten var kanskje ikke så interessant for deg? 

Anonymkode: 204a4...c6c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (2 minutter siden):

 Man må jo ville bli frisk og gjøre en innsats. Til slutt gir systemet opp og innvilger uføretrygd. Har sett det flere ganger i nærmiljøet. De føler de fungerer greit nok i sin boble hvor de ikke trenger å jobbe og kan følge sine rutiner, og vi tillater det utrolig nok

Åja så folk vil ikke bli friske nei. Nå har jeg hørt det og. 

Anonymkode: 68e36...fee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åja så folk vil ikke bli friske nei. Nå har jeg hørt det og. 

Anonymkode: 68e36...fee

Det hjelper jo ikke å ville bli frisk hvis du har kreft, cp og masse andre greier. Vi snakker om de latterlige diagnosene som sosial angst, angst, lei seg, deprimert bla bla bla

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For noe pisspreik du vrir av deg her. For det første er behandlingskrav et must for å få trygd. For det andre så finnes det ikke gode behandlingsformer i de aller fleste sykdommer. Så skal du skylde på noen her, så må du skylde på legevitenskapen som ikke har klart å produsere effektive og gode behandlingsformer for alle sykdommene i landet vårt. Men den debatten var kanskje ikke så interessant for deg? 

Anonymkode: 204a4...c6c

Pisspreik? Sikkert derfor vi er dobbelt så uføre og syke som resten av Norden og OECD da? Du tror vi er reelt sykere her i verdens beste land?

PISSPREIK

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (1 minutt siden):

Det hjelper jo ikke å ville bli frisk hvis du har kreft, cp og masse andre greier. Vi snakker om de latterlige diagnosene som sosial angst, angst, lei seg, deprimert bla bla bla

De latterlige diagnosene?

Der avslørte du din kunnskapsmangel. Pinlig.

 

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

De latterlige diagnosene?

Der avslørte du din kunnskapsmangel. Pinlig.

 

De er jo det, kun for å sitte hjemme og kose seg på vår andres regning

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De fleste sykdommer er usynlige. 

Anonymkode: 7d557...cf6

Usynlig for hvem ?  Kan man med det blotte øyet se en diabetiker? En med leddgikt ulcerøs colitt. 
Eller tenker du på sykdom som ikke kan påvises og hvor man bare har symptomene å forholde seg til?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (4 minutter siden):

Helt latterlig, eksponering er jo eneste behandling som virker omtrent, men der ser du typisk, vi lar dem være i fred og de kommer seg aldri i jobb og blir aldri bedre, BJØRNETJENESTE

Hvorfor regner da NAV angst som en så alvorlig diagnose at man kan få ung ufør med den da. Mange andre diagnoser står ikke på denne listen. Må jo være fordi det faktisk kan være en alvorlig tilstand, som det ikke finnes noen enkel løsning for i alle  tilfeller. 
 

Hvis eksponering virker, hvorfor har man et lass med psykiatriske piller mot angst da? Som gjerne bare også fører til ytterligere problemer.  Og jeg regner med at folk som blir uføre for angst har forsøkt begge deler. 

Anonymkode: 68e36...fee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serene som misunner de uføre så innmari,  hvorfor misunner dere ikke slike som meg i  steden for?  Som har en jobb jeg trives med, med rimelig fleksibel arbeidstid,  gode kollegaer, og ikke minst: OK økonomi i  forhold til de som er dømt til evig lave trygdeutbetalinger? Trives med livet,  ingen sykdom eller smerter, tid, energi og penger til det jeg vil av sosiale aktiviteter, reiser osv. 

Helt merkelig med denne misunnelsen mot de som lever på minste minimum,  og  antagelig må fortsette med det til de dør.

Anonymkode: a1417...468

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enmanelskeråhate skrev (7 minutter siden):

Det hjelper jo ikke å ville bli frisk hvis du har kreft, cp og masse andre greier. Vi snakker om de latterlige diagnosene som sosial angst, angst, lei seg, deprimert bla bla bla

Det er bevist at psykisk smerte er vondere enn fysisk smerte. Mange med psykiske diagnoser har samtidig psykosomatiske smerter og andre kroppslige plager i tillegg også. Men joda, de koser seg sikkert noe voldsomt... 

Anonymkode: 68e36...fee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (4 minutter siden):

De er jo det, kun for å sitte hjemme og kose seg på vår andres regning

Du mener altså at angst og sosial angst ikke eksisterer? Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Det går jo ikke an å ta det seriøst, engang.

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (8 minutter siden):

Pisspreik? Sikkert derfor vi er dobbelt så uføre og syke som resten av Norden og OECD da? Du tror vi er reelt sykere her i verdens beste land?

PISSPREIK

For det kan jo ikke ha andre årsaker? Virker veldig lite reflektert og nyansert dette synet syns jeg. 

Anonymkode: 68e36...fee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Råååsa

Troll, idioter, kverulanter, sosiopater og lavtlønte med lav kunnskap. Det er dere som driver disse trådene. Dere kverner på det samme, dag ut og dag inn. Lager en endeløs rekke med tråder. Men denne gangen lærte jeg noe: 

Se gjerne ned på uføre. Rakk ned på syke, Mistenk naboen og venninna di for svindel og juks. Etter å ha sett den menneskefiendtlige oppførselen til en del av dere her inne, så er jeg heller venn med 10 svindlere fremfor en av dere. 

Har du en drittjobb og ingen utdannelse, se til å fagorganiser deg. Sammen med dine kamerater be om bedre lønn og bedre arbeidsvilkår. Noe så unyttig som å sitte på et forum å sutre har jeg ikke sett maken til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (Akkurat nå):

Pisspreik? Sikkert derfor vi er dobbelt så uføre og syke som resten av Norden og OECD da? Du tror vi er reelt sykere her i verdens beste land?

PISSPREIK

Klart vi er "dobbelt" så uføre og syke som resten av Norden, når Sverige har puttet syke inn i andre stønadsordninger, og at Danmark ikke innvilger uføretrygd før pasientene blir 40 år, hvor alle under dette står på andre stønader. Derfor blir vi også dobbelt så uføre og syke. Statistisk sett så er det faktisk sykepenger vi ligger skyhøyt på og trekker opp snittet du refererer til. 

Vi kan jo gjøre det samme. Stryk alle under 40 år, og se hvilket tall du får da! 

Anonymkode: 204a4...c6c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råååsa skrev (1 minutt siden):

Troll, idioter, kverulanter, sosiopater og lavtlønte med lav kunnskap. Det er dere som driver disse trådene. Dere kverner på det samme, dag ut og dag inn. Lager en endeløs rekke med tråder. Men denne gangen lærte jeg noe: 

Se gjerne ned på uføre. Rakk ned på syke, Mistenk naboen og venninna di for svindel og juks. Etter å ha sett den menneskefiendtlige oppførselen til en del av dere her inne, så er jeg heller venn med 10 svindlere fremfor en av dere. 

Har du en drittjobb og ingen utdannelse, se til å fagorganiser deg. Sammen med dine kamerater be om bedre lønn og bedre arbeidsvilkår. Noe så unyttig som å sitte på et forum å sutre har jeg ikke sett maken til! 

Jeg tror du er spot on her. :klappe:

Anonymkode: 204a4...c6c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det ikke rart hvordan uføre alltid har en sykdom som ikke er synlig? Det er liksom ME, fibromyalgi, depresjoner og andre diffuse greier det går i. Nå er over 10 % av arbeidsstyrken i Norge ufør, og trenden er økende. ALT tyder på at lista ligger for lavt. 

 

Anonymkode: f3119...a5d

Det kreves helseundersøkelse for å bli ufør, mine "usynlige" sykdommer er ikke usynlige inni kroppen. Skulle gjort a l t for å jobbe. Jobde til jeg stupte. 

Anonymkode: 9784d...566

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...