Gå til innhold

Hvorfor provoserer det andre om uføre har et «verdig» liv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Åja så nå hadde plutselig barn likevel altså? Og et normalt liv utenom. Selv om de var slitne etter jobb. Det er jo noe helt annet enn hva som ble skrevet her tidligere. 

Du blander brukere. 

Hvis du mener at et normalt liv utenom jobb er å bare ligge i sofaen så...

Anonymkode: a2fb8...fb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da er  du kanskje for syk selv, om du ikke orker å gjøre noe utenom jobb? Hoss meg sa de at jeg skulle ha et ok liv utenom jobb også. At jeg hadde et verdig liv med glede i .

Anonymkode: a37b0...ee5

De jeg kjenner i gjengen som har samme yrke som meg har det helt likt. De orker snart ikke jobbene sine mer.

Arbeidsmarkedet blir bare tøffere og tøffere, det frister til tider å kaste inn håndkleet selv..

Anonymkode: ff01b...8a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de uføretrygdede tynger ned velferdsstaten og gjør at vi snart omtrent ikke har råd til noe annet. Så klart folk blir sure. Dere ødelegger jo faktisk alt. Skole, infrastruktur, eldreomsorg. Alt må det kuttes i for at fler og fler skal ligge og ikke bidra.

 

Anonymkode: 2fde2...ab7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du blander brukere. 

Hvis du mener at et normalt liv utenom jobb er å bare ligge i sofaen så...

Anonymkode: a2fb8...fb2

Ok, da kommenterte du det jeg hadde skrevet til en annen da. Men du klarer visst ikke å bestemme deg tydeligvis. Lå de på sofaen eller hadde de barn og et liv selv om de var slitne? Alle blir slitne av barn. Det er normalt, og ikke en sykdom altså. 

Anonymkode: 68e36...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (10 minutter siden):

Om dere er så kritiske til ordningen, hvorfor flytter dere ikke til et annet land som ikke har slike ordninger? Må vel være mye bedre enn å irritere seg over noe man ikke kan gjøre noe med?

Er løsningen din alltid å flykte hvis du ikke er enig i noe? Samfunnet er under kontinuerlig endring, fordi noen bryr seg, noen stiller spørsmål. Flytte fordi man synes en ordning ikke er ideell er mildt sagt en overdrivelse. 

Anonymkode: 41854...4e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er løsningen din alltid å flykte hvis du ikke er enig i noe? Samfunnet er under kontinuerlig endring, fordi noen bryr seg, noen stiller spørsmål. Flytte fordi man synes en ordning ikke er ideell er mildt sagt en overdrivelse. 

Anonymkode: 41854...4e4

Er det ikke rart at det stadig blir flere uføre, til tross for alle endringene samfunnet gjør som fører til at uføre får det verre og verre? Likevel mener man det trengs enda strengere regler til altså. Er ikke det litt merkelig. Ingen som tenker over eller vil tenke over, at det kanskje ikke er der problemet ligger. 
 

Men jeg syns det hørtes ut som en god idé å flytte jeg. Her mener jo mange at uføre skal holde kjeft og være takknemlige, samt at de bør holde seg unna sosiale aktiviteter osv. Vi skal ikke bare låse dem inne et sted? 
 

Da tenker jeg det heller er bedre at de som er så misfornøyde stikker altså. Så kan de som ikke har valgt å bli syke, få være i fred. Det får være måte hvor mye hets og dritt denne gruppen skal få. De uføre er selvsagt årsaken til alle andres kjipe liv og problemer🙄 Voks opp, og ta ansvar for eget liv! Det er bare unger som skylder på andre. Voksne som holder på sånn er umodne og lite reflekterte. 

Anonymkode: 68e36...fee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

De jeg kjenner i gjengen som har samme yrke som meg har det helt likt. De orker snart ikke jobbene sine mer.

Arbeidsmarkedet blir bare tøffere og tøffere, det frister til tider å kaste inn håndkleet selv..

Anonymkode: ff01b...8a2

Dere høres ut som en gjeng sutrepaver. Sånt er smittsomt, og tar også mye energi. Dere smitter hverandre med negativ energi, ser du ikke det? At alle går rundt å sutrer og klager på jobb over hvor slitsomt det er, fører jo ikke akkurat til et positivt arbeidsmiljø fullt av energi og lyst. Sier seg jo selv. 

Anonymkode: 68e36...fee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det gjør du jo ikke heller.

Lønna til uføre kommer av det de har jobbet opp selv pluss renter fra OLJEPENGENE.

Det kommer faktisk ikke ett eneste øre fra din skatt til min uføreutbetaling.

Sjekk fakta før du roper opp.

Anonymkode: fde23...b9d

Dette er helt feil, skatten til oss andre går selvfølgelig til skole, politi, sykehus og UFØRe osv osv. Sammen med overføringene fra oljefondet. 
Tviler på at unge uføre har betalt noe særlig skatt i sitt liv

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (1 time siden):

Provoserer det så mange at uføre har et verdig liv da?

Nei provoserer ikke meg i hvert fall og de reelt syke burde fått mer, de jeg har problemer med er de som er uføre pga enklere diagnoser som angst, sosial angst, enklere traumer osv . De er alt for syke til å jobbe, men gå elixia, skøyter, ski, jogge, gå på senteret hele dagen osv det orker de. Men det er kun fordi de ikke jobber og derfor kan ha et ‘’ verdig’’ liv

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da kan vi vel alle bare bli uføre da hvis vi er slitne etter jobb? Dummeste jeg har hørt. Kan man jobbe, bør man jobb ellers så får msn ta fri uten lønn. At du skal kunne kose deg på fritiden skal vel ikke skattebetalerne betale for. 

Anonymkode: 863cf...d90

Nei jeg kan dra på kafe kanskje 1 til 2 ganger i året. Jeg kan gå to turer dagen for å holde leddene i sjakk, etter det må jeg ligge på sofaen og slappe av, da jeg sliter med fatique . Jeg har en sykdom som heter Elher Danlos, og jeg blir bare dårligere og dårligere. Har jobbet i 35 år og betalt inn trygdeavgift g skatt selv til jeg ble syk. Dessverre er jeg syk og kan ikke noe for det.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres ikke ut som om de går glipp av noe. Selv forsøker jeg å unngå mennesker med for mye negativ energi.  

Anonymkode: 68e36...fee

Jeg også.

Gjenferdet skrev (2 timer siden):

Helt uenig. Jeg betaler GJERNE, og med GLEDE, for at uføre som har fått ødelagt helsen for alltid skal få et så godt liv som mulig. Min medfølelse og mine tanker går til de, som på grunn av sykdom, ikke mestrer jobb og i tillegg må bære på alle samfunnets fordommer over sine skuldre. De har opplevd nok. De trenger ikke mer. Skulle bare mangle at man kunne unne de gode dager, glede, latter og litt ekstra luksus som gjør livet verdt å leve. 
 

Du er snill du gjenferdet ❤️ 

Anonymkode: a37b0...ee5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folketrygden finansieres ved medlemsavgift, trygdeavgift,arbeidsgiveravgift og tilskudd fra staten, så vet dere det .

Anonymkode: a37b0...ee5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er det pga alle de rare tilfellene jeg har sett fra venninner;

- Hun ene ble ufør pga en skulder. Men hun snekrer, klatrer, svømmer, pusser opp og jobber som hun gjorde før (Bare svart). Hun skryter av at hun "jobber mer enn da hun var i arbeid"

-En annen venninne har aldrig jobbet. Ikke prøvd en gang. Hun ble "utbrent" etter 2 mnd på Kiwi da hun var 18 og er nå ufør 32 år gammel dame som gjør som hun vil

Anonymkode: 568ed...2a8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en del ikke unner uføre all verdens, fordi arbeidslivet er jævlig tøft. Det er jævlig tøft å stå opp kl. 06.30 hver dag, det er jævlig tøft med en jobb der man skal stå på, yte sitt beste, man blir målt på ditt og datt, så skal man hjem, handle, lage middag, være med familien en time eller to før man stuper til sengs. Og sånn går livet, dag etter dag, år etter år.

Da syntes jeg faen ikke folk som har nada til krav hva gjelder ytelser til samfunnet har mye å klage på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Alle de uføretrygdede tynger ned velferdsstaten og gjør at vi snart omtrent ikke har råd til noe annet. Så klart folk blir sure. Dere ødelegger jo faktisk alt. Skole, infrastruktur, eldreomsorg. Alt må det kuttes i for at fler og fler skal ligge og ikke bidra.

 

Anonymkode: 2fde2...ab7

Dette har ingen rot i fakta. Jeg er rimelig sikker på at du aldri har tittet igjennom statsbudsjettet. Vel, det har jeg, og jeg kan si at det finnes minst 300 andre poster i budsjettet du burde være mye mer bekymret for enn velferdsstaten og penger til syke i landet. 

Anonymkode: 204a4...c6c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (14 minutter siden):

Nei provoserer ikke meg i hvert fall og de reelt syke burde fått mer, de jeg har problemer med er de som er uføre pga enklere diagnoser som angst, sosial angst, enklere traumer osv . De er alt for syke til å jobbe, men gå elixia, skøyter, ski, jogge, gå på senteret hele dagen osv det orker de. Men det er kun fordi de ikke jobber og derfor kan ha et ‘’ verdig’’ liv

Men man blir jo anbefalt nettopp å trene og å være sosial med disse diagnosene😅 Å isolere seg gjør det verre. Og jeg tviler på at de gjør dette «hele dagen». De trener kanskje en times tid, går på skøyter en times tid en annen dag osv. Altså en ganske liten del av den totale tiden. Og du ser ikke at der krever mer på en jobb, enn å klare å stå på skøyter? Selv småunger klarer da å stå på skøyer.  

Anonymkode: 68e36...fee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men man blir jo anbefalt nettopp å trene og å være sosial med disse diagnosene😅 Å isolere seg gjør det verre. Og jeg tviler på at de gjør dette «hele dagen». De trener kanskje en times tid, går på skøyter en times tid en annen dag osv. Altså en ganske liten del av den totale tiden. Og du ser ikke at der krever mer på en jobb, enn å klare å stå på skøyter? Selv småunger klarer da å stå på skøyer.  

Anonymkode: 68e36...fee

De kunne fint ha jobbet, burde aldri vært uføretrygd for slikt. Behandling og rett ut i jobb, er kun pga at vi er verdens rikeste land slikt tull går ann

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AllahBallah skrev (7 minutter siden):

Jeg tror en del ikke unner uføre all verdens, fordi arbeidslivet er jævlig tøft. Det er jævlig tøft å stå opp kl. 06.30 hver dag, det er jævlig tøft med en jobb der man skal stå på, yte sitt beste, man blir målt på ditt og datt, så skal man hjem, handle, lage middag, være med familien en time eller to før man stuper til sengs. Og sånn går livet, dag etter dag, år etter år.

Da syntes jeg faen ikke folk som har nada til krav hva gjelder ytelser til samfunnet har mye å klage på.

Uføre lever 24 timer i døgnet med kronisk sykdom som de ikke kan ta fri fra. Kjempeherlig!

Anonymkode: 68e36...fee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ufør, men kan bli det på grunn av min kroniske sykdom som til slutt kanskje plasserer meg i rullestolen.

Holder på å stålsette meg i tankene på hvordan livet kan bli senere. Akkurat nå er jeg heller ikke i stand til å jobbe og har fått innvilget AAP. Min plan er å bli god i et yrke jeg kan gjøre over pc'n sånn at jeg kan fortsette å bidra selv om jeg ikke kan møte opp på en arbeidsplass fysisk (jeg har endel skills som gjør at jeg kan gjennomføre dette) -men, den dagen det blir behov for ufør så kommer jeg til å bli utrolig glad for å få et sikkerhetsnett som aldri forsvinner.

Anonymkode: 3a5fe...d41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (1 minutt siden):

De kunne fint ha jobbet, burde aldri vært uføretrygd for slikt. Behandling og rett ut i jobb, er kun pga at vi er verdens rikeste land slikt tull går ann

Men de har jo prøvd behandling som tydeligvis ikke fungerte nok. 

Anonymkode: 68e36...fee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hmmm nei for den høyeste klassen er vel uføre?

Anonymkode: 863cf...d90

Åja det er det dere mener. Derfor dere misunner uføre altså. 

Anonymkode: 68e36...fee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...