Gå til innhold

Har du noengang politianmeldt noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har flere ganger vurdert å anmelde folk for telefonterror. Alle gangene for en god del år sia.

Den første var en bråte skjellsord og trusler fra et ukjent nummer (dette var før det var enkelt å sjekke nye nr). Merkelig upersonlig sinne,  men vedkommendes visste ting om meg, altså det var ikke random skjellsord. Jeg spurte hvem det var og hva det dreide seg om, fikk svar at jeg visste hva jeg selv hadde gjort. Jeg hadde ikke gjort noen ting, utenom å velte noens øl samme helga og nekte å kjøpe ny fordi jeg mente det ikke var min feil, men det var vel neppe det. Jeg ringte politiet og de sa at jeg skulle spare på alt av meldinger og komme ned hvis det varte over tid eller blei verre. Det blei veldig ille. Så ille at jeg betrodde meg til ei god venninne om dette, sjøl om hun egentlig hadde nok å tenke på. Hun bare helvete...

Hun skjønte med en gang at dette var samboeren hennes, som hun hadde prøvd å gå fra et par ganger, han var mye eldre enn henne og satt og hun var ikke forelska i ham. Jeg hadde sagt til henne at hun måtte enten bli i forholdet og ordne opp med samboeren sin, eller gå fra ham på en ryddig måte. Hun hadde nemlig betrodd meg at hun vurderte å bo med ham og late som hun ville prøve forholdet igjen, bare for å spare penger/ slippe å flytte.... Jeg sa til henne at det ikke var rett mot ham og dessuten kunne bli farlig for henne, fordi han kom til å skjønne tegninga. Vet ikke hvor mye han visste om hva vi hadde snakka om. Men det bisarre var at jeg faktisk var på hans side...

Ihvertfall, jeg sa til ham at jeg nå visste hvem han var, at han og venninna mi fikk løse samlivet sitt seg imellom, og at jeg kom til å politianmelde ham neste dag om det fortsatte. Det fortsatte med litt skitsnakk ut over dagen, men så fisla det ut og venninna mi flytta ut. 

Anonymkode: 928b6...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du får alltod vite hvem som anmelder deg og hva som er sagt i saken.Så finner det ut uansett.Akkurat som ved bv.

Hva lurer du på?

Anonymkode: 9a5c9...cd7

Altså, redd for at han skader meg hvis jeg anmelder han 

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (1 time siden):

Ring dem og spør.

Ringt, men synes det er flaut og kanskje litt frekt å spørre om det er gratis 

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ringt, men synes det er flaut og kanskje litt frekt å spørre om det er gratis 

Anonymkode: 2c9fb...388

Spør hvor mye det koster, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (1 time siden):

Spør hvor mye det koster, da.

Har du selv hatt kontakt med dem? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du selv hatt kontakt med dem? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Nei, jeg har bare lest om dem. Jeg husker at HP Martinsen har gjort oppdrag som vakt for dem. Så lenge han er i nærheten vil du nok være rimelig trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klossmajor skrev (39 minutter siden):

Nei, jeg har bare lest om dem. Jeg husker at HP Martinsen har gjort oppdrag som vakt for dem. Så lenge han er i nærheten vil du nok være rimelig trygg.

😀

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har flere ganger vurdert å anmelde folk for telefonterror. Alle gangene for en god del år sia.

Den første var en bråte skjellsord og trusler fra et ukjent nummer (dette var før det var enkelt å sjekke nye nr). Merkelig upersonlig sinne,  men vedkommendes visste ting om meg, altså det var ikke random skjellsord. Jeg spurte hvem det var og hva det dreide seg om, fikk svar at jeg visste hva jeg selv hadde gjort. Jeg hadde ikke gjort noen ting, utenom å velte noens øl samme helga og nekte å kjøpe ny fordi jeg mente det ikke var min feil, men det var vel neppe det. Jeg ringte politiet og de sa at jeg skulle spare på alt av meldinger og komme ned hvis det varte over tid eller blei verre. Det blei veldig ille. Så ille at jeg betrodde meg til ei god venninne om dette, sjøl om hun egentlig hadde nok å tenke på. Hun bare helvete...

Hun skjønte med en gang at dette var samboeren hennes, som hun hadde prøvd å gå fra et par ganger, han var mye eldre enn henne og satt og hun var ikke forelska i ham. Jeg hadde sagt til henne at hun måtte enten bli i forholdet og ordne opp med samboeren sin, eller gå fra ham på en ryddig måte. Hun hadde nemlig betrodd meg at hun vurderte å bo med ham og late som hun ville prøve forholdet igjen, bare for å spare penger/ slippe å flytte.... Jeg sa til henne at det ikke var rett mot ham og dessuten kunne bli farlig for henne, fordi han kom til å skjønne tegninga. Vet ikke hvor mye han visste om hva vi hadde snakka om. Men det bisarre var at jeg faktisk var på hans side...

Ihvertfall, jeg sa til ham at jeg nå visste hvem han var, at han og venninna mi fikk løse samlivet sitt seg imellom, og at jeg kom til å politianmelde ham neste dag om det fortsatte. Det fortsatte med litt skitsnakk ut over dagen, men så fisla det ut og venninna mi flytta ut. 

Anonymkode: 928b6...8a7

Hvorfor har du ikke anmeldt? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, to ganger. Ble henlagt begge gangene, men føler jeg ble tatt på alvor av politiet til slutt likevel. Den ene personen ble oppringt av politiet en gang, det hjalp. 

Anonymkode: 39e74...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor har du ikke anmeldt? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Jeg skriver jo hvorfor. 

Anonymkode: 928b6...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ja, to ganger. Ble henlagt begge gangene, men føler jeg ble tatt på alvor av politiet til slutt likevel. Den ene personen ble oppringt av politiet en gang, det hjalp. 

Anonymkode: 39e74...447

Oppringt av politiet? Det kan hjelpe eller ha en motsatt effekt at han bare blir provosert og sint 

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Oppringt av politiet? Det kan hjelpe eller ha en motsatt effekt at han bare blir provosert og sint 

Anonymkode: 2c9fb...388

Så la vær å anmeld da hvis det er det du heller mot. Ingen her kan ta avgjørelsen for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Anmeldte min   eksmann for psykisk og økonomisk vold. ( mye trusler i ekteskapet)Fikk medhold i retten ,og startet et nytt liv på egen hånd med ungene. Nå ,flere år etter,,,,er han falitt pga utsvevende livsstil...Karma bet ham i ræva! Ikke mitt problem lenger,,, Vært på gjeldsordning i 5 år pga ham,men er nå gjeldfri.  Han ringte meg forrige uke,og spurte om jeg kunne vippse ham noen kroner,,  not happening  ,,, han skylder 400 000 i barnebidrag 😆,,, Han fikser lett penger,men spiller de bort på gambling,  så ingen dårlig samvittighet ❤ Han har null omsorg for ungene.  Mistet det i retten... 

Anonymkode: f5db4...72f

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja. Anmeldte min   eksmann for psykisk og økonomisk vold. ( mye trusler i ekteskapet)Fikk medhold i retten ,og startet et nytt liv på egen hånd med ungene. Nå ,flere år etter,,,,er han falitt pga utsvevende livsstil...Karma bet ham i ræva! Ikke mitt problem lenger,,, Vært på gjeldsordning i 5 år pga ham,men er nå gjeldfri.  Han ringte meg forrige uke,og spurte om jeg kunne vippse ham noen kroner,,  not happening  ,,, han skylder 400 000 i barnebidrag 😆,,, Han fikser lett penger,men spiller de bort på gambling,  så ingen dårlig samvittighet ❤ Han har null omsorg for ungene.  Mistet det i retten... 

Anonymkode: f5db4...72f

Hvordan reagerte han på anmeldelsen? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jerry Lee skrev (18 timer siden):

Om han plager deg...anmeld igjen og igjen.   Det vil alltid stå i politiets "arkiv".   Krev besøks/kontaktforbud.  

Og anmeld om han bryter det...om så bare med en SMS eller annen skriftelig og telefonisk kontakt.  Det behøver ikke være fysisk for å bryte forbudet.  Anmeld, anmeld og anmeld.

Er du redd han skal fysisk gjøre deg noe...fortell politiet det og forhør deg om voldsalarm og annen beskyttelse.

BTW, hvis jeg anmelder «igjen og igjen», virker ikke jeg «vanskelig»? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kjenner til dette. Jeg er den gale, paranoide,sinnssyke eksen som gjorde at han fikk sitt første besøksforbud på seg. Merkelig at det er 4 gale ekser nå etter hvert. Alikevell klarer han å finne ny kjæreste gang på gang.

Anonymkode: f2e58...bb6

Er han veldig flink til å spille omsorgsfull, oppegående og veltalende? Rart det der med gale ekser gang på gang. Min eks som jeg fortalte om har også truet og sendt stygge meldinger til de forrige eksene. Hver gang jeg møter nye menn og de snakker dritt om eksen, er bittre, sure, så løper jeg, hver gang har det vist seg at de er drittsekker/kvinnehatere og incels.

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Min tidligere kjæreste plaget meg mye etter bruddet. Sinneutbrudd og mye annet. Trusler. Kvidde meg for å anmelde men ble redd. Politiet hadde logg og oppfordret meg til det sterkeste å anmelde han. Jeg var ikke første kjæresten som hadde opplevd dette. Fikk besøksforbud. Tror enda ikke han skjønner hva han har gjort, er meg som er " gal" og trenger hjelp mener han.. Eneste som hjalp meg  var dette. 

Anonymkode: 95208...73c

Min begynte å oppføre seg skikkelig dårlig etterhver, i førsten var alt perfekt. Jeg slo opp ofte og han bad om unnskyldning og var snill igjen og sa han slet, så begynte han å behandle meg dårlig igjen, legge skylda på meg etc, ble psykisk voldelig, sa stygge ting og ble aggressiv fysisk, truet med å ta livet sitt om jeg og faren ikke sluttet å bry oss. Han smalt døra det hardeste han kunne mens armen min satt fast mellom døra og karmen og han klemte. Null respekt for det motsatte kjønn totalt. Sånne er samfunnets verste bunnslam. Han var også utro.

Anonymkode: 27603...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lunaris

Kriminelle og voldsmenn får gå fri i landet her og gjøre det de vil av fæle ting mot andre og ødelegge liv. Ingenting blir gjort. Et liv er ikke mye verdt her til lands. Kun penger.

Endret av Lunaris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er han veldig flink til å spille omsorgsfull, oppegående og veltalende? Rart det der med gale ekser gang på gang. Min eks som jeg fortalte om har også truet og sendt stygge meldinger til de forrige eksene. Hver gang jeg møter nye menn og de snakker dritt om eksen, er bittre, sure, så løper jeg, hver gang har det vist seg at de er drittsekker/kvinnehatere og incels.

Anonymkode: 27603...096

Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd vi har delt samme mannen. Det er ekkelt at det finnes så mange av dem der ute. Jeg husker jeg følte meg så spesiell som ble så overøst av komplimenter og oppmerksomhet fra han. Etter hvert glapp det mer og mer og hans ekte person kom gjennom med alle de tingene det brang med seg. Han var en eiesyk kontrollfreak som gjor alt for at jeg skulle gjøre han til lags. Trusler om selvmord var ikke ukjent her heller, sammen med volden og etter hvert voldtekt. 

Anonymkode: f2e58...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunaris skrev (7 timer siden):

Kriminelle og voldsmenn får gå fri i landet her og gjøre det de vil av fæle ting mot andre og ødelegge liv. Ingenting blir gjort. Et liv er ikke mye verdt her til lands. Kun penger.

Penger? Hva har det med evt.anmeldelse å gjøre? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...