Gå til innhold

Har du noengang politianmeldt noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd vi har delt samme mannen. Det er ekkelt at det finnes så mange av dem der ute. Jeg husker jeg følte meg så spesiell som ble så overøst av komplimenter og oppmerksomhet fra han. Etter hvert glapp det mer og mer og hans ekte person kom gjennom med alle de tingene det brang med seg. Han var en eiesyk kontrollfreak som gjor alt for at jeg skulle gjøre han til lags. Trusler om selvmord var ikke ukjent her heller, sammen med volden og etter hvert voldtekt. 

Anonymkode: f2e58...bb6

Slående likt. Jeg følte meg så elsket, og savner inderlig den gode følelsen. Men kontroll og sjalusi ble mer og mer til stedet og jeg ble utslitt. Han slet nok mer psykisk enn han ville innse. Var min feil alt sammen sa han og ville true meg til å ikke gå fra han. 

For å komme over det, er det lurt å kontakte en av de tidligere eksene for å bekrefte at han er ustabil? Jeg sliter med å bearbeide alt og synes det er en uvirkelig drøm.

 

Anonymkode: 95208...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lunaris
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Penger? Hva har det med evt.anmeldelse å gjøre? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Politiet prioriterer saker som innebærer penger. Voldsofre gir de blaffen i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slående likt. Jeg følte meg så elsket, og savner inderlig den gode følelsen. Men kontroll og sjalusi ble mer og mer til stedet og jeg ble utslitt. Han slet nok mer psykisk enn han ville innse. Var min feil alt sammen sa han og ville true meg til å ikke gå fra han. 

For å komme over det, er det lurt å kontakte en av de tidligere eksene for å bekrefte at han er ustabil? Jeg sliter med å bearbeide alt og synes det er en uvirkelig drøm.

 

Anonymkode: 95208...73c

Jeg har brukt veldig mange timer hos psykolog for å bearbeide, men jeg har blitt kontaktet av 2 ekser som han har hatt etter meg. Jeg fikk god kontakt med en av dem og vi fant en slags støtte i hverandre. Du må føle selv hva du synes er riktig. Det er ikke sikkert alle er komfortable med å bli kontaktet. Jeg var selv så paranoid at jeg var sikker på at det var eksen min som sto bak det at en av kvinnene kontaktet meg og holdt meg derfor veldig reservert. 

Anonymkode: f2e58...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunaris skrev (46 minutter siden):

Politiet prioriterer saker som innebærer penger. Voldsofre gir de blaffen i.

Ikke alltid vel. 

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har politiet forståelse for at man er redd for å anmelde? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunaris skrev (2 timer siden):

Politiet prioriterer saker som innebærer penger. Voldsofre gir de blaffen i.

De gir ikke blaffen i voldsofre, men saker som innebærer penger penger rammer samfunnet på en bredre måte. Men jeg tar ikke den diskusjonen med deg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har politiet forståelse for at man er redd for å anmelde? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Ja

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2021 den 22.37):

Hva skjedde med saken etterpå? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Anmeldte en som truet og gjorde hærverk på huset. Han var såpass skremmende at jeg fikk en slik voldsalarm og han fikk forbud om å være nær meg og der jeg bodde da. Han hadde mye problemer med politiet fra før. Et par år senere tok han kontakt gjennom politiet og ba om unnskyldning. Jeg tilga han og har aldri sett eller hørt fra ham siden

Anmeldte et familiemedlem for overgrep. Han fikk bøter, men ingenting mer skjedde. Familien har tatt hans side i saken og mener jeg overdramatiserer, har problemer og bare er ute etter oppmerksomhet. Har ingen kontakt med noen av dem pr i dag. 
 

Anmeldte min første kjæreste for vold og overgrep. Etter mye samtale med politiet så fikk vi egentlig bare beskjed om å gå hver vår vei og ikke ta kontakt med hverandre. Jeg endte opp med å flytte til en annen by siden han drev med psykisk terror. Levde i frykt i noen år siden det viste seg at han har familie i den byen jeg flyttet til og han fikk fetteren sin til å nærmest overvåke meg. Møtte en fantastisk mann, vi flyttet sammen og etter det har jeg ikke sett eller hørt noe til dem igjen. 
 

De siste 20 årene har jeg heldigvis klart å holde meg unna alle som prøver å knekke meg og fått styrket min egen selvtillit

Anonymkode: 22e66...393

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har politiet forståelse for at man er redd for å anmelde? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Ja, selvfølgelig. Dette er noe de er veldig vandt med. 

Anonymkode: f2e58...bb6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja, selvfølgelig. Dette er noe de er veldig vandt med. 

Anonymkode: f2e58...bb6

Jeg ønsker å si til dem at hvis de bare henlegger saken, ønsker jeg ikke å anmelde, fordi det kan bli for store konsekvenser for meg 

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg ønsker å si til dem at hvis de bare henlegger saken, ønsker jeg ikke å anmelde, fordi det kan bli for store konsekvenser for meg 

Anonymkode: 2c9fb...388

Dessverre har det skjedd at kriminelle får henlagt anmeldelser mot seg fordi de er informanter opp mot kriminelle miljøer, selv om politiet ikke har lov til det. Bortsett fra den type sjeldne tilfeller, kan jeg ikke se noen grunn til at politiet ikke vil gjøre hva de kan for å forsøke løse problemet ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har anmeldt for vold og overgrep. Fikk innvilget besøksforbud og voldsalarm uten problemer og han ble tiltalt og dømt.

Jeg var livredd fra første avhør og til langt etter rettssaken var ferdig. Hadde det ikke vært for besøksforbudet, så hadde jeg flyttet langt bort.

Hadde avtale med politiet om at de ringte meg når han ble hentet inn til avhør og da sørget jeg for at jeg ikke var hjemme. Han hadde drept meg hvis han fikk tak i meg der og da. Heldigvis fant han meg ikke

Anonymkode: 9ebad...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunaris skrev (14 timer siden):

Kriminelle og voldsmenn får gå fri i landet her og gjøre det de vil av fæle ting mot andre og ødelegge liv. Ingenting blir gjort. Et liv er ikke mye verdt her til lands. Kun penger.

Voldsmennene er ofte smarte og utspekulerte også i dag, så de klarer å sno seg unna det meste. Spesielt narsissister som er eksperter på å legge skylda på noen andre og ødelegge liv. 

Anonymkode: 27603...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Har anmeldt for vold og overgrep. Fikk innvilget besøksforbud og voldsalarm uten problemer og han ble tiltalt og dømt.

Jeg var livredd fra første avhør og til langt etter rettssaken var ferdig. Hadde det ikke vært for besøksforbudet, så hadde jeg flyttet langt bort.

Hadde avtale med politiet om at de ringte meg når han ble hentet inn til avhør og da sørget jeg for at jeg ikke var hjemme. Han hadde drept meg hvis han fikk tak i meg der og da. Heldigvis fant han meg ikke

Anonymkode: 9ebad...ccf

Eksen min bor i naboblokka! Han får tak i meg veldig lett hvis han vil...

Anonymkode: 2c9fb...388

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har brukt veldig mange timer hos psykolog for å bearbeide, men jeg har blitt kontaktet av 2 ekser som han har hatt etter meg. Jeg fikk god kontakt med en av dem og vi fant en slags støtte i hverandre. Du må føle selv hva du synes er riktig. Det er ikke sikkert alle er komfortable med å bli kontaktet. Jeg var selv så paranoid at jeg var sikker på at det var eksen min som sto bak det at en av kvinnene kontaktet meg og holdt meg derfor veldig reservert. 

Anonymkode: f2e58...bb6

Hvordan kontaktet eksene deg? På telefon eller kom de på døra di?

Lurer på om jeg skal kontakte en jeg vet navnet på som er eks av denne mannen. Er denne mannen så gal som jeg opplever, eller har jeg trigget noe i han grubler jeg mye på. Det vet sannsynligvis eksen hans litt om. Er det sprøtt av meg å ta kontakt? 

Anonymkode: 95208...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvordan kontaktet eksene deg? På telefon eller kom de på døra di?

Lurer på om jeg skal kontakte en jeg vet navnet på som er eks av denne mannen. Er denne mannen så gal som jeg opplever, eller har jeg trigget noe i han grubler jeg mye på. Det vet sannsynligvis eksen hans litt om. Er det sprøtt av meg å ta kontakt? 

Anonymkode: 95208...73c

Absolutt ikke. Kjenner en som har gjort det samme. Hun kan jo være en slags vitne. 

Anonymkode: 2c9fb...388

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eksen min bor i naboblokka! Han får tak i meg veldig lett hvis han vil...

Anonymkode: 2c9fb...388

Jeg tror du nå har fått all den bistand du kan forvente å hente fra et debattforum. Du må selv kontakte politiet eller Landsforeningen for voldsofre. Debattantene her kommer neppe til å gjøre det for deg. Å rådføre seg med politiet er ikke ensbetydende med en anmeldelse.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (1 time siden):

Jeg tror du nå har fått all den bistand du kan forvente å hente fra et debattforum. Du må selv kontakte politiet eller Landsforeningen for voldsofre. Debattantene her kommer neppe til å gjøre det for deg. Å rådføre seg med politiet er ikke ensbetydende med en anmeldelse.

Hva snakker du om? Bistand?
La nå folk fortelle sine historier og hvordan det har gått. Er du lei, kan du la være å lese da. 

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva snakker du om? Bistand?
La nå folk fortelle sine historier og hvordan det har gått. Er du lei, kan du la være å lese da. 

Anonymkode: 2c9fb...388

Problemet er ikke folk sine fortellinger og folk sine erfaringer. Problemet er at du spør igjen om det samme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 13.44):

Oppringt av politiet? Det kan hjelpe eller ha en motsatt effekt at han bare blir provosert og sint 

Anonymkode: 2c9fb...388

Det hjalp for meg i alle fall.
 

Vedkommende som ble oppringt ble veldig spak og flau, sa politimannen. 


Enda sintere på meg har jeg hørt, men han har droppet å møte opp på døra mi og komme med trusler etter dette. 

Anonymkode: 39e74...447

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...