Gå til innhold

Har du noengang politianmeldt noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anmeldte min far. 

Var dritredd veldig lenge. Han ble dømt. Er en fri mann nå. 

Anonymkode: 5e807...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har anmeldt for drapstrusler og voldsbruk. Saken ble henlagt.

Anonymkode: 14b3a...f34

Hvordan reagerte personen? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å anmelde hvis saken blir henlagt? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er poenget med å anmelde hvis saken blir henlagt? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Du vet ikke om saken blir henlagt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja anmeldte en ex for tyveri. Han tok bankkortet mitt mens jeg sov å kjørte til nærmeste minibank å tok ut 9900 kr. Han hadde sett koden når jeg betalte på butikken. Politiet fikk bilde fra minibanken og kontoutskrift. Saken ble henlagt.

Anonymkode: e05be...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kitten skrev (Akkurat nå):

Du vet ikke om saken blir henlagt. 

Men hvis den blir henlagt, er det bare å pakke sammen. Han kommer til å gjøre livet mitt til et helvete. Jeg kan da ikke gå ut hjemmefra 

Anonymkode: 2c9fb...388

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan reagerte personen? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Lata som ingenting og har aldri nevnt det siden. Jeg må forholde meg til vedkommende til en viss grad, så det er for så vidt like greit.

Anonymkode: 14b3a...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeldt for trusler, vold og voldtekt. Saken ble først henlagt, så åpnet igjen. Fikk innvilget besøksforbud i 6 mnd. Venter på rettssak nå. 

Anonymkode: f2e58...bb6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er poenget med å anmelde hvis saken blir henlagt? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Eg tenkte det mest var for å skapa ein logg på han. Kanskje ikkje mi sak kom til å føra fram, men blant neste person kanskje? Det er ein slags dokumentasjon. Vurder krisesenter?

Anonymkode: 279d2...04b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Anmeldt for trusler, vold og voldtekt. Saken ble først henlagt, så åpnet igjen. Fikk innvilget besøksforbud i 6 mnd. Venter på rettssak nå. 

Anonymkode: f2e58...bb6

Hvis saken blir henlagt, hjelper det å anmelde en gang til? Jeg vet nesten ikke, jeg vet at jeg må anmelde, men jeg er redd. Ond sirkel. 

Anonymkode: 2c9fb...388

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eg tenkte det mest var for å skapa ein logg på han. Kanskje ikkje mi sak kom til å føra fram, men blant neste person kanskje? Det er ein slags dokumentasjon. Vurder krisesenter?

Anonymkode: 279d2...04b

Han har forresten «logg» der allerede, fra tidligere forhold...rart at ingenting blir gjort 

Anonymkode: 2c9fb...388

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Anmeldt for trusler, vold og voldtekt. Saken ble først henlagt, så åpnet igjen. Fikk innvilget besøksforbud i 6 mnd. Venter på rettssak nå. 

Anonymkode: f2e58...bb6

Eg fekk også besøksforbod, derfor rart at saka vart henlagt i mitt tilfelle. Politiet var jo samde om at han var farlig (derfor valdsalarm). Henlagt på bevisets stilling. Glad eg slapp rettsak da.

Anonymkode: 279d2...04b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis saken blir henlagt, hjelper det å anmelde en gang til? Jeg vet nesten ikke, jeg vet at jeg må anmelde, men jeg er redd. Ond sirkel. 

Anonymkode: 2c9fb...388

Jeg har anmeldt samme menneske 2 ganger, men for forskjellige hendelser. Første ble henlagt på veldig kort tid. 

Det er skummelt. Jeg var kjempe redd. Så redd at jeg knapt turte å forlate huset en lengre periode etterpå. Det hjalp litt da jeg fikk besøksforbudet innvilget.

Anonymkode: f2e58...bb6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja.  Et sykt kvinnemenneske som ikke lot meg være.  Det ble ilagt  besøks- og kontaktforbud.

Hun brøt det og ble straffet med bøter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan politiet henlegge saker med drapstrusler? Den som anmeldes kan jo faktisk gjøre det han truer meg med! 

Anonymkode: 2c9fb...388

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg var ungdom anmeldte jeg treneren min for seksuelt misbruk av meg som barn. 

Anonymkode: 266b5...d23

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eg fekk også besøksforbod, derfor rart at saka vart henlagt i mitt tilfelle. Politiet var jo samde om at han var farlig (derfor valdsalarm). Henlagt på bevisets stilling. Glad eg slapp rettsak da.

Anonymkode: 279d2...04b

Eneste grunnen til at min sak går videre er fordi flere har anmeldt for samme forhold. Det er skremmende hvor mange som går fri fra slikt. 

Jeg gruer meg enormt til rettssaken, men har en flink advokat som støtter meg godt. 

Anonymkode: f2e58...bb6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Eneste grunnen til at min sak går videre er fordi flere har anmeldt for samme forhold. Det er skremmende hvor mange som går fri fra slikt. 

Jeg gruer meg enormt til rettssaken, men har en flink advokat som støtter meg godt. 

Anonymkode: f2e58...bb6

Derfor eg meiner det er viktig at man anmelder. Plutselig er det tre + andre! Ja synest det blir tatt alt for lett på.. Lykke til med rettsaken :)

Anonymkode: 279d2...04b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eneste grunnen til at min sak går videre er fordi flere har anmeldt for samme forhold. Det er skremmende hvor mange som går fri fra slikt. 

Jeg gruer meg enormt til rettssaken, men har en flink advokat som støtter meg godt. 

Anonymkode: f2e58...bb6

De går fri fordi folk er redde for å anmelde 

Anonymkode: 2c9fb...388

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...