Gå til innhold

Har du noengang politianmeldt noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min tidligere kjæreste plaget meg mye etter bruddet. Sinneutbrudd og mye annet. Trusler. Kvidde meg for å anmelde men ble redd. Politiet hadde logg og oppfordret meg til det sterkeste å anmelde han. Jeg var ikke første kjæresten som hadde opplevd dette. Fikk besøksforbud. Tror enda ikke han skjønner hva han har gjort, er meg som er " gal" og trenger hjelp mener han.. Eneste som hjalp meg  var dette. 

Anonymkode: 95208...73c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Min tidligere kjæreste plaget meg mye etter bruddet. Sinneutbrudd og mye annet. Trusler. Kvidde meg for å anmelde men ble redd. Politiet hadde logg og oppfordret meg til det sterkeste å anmelde han. Jeg var ikke første kjæresten som hadde opplevd dette. Fikk besøksforbud. Tror enda ikke han skjønner hva han har gjort, er meg som er " gal" og trenger hjelp mener han.. Eneste som hjalp meg  var dette. 

Anonymkode: 95208...73c

Kjenner til dette. Jeg er den gale, paranoide,sinnssyke eksen som gjorde at han fikk sitt første besøksforbud på seg. Merkelig at det er 4 gale ekser nå etter hvert. Alikevell klarer han å finne ny kjæreste gang på gang.

Anonymkode: f2e58...bb6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Den med raketter? Ja det stått en del om det i aviser. Det viser jo bare nok en gang at politiet her tar ikke trusler på alvor. Hun hadde politianmeldt han for trusler FØR den episoden skjedde.

Anonymkode: 02283...558

Ja, den med raketter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er viktig å vite at det ikke handler om at politiet ikke ønsker å hjelpe, men at man må ha beviser, det kan være påstand mot påstand, man må ha noe å gå på. Politiets jurister tar så stilling til hva som skal skje videre med saken.

 

Anonymkode: f62d6...232

Jeg har både skriftlig bevis og vitner 

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Min tidligere kjæreste plaget meg mye etter bruddet. Sinneutbrudd og mye annet. Trusler. Kvidde meg for å anmelde men ble redd. Politiet hadde logg og oppfordret meg til det sterkeste å anmelde han. Jeg var ikke første kjæresten som hadde opplevd dette. Fikk besøksforbud. Tror enda ikke han skjønner hva han har gjort, er meg som er " gal" og trenger hjelp mener han.. Eneste som hjalp meg  var dette. 

Anonymkode: 95208...73c

Han sluttet å plage deg etter anmeldelsen? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har anmeldt 2 ganger. Første gangen var det pga tyveri av en hund som kom til rette igjen kort tid etterpå. Andre gangen pga noen stjal mobilen min på bussen. Ble henlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, en gang for mange, mange år siden, begynnelsen av 90-tallet. Den gangen telefoner var analoge, og ingen hadde nummervisning eller digitale telefoner eller mobiler.

Jeg ble plaget av en anonym oppringer om natten, stadig vekk. Det var en som ringte og ikke sa et ord, bare satt og lyttet i andre enden, jeg kunne høre han puste. Dette gjentok seg hver helg over mange måneder. 

Hadde en ganske god anelse om hvem det var, nemlig eks-kjæresten min som jeg hadde gjort det slutt med. Han var fortvilet og lei seg over at det ble slutt, men det ga han ingen rett til å ringe meg midt på natten og vekke meg hver helg. Han ville vel sjekke om jeg kom alene hjem fra byen eller hva.

Så den gangen måtte man politianmelde saken for å få telefonselskapet til å logge hvilket nummer anropene kom fra. Så da måtte jeg hele veien ned til sentrum og fylle ut et papir med anmeldelsen. Når det så var gjort, fikk jeg et reg.nr av politiet, som jeg kunne oppgi til telefonselskapet, så de kunne begynne og logge anropsnummeret.

Det viste seg at nummeret kom dessverre fra en gammel telefonsentral så de fikk bare tak i de fire første sifrene i nummeret. Men sentralen nummeret kom fra, lå akkurat der eksen bodde, og de fire første sifrene i nummeret stemte overens med hans. Så jeg fikk min mistanke bekreftet.

Jeg kjeftet på den tause oppringeren flere ganger og hylte inn i røret at "jeg vet det er deg, Martin, bare gi faen i å ringe meg på natta mer!" 

Det ga seg imidlertid ikke, selv om frekvensen ble litt mere spredt. Så hendte det at jeg traff min nye, svenske kjæreste i syden den sommeren. Han og jeg begynte å pendle frem og tilbake hver helg nesten, og en helg han var hos meg, ringte denne anonyme oppringeren midt på natta igjen, og jeg lot min nye kjæreste svare med mannsstemmen sin.... røret ble lagt på øyeblikkelig i andre enden.

Det ble slutt på de anonyme telefonsamtalene etter et par ganger der kjæresten min svarte :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han sluttet å plage deg etter anmeldelsen? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Han ble rasende på det jeg hadde gjort og sendte både meg og andre bekjente av meg ubehagelige meldinger da han fikk beskjeden. Roet seg mye men han tok etter hvert likevel kontakt. Politiet har vært god hjelp for meg, ikke vær redd for å bruke dem. 

Hans fortellinger om syke gale ekser tror jeg ikke på etter dette. Politiet hadde ikke lov å fortelle så mye men sa såpass at dette hadde skjedd før og at jeg måtte anmelde og få besøksforbud. Eneste som hjalp faktisk. 

Anonymkode: 95208...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner til dette. Jeg er den gale, paranoide,sinnssyke eksen som gjorde at han fikk sitt første besøksforbud på seg. Merkelig at det er 4 gale ekser nå etter hvert. Alikevell klarer han å finne ny kjæreste gang på gang.

Anonymkode: f2e58...bb6

Ja, min tidligere kjæreste fortalte om slike ekser. Han var utrolig god i begynnelsen, ga meg masse komplimenter og oppmerksomhet. Jeg var helt annerledes enn eksene hans påstod han. Men så begynte jeg å ane at han var ustabil, og det endte dårlig med oss. Egentlig bare en trist hendelse, han vil jo slite med å holde på noen med slike personlige problemer. 

Anonymkode: 95208...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har anmeldt en tidligere kjærest for vold! Han hadde da vært svært voldelig mot meg ved flere anledninger, og jeg hadde vært redd for livet mitt! 

Jeg anmeldte han i april 2019, og fikk da besøksforbud. Saken var ferdig "etterforsket" juli samme år. Tiltale ble tatt ut ca febr 2020. 

Tiltalen som ble tatt ut va kroppskrenkelse. Bistandsadvokaten min lurte på om jeg ville klage på tiltalen. Da hadde det allerede gått så lang tid, så hva gjorde liksom et par mnd ekstra..? 

Jeg klaget på tiltalen. Og ny tiltale ble tatt ut: grov kroppskrenkelse. 

Rettsaken startet i juni 2020. Tok 2 dager. Jeg hadde sterke bevis, en sterk sak, og en "troverdig forklaring". 

Aktor la ned krav om 6 mnd fengsel. Forsvaret foreslo 2-4 uker, enten som fengsel eller samfunnsstraff. 

Han ble dømt til 8 mnd i fengsel, og måtte betale med 50 000 kr. 

Agrer ikke et sekund på anmeldelsen!! Ja det tok lang tid. Ja det var tøft å gjenoppleve alt under rettsaken! 

Men følesen av å bli trodd! Å få han dømt. Å få troen tilbake på rettsystemet! (iom at politiet brukte så lang tid, så mistet jeg litt troen på de ja..) 

Og ikke minst, følelsen av å stå opp for meg selv var helt FANTASTISK!!! 

Anonymkode: b8242...42d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva tenker du på her? At du har opplevd nye overgrep som har trigget de gamle? 

Anonymkode: 85d5f...646

Ja, på en måte.

Da jeg igjen ble utsatt for overgrep, begynte jeg å tenke mye på noe jeg var utsatt for langt tilbake i tid. Det føltes plutselig aktuelt å anmelde begge forhold.

Bistandsadvokaten min sa at dette var veldig vanlig. At personer som blir utsatt for f.eks. voldtekt i voksen alder, også anmelder overgrep de har vært utsatt for i barndommen samtidig. 

Anonymkode: b066a...f39

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja jeg har anmeldt en tidligere kjærest for vold! Han hadde da vært svært voldelig mot meg ved flere anledninger, og jeg hadde vært redd for livet mitt! 

Jeg anmeldte han i april 2019, og fikk da besøksforbud. Saken var ferdig "etterforsket" juli samme år. Tiltale ble tatt ut ca febr 2020. 

Tiltalen som ble tatt ut va kroppskrenkelse. Bistandsadvokaten min lurte på om jeg ville klage på tiltalen. Da hadde det allerede gått så lang tid, så hva gjorde liksom et par mnd ekstra..? 

Jeg klaget på tiltalen. Og ny tiltale ble tatt ut: grov kroppskrenkelse. 

Rettsaken startet i juni 2020. Tok 2 dager. Jeg hadde sterke bevis, en sterk sak, og en "troverdig forklaring". 

Aktor la ned krav om 6 mnd fengsel. Forsvaret foreslo 2-4 uker, enten som fengsel eller samfunnsstraff. 

Han ble dømt til 8 mnd i fengsel, og måtte betale med 50 000 kr. 

Agrer ikke et sekund på anmeldelsen!! Ja det tok lang tid. Ja det var tøft å gjenoppleve alt under rettsaken! 

Men følesen av å bli trodd! Å få han dømt. Å få troen tilbake på rettsystemet! (iom at politiet brukte så lang tid, så mistet jeg litt troen på de ja..) 

Og ikke minst, følelsen av å stå opp for meg selv var helt FANTASTISK!!! 

Anonymkode: b8242...42d

Det tok jo ikke lang tid i din sak. Men veldig glad på dine vegne for at han ble dømt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja jeg har anmeldt en tidligere kjærest for vold! Han hadde da vært svært voldelig mot meg ved flere anledninger, og jeg hadde vært redd for livet mitt! 

Jeg anmeldte han i april 2019, og fikk da besøksforbud. Saken var ferdig "etterforsket" juli samme år. Tiltale ble tatt ut ca febr 2020. 

Tiltalen som ble tatt ut va kroppskrenkelse. Bistandsadvokaten min lurte på om jeg ville klage på tiltalen. Da hadde det allerede gått så lang tid, så hva gjorde liksom et par mnd ekstra..? 

Jeg klaget på tiltalen. Og ny tiltale ble tatt ut: grov kroppskrenkelse. 

Rettsaken startet i juni 2020. Tok 2 dager. Jeg hadde sterke bevis, en sterk sak, og en "troverdig forklaring". 

Aktor la ned krav om 6 mnd fengsel. Forsvaret foreslo 2-4 uker, enten som fengsel eller samfunnsstraff. 

Han ble dømt til 8 mnd i fengsel, og måtte betale med 50 000 kr. 

Agrer ikke et sekund på anmeldelsen!! Ja det tok lang tid. Ja det var tøft å gjenoppleve alt under rettsaken! 

Men følesen av å bli trodd! Å få han dømt. Å få troen tilbake på rettsystemet! (iom at politiet brukte så lang tid, så mistet jeg litt troen på de ja..) 

Og ikke minst, følelsen av å stå opp for meg selv var helt FANTASTISK!!! 

Anonymkode: b8242...42d

❤️❤️❤️

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, på en måte.

Da jeg igjen ble utsatt for overgrep, begynte jeg å tenke mye på noe jeg var utsatt for langt tilbake i tid. Det føltes plutselig aktuelt å anmelde begge forhold.

Bistandsadvokaten min sa at dette var veldig vanlig. At personer som blir utsatt for f.eks. voldtekt i voksen alder, også anmelder overgrep de har vært utsatt for i barndommen samtidig. 

Anonymkode: b066a...f39

Oh det skjønner jeg veldig godt. Den siste opplevelsen gjør at det «renner over» og da vil man anmelde alt man han opplevd. 

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en gang. Anmeldte en som har forulempet flere folk. Det var både bilder, legejournaler, vitner og mere til som bevis.

Som forventet så ble saken selvfølgelig henlagt og han fortsatte som før. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (10 timer siden):

I tillegg til politiet kan det være en idé å forhøre seg med Landsforeningen for voldsofre.

Hjelper de gratis? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har anmeldt en gang. For ærekrenkelser. Ble henlagt. 

Anonymkode: f8b6f...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hjelper de gratis? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Ring dem og spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Var det noen andre som visste? Fikk dere hjelp ut av situasjonen? 

Anonymkode: 928b6...8a7

Nei, dessverre. Hun skjulte det mye bedre enn dama på bussen. Veldig fint å høre at du rapporterte om det du hørte og så. 

Anonymkode: a7164...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva skjedde med saken etterpå? 

Anonymkode: 2c9fb...388

Du får alltod vite hvem som anmelder deg og hva som er sagt i saken.Så finner det ut uansett.Akkurat som ved bv.

Hva lurer du på?

Anonymkode: 9a5c9...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...