Gå til innhold

Har du noengang politianmeldt noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet i fengsel og politianmeldt innsatte for vold, kroppskrenkelser, trusler etc. på vegne av kolleger (da det var jeg som administrativt ansatt jurist som tok meg av det). Jeg har aldri anmeldt noen på egne vegne. 

Anonymkode: eab7e...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anmeldte voldtekt når jeg var 15. De visste hvem fyren var og han hadde visst gjort det før. ( jeg var 12, han 22 da det skjedde). De ba meg vente... Nå er jeg 30 og hørte aldri noe mer.. 

Anonymkode: 60774...1b4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Anmeldte voldtekt når jeg var 15. De visste hvem fyren var og han hadde visst gjort det før. ( jeg var 12, han 22 da det skjedde). De ba meg vente... Nå er jeg 30 og hørte aldri noe mer.. 

Anonymkode: 60774...1b4

Det er sjokkerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Én gang slapp jeg å anmelde da Politiet selv anmeldte. Brudd på Straffeloven.

Én annen gang ba de meg om å ikke anmelde, så skulle de ta noen telefoner og rydde opp. Jeg fikk tilbakemeldinger fra både Politiet og via andre veier at det hadde de gjort. Brudd på Alkoholloven.

Jeg var ikke Fornærmet i noen av disse sakene, jeg var kun en ansvarlig borger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Anmeldte eks for gaslighting/psykisk vold og fysisk vold og en rekke andre ting. Ble en langvarig prosess på 1,5 år men tiltalt og dømt ble han og jeg har aldri følt meg så lettet i mitt liv. Satt i flere år og ønsket å gjøre noe med det, og det er den beste avgjørelsen jeg har tatt i mitt liv. Å stå opp for seg selv er viktig. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anmeldte voldtekt, jeg var 15 og han var 40. Et par måneder fengsel og 100.000 i oppreisning. 

Anonymkode: a5245...290

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeldt langt over 100 stk 😅 Sånn er livet som butikksjef.. 

Noen ble dømt, mange ble henlagt og mange ganger ble jeg bedt om å stille i konfliktråd. 

 

Anonymkode: e63ca...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Anmeldt langt over 100 stk 😅 Sånn er livet som butikksjef.. 

Noen ble dømt, mange ble henlagt og mange ganger ble jeg bedt om å stille i konfliktråd. 

 

Anonymkode: e63ca...257

Er det ansatte eller kunder? 😁

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cestlavie66 skrev (14 minutter siden):

Ja. Anmeldte eks for gaslighting/psykisk vold og fysisk vold og en rekke andre ting. Ble en langvarig prosess på 1,5 år men tiltalt og dømt ble han og jeg har aldri følt meg så lettet i mitt liv. Satt i flere år og ønsket å gjøre noe med det, og det er den beste avgjørelsen jeg har tatt i mitt liv. Å stå opp for seg selv er viktig. 

Du er tøff ❤️💐

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er tøff ❤️💐

Anonymkode: 2c9fb...388

Takk for fine ord ❤️

tanken på å sitte på gamleheimen å tenke på at jeg ikke stod opp for meg og mitt, og lot folk ta og gjøre som de ville med mitt liv holdt meg søvnløs i lang tid etter 4-5 år i stillhet. Den som ikke våger vinner ikke 🤍

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det ansatte eller kunder? 😁

Anonymkode: 2c9fb...388

90% kunder som ikke helt er med på at man faktisk må betale for varene 🤪 Men det har dessverre også skjedd at vi har måttet melde ansatte av samme grunn 😣 Det er det verste egentlig, for hadde de spurt om forskudd på lønn eller fortalt om problemer hadde jeg jo kunnet hjelpe! Men så gjør de seg til kjeltring for et par hundrelapper 

Anonymkode: e63ca...257

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

90% kunder som ikke helt er med på at man faktisk må betale for varene 🤪 Men det har dessverre også skjedd at vi har måttet melde ansatte av samme grunn 😣 Det er det verste egentlig, for hadde de spurt om forskudd på lønn eller fortalt om problemer hadde jeg jo kunnet hjelpe! Men så gjør de seg til kjeltring for et par hundrelapper 

Anonymkode: e63ca...257

Å ja, så de betaler ikke for varene og blir sure på deg etterpå?? Vel vel...

Anonymkode: 2c9fb...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cestlavie66 skrev (2 timer siden):

Ja. Anmeldte eks for gaslighting/psykisk vold og fysisk vold og en rekke andre ting. Ble en langvarig prosess på 1,5 år men tiltalt og dømt ble han og jeg har aldri følt meg så lettet i mitt liv. Satt i flere år og ønsket å gjøre noe med det, og det er den beste avgjørelsen jeg har tatt i mitt liv. Å stå opp for seg selv er viktig. 

Det har jeg og gjort. Stolt over meg selv!

hva straff fikk din eks og hvilken paragraf ble han tiltalt for? 

Anonymkode: db44f...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det har jeg og gjort. Stolt over meg selv!

hva straff fikk din eks og hvilken paragraf ble han tiltalt for? 

Anonymkode: db44f...9f5

så bra!!! ❤️
 

Straffeloven (1902) § 219 
 

han fikk et halvt års fengsel og en erstatning som måtte betales på 75.000,-. Ikke så mye som vi håpet på, men bare det å bli trodd på av dommer og meddommerne betydde egentlig mer for meg enn summen! 

Endret av Cestlavie66
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ringte politiet når en på samme fest som meg kjørte hjem i fylla, jeg dro i avhør samme natta og måtte stille i rettssak 3 mnd senere. Leste i lokal avisa at han måtte ut med nesten 500k for å kjøre 100 meter😂

Anonymkode: c0a23...ddd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har anmeldt vold utøvet av en ukjent mann som angrep meg og en venninne i en taxi en gang. Han ønsket at vi skulle spleise taxi på vei hjem fra byen da vi sto i taxikøen, men når han kom frem til hotellet sitt, nektet han å betale etterpå. Vi reagerte og han angrep oss, sprang etter oss. Hadde mord i blikket. Politiet var på andre siden av veien, opptatt med noe annet. Vi kom oss bort til dem og de sa vi skulle komme innom stasjonen dagen etterpå for å anmelde. Anmeldte, men de fant ikke ut hvem gjerningspersonen var. Vi hadde en lang video som viste ansiktet på gjerningspersonen. 
 

Anmeldte en jeg gikk på videregående med for tyveri av 1000 kroner i klasserommet og senere at han hadde stjålet min nye mobiltelefon på fest. Det var dessuten forsvunnet bunadssølv og andre verdier fra hun som holdt festen (en annen i klassen). Vi hadde flere vitner som hadde sett han gå ned i kjelleren hvor verdisakene var, jeg hadde bevis på at han var skyldig i klassen min. Gikk altså i en klasse på cirka 11 stk, han var eneste gutt i klassen og hadde rusproblemer. Denne saken ble også henlagt, men han ble tatt inn til avhør. 

Anonymkode: 4c8b8...046

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke politianmeldt som sådan, men jeg har ringt politiet på grunn av festbråk hos naboer. Jeg er ikke konfliktsky, men når det er gigahøye lyder fra musikkanlegg midt på natta, så klarer jeg ikke å være pedagogisk korrekt i uttrykksmåten min. Så da er det best at politiet tar dialogen, så kan jeg få sove.

Anonymkode: ab482...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...