Gå til innhold

Babydrømmen 2021


EXB1987

Anbefalte innlegg

Atticmess skrev (25 minutter siden):

Sender deg en digital klem :klem:

Håper du ikke må vente for mange dagene før tanta dukker opp.. De siste dpodagene kan være tøffe 😔

Tanta kommer i morgen eller på mandag. Jeg føler meg på en måte litt letta nå, nå er det jo avklart. Letta i den forstand at jeg slipper å kjenne på klumpen i magen. Det er selvsagt kjipt dette her, men nå ser jeg framover 😊

HannaNO skrev (16 minutter siden):

Så leit ❤️ Håper ikke tankene tar overhånd. Det gjør så innmari vondt, men det kommer til å gå! ❤️ stor klem til deg. 

Nå heier jeg på deg, og håper sååå på positive nyheter i morgen 🥰 

 

Niny skrev (13 minutter siden):

Håper du fortsatt greier å få en fin helg ❤️❤️

Prøve å komme inn i andre tanker og kose deg med din kjære, kanskje med noe godt i glasset 😘

Ja, det må bli god mat og drikke i kveld kjenner jeg ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig kjedelig med negativ test :( Håper du får en fin helg likevel. Spis og drikk alt du måtte ønske ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er jeg en anti-planlegger, liker å være spontan og ta ting på sparket. Men når det kommer til babylaging er det stikk motsatt: dette er så utenfor min kontroll at jeg føler jeg må gjøre et eller annet for at dette skal gå! Så med en gang testene ble negative og jeg og kjæresten hadde gitt hverandre en trøsteklem så kommer planleggeren i meg fram: hva gjør vi nå? Da jeg var hos gynekologen sist sa han at jeg kunne komme innom for å ta noen hormonprøver, som en start på utredning. Det måtte gjøres på CD2-4. Det er jo allerede neste uke. Skal jeg gjøre det allerede nå, bare for å ha gjort det? Hvis ikke blir det ikke før i mai, for neste syklusstart vil være midt i påska og da er vi bortreist. Jeg ser jo for meg at vi trenger hjelp til å bli gravide. Ja, sikkert teit at jeg skriver det siden vi bare har hatt 4 prøveperioder. Men denne adenomyosen kan jo skape trøbbel for oss, og kanskje det er det som gjør at vi ikke har greid det til nå. Vi skal selvsagt prøve noen måneder til, men samtidig ønsker jeg å komme i gang med utredning så snart som mulig slik at vi slipper å vente så innmari lenge hvis vi må gjennom IVF. Er det noen andre her som har tatt hormonprøver? Er det bare å bestille time for det, eller må man inn til samtale hos fastlegen også? Hva er det egentlig som avdekkes ved hormonprøver? 

Jeg har lyst til å gå all in i PP5. Prøve det som prøves kan! 😅 Så folkens.. Jeg leser at noen bruker Wild Yam, andre bruker hostesaft, noen bruker andre ting som skal påvirke fertilitet og at egget fester seg. Kom gjerne med tips, og når i syklusen det skal brukes! 😁😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unicorn27
EXB1987 skrev (1 time siden):

I utgangspunktet er jeg en anti-planlegger, liker å være spontan og ta ting på sparket. Men når det kommer til babylaging er det stikk motsatt: dette er så utenfor min kontroll at jeg føler jeg må gjøre et eller annet for at dette skal gå! Så med en gang testene ble negative og jeg og kjæresten hadde gitt hverandre en trøsteklem så kommer planleggeren i meg fram: hva gjør vi nå? Da jeg var hos gynekologen sist sa han at jeg kunne komme innom for å ta noen hormonprøver, som en start på utredning. Det måtte gjøres på CD2-4. Det er jo allerede neste uke. Skal jeg gjøre det allerede nå, bare for å ha gjort det? Hvis ikke blir det ikke før i mai, for neste syklusstart vil være midt i påska og da er vi bortreist. Jeg ser jo for meg at vi trenger hjelp til å bli gravide. Ja, sikkert teit at jeg skriver det siden vi bare har hatt 4 prøveperioder. Men denne adenomyosen kan jo skape trøbbel for oss, og kanskje det er det som gjør at vi ikke har greid det til nå. Vi skal selvsagt prøve noen måneder til, men samtidig ønsker jeg å komme i gang med utredning så snart som mulig slik at vi slipper å vente så innmari lenge hvis vi må gjennom IVF. Er det noen andre her som har tatt hormonprøver? Er det bare å bestille time for det, eller må man inn til samtale hos fastlegen også? Hva er det egentlig som avdekkes ved hormonprøver? 

Jeg har lyst til å gå all in i PP5. Prøve det som prøves kan! 😅 Så folkens.. Jeg leser at noen bruker Wild Yam, andre bruker hostesaft, noen bruker andre ting som skal påvirke fertilitet og at egget fester seg. Kom gjerne med tips, og når i syklusen det skal brukes! 😁😁 

Så trist at testen ble negativ😟 

Tok test i dag jeg også og den ble blenda hvit😔

Jeg skal ta hormon prøver når mensen kommer nå. Fra dag 2-4 :). Jeg gjør det gjennom privat gyn. Vet ikke alt de sjekker men hun skulle ringe meg og forklare når hun har fått svar på prøvene. Tar mye raskere tid og får svar veldig fort!

Kjenner meg helt igjen i det du skriver.. Nå har vi prøvd i 6 mnd og uten hell. Ønsker å få utredning så fort som mulig jeg også så vi vet hva vi skal gjøre videre. Har det sånn jeg også at jeg tenker at vi må få hjelp.. Men håper virkelig ingen av oss må det for å klare å bli gravid!!!🤞❤️

Denne PP tok jeg hostesaft noen dager før og etter eggløsning, tenker jeg skal fortsette med det ☺️ 

Håper du lykkes i PP5, sender deg en stor klem ❤️

 

 

Endret av Unicorn27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unicorn27 skrev (1 time siden):

Så trist at testen ble negativ😟 

Tok test i dag jeg også og den ble blenda hvit😔

Jeg skal ta hormon prøver når mensen kommer nå. Fra dag 2-4 :). Jeg gjør det gjennom privat gyn. Vet ikke alt de sjekker men hun skulle ringe meg og forklare når hun har fått svar på prøvene. Tar mye raskere tid og får svar veldig fort!

Kjenner meg helt igjen i det du skriver.. Nå har vi prøvd i 6 mnd og uten hell. Ønsker å få utredning så fort som mulig jeg også så vi vet hva vi skal gjøre videre. Har det sånn jeg også at jeg tenker at vi må få hjelp.. Men håper virkelig ingen av oss må det for å klare å bli gravid!!!🤞❤️

Denne PP tok jeg hostesaft noen dager før og etter eggløsning, tenker jeg skal fortsette med det ☺️ 

Håper du lykkes i PP5, sender deg en stor klem ❤️

 

 

Huff, så trist å lese at du også fikk blenda test 😔 Det skal jaggu ikke være enkelt dette her! 

Ja, det er nok samme type prøver gynekologen min også vil jeg skal ta. Regner med at mensen kommer i morgen eller mandag, så jeg skal bestille time med en gang slik at jeg får tatt de testene som trengs. 

Jeg krysser fingrene for neste PP! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD2 - PP5

Shit.. Så var PP5 her, hadde aldri trodd jeg skulle komme hit. Men nå er jeg her og jeg kjenner at jeg ikke starter med like "frisk og ny giv" som da jeg startet på PP4. Greier ikke være like positiv. Det er mulig de siste DPO-dagene henger igjen, jeg har virkelig vært nedfor og et ordentlig nervevrak. 

Mensen kom noen timer etter at jeg tok graviditetstesten i går, så det passet jo egentlig bra! Greit å slippe å vente på tanta i flere dager når man først har fått negativ g-test. Jeg skal prøve å få time til hormontesting i morgen, da er jeg på CD3 og CD4 er vel det seneste man kan ta slike tester? Noen erfaringer? 

IKM er estimert til 27.mars denne gangen, altså uka før påske. Vi skal på en skikkelig fin påskeferie i Norge i år som vi har bestilt for lenge siden, så jeg håååper virkelig at ikke koronaen gjør at vi må holde oss hjemme. Jeg er litt skeptisk til å reise slik situasjonen er nå, vil nødig være den som drar muterte virus inn i den koronafrie kommunen jeg bor i. Så om jeg får ny negativ g-test denne syklusen så skal jeg likevel greie å kose meg på ferie, og hvis den blir positiv så får vi noen koselige dager sammen der vi bare kan nyte vår lille hemmelighet 🥰 

Nå er jeg klar for å starte ny syklus, og i følge monitoren skal jeg begynne å teste til helgen. 

Ha en fin søndag alle sammen, her skinner sola ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EXB1987 skrev (22 timer siden):

Jeg har lyst til å gå all in i PP5. Prøve det som prøves kan! 😅 Så folkens.. Jeg leser at noen bruker Wild Yam, andre bruker hostesaft, noen bruker andre ting som skal påvirke fertilitet og at egget fester seg. Kom gjerne med tips, og når i syklusen det skal brukes! 😁😁 

Det jeg har forsøkt i min prøverkarriere som jeg stort sett har positiv erfaring med er:
- dong quai (før EL)
- wild yam (etter EL)
- hostesaft (rundt EL)
- babyklister (fra og etter EL)

Det er selvfølgelig mange skeptikere der ute på hvorvidt dette fungerer eller ikke, men det skader i alle fall ikke. Og jeg har sett kvinne etter kvinne bli gravid etter 12 år på prøveforum ved oppstart av dette og forsøk av nye ting. 

Masse masse lykke til i pp5! :klemmer: Krysser alt for at et gullpåskeegg kommer og du kan nyte ferien med en spirende hemmelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Det jeg har forsøkt i min prøverkarriere som jeg stort sett har positiv erfaring med er:
- dong quai (før EL)
- wild yam (etter EL)
- hostesaft (rundt EL)
- babyklister (fra og etter EL)

Det er selvfølgelig mange skeptikere der ute på hvorvidt dette fungerer eller ikke, men det skader i alle fall ikke. Og jeg har sett kvinne etter kvinne bli gravid etter 12 år på prøveforum ved oppstart av dette og forsøk av nye ting. 

Masse masse lykke til i pp5! :klemmer: Krysser alt for at et gullpåskeegg kommer og du kan nyte ferien med en spirende hemmelighet.

Takk for tips @Amatariel!🙏 Jeg må prøve ut noe av dette! Hvilken hostesaft tar du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (21 timer siden):

Hvilken hostesaft tar du?

Jeg tar solvipect. Det som er viktig er at det er slimløsende hostesaft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du ❤️ Har du funnet ut hva adenomyosen egentlig innebærer for en prøver? Jeg har liksom ikke hørt så mye om dette tidligere.. Jeg har tro på at du prøver nye ting, det vil nok hjelpe psyken din litt også. Gir deg kanskje litt mer håp om at det skal klaffe! Også må du ikke miste motet, det er ikke uvanlig å være prøver i flere måneder ❤️ Men kjenner godt til tankene det fører med seg om hva som kan være galt. Håper du får time til blodprøver, det vil kanskje hjelpe å roe tankene litt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest her en stund uten å legge igjen noen spor (tror jeg🙊). Så trist at det ikke gikk denne gangen... Det er vel ikke så mange ord som hjelper, men håper det klaffer for deg snart og at humøret og livsgnisten kommer snikende tilbake snart 💕 kanskje det hjelper at vi går mot vår også ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (2 timer siden):

Hei du ❤️ Har du funnet ut hva adenomyosen egentlig innebærer for en prøver? Jeg har liksom ikke hørt så mye om dette tidligere.. Jeg har tro på at du prøver nye ting, det vil nok hjelpe psyken din litt også. Gir deg kanskje litt mer håp om at det skal klaffe! Også må du ikke miste motet, det er ikke uvanlig å være prøver i flere måneder ❤️ Men kjenner godt til tankene det fører med seg om hva som kan være galt. Håper du får time til blodprøver, det vil kanskje hjelpe å roe tankene litt..?

Hei 😊

Nei, jeg har ikke funnet ut så mye om adenomyose. Og det er usikkert hvor mye den kan påvirke fertilitet også, så det trenger ikke ha noe å si. Jeg har jo ikke merket noe til den heller, så jeg vet ikke hvor utpreget den er for meg. De som har det har ofte store smerter ved mensen, kviser, skjeggvekst, osv. Jeg har ikke noe av delene, så jeg kjente meg ikke igjen i beskrivelsen av symptomer. Og han kunne ikke si med sikkerhet at det var det jeg hadde heller, men at han så tegn til det ved den innvendige sjekken. 

Jeg fikk heldigvis time hos legen til prøvetaking i dag, så da er det gjort! Det kunne gå noen dager før svarene foreligger, for det skulle sendes til forskjellige sykehus for undersøkelse. Spennende! Jeg kjenner det hjelper å gjøre noe når man likevel går rundt og venter på EL. Tenkte å bestille Wild Yam og kjøpe hostesaft også, slik at det blir testet denne PP'en 😊 Prøver å finne babyklister også, men ser ikke ut som det er så lett å få tak i? Om noen vet hvor det kan kjøpes på nett, send gjerne link! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jentafralandet skrev (5 timer siden):

Har lest her en stund uten å legge igjen noen spor (tror jeg🙊). Så trist at det ikke gikk denne gangen... Det er vel ikke så mange ord som hjelper, men håper det klaffer for deg snart og at humøret og livsgnisten kommer snikende tilbake snart 💕 kanskje det hjelper at vi går mot vår også ☀️

Hei! 👋 Så hyggelig at du følger! Er du prøver du også?

Ja, kjedelig at det ikke gikk, men nå har jeg lagt de tunge DPO-dagene bak meg og er klar for ny prøveperiode 😊 Som jeg har skrevet tidligere så er de siste dagene i DPO-land veldig vanskelige synes jeg, jeg føler meg nedstemt og rett og slett litt nedfor og deppa. Jeg er egentlig ikke sånn til vanlig, så det er godt å "bli seg selv igjen" med en gang ny syklus starter. Og det hjelper at vi går mot vår nå! ☀️ Favorittårstiden! 

Endret av EXB1987
Endret et spørsmålstegn til utropstegn (herregud, jeg virket jo frekk, sorry!🙈
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 3 - PP5

Jeg var på tråden til legekontoret mitt med en gang de åpnet telefonlinjene i dag! Fortalte at jeg nå var på CD3 og at det hastet å få tatt disse hormonprøvene🙈 Hun i andre enden forstod heldigvis hva det dreide seg om, og skulle personlig snakke med gynekologen slik at han fikk ordnet rekvisisjon til meg. Alt dette ordnet de på under 1 time, og da var det bare å møte opp for å tappe noen edle dråper blod. Fort gjort! Prøvene skal analyseres hos flere sykehus, blant annet St. Olavs, så jeg måtte regne med at det kunne gå noen dager før jeg får vite resultatet. Håper virkelig alt ser bra ut! 🤞

Som nevnt tidligere så liker jeg meg på dette stedet i syklusen. Det skjer ikke så mye enda, det er fortsatt noen dager til EL-testingen starter, men jeg kjenner jeg er rolig og meg selv igjen, i motsetning til de siste dagene i DPO-land. Jeg kjenner det er godt å gjøre noe likevel, derfor er det fint å ha tatt disse hormonprøvene i dag. Har også sjekket medisinskapet for hostesaft, og jaggu fant jeg en flaske Solvipect som går ut på dato i juni! 😁😁 Har også tenkt til å kjøpe Wild Yam. Babyklister greier jeg ikke å finne på nett..🤔

Med andre ord: jeg er ved godt mot igjen! Blir jeg gravid denne PP'en blir det en liten desember-baby. Tenk så fin juletida blir 🥰 

Ellers så må jeg bare få gjenta meg selv, jeg vet jeg har påpekt det mange ganger før: dere er en herlig gjeng med damer her inne ❤ Jeg har lært så mye av dere, og hele denne prøveperioden føles tryggere når jeg vet jeg har et helt prøverteam i bakhånd når tanker og spørsmål melder seg! Mange av oss går gjennom forventinger, håp og skuffelser måned etter måned, men selv i de tyngste stunder greier vi å backe hverandre opp. Det er ganske fantastisk! Jeg greier ikke engang å forestille meg hvordan det hadde vært å være prøver uten dette forumet. Så, takk, alle sammen! Jeg håper og tror vi alle vil lykkes med babydrømmen vår før eller siden 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott du fikk fiksa blodprøver såpass kjapt! Må være deilig å få gjort 😊 

Blir spennende å høre hva din erfaring blir med hostesaft og wild yam. Vurderer hostesaft selv, men blir isåfall neste syklus. Må roe ned pengebruken litt 😅

Hurra for rolige dager, godt humør, godt mot og fantastiske folk her på forumet. Er helt enig med deg, her inne er det flott å være ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

EXB1987 skrev (18 timer siden):

Hei! 👋 Så hyggelig at du følger! Er du prøver du også?

Ja, kjedelig at det ikke gikk, men nå har jeg lagt de tunge DPO-dagene bak meg og er klar for ny prøveperiode 😊 Som jeg har skrevet tidligere så er de siste dagene i DPO-land veldig vanskelige synes jeg, jeg føler meg nedstemt og rett og slett litt nedfor og deppa. Jeg er egentlig ikke sånn til vanlig, så det er godt å "bli seg selv igjen" med en gang ny syklus starter. Og det hjelper at vi går mot vår nå! ☀️ Favorittårstiden! 

Jeg prøver ikke å unngå graviditet hvertfall 😅 Går og venter på normal syklus etter å ha slutta på p-piller ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Så bra du ble tatt på alvor på legekontoret og at du faktisk fikk tatt prøver på riktig syklusdag 😊 Det føles bra! Det motsatte ville vært fryktelig frustrerende, så er deilig nå å kunne slappe litt av. 

Det blir fryktelig spennende med denne pp'en ja. Sannsynligvis er alt fint, og med både hostesaft og wild yam så kan alt skje (babyklister kjøpes forresten her). Den gangen for noen år siden da jeg tok alle mine hormonprøver, så rakk jeg å teste positivt før jeg fikk prøveresultatene (som sa at alt var fint). Så jeg skal krysse fingrene for at det samme skjer med deg 🤞

Veldig glad for denne gjengen her inne ja!! Så ulidelig tung disse månedene ville vært uten dere!
hug.gif.f5f1207c8887b4b4925b9192c4fdcb0c.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 minutter siden):

Hurra! Så bra du ble tatt på alvor på legekontoret og at du faktisk fikk tatt prøver på riktig syklusdag 😊 Det føles bra! Det motsatte ville vært fryktelig frustrerende, så er deilig nå å kunne slappe litt av. 

Det blir fryktelig spennende med denne pp'en ja. Sannsynligvis er alt fint, og med både hostesaft og wild yam så kan alt skje (babyklister kjøpes forresten her). Den gangen for noen år siden da jeg tok alle mine hormonprøver, så rakk jeg å teste positivt før jeg fikk prøveresultatene (som sa at alt var fint). Så jeg skal krysse fingrene for at det samme skjer med deg 🤞

Veldig glad for denne gjengen her inne ja!! Så ulidelig tung disse månedene ville vært uten dere!
hug.gif.f5f1207c8887b4b4925b9192c4fdcb0c.gif

Takk for link til babyklister!🙏 Er det slik at man kan ta både hostesaft, wild yam og babyklister samtidig, eller bør man holde seg til én og én ting om gangen? Altså, ikke det at jeg har tenkt til det, men hadde kanskje tenkt å prøve både hostesaft og WY nå denne PP'en 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (40 minutter siden):

Takk for link til babyklister!🙏 Er det slik at man kan ta både hostesaft, wild yam og babyklister samtidig, eller bør man holde seg til én og én ting om gangen? Altså, ikke det at jeg har tenkt til det, men hadde kanskje tenkt å prøve både hostesaft og WY nå denne PP'en 😅

Ja disse tingene er for forskjellige ting, så de kan du ta samtidig. Uansett så er det ikke alt som er like nyttig å ta hele syklusen. Slik som f.eks hostesaft, det trenger man ikke ta før noen dager før EL, og til noen dager etter. Mens Wild yam tar man først når EL er helt sikkert overstått. Babyklister kan man fint ta hele syklusen, men dråpene er kostbare og jeg har erfaringen med at de ikke trengs å tas før rundt EL og lutealfasen. 
Jeg har EL i morgen, har tatt hostesaft i 5 dager nå, og tenkte å ta det i to dager til. Begynner på babyklister i morgen igjen. I tillegg til at jeg jo har injisert ovitrelle, tar metformin, ekstra d-vitamin, folat og jern. Her er det full pupp! :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...