Gå til innhold

Babydrømmen 2021


EXB1987

Anbefalte innlegg

Lakrisen skrev (12 timer siden):

Har lest litt i dagboken din nå, og ser at det har vært  tungt for deg i det siste. Håper virkelig at det snart snur for deg, og at du får god hjelp hos fertilitetsklinikken senere i uka.  Det er nok tungt at man ikke får det til, når man ønsker det så inderlig. Håper det ikke går lange tiden før en spire sitter ❤️

Takk for koselig hilsen ❤

Ja, jeg tror nok stemninga i dagboka mi har endret seg siden jeg begynte å skrive i desember. Hadde ikke trodd det skulle ta så lang tid å bli gravid, og tankene spinner rundt hva som kan være årsaken, om noe er galt, osv. For et par måneder siden ble det avdekket av jeg muligens har adenomyose, og at den kan gjøre det vanskeligere å bli gravid. Håper derfor sjekken den uka her kan bekrefte eller avkrefte at det er det jeg har. 

Ellers så må jeg også si at jeg tror denne vinteren, med ufattelig mye dårlig vær og mye jobbing, for ikke å nevne korona, har gjort at jeg har blitt litt smådeppa. Det gjelder nok veldig mange akkurat nå, og derfor ser jeg fram til en etterlengtet vår og sommer! Jeg er en skikkelig ute-person, og gleder meg til lange, lyse, varme kvelder på fjellet og teltturer i helgene. Meeen.. Lite som minner om vår enda, det har regna/snødd/sludda/hagla i 3 dager i strekk nå 😫😫 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, enig med deg. Herregud for en tung tid! Jeg begynte jo som prøver ikke veldig lenge etter at landet stengte ned i fjor. Hadde jeg visst det jeg vet nå er det jammen ikke sikkert jeg hadde blitt prøver igjen. For et utroooolig langdrygt år. Akkurat som det å være prøver ikke er tungt og vanskelig nok, så har det ikke akkurat hjulpet på at alt som er gøy og sosialt har vært forbudt :roll: Høsten og vinteren har vært umenneskelig lang og jeg har definitivt vært nede i kjelleren noen runder. Ikke noe særlig... Nå kan vi ikke annet å TRO og HÅPE at våren snart er i anmarsj. Må nok vente litt her også, for var så mye snø i innkjørselen i dag at jeg ikke kom ut med bilen (...). Men det er lysere, og hjelper å vite at vi er på riktig side av sommeren i alle fall. Det blir det blir! Og hvis vi bare kunne blitt velsignet med en liten spire i magen også nå, så hadde det vært perfekt 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 12 - PP6

I dag skal jeg på enda en fertilitetssjekk! Veldig spent, og håper jeg kan få noen flere svar enn forrige sjekk, spesielt mtp. adenomyosen. Har også tatt AMH-prøve som visstnok skal si noe om hvor mange egg jeg har igjen i eggstokkene. Blir veldig spennende! 😊🤞 

Monitoren viser fortsatt bare høy, så eggløsning er nok noen dager unna enda. Håper likevel gynekologen kan finne et fint, stort egg 😊

Endret av EXB1987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til hos gynekologen i dag, håper på gode nyheter, og en plan for veien videre 🤞😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt sjekk/utredning hos fertilitetsklinikk og det gikk heldigvis bra! Alt så bra ut, og gynekologen sa at hun kunne se noe der som lignet adenomyose, men siden jeg ikke har smerter eller andre symptomer så mente hun at det ikke var noe å bry seg om. Forstod det faktisk slik at hun ikke ville ha nevnt det til meg hvis jeg ikke hadde visst det på forhånd. Hun fant et stooort egg og mente det ville slippe om et par dager. Siden jeg ikke har hatt eggløsning enda så ville hun skylle gjennom egglederne med kontrastvæske også, og de var heldigvis også fine. 

Mannens sædprøve var visstnok langt over gjennomsnittet, så dere kan tro det var en fornøyd fyr ved min side i dag 🤭 Blodprøvene mine viser at jeg har mange og fine eggreserver igjen. 

Hvis vi vil gå videre med IVF så anbefalte hun egguttak der vi prøver å få ut så mange egg som mulig, for deretter å befruktet alle, sette inn et 2-dagers egg og resten på frys. Fikk også sprøyteopplæring slik at vi slipper å komme tilbake for det senere. Men det føles litt overveldende å skulle gå i gang med noe sånt når alt tilsier at vi bør få til dette på egenhånd. 

Alt i alt en veldig oppløftende dag! Det er ingenting som skal tilsi at vi ikke skal få til dette på egenhånd, så vi må vel bare ha flaksen på vår side. Jeg håper det blir vår tur snart! 

Forresten: jeg har hatt helt sinnsyke smerter i etterkant av undersøkelsen og tror det må ha sammenheng med gjennomskyllingen av egglederne. Fader for noen smerter! 🥴 Ser også @Anonymapekatt hadde det etter samme undersøkelse, så det må være det. Kjentes ut som jeg skulle føde et eller annet på bilturen hjem 😂 Så nå blir det rett ut på sofaen resten av kvelden! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, så deilig med slike nyheter! Gratulerer- bedre tilbakemelding kunne dere vel ikke fått? :) 
Her venter vi enda litt spent på mannens nye prøve som skal tas til uka, for å se om litt kort tid uten tømming kan være grunnen til et noe lavt antall. 

Blir spennende å se hvordan det går videre for dere! ❤️ 

Og haha, ja!!! Kjenner meg igjen i smertene. Det gikk forsåvidt greit for meg gjennom dagen da jeg bare satt stille på jobb, men under kveldsturen(....) Trodde jeg skulle spy!  Den smerten forsvant heldigvis til dagen etter, da. Satser på det gjør det for deg og! (paracet og varmeflaske hjalp 👍 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegode nyheter alt dette altså! 🤗 Jeg har virkelig troen på at dere skal kunne klare det selv! Vet akkurat hvordan det er med tålmodigheten, at det er vanskelig og tungt, men det er faktisk mange som klarer å bli gravide innen ett år, og jeg tror også dere kan klare det :klemmer: Men greit å vite at IVF er et alternativ fremover selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo veldig bra nyheter! Ikke lett å vente på flaksen alltid heller, men hjelper å vite at alt ligger til rette for at dette skal gå 😊

Haha, kan se for meg at mannen var fornøyd ja 🙈🙈 Supersvømmere er ikke værst 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymapekatt skrev (9 minutter siden):

Åååh, så deilig med slike nyheter! Gratulerer- bedre tilbakemelding kunne dere vel ikke fått? :) 
Her venter vi enda litt spent på mannens nye prøve som skal tas til uka, for å se om litt kort tid uten tømming kan være grunnen til et noe lavt antall. 

Blir spennende å se hvordan det går videre for dere! ❤️ 

Og haha, ja!!! Kjenner meg igjen i smertene. Det gikk forsåvidt greit for meg gjennom dagen da jeg bare satt stille på jobb, men under kveldsturen(....) Trodde jeg skulle spy!  Den smerten forsvant heldigvis til dagen etter, da. Satser på det gjør det for deg og! (paracet og varmeflaske hjalp 👍 )

Ja, fy flate så vondt! Hadde faktisk et tørk med blod nå når jeg gikk på toalettet, så ingen tvil om at det har blitt romstert litt rundt der inne! 🙈 Smertene har heldigvis avtatt litt no, så satser på at alt er bra igjen i morgen 😊 Håper sædprøven neste uke er fin 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gode nyheter 🤩 sender litt babystøv og krysser fingrene for at det snart er to streker på testen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 13 - PP6

I dag tidlig viste monitoren maksimal, og jeg tok nettopp en El-test bare for å sjekke ståa. Og den er veldig positiv! 😁 Vi fikk lagt inn aksjer tidligere i dag (hurra for hjemmekontor!), men jeg er likevel litt bekymret for om svømmerne rekker fram til egget tidsnok. Vi har fått lagt inn bra med aksjer tidligere i uka også, men nå er jeg redd for at dette var litt "fånyttes", for jeg tror alt ble skylt ut da det ble skylt gjennom egglederne mine i går hos gynekologen. Hun sa nemlig at hun ikke hadde gjort det dersom jeg hadde kommet til undersøkelse etter eggløsning, for da kunne vi ha risikert å skylle ut et befruktet egg. Dermed er jeg redd for at det bare blir denne (og eventuelle flere aksjelegginger senere) som blir gjeldene for denne eggløsningen. Men vi er vel ikke for seint ute, for egget har vel ikke løsnet enda siden testen er positiv fortsatt? 

Har forresten hatt sykt vondt etter gjennomskyllingen av egglederne i går, og den planlagte sengekosen i går var umulig å gjennomføre. Har hatt litt rosa utflod i dag også (blodig tørk etter undersøkelsen i går), og jeg kjenner fortsatt ubehag. På er tidspunkt i bilen i går hadde jeg visst sagt til mannen at hvis det er slik det er å føde så kan vi bare glemme å bli gravid 😅

Uansett - vondt eller ei så var undersøkelsen i går utrolig godt å få unnagjort. Jeg fikk svarene jeg trengte, og jeg føler meg myyye mer rolig enn hva jeg har vært de siste ukene. Usikkerheten rundt adenomyose har nok påvirket meg mer enn jeg har trodd. Og så er det selvsagt godt å vite at vi kan gå videre med IVF dersom vi ønsker det 😊 Per nå fortsetter vi å prøve en stund til. 

20210409_154455.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 hours ago, EXB1987 said:

Ja, fy flate så vondt! Hadde faktisk et tørk med blod nå når jeg gikk på toalettet, så ingen tvil om at det har blitt romstert litt rundt der inne! 🙈 Smertene har heldigvis avtatt litt no, så satser på at alt er bra igjen i morgen 😊 Håper sædprøven neste uke er fin 🤞🤞

Eller hva? Blødde en del jeg og, så måtte gå med bind en dag jeg faktisk 🤔
YES- det satser vi på! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, EXB1987 said:

i har fått lagt inn bra med aksjer tidligere i uka også, men nå er jeg redd for at dette var litt "fånyttes", for jeg tror alt ble skylt ut da det ble skylt gjennom egglederne mine i går hos gynekologen. Hun sa nemlig at hun ikke hadde gjort det dersom jeg hadde kommet til undersøkelse etter eggløsning, for da kunne vi ha risikert å skylle ut et befruktet egg.

Er dette sant?? Jeg fikk noen bekymringer om dette i etterkant jeg også, men ingen informerte meg om det selv om gyn. så at jeg AKKURAT hadde fått eggløsning da jeg var der, så jeg slo det fra meg. Blir ganske irritert hvis det er tilfellet, for vi har ikke fått lagt noen aksjer siden (og jeg var jo super fornøyd med aksjeleggingen i forkant av undersøkelsen!).

ÆSJ, det var dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonymapekatt skrev (28 minutter siden):

Er dette sant?? Jeg fikk noen bekymringer om dette i etterkant jeg også, men ingen informerte meg om det selv om gyn. så at jeg AKKURAT hadde fått eggløsning da jeg var der, så jeg slo det fra meg. Blir ganske irritert hvis det er tilfellet, for vi har ikke fått lagt noen aksjer siden (og jeg var jo super fornøyd med aksjeleggingen i forkant av undersøkelsen!).

ÆSJ, det var dårlig.

Ja, hun sa faktisk det 😬 Hun hadde ikke tatt en skylling dersom eggløsning hadde vært, for som hun sa: "da kan vi risikere å skylle ut en graviditet". Men søren altså, vil jo si det er litt uansvarlig og veldig unødvendig av gynekologen å gjøre en sånn undersøkelse av egglederne dine når du nettopp har hatt el. Men jeg aner ikke jeg altså, om det er slik at alt der inn blir skylt ut, eller om det bare er en risiko for det 🤷🏼‍♀️ La oss håpe på det siste! 

Ikke meningen å gi deg bekymringer om dette, jeg tenkte meg ikke om da jeg skrev det/visste ikke at du hadde vært der etter el😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1

Hei! Ny følger som nettopp har lest gjennom hele dagboka di☺️👋🏻 Jeg kjente meg igjen i så mye du har skrevet, og lengselen og håpløsheten du har følt på.. tro meg, jeg har også vært der!💕 jeg var også inne for å skylle egglederne og husker godt smerten du beskriver😅 jeg var i tillegg superuheldig og blødde som en gris i over en uke etterpå🙈 min gyn sa til meg at skyllingen kan øke sjansene for graviditet de tre påfølgende syklusene, så jeg krysser fingrene for deg🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiiin test 😍 Og perfekt med aksjeinnskudd i dag da. Blir spennende å se når du får EL, du skal kanskje teste videre for å se når den blir negativ? Du kan jo egentlig håpe på en positiv test i morgen også, da får dere mer tid på dere til å legge inn flere aksjer. Men jeg tenker at det ikke er supernødvendig. Om den blir negativ i morgen så blir det kanskje EL i morgen. Så da har dere jo muligheten både i morgen og søndag til kos ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, EXB1987 said:

Ja, hun sa faktisk det 😬 Hun hadde ikke tatt en skylling dersom eggløsning hadde vært, for som hun sa: "da kan vi risikere å skylle ut en graviditet". Men søren altså, vil jo si det er litt uansvarlig og veldig unødvendig av gynekologen å gjøre en sånn undersøkelse av egglederne dine når du nettopp har hatt el. Men jeg aner ikke jeg altså, om det er slik at alt der inn blir skylt ut, eller om det bare er en risiko for det 🤷🏼‍♀️ La oss håpe på det siste! 

Ikke meningen å gi deg bekymringer om dette, jeg tenkte meg ikke om da jeg skrev det/visste ikke at du hadde vært der etter el😞

Haha, det skal absolutt du ikke tenke på!!! Hadde jo tenkt tanke selv i etterkant av undersøkelen, så var bare litt irritert for at min gynekolog ikke informerte meg om det. Jaja, nye sjanser neste mnd hvis det ikke klaffer denne runden. Er glad for at du var der før EL da! Krysser fingrene for at du får se en positiv test! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...