Gå til innhold

Babydrømmen 2021


EXB1987

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (34 minutter siden):


Jeg har EL i morgen, har tatt hostesaft i 5 dager nå, og tenkte å ta det i to dager til. Begynner på babyklister i morgen igjen. I tillegg til at jeg jo har injisert ovitrelle, tar metformin, ekstra d-vitamin, folat og jern. Her er det full pupp! :Knegg:

Haha, fantastisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DA har jeg lest meg opp igjen etter å ha vært frakoblet i noen dager, og det var jo veldig leit å høre at det ikke gikk for deg heller denne runden 😕 ❤️ Godt at du fikk komme inn for å ta blodprøver så kjapt da, og ikke mist at du er vet godt mot! Heier videre, og håper på klaff innen rimelig tid! 🤞 Klem til deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her inne, og jeg syns det er veldig trist at det ble negativ test denne gangen også. Sender en stor klem din vei :klem1: Jeg kjenner igjen tankene dine, og det at det blir tøffere å holde positiviteten oppe hele tiden. Det er en ganske tøff prosess og det er lett å "gå løs på" seg selv når man holder på! 
Veldig bra at du fikk ta prøver såpass fort, håper at resultatene kommer like fort så du slipper å vente så lenge på de. Det er nok venting mens man holder på! 

Nå krysser jeg fingrene for tidenes påskeegg :klem:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 5 - PP5

Jeg har fått svar på hormonprøvene og alt ser bra ut! Nedenfor har dere svaret fra legen. Noen som greier å tolke noe? Jeg skjønner ingenting.. 😜 Men alt er i alle fall bra! Får håpe hostesaft og babyklister gjør susen den PP'en her 🤞😊 I morgen begynner jeg med EL-testing! 

Screenshot_20210303-193557_Samsung Internet.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for fin hormonprøve! 😁

Tolkingen klarer jeg ikke helt å hjelpe med. Men du skal kanskje ha en gjennomgang av prøven sammen med lege? Uansett så er konklusjonen at alt er fint, så det er jo bra 😊

Blir fint å starte opp el-testing igjen 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også helt håpløs på slike prøvesvar, skjønner sjeldent noe. Pleier bare å ta det legen sier for god fisk 😅 Ville slått meg til to med at det står at det er helt normale hormoner. Hurra!! Blir bra med EL-testing snart. Tenk så GØY om hostesaft og babyklister gjør susen for oss denne gangen!s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Atticmess @Amatariel Jeg greier ikke å tolke noe jeg heller, men er selvsagt veldig glad for at alt ser bra ut! 😁 Jeg har ikke avtalt noe ny oppfølging med legen med det første. Nå prøver vi en liten stund til, så får vi heller se i løpet av våren/tidlig sommer hva vi gjør videre dersom vi ikke har greid å bli gravide. 

@Protea Så koselig at du følger med 🥰 Kjedelig at dette tar tid, men sånn er det bare. Jeg håper på full klaff snart!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med normale prøver! 

Det står egentlig ikke så mye annet her enn at alt ligger innenfor normale verdier. F.eks. betyr "P-TSH 2.25 (0,27-4,20)" at du har normale verdier av tyrotropin (hormon som utskilles fra hypofysen- har med stoffskiftet å gjøre). Alt innenfor parantesen regnes som normalt, så 2.25 er da et fint tall. Det samme gjelder f.eks. SHBG, som hos deg lå på 43. Normale verdier er det som står innenfor parantesen, altså 20-141. ;)  (mine kunnskaper fra anatomi og lab-undervisningen ligger en stund tilbake i tid dog, så om noen vil rette på meg: kjør på haha). 

Om du lurer på hva alle forkortelsene står for, så finner du mye på norsk helseinformatikk (nhi.no) iallfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymapekatt skrev (2 timer siden):

Så fint med normale prøver! 

Det står egentlig ikke så mye annet her enn at alt ligger innenfor normale verdier. F.eks. betyr "P-TSH 2.25 (0,27-4,20)" at du har normale verdier av tyrotropin (hormon som utskilles fra hypofysen- har med stoffskiftet å gjøre). Alt innenfor parantesen regnes som normalt, så 2.25 er da et fint tall. Det samme gjelder f.eks. SHBG, som hos deg lå på 43. Normale verdier er det som står innenfor parantesen, altså 20-141. ;)  (mine kunnskaper fra anatomi og lab-undervisningen ligger en stund tilbake i tid dog, så om noen vil rette på meg: kjør på haha). 

Om du lurer på hva alle forkortelsene står for, så finner du mye på norsk helseinformatikk (nhi.no) iallfall :) 

Hjertelig takk for tolking! Nå skjønner jeg mer av hva som står! 😁😁🙏🙏🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unicorn27

Så bra du har fått positive svar tilbake på blodprøvene 😁😍👏

Jeg tok prøver i dag så blir spennende å se hva svaret blir. 

Blir spenende å følge deg fremover 😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at prøvene var fine. Det må være godt å vite! Man blir jo stresset når man ikke vet om det er noe galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 10 - PP5

CD 10 og det skjer så fryktelig lite! Dagene går jo sin vante gang, og relativt raskt også, men likevel.. Man går jo bare og venter på EL, deretter vente på enten positiv eller negativ test. 

Monitoren viser fortsatt lav, men regner med at eggløsning skjer mot helga. Jeg har for øvrig begynt å ta hostesaft da, etter tips fra @Amatariel😁 I dag skal jeg hente babyklister i posten! Små gleder, folkens, små gleder.. 😂 

Ønsker alle ei fin uke! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig med disse små gledene! Jeg kommer hakk i hel som jeg pleier - skal bli kjekt å begynne å teste etter el. Hvilken CD startet du å teste? Har du relativt stabil syklus nå, slik at du vet hvilken CD EL kommer på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HannaNO skrev (1 time siden):

Det er viktig med disse små gledene! Jeg kommer hakk i hel som jeg pleier - skal bli kjekt å begynne å teste etter el. Hvilken CD startet du å teste? Har du relativt stabil syklus nå, slik at du vet hvilken CD EL kommer på? 

Det er monitoren som bestemmer når jeg skal begynne å teste, sikkert basert på hvor lang syklus jeg har etc. Denne gangen begynte testinga på CD6. Det er jo altfor tidlig, men det er muligens for å begynne å registrere endringer i nivåer av diverse hormoner 🤷🏼‍♀️

Jeg har ganske stabil syklus, men den kan variere fra 25-30 dager. Så derfor vet jeg heller aldri nøyaktig dag for når EL er, og jeg er helt avhengig av å teste siden jeg heller ikke kjenner tegn på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte jeg må legge inn en spor her inne, har ikke gjort det på en stund nå, men som andre sier, så står det at du har bra verdier og de kan ikke finne noen grunner til at du ikke blir gravid (Pasientposten) ;) Jeg krysser fingrene for at babyklister og hostesaft hjelper, men har aldri prøvd det selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (5 timer siden):

CD 10 og det skjer så fryktelig lite! Dagene går jo sin vante gang, og relativt raskt også, men likevel.. Man går jo bare og venter på EL, deretter vente på enten positiv eller negativ test. 

I hear you! Syns selv at de dagene der før EL er det treigeste og kjedeligste. Men forhåpentligvis er ikke EL alt for langt unna. Blir mer gøy når testen begynner å øke :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så enig med deg, prøvingen består av så mye venting.. Så da er det ekstra viktig å finne gleden i de små tingene.

Spennende at du skal teste ut litt nytt denne gangen da! Gleder meg til å høre om du kjenner noen endringer basert på det. Forhåpentligvis ikke lenge til el nå 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg såååå igjen! Synes tida står stille (er på cd11 nå og begynte testinga i går). Jeg har også en syklus som ligger et sted mellom 25-30, oftest på 26 dager, så her er kaninuka i gang. Lykke til med aksjelegging, testing, og så... enda mer venting! 🙈 Jammen ikke lett, dette  her. SÅ MYE VENTING.. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere, @Anonymapekatt og @Atticmess - Det er ekstremt mye venting. Et år rommer 365 dager, og man har kun 12 muligheter til å bli gravid. Det innebærer 353 dager med venting (satt veldig på spissen) Vi fortjener en medalje 😂Og vi fortjener å kjenne på både oppgitthet, lykke, tristhet og alt i mellom der. Jeg syns til og med at vi har retten til å være litt urimelig til tider. 😂 Dagene blir allikevel litt mer uutholdelig når el-testingen er i gang og alle heiarop her inne! ❤️ Vi kvinner, ass! Vi må huske på hvor vanvittig tøffe vi er selv om vi ikke alltid føler det selv - med disse negative g-testene i historiebøkene..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (54 minutter siden):

Et år rommer 365 dager, og man har kun 12 muligheter til å bli gravid.

Ja hvis man er heldig! Veldig mange har litt lenger syklus enn 28 dager. og da blir det ennå færre prøvesjanser. Jeg hadde ingen EL mitt første år som prøver... og etter det kom i gang ble det EL rundt dag 30. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...