Gå til innhold

Babydrømmen 2021


EXB1987

Anbefalte innlegg

Atticmess skrev (14 minutter siden):

det er masse håp med aksjeleggingen på torsdag 😊 Vi bomma jo litt på el den mnden det satt for oss, var overbevist om at det ikke hadde gått pga det, men sæden kan jo leve der i opptil 5 døgn og vente på egget. Så hvis jeg husker rett så er det dagen før el og eggløsningsdagen som er de aller mest fertile dagene, men man kan altså befruktet egget selv om man har sex i flere dager i forveien av el 😊

Håper det blir klaff for dere snart 🤞🤞

Takk for beroligende ord! 

Ja, det bør bli klaff nå snart altså 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tipper jeg du hadde EL fredag. Og dagen før EL er jo en av de mest fertile dagene 😀 og om du skulle hatt EL lørdag, så er to dager før EL også en dag mange blir gravide av! 😊 så det er absolutt håp!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 DPO - CD 20 - PP9

Kan fortsatt ikke helt tro at vi er i PP9. Synes det er så trist at vi ikke får det til!😥 Redd for at vi ikke fikk lagt inn nok aksjer denne PP'en siden kjæresten måtte på jobbreise. Åh.. Hvor lenge skal vi vente før dette går, liksom? De aller, aller fleste jeg har fulgt dagbøkene til her inne er nå blitt gravide. Veldig, veldig koselig, men også sårt å være den som ikke får det til. 

Velvel.. Ingen symptomer på noe som helst enda. Leser meg opp og ned på trådene om IVF. Føler på meg at vi også havner der snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (20 minutter siden):

Kan fortsatt ikke helt tro at vi er i PP9. Synes det er så trist at vi ikke får det til!😥 Redd for at vi ikke fikk lagt inn nok aksjer denne PP'en siden kjæresten måtte på jobbreise. Åh.. Hvor lenge skal vi vente før dette går, liksom? De aller, aller fleste jeg har fulgt dagbøkene til her inne er nå blitt gravide. Veldig, veldig koselig, men også sårt å være den som ikke får det til. 

Kan vel si at jeg vet akkurat hvordan dette føles, mtp. at jeg skrev omtrent et identisk innlegg i april... Må bare tro at det er din tur snar! 🙏 Men jeg trodde heller ikke det på meg, så jeg forstår det er vanskelig. Og det er driiiitkjipt å måtte vente så mange pp'er! Føles umulig å stå i der og da... Mine to yngste barn er unnfanget i pp13 og pp14. Min nåværende graviditet ble i pp11. Er bare mange som må rundt året før det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO - CD 22 - PP9

Nå har jeg siste arbeidsdag på jobb før ferien, og jeg har bestemt meg for at jeg også tar ferie fra prøverforumet. Det skal bli ordentlig godt med ferie nå, jeg gleder meg til fri, Norgesferie, sol og varme (lov å håpe på sol og varme hvertfall!🤞

Ønsker dere alle god sommer, og håper jeg kommer tilbake til mange gravid-nyheter her inne om noen uker (inkludert meg selv!) ☀️💕

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god ferie EXB1987 :klemmer: Du vil bli savnet her i sommer, men håper ferie fra alt gjør deg godt ♥️ Ønsker deg masse lykke til og håper du blir gravid veldig snart. Kan jo til og med skje om noen dager 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Hei alle sammen! 

Det har vært skikkelig godt med sommerferie! Vi har storkost oss og virkelig hatt fine dager og uker 😊 Vi har virkelig greid å slappe av og nyte, uten for mye fokus på prøving. Helt fram til de siste dagene..

Dessverre ingen positiv graviditetstest i sommer og vi beveger oss straks inn i PP11. Jeg har ikke ord for hvor leit og tøft det har vært de siste dagene, fram til negativ test i dag. Uroen har satt seg i magen og jeg greier nesten ikke holde på maten. Har våknet grytidlig de siste dagene. I natt har jeg hatt to forskjellige drømmer der jeg fikk positiv test. Vi har blitt så forberedt på negative tester at det ikke lenger er noe spenning når testen faktisk skal tas. Slik som i dag.. Det er så forferdelig frustrerende at man kun har ett forsøk hver måned!

Vi har hele tiden sett fremover og sagt at "innen påske/sommer/sommerferien" er vi gravide. Nå er sommeren straks over og vi sitter fortsatt uten en eneste positiv graviditetstest. De siste dagene har jeg kjent på angst (lenge siden sist) og jeg er redd for å havne i en negativ spiral fremover. Vi har derfor bestemt oss for å bruke høsten til å forberede IVF-forsøk, vi har jo snart bikket året som prøvere. Vi føler vi MÅ gjøre noe for å få tiden til å gå. 

Det har vært godt med en pause fra forumet, og jeg vet ikke hvor ofte jeg kommer til å titte innom videre. De aller fleste jeg har fulgt her inne er gravide (og noen har til og med født!), og jeg skulle så gjerne ha vært en av de som opprettet graviddagbok, jeg også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre fra deg kjære EXB1987 :hug: Selv om jeg har all forståelse for hvordan du føler det. Det er så tungt når man føler at man sitter igjen... Men om du titter innom prøvedagbøkene til andre så ser du at det er flere som deg der, selv om man har prøvd i ulik tid. Men det hjalp i alle fall for meg, måtte rett og slett holde meg litt unna graviddagbøkene en stund her på vårparten nemlig.gif.a30e285a645a8f60676a8f258b791494.gif

Og høres også lurt ut å legge en plan for IVF fremover, som du sier - det hjelper å føle at man gjør noe. Så kan man selvfølgelig håpe at noe fint og overraskende skjer i ventetiden 🤞 ♥️ PP11 ble min lykke-pp og jeg håper sååå det samme for deg. All verdens klemmer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en god klem. Vi mistet i sommer, så du må ikke føle deg helt alene om å ikke være gravid. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er levende påminnelse at uansett hvor galt det er, så kan det være verre ;) håper det kan være en trøst! Ikke gi opp ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med akkurat de samme følelsene som deg. Når det går så lang tid uten en positiv test, så føles det helt håpløst ☹️ Jeg har også sett fremover og tenkt at før sommeren bør jeg ha blitt gravid. Men nå er jo sommeren over og ingenting har skjedd enda. Føler såå med deg!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår så godt hva du mener! Her går det nok også retning IVF ganske snart.

Godt å høre at sommeren var fin ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@HannaNO Huff, så utrolig trist å lese at dere mistet! God klem til deg ❤ 

@Neutral90 @Lily92 @Anonymapekatt Kjære dere, tusen takk for gode ord! Jeg skjønner jo nå at jeg ikke er alene om å føle det slik, men man føler seg så innmari alene i en slik situasjon! Jeg har ikke nevnt for noen hva vi står i, og jeg har kjent litt på den siste uken at det kunne ha vært fint å dele med en venninne eller to hva som foregår. Samtidig har jeg behov for at dette er min og kjæresten min sin hemmelighet, og vi har lyst til å oppleve graviditet uten at det ligger forventninger fra de rundt oss om at vi skal oppdatere og fortelle hvordan ståa er til enhver tid. 

Jeg håper så inderlig at vi alle lykkes snart! Det har vært tøft å innse at vi ikke lyktes med å bli gravide innen utgangen av sommeren, det har på en måte vært et mål langt der framme. Jeg sliter litt med å finne motivasjon til tiden framover. Det hadde vært sååååå fint å kunne gå inn i høst og mørketid med en liten spire i magen - en liten hemmelighet i noen uker før man kunne spre de gode nyhetene til kjente og kjære. Slik har det ikke blitt og jeg lurer på hvor lang tid det vil ta før vi får oppleve det. Om vi i det hele tatt får oppleve det.. 

God klem til alle sammen ❤ Jeg håper jeg kan komme tilbake som en litt mer lystig og glad person snart! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha fulgt med på dagboken din i noen måneder ville jeg legge igjen et spor her med en god klem til deg!🤍 krysser fingre og tær for at det går deres vei snart

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil bare gi deg en stor klem! :troest: Det var fint å høre fra deg igjen, og samtidig vondt å høre hvordan du har hatt det. Jeg kan ikke forstille meg hvor tungt det må være å stå i dette. :( Forstår veldig godt tankene dine omkring dette med å ikke ville ha forventninger fra de rundt, men samtidig ønske å få litt støtte. Jeg har ofte valgt å åpne opp litt for èn trygg person når ting har vært vanskelig, og for meg har det alltid føltes som en stor lettelse. Som om trykket lettet litt, og det hele ble lettere å bære etterpå. Nå har jeg aldri vært i din situasjon, og jeg prøver absolutt ikke å sammenligne! Jeg håper du ikke føler at jeg prøver å gjøre det! Selv om det har vært riktig for meg å åpne opp om mitt, så betyr det jo ikke at det er det for deg. Det viktigste er jo at du gjør det som føles rett for deg, og for dere! ❤️ Jeg håper du får det bedre fremover, og jeg håper håper håper at spiren sitter snart! :klem: Kan være en fin ting å ha IVF å se frem mot, og at en spire som dukker opp på veien kan være en gledelig overraskelse! Sender deg varme tanker, og masse babystøv! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Stor klem til deg ❤️ Kjenner meg så igjen i tankene dine og dette med ''innen xx så er vi sikkert gravide'', men, så skjer det liksom aldri likevel. Om ikke annet så er vi sammen om det og du er ikke alene om å kjenne på tunge tanker. Helt innafor å dele det, det er jo hva an dagbok er til for! Håper vi begge to kan komme tilbake med lystigere innhold 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...