Gå til innhold

Babydrømmen 2021


EXB1987

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (1 time siden):

Off, akkurat disse dagene er tøffe ja!! Man håper så veldig, samtidig er det skummelt. Man vil vite svaret, men egentlig ikke, sant? Eller, man vil egentlig bare vite svaret dersom det er positivt! Så er følelsesmessig slitsomt gitt... Håper du får en spennende strek på testen! 🤞

Ja, du beskriver det ganske godt! 😅 Jeg håper også på spennende strek! Og ikke minst håper jeg at dette er PP'en det vil klaffe for deg 😁🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HannaNO skrev (6 minutter siden):

Hvordan går det med deg? 🤞🏼

Jeg droppa å teste i dag. Kjæresten dro på jobbreise før jeg rakk å stå opp og blir borte til i morgen eller fredag. Vil gjerne ha han her dersom den er negativ.. Og nå kjenner jeg at jeg like så gjerne kan vente til mensen siden den er like rundt hjørnet. Har vondt i magen, men det skyldes nok i stoooor grad nervene og nervøsiteten 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med deg, og håper så inderlig at mensen ikke dukker opp! ❤️ 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 1 - PP7

Æsj.. Våkna opp med vondt i magen, selvfølgelig var det tanta som hadde kommet på besøk. Tenk at jeg nå går inn i PP7 😞 Lille naive meg hadde aldri trodd det skulle ta så lang tid! Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke går! 😭 Jeg lengter etter positiv test, tar meg selv i å drømme meg bort i familieliv med en liten en.. Jeg håper jo at det skal skje en vakker dag. 

Uansett - det positive er at syklusen går "som ei klokke" som gynekologen så fint sa for et par uker siden. Monitoren viste maksimal på CD 13/14, og etter flere måneder med loggføring viser det seg at EL alltid finner sted i midten av syklusen. Nå kom mensen på CD27. Jeg liker at kroppen er så forutsigbar! 

I dag har jeg lov til å være skuffa og lei meg, jeg skal spise godteri og drikke vin. Får finne på noe kjekt som får tankene over på noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Så leit. 😞 Hadde håpet på positive tester for hvertfall en av oss. I dag fjernskåler jeg med deg.❤️ Unn deg godteri, en film, god mat og vin. Noe fasit på hvorfor det ikke går er vanskelig å gi, men det er denne flaksen da... som man må ha med seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det var leit å høre 😢❤ Lov å være litt lei seg nå. Sender varme tanker, også håper jeg du får kost deg litt med en god vin og godteri :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stooor klem og nyt helgen med alle utskeielser den innebærer 🥰🥂

Plutselig så går det vet du. Her så var jeg litt forbered på at det kunne gå litt tid, men ikke så lang... Jeg hadde en drøm om vår eller tidlig sommerbaby, men plutselig kommer den helt på tampen av året 🤷🏻‍♀️ Samboer var brennsikker på at det skulle gå på 1-2 forsøk (for han hadde jo supersperm 🤩🤦🏻‍♀️(han har ikke testet seg)). Månedene gikk og han ble mer og mer slukøret, men gleden hos han var desto større når det endelig gikk. Hos meg var det pp8 som skulle til. Krysser alle fingrene for at i PP7 så sitter den endelig hos deg ❤️❤️🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord alle sammen 💕 

Man mister jo litt motet når det går måned etter måned uten at noe skjer, men så vet jeg jo at det plutselig kan klaffe, det er jo flere av dere her inne et bevis på 😊 Nå er det faktisk slik at de aller fleste av de jeg begynte å følge da jeg opprettet dagboken her inne er gravide, så jeg tenker jo at det blir min tur en dag også. Og heldigvis finnes det god hjelp å få dersom tiden går og man ikke lykkes på egenhånd 🙏 Jeg kvier meg virkelig ikke for å ta imot hjelp dersom vi må det. 

Hvis jeg hadde blitt gravid nå så hadde terminen vært helt i starten av januar 2022. 2021-baby er derfor usannsynlig nå, og håper derfor det klaffer neste PP slik at terminen blir i februar 2022 😊 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så utrolig kjedelig :( Det er skikkelig urettferdig og irriterende at måned etter måned går uten klaff. Det er selvfølgelig bra at man ikke har noen større plager og komplikasjoner i forbindelse med syklusen (jeg er også der nå, at den i flere måneder har vært stabil og normallang), men når det heller ikke da ender med positiv test så blir man helt gah.gif.c28f303a0dc4a2cd636cd29d43647297.gif

All verdens klemmer til deg i dag! :hug: Spis masse sjokolade og drikk masse vin i helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at det ikke klaffet denne gangen! Håper du har kost deg med vin og god mat i helga, og heier på deg inn i PP7! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg @EXB1987? Du har kanskje EL i disse dager eller så er den rett rundt hjørnet? :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (17 minutter siden):

Hvordan går det med deg @EXB1987? Du har kanskje EL i disse dager eller så er den rett rundt hjørnet? :hug:

Jo, takk som spør!💕 

Jeg er her inne daglig, men er vel bare litt "lei" av å oppdatere når det skjer så lite.. Følger med på dere andre da 😉 

Jeg er på CD13 nå, monitoren viser fortsatt bare høy, men regner faktisk med at den skifter til maksimal i morgen. Hadde rikelig med eggløssningsslim i går, så tydelig at noe er på gang i alle fall 😁 Måtte teste med strimmel i går kveld, den var svak, men kan jo endre seg raskt. 

Jeg er litt sånn.. tja.. Har ikke store forhåpninger denne gangen heller, men det tar den tiden det tar. Nå er våren her og vi holder oss opptatt med alt vi liker å å gjøre på fritiden 😊 Men jeg tenker jo stadig på når det skal bli vår tur. PP7 nå og måned etter måned går uten at noe skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner veldig godt at det er kjedelig i visse syklusdager... man føler virkelig at det ikke skjer noooe. Men så bra at EL er på vei nå!! Da har man atter igjen en mulighet, så håper det går nå 🤞 Oppdater oss etterhvert da! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unicorn27

Så spennende at EL er rett rundt hjørnet for deg nå❤️ håper så inderlig det klaffer for deg denne gangen 🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 14 - PP7

Ingen eggløsning i dag, men tipper det blir i morgen. Monitoren viste kun høy i dag, mens en strimmeltest i ettermiddag er på vei til positiv. Det blir når det blir, men det er utrolig hvor opphengt man blir på disse dagene likevel. Det testes og prøves for harde livet 😅

Jeg har vært litt tom i det siste. Lite energi i ukedagene, full fres med turer i helgene. Kjeder meg på hjemmekontor. Savner venninner som ikke lenger er så spontane fordi de har fått barn (men de er fremdeles verdens beste altså!). Jeg føler meg litt alene egentlig. Føler på at det liksom er en graviditet som skal til for at livet skal føles komplett. Hadde virkelig ikke trodd jeg skulle føle det på denne måten, vi skulle jo gå inn i denne prøvingen med ro og all verdens tid, men nå er vi inne i PP7 og ingenting har skjedd enda. Lengter, og føler på en slags desperasjon.. Det passer liksom så bra nå. Mange sier jo at det aldri passer å få barn, men det passet faktisk helt perfekt nå, og det har det gjort siden vi begynte å prøve! 

Det er så fint å se at flere her inne har lykkes med å bli gravide, det gir håp for oss alle som fortsatt prøver. Samtidig er det litt sårt å være den som fortsatt prøver, måned etter måned. Jeg vet vi er mange, og at vi én etter én vil lykkes med babydrømmen vi også. 

Mai er egentlig favorittmåneden min, det våres, dagene er lange og innimellom kommer det skikkelige varme og sommerlige dager ☀️ Det er allerede 6.mai og jeg merker at jeg nå har begynt å regne tid på en ny måte: CD1, EL, 11 DPO og IKM. Datoer har ikke så stor betydning lenger, på en måte. Mai kommer til å fyke forbi uten at jeg legger merke til datoene. Rart. 

Jeg og kjæresten har (om mulig) fått et nærere forhold de siste månedene. Vi snakker om alt, planlegger framtiden, og han synes også det er trist og leit at vi enda ikke er gravide. Vi håper vi går inn i vår siste sommer som 2. Tenk om vi hadde visst når vi ville bli gravide! Tenk så mye vi ville ha nytt sommeren og lagt planer for vår siste sommer uten barn! Nå er jeg redd for at sommeren kommer til å bestå av den nye tidsregningen og ikke datoer. 

...men det vil bli vår tur også 💕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fint og reflekterende innlegg, selv om det er trist :troest: Skjønner så veldig godt at du ønsker å gå videre med livet og skape familie. Det er utrolig tøft å være tålmodig... spesielt hvis andre rundt blir gravide. Man føler at man selv står i ro... heldigvis stemmer ikke det, og som du sier så utvikler man forholdet sitt med partneren mens man prøver. Og for hver syklus som kommer får man en ny sjanse. 

Og så kan jeg love at prøvetiden blir et fjernt minne den dagen du blir mamma. Dette er tredje gang jeg er prøver i over 1 år, og jeg husker knapt de to forrige gangene. At vi klarte det til slutt overskygger alt. Men er jo oppi det igjen nå, og her og nå føles det ikke som noe annet betyr noe. Alt dreier seg om EL, IKM, medisiner, ventetid osv. som du sier. Veldig rart hvordan livet består av slike intense perioder... Men jeg har troen på at du blir gravid snart, innen året ja - bare hold ut :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord @Amatariel💕 

Nå skal jeg finne meg en fin podcast og gå meg en tur i marka, det bruker å hjelpe på humøret 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unicorn27

Jeg kjenner meg såå igjen ❤️

Man føler seg alene når alle rundt blir gravide og får barn og alt står stille rundt seg selv😔

Men jeg har så troa på at det vil klaffe til slutt 🤞🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 16 - PP7

I går og i dag viste monitoren maksimal, i tillegg til at jeg har testet med strimler de siste dagene. I går var den positiv og negativ igjen på morgenen i dag. Jeg bruker jo egentlig å synes at det et gøy med EL-testing, men denne gangen har det bare føltes som noe meningsløst. Mannen er jo like ivrig som meg oppi dette her, men denne gangen har han vært nødt til å pushe på for å få oss til å legge inn aksjer. Jeg føler meg helt apatisk oppi det hele, det som tidligere har vært en spennende prøveperiode føles nå som noe som bare tar all energi og glede. 

Jeg tror kanskje det er godt for meg med en pause fra forumet. Jeg følger ivrig med på dere andre, og gleder meg over andres positive tester, men samtidig gjør det meg bare enda mer oppmerksom på det jeg ikke får til selv. Jeg trenger å finne tilbake til gleden, ikke minst trenger jeg å fokusere på det som gir meg energi i hverdagen. De siste ukene har jeg lagt mye på sofaen, selv om det har vært nydelig vårvær ute. Det er så ulikt meg 😔 

Jeg tar derfor en pause herfra nå, og håper at jeg kan komme med gode nyheter neste gang jeg stikker innom 🤞😊 Alt godt til dere andre! 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...