Gå til innhold

Babydrømmen 2021


EXB1987

Anbefalte innlegg

EXB1987 skrev (6 minutter siden):

CD 16 - PP7

I går og i dag viste monitoren maksimal, i tillegg til at jeg har testet med strimler de siste dagene. I går var den positiv og negativ igjen på morgenen i dag. Jeg bruker jo egentlig å synes at det et gøy med EL-testing, men denne gangen har det bare føltes som noe meningsløst. Mannen er jo like ivrig som meg oppi dette her, men denne gangen har han vært nødt til å pushe på for å få oss til å legge inn aksjer. Jeg føler meg helt apatisk oppi det hele, det som tidligere har vært en spennende prøveperiode føles nå som noe som bare tar all energi og glede. 

Jeg tror kanskje det er godt for meg med en pause fra forumet. Jeg følger ivrig med på dere andre, og gleder meg over andres positive tester, men samtidig gjør det meg bare enda mer oppmerksom på det jeg ikke får til selv. Jeg trenger å finne tilbake til gleden, ikke minst trenger jeg å fokusere på det som gir meg energi i hverdagen. De siste ukene har jeg lagt mye på sofaen, selv om det har vært nydelig vårvær ute. Det er så ulikt meg 😔 

Jeg tar derfor en pause herfra nå, og håper at jeg kan komme med gode nyheter neste gang jeg stikker innom 🤞😊 Alt godt til dere andre! 💕

Det er helt lov ❤️ Jeg tenker også å gjøre det samme. Det viktigste at det kjenner rett for deg. Det skal ikke føles som et ork. 💕 Håper samtidig at det ikke er lenge til du kommer med gode nyheter. For min del så føler jeg meg nesten verre når jeg kjenner på en «vond» følelse når andre blir gravide, selv om man ønsker alle alt godt så gir det også en påminnelse om alt som ikke funker hos en selv. Og det er ikke en god følelse. Fordi man ønsker så inderlig at andre skal bli gravide også.  Ønsker deg alt godt og lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sender deg en god klem :klem:

Håper pause fra forum hjelper deg med å få litt fri fra prøverstresset og kanskje mer energi til å gjøre ting som gir deg glede. Håper det klaffer for dere snart 🤞😊 

Tenker på deg, og gleder meg til oppdatering når du føler for det igjen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender en stor klem til deg ❤️ Noen ganger er ting litt dritt rett og slett, men jeg håper og tror at det snart er deres tur:klem:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 24 - 8 DPO - PP7

Nå nærmer de skumle testdagene seg igjen! 😱 Har dessverre ingen godfølelse denne gangen heller. Og selv om jeg prøver å tenke positivt og at vår tur kommer før det har gått et år så sniker den ekle uroen seg inn i kropp og sinn ganske ofte. De siste dagene har det faktisk vært slik at jeg kan bråvåkne med hjertebank og med tanker om at vi aldri kommer til å bli gravide. 

Siden jeg med stor sannsynlighet snart går inn i PP8 så lurer jeg på om det er noen av dere andre prøverdamer her inne som har tips til medisiner eller annet som kan tas for å øke fertiliteten. Jeg har tilsynelatende ingenting som feiler meg; syklus og menstruasjon er normal, EL kommer midt i syklus og jeg har normal lutealfase. Noen som har prøvd noe som funker, etter hvert som månedene går og man ikke har blitt gravid? Jeg har prøvd både babyklister og hostesaft uten at det har hjulpet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde litt forskjellig i månedene før jeg ble gravid, men på pp8 så prøvde jeg ingenting. EL testet ikke engang.. Da ble jeg visst gravid når jeg "gav opp" kontrollen 😅 Førte jo fortsatt alt av symptomer og stresset jo like mye som jeg ellers ville gjort, men fikk bare ikke den bekreftelsen at det jeg kjente på kroppen stemte med positiv EL test osv. 

Min mann var faktisk også på flere reiser med jobben den mnd, så ble litt ekstra iver på swngekosen når han hadde vært vekke noen dager og kom hjem igjen 😊 Mye mindre pliktfølelse siden vi faktisk savnet hverandres nærvær 🥰 

Alt dette er helt sikker urelevant, men som sagt. Gjorde ingenting ekstra da jeg ble gravid. Krysser fingrene for at du og for ta del i denne supermåneden med babyboom 🤩🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får deg en positiv overraskelse! 🤞 Ingen av gangene jeg har blitt gravid har jeg hatt en god følelse og faktisk trodd at det skulle skje. Så det kan faktisk skje når du minst venter det... 

Jeg gjorde heller egentlig ingenting spesielt denne gangen. Gikk på de samme medisiner og kosttilskudd som så mange andre pp'er bak meg. Så jeg all tro på at det var tiden som måtte til, rett og slett være en av dem med flaks. Men for å nevne den ene tingen jeg gjorde annerledes i denne pp'en, så var det å sette mannen på sink - og c-vitaminer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 26 - 10 DPO - PP7 

Blenda test 😭 Åååh, hvorfor skal dette være så vanskelig?? Nå går vi inn i PP8 uten en eneste positiv test, ikke antydning til en liten positiv strek engang. Kjæresten ble også tydelig skuffa i dag, og det er så trist. 

Vi klamrer oss liksom til håpet om at det løsner i løpet av sommeren, og hvis ikke så prøver vi IVF. Føles skikkelig dritt at vi ikke får det til selv, og jeg tenker på alle hormoner og medisiner som må tas i forbindelse med IVF og lurer på hvordan det påvirker kroppen. 

Jeg er tilbake på kontoret før første gang på flere uker nå, og sjefen lurte på om vi skulle ta en kaffe før vi startet dagen ordentlig. Han har flere ganger tidligere hintet om jeg ikke skal få barn snart, og at de koseligste permisjonssøknadene han får er fødselspermisjonene (eller som han sier: det er de mest knotete søknadene med tanke på bemanning, men at det koselige ved en slik permisjon overgår det ekstra knotet 😂). Jeg digger at jeg har en så fin sjef, og den dagen jeg kommer og forteller at jeg er gravid så vet jeg at det vil bli godt mottatt. Men han skulle bare ha visst... 

Vel vel, bare å innstille seg på PP8. Synes for øvrig det er skikkelig dritt at man bare har én mulighet pr mnd. Denne ventingen er drittkjip! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lov å være skuffet i dag :troest: Men håper litt til for deg denne pp'en. Jeg fikk blenda både i fjor på 10 dpo da jeg ble gravid, og nå sist her. Først ut på ettermiddagen at jeg skimtet noe, på sterk urinkonsentrasjon.

Ellers må du ikke gi opp håpet på at du skal bli mamma! :hug: Vet ikke om det er til noe trøst, men jeg har jo flere barn og de satt i pp 13 og 14 (nåværende graviditet i pp11). Så ofte må man bare bare prøve rundt året. Er nok en mening med det, at et også er grensen for å få videre hjelp. Er mange som klarer det innen året. Ha troen du også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Veldig lov å være skuffet i dag :troest: Men håper litt til for deg denne pp'en. Jeg fikk blenda både i fjor på 10 dpo da jeg ble gravid, og nå sist her. Først ut på ettermiddagen at jeg skimtet noe, på sterk urinkonsentrasjon.

Ellers må du ikke gi opp håpet på at du skal bli mamma! :hug: Vet ikke om det er til noe trøst, men jeg har jo flere barn og de satt i pp 13 og 14 (nåværende graviditet i pp11). Så ofte må man bare bare prøve rundt året. Er nok en mening med det, at et også er grensen for å få videre hjelp. Er mange som klarer det innen året. Ha troen du også :klemmer:

Tusen takk for gode ord atter en gang @Amatariel💕 Ja, de fleste får det til innen året, og du er jo også et godt eksempel på at det går til slutt. Vi blir bare så innmari utålmodige av dette her, og redd for at vi ikke skal få det til.. Hadde så lyst til å gå rundt med en liten hemmelighet i sommer, men ser jo nå at det sannsynligvis ikke skjer. Æsj altså.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unicorn27
EXB1987 skrev (3 timer siden):

CD 26 - 10 DPO - PP7 

Blenda test 😭 Åååh, hvorfor skal dette være så vanskelig?? Nå går vi inn i PP8 uten en eneste positiv test, ikke antydning til en liten positiv strek engang. Kjæresten ble også tydelig skuffa i dag, og det er så trist. 

Vi klamrer oss liksom til håpet om at det løsner i løpet av sommeren, og hvis ikke så prøver vi IVF. Føles skikkelig dritt at vi ikke får det til selv, og jeg tenker på alle hormoner og medisiner som må tas i forbindelse med IVF og lurer på hvordan det påvirker kroppen. 

Jeg er tilbake på kontoret før første gang på flere uker nå, og sjefen lurte på om vi skulle ta en kaffe før vi startet dagen ordentlig. Han har flere ganger tidligere hintet om jeg ikke skal få barn snart, og at de koseligste permisjonssøknadene han får er fødselspermisjonene (eller som han sier: det er de mest knotete søknadene med tanke på bemanning, men at det koselige ved en slik permisjon overgår det ekstra knotet 😂). Jeg digger at jeg har en så fin sjef, og den dagen jeg kommer og forteller at jeg er gravid så vet jeg at det vil bli godt mottatt. Men han skulle bare ha visst... 

Vel vel, bare å innstille seg på PP8. Synes for øvrig det er skikkelig dritt at man bare har én mulighet pr mnd. Denne ventingen er drittkjip! 

Åå så utrolig kjipt!! 😔

Det er så vanskelig når det går så lang tid uten at noe som helst skjer 😟 ventetiden er virkelig noe skikkelig dritt ja!! 

Håper så inderlig det skjer noe i sommer for dere ❤️🤞

Tenker på deg og sender deg en stor klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler sånn med deg ☹️ Vi er i pp 13 nå. Det skal gå for oss en dag også!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily92 skrev (1 minutt siden):

Jeg føler sånn med deg ☹️ Vi er i pp 13 nå. Det skal gå for oss en dag også!😊

Det er lenge ja! 😔 Håper det klaffer snart! Vet du hvorfor det har tatt så lang tid for dere..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet ikke😅 jeg har sjekka meg og alt er bra med meg. Mannen sin prøve har vi ikke fått svar på enda. Men sist pp hadde jeg kjemisk. Første gang jeg har fått strek på graviditetstesten, så alt er jo i orden med oss. Men sist pp så hadde vi mye mer sex enn vi pleier og mannen fikk beskjed om å ordne selv når han var borte på jobb. Fordi jeg har lest at det kan hope seg opp med døde sædceller om man har utløsning for sjelden. Og vi har stort sett bare hatt sex rundt EL. Vet ikke om det var det som hjalp sist pp, men skal prøve det igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Legger igjen spor i din dagbok også jeg! ❤️ Hvordan går det med deg i PP8? Kanskje EL nærmer seg? 🤞🏻🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (32 minutter siden):

Legger igjen spor i din dagbok også jeg! ❤️ Hvordan går det med deg i PP8? Kanskje EL nærmer seg? 🤞🏻🥰

Så hyggelig! ❤

Jeg trooor jeg er 1 DPO i dag. Og egentlig så går det veldig bra nå. De siste par ukene har jeg fokusert på det nydelige været og det å endelig kunne være sosial igjen. Det har virkelig vært godt ☀️ Ingen tvil om at det har vært tungt å være prøver i mørketid og vinter i et nedstengt Norge! Jeg er ved godt mot nå og håper på at sommeren gir resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 15 - 1 DPO - PP8

Vel, nå går jeg inn i de to mest grufulle men spennende ukene.. Liker ikke å være i DPO-land. Nå er jeg uansett så bestemt på at jeg skal leve som normalt helt fram til positiv test foreligger. Til nå har jeg ikke unnet meg et glass vin eller ikke-gravid-vennlig mat i DPO-land, og det har jo vært ganske bortkastet å holde på slik. I kveld skal vi ut og spise god mat med noen venner, og jeg gleder meg til å pynte meg, ta på meg kjole og høye hæler og nyte noen glass vin! Kan virkelig ikke huske sist vi var ute med venner, det må ha vært før korona 😂 

Jeg er litt usikker på om jeg er i DPO-land nå, eller om det først er i morgen. Jeg gikk nemlig tom for strimler rett før den ble positiv, og torsdag kl 18 var den nesten positiv. Kom nye i posten i går, og fikk dermed testet fredag kl 13, da var den helt likens som torsdag kl 18. Regner dermed med at den var positiv en gang mellom sent torsdag kveld og fredag morgen. Så det er vel riktig å si at jeg er 1 DPO da..? . Jeg bestemte meg for å slutte å bruke fertilitetsmonitoren denne PP'en siden den er ganske dyr i drift. Jeg har jo brukt strimlene fra babyplan i tillegg og synes de funker bra og er gøyere å følge med på 😁 

Vi har ikke fått lagt inn så mange aksjer som vi pleier denne PP'en. Mannen måtte plutselig på jobbreise og kom hjem torsdag kveld. Vi la inn aksjer da og i går. Ny runde i dag også. Burde vel ha lagt inn tidligere også dersom det skulle ha vært helt optimalt, menmen. 

Jeg oppdaterer ikke så ofte her inne lenger, føler ikke jeg har så mye nytt å komme med. Det er likevel koselig å følge med på dere andre, og flere og flere av dere har gått over fra prøverdagbok til graviddagbok 🥰 Håper det blir min tur snart også! 

God helg, håper alle nyter fine sommerdager! ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flott at du er i dpo-land! :klemmer: Kan være et par kjipe uker som du sier ja, men nødvendig å være i. Jeg støtter avgjørelsen om leve som normalt frem til positiv test 100%! Er så viktig å ikke sette livet på vent. Går jo egentlig ikke rundt og anbefaler det, men jeg har blitt gravid to ganger der jeg har drukket en god del vin/drinker akkurat rundt EL. Så bare en liten anekdote... at man koser seg er i alle fall ikke til hindring. 

Nyt deilige sommerdager, så håper jeg du kommer inn og rapporterer etter hvert når det nærmer seg testing og IKM 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det med å ikke ville oppdatere dagboken hele tiden. Jeg syns heller ikke det er så mye å oppdatere fra mim side heller, så oppdatere mer for meg selv og så kan de som vil legge igjen spor 😏

Men hvordan går det med deg? Skal du teste eller vil du vente å se om TR kommer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saschi Jo takk, det går bra enn så lenge! 😊 Har kommet inn i gode rutiner med trening nå, og det fine været de siste ukene har virkelig hjulpet på både energi og motivasjon ☀️ Som vanlig kan jeg ikke se for meg at det har klaffet denne gangen heller, men nå er jeg i alle fall innstilt på å nyte sommeren, så får vi se hva vi gjør til høsten, om det blir IVF. Vi har mange gøye og travle planer fremover, så det er virkelig godt å ha noe å se frem til! 

Nå som vi har blitt mer sosiale etter korona får vi stadig oftere spørsmål om når vi tenker å få barn.. Jeg har ikke nevnt prøvetiden vår for noen, ingen vet at vi nå er inne i vår 8. prøveperiode. Har også en venninne som er veldig åpen om at de har tenkt til å begynne å prøve snart, og hun pushet på for å få oss til å sette igang prøvingen også. Hun minte meg også på at "klokka tikker" og at jeg ikke burde vente så altfor lenge.. Hun er riktig nok noen år eldre enn meg, så jeg kunne ikke dy meg og måtte svare at jeg vil tro hun har det travlere 🤭 Veldig frekt av meg, men jeg er så møkklei av å hele tiden måtte dra på meg et falskt smil og overtale folk til å tro at vi er ikke det helt enda at vi tenker på barn.. Jeg synes virkelig det er en uting at hvermansen krever å få vite hva vi tenker om barn og familie. Det er jo egentlig veldig privat, og i mange tilfeller også veldig sårt for de som prøver lenge uten å få det til. 

Velvel, det var dagens tanker. Jeg er 6 DPO i dag (tror jeg), og jeg kommer nok ikke til å teste før tidligst tirsdag. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du holder motet oppe ❤️ Jeg er så enig med deg angående «masing». Det gjør så vondt. Vi har faktisk valgt å være åpne med våre nærmeste, men det er ikke bare lett det heller for da blir det kanskje ekstra mye spørring.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...