Gå til innhold

Babydrømmen 2021


EXB1987

Anbefalte innlegg

Takk for omtanken @Amatariel❤ Herlighet, dere er så gode alle sammen her inne. Og det er virkelig hver din tur å være inne i denne bølgedalen. Jeg bruker normalt å være positiv til det meste og føle på at livet for det meste smiler, men det har vært tøft den siste tiden altså. Det blir verre jo lengre tid som går som prøver.. Og som jeg har vært inne på så føles alt så mye verre når man stadig får spørsmål om vi ikke skal ha barn snart. Det skjer flere ganger i uka, og det er jo hyggelig at folk bryr seg, men herregud da mann! Når ble det en menneskerett å få vite om andres fertilitet!? Jeg har tidligere slitt med angst og vært ganske åpen om det, men den er det ingen som spør om, men graviditet og babyplanlegging spør man rett ut om.. Fader altså. Ja, der kom dagens frustrasjon ut også 😂

Du har jo vært gjennom litt av hvert som prøver @Amatariel, og derfor kan jeg innimellom føle på at jeg kommer her med mine 5 PP'er og er hysterisk over at det ikke går. Og det er virkelig ikke meningen! Men som sagt: denne usikkerheten rundt adenomyosen gjør meg helt krakilsk, og jeg føler jeg må gjøre noe for å prøve å finne ut av det. Nå blir det ny utredning først hos privat klinikk, så får vi se hva veien blir videre. Jeg håååper vi kan sette i gang med IVF, men det kommer jo helt an på hva de anbefaler etter utredningen. 

Nå må jeg jobbe litt her, men jeg SKAL på trening eller joggetur i dag, nå er det nok sipping og sturing hjemme! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig godt å høre at den planen dere har lagt kjennes riktig for deg og gir deg ro! Tenk at det kan starte opp så fort, det er jo fantastisk! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (1 minutt siden):

Du har jo vært gjennom litt av hvert som prøver @Amatariel, og derfor kan jeg innimellom føle på at jeg kommer her med mine 5 PP'er og er hysterisk over at det ikke går. Og det er virkelig ikke meningen! Men som sagt: denne usikkerheten rundt adenomyosen gjør meg helt krakilsk, og jeg føler jeg må gjøre noe for å prøve å finne ut av det.

Det må du ikke tenke på! Vi har alle vårt :hug: Og nettopp det at jeg har vært igjennom en del ting gjør at jeg faktisk forstår deg. Første gang jeg var prøver så tok også jeg kontakt med privat gynekolog etter kun 4 måneder som prøver. Jeg hadde sjeldent mensen, og når den først kom så var den rar. Så jeg skjønte at noe var galt. Og da ble jeg helt gal og orket ikke å vente på ingenting liksom... Akkurat slik som deg nå. Hjelper veldig å få kommet i gang med hjelp, slik at man har fagfolk rundt seg og ikke føler seg helt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har hatt noen litt kjipe dager, men godt å høre det går bedre nå :klem:
Høres fint ut å ha en plan, forhåpentligvis får dere kjapp og god hjelp, så spiren snart sitter 🤞 Så utrolig deilig at du har fått time allerede etter påske, det er jo kjempebra 😄

Må forresten si at jeg syns det er teit at så mange skal spørre ang barn osv. Jeg er enig i at det er en uting.. Jeg har sluppet billig unna de spørsmålene selv, men har alltid mislikt å få dem de få gangene jeg har fått dem. Syns det er altfor personlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det godt å lese her inne! Så glad for at dere får hjelp så kjapt over påsken ❤️❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD1 - PP6

Så kom vi hit da, til PP6. Akkurat nå går det helt fint, det er de siste dagene i DPO-land som er verst. Men jeg skal innrømme at jeg aldri i verden hadde trodd vi kom til å være i PP6, dette var jo noe som skulle være gjort på null komma niks! Det blir i alle fall ikke 2021-baby lenger, men forhåpentligvis 2022-baby 🤞 

Rett etter påske skal vi til fertilitetsklinikk for ny utredning på meg og for å legge en plan videre. Så det skjer i alle fall noe denne PP'en. Jeg kommer til å være på CD12 da, så forhåpentligvis er det rett før eggløsning! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dere har hellet med dere i PP6 🤞

Blir spennende å høre hva ny utredning ender med. Håper dere får god hjelp med veien videre 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er godt å vite at det er veldig stor sjanse for 2022-baby nå altså! Med hjelp og alt innen kort sikte :hug: Måtte pp6 være lykke-pp'n! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at det ikke gikk i pp5. Høres ut som vi skal til fertilitetsklinikk rundt ca samme tid :) . Håper dere kommer frem til en god plan, og at det blir babynyheter innen kort tid ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 2 - PP6

Stikker bare innom her for å ønske alle god påske 🐣 Jeg logger av for noen dager nå, trenger litt pause fra alt som heter prøving, og det passer bra nå som jeg er der jeg er i syklusen 😊 Var for øvrig hos legen og tok de siste blodprøvene i dag, slik at alt er klart til jeg har time hos fertilitetsklinikken rett over påske. Spennende! 

God påske alle sammen! 🐣💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god påske EXB1987! 🐣 Nyt fritid, vin, godteri, god mat og alt som hører påsken til! Høytiden går nok fort, og vips er hverdagen tilbake og du har time på klinikken. Ser frem til den oppdateringen! Klem enn så lenge! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god påske, og nyyyyt pausen! ❤️ Følger i dine fotspor, både med en liten pause fra alt som handler om prøving, og med time til fertilitetsklinikk rett over ferien. 

Ta vare på deg selv! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 9 - PP6

Så godt det har vært med påskeferie, til tross for dårlig vær og mye innetid! 😊 Hyggelig å se at flere her inne har fått positiv g-test også!🥳

I dag viste monitoren høy og kaninuka er allerede i gang! Mannen er faktisk mer gira enn meg på dette her, for jeg har jo for lenge siden inntatt rollen som den pessimistiske som ikke tro det går denne gangen heller.. Så hva et vitsen med å i det hele tatt prøve? Men vi må jo bare, det blir ikke noe baby uten prøving. Men jeg lurer jo på hvor lenge vi skal holde på før vi lykkes, om vi lykkes. I løpet av disse månedene har jeg ikke sett antydning til babystrek, så jeg vet jo ikke om jeg i det hele tatt kan bli gravid. 

Senere i uka har vi time hos fertilitetsklinikken, og jeg bare håååper at vi kan legge en plan fremover slik at det i alle fall skjer noe 🤞

Prøving er ikke for pyser.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bra at du har hatt en fin påskeferie 😊 Blir spennende med time hos fertilitetsklinikken, håper dere får noen oppløftende svar! Helt enig i at prøving ikke er for pyser! Utrolig utmattende hele greien, håper du slipper å prøve så mye lengre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! ❤️ Så godt å høre at du har hatt en fin påske!

Her er vi også i gang med kaninuka, og har time hos fertilitetsklinikk i mrg. Er SUPERSPENT, nettopp av samme grunn som det du beskriver her. Prøving er absolutt ikke for pyser, og jeg håper du får noen oppklarende og oppløftende svar på timen denne uken :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymapekatt skrev (9 minutter siden):

Hei! ❤️ Så godt å høre at du har hatt en fin påske!

Her er vi også i gang med kaninuka, og har time hos fertilitetsklinikk i mrg. Er SUPERSPENT, nettopp av samme grunn som det du beskriver her. Prøving er absolutt ikke for pyser, og jeg håper du får noen oppklarende og oppløftende svar på timen denne uken :klem: 

Åh, allerede i morgen!! Jeg krysser fingrene for dere og gleder meg til oppdatering fra deg 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre fra deg igjen og at du har hatt en fin påske :klemmer: Håper kaninuken også blir fin! Og så forstår jeg godt at du er tilbakeholden med optimismen. Det er jo en beskyttelsesmekanisme det... men heldigvis så kan man bli gravid helt plutselig og når man minst aner det, så håper du får en veldig hyggelig overraskelse om et par uker! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt i dagboken din nå, og ser at det har vært  tungt for deg i det siste. Håper virkelig at det snart snur for deg, og at du får god hjelp hos fertilitetsklinikken senere i uka.  Det er nok tungt at man ikke får det til, når man ønsker det så inderlig. Håper det ikke går lange tiden før en spire sitter ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...