Gå til innhold

Babydrømmen 2021


EXB1987

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (6 minutter siden):

Ja hvis man er heldig! Veldig mange har litt lenger syklus enn 28 dager. og da blir det ennå færre prøvesjanser. Jeg hadde ingen EL mitt første år som prøver... og etter det kom i gang ble det EL rundt dag 30. 

Ja - dette var selvsagt litt satt på spissen. Og ikke akkurat tatt ut fra en bok 😅 Poenget var i hvertfall at vi er helter! 😇😄❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, HannaNO said:

Ja - dette var selvsagt litt satt på spissen. Og ikke akkurat tatt ut fra en bok 😅 Poenget var i hvertfall at vi er helter! 😇😄❤️

Synes det var veldig passende med litt kvinneskryt, særlig med tanke på at kvinnedagen var i går 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 12 - PP5

I dag viste monitoren "høy" så da begynner jeg vel å nærme meg EL 😊 Endelig! 

Synes for øvrig tiden går sakte nå, gleder meg egentlig til påske og ordentlig fri! Det er så travelt på jobb (som for så vidt er bra siden tiden der går ganske fort), men jeg lengter etter å bare kunne slappe av, lese bok, se på serier, være ute i naturen.. Været er så grått og trist nå, det gjør nok sitt til at jeg både kjeder meg og føler meg litt sånn tom og lei.. For seriøst folkens, nå har vi snart levd med korona i ett år!! Nå merkes det lite til dette i min kommune altså, vi har vært veldig skånet og heldige sånn sett, men det er ingen tvil om at det sosiale livet har blitt satt på vent. Jeg er veldig, veldig spent på hvordan påsken blir. Som nevnt tidligere så har jeg og typen lenge planlagt å reise bort (innad i Norge altså), og vi vet ikke om vi gjør det dersom det blir frarådet nå i påsken siden vi må ta fly (jeg ser liksom for meg at fly og flyplasser er potensielle smittebomber). Men vi har gledet oss sånn, og det har liksom vært en "premie" langt der framme. Begge jobber mye i tillegg til at vi holder på med prosjekter på fritiden som også krever en del, så noen sånne små friminutt innimellom er for oss heeelt nødvendig for å holde kropp og hode i balanse 😅 

Velvel. Jeg lurer på hvor lenge vi må vente før spiren vår sitter. Har så innmari lyst på en liten julebaby! ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for høy på monitoren! 😊 Håper det blir max veldig snart!

Enig i at vi er lei av korona nå... jeg som elsker å planlegge sliter jo veldig med dette. Både når det gjelder påsken og sommerferien. Vi skal også reise bort i påsken i år, så hååper det blir. Måtte avlyse i fjor med samme folkene, så det var dritt. Dette bare bli et bedre år! På alle måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, EXB1987 said:

CD 12 - PP5

I dag viste monitoren "høy" så da begynner jeg vel å nærme meg EL 😊 Endelig! 

Hurra, det blir bra! Hvordan har det gått med aksjelegging hittil? :)

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver her altså. Tid er et rart begrep noen ganger, og grått vær, korona osv hjelper ikke veldig på verken humøret eller følelsen av at tida beveger på seg. 

Håper dere får tatt den turen! Må være veldig deilig med en liten utflukt (jeg mener faktisk å ha hørt at det er veldig lite smitte på flyplasser!). ❤️ Jeg tror ikke det blir noe utflukt på oss da mannen har en del skole å jobbe med, men det blir iallfall ekstremt godt med en ukes pause fra jobb 👊

Håper og krysser alt som krysses kan for at vi begge får oppfylt ønsket om julebaby! Det må være helt magisk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at EL nærmer seg! Endelig skjer det noe og det gir i hvertfall litt motivasjon! 

Godt at det skjer mye på jobb for din del. Koronaen gjør at det står -stille- her jeg jobber, så dagene gåår såå treeegt! Krysser fingrene for at påskeplanene går som forventet og at dere kan feire en spire på turen - det hadde vært noe 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymapekatt skrev (5 timer siden):

Hurra, det blir bra! Hvordan har det gått med aksjelegging hittil? :)

Liiite aksjelegging hittil, jeg føler kaninuka starter nå 🤭 Jeg tror vi kjører på med annenhver dag den gangen her, tror ikke noen av oss har ork til mer enn det. Sist syklus var vi helt døde på slutten, lite begjær og romantikk for å si det sånn.. Det blir jo litt "mekanisk" dette her, at man planlegger når man skal ha sex. Det kan jo gå noen dager til før jeg faktisk har EL, så vi rekker nok noen runder den gangen her også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det snart er påske! Jeg gleder meg som en liten unge. Altså, har mine tvil om at det blir mulig for oss å gjøre så mye i påska da (her er det omtrent stengt). Men jeg trenger bare litt fri. Surre på tur på dagtid i sola, spise masse godteri, og kanskje drasse med seg teltet og ta noen netter ute i det fri.

Håper dere får tatt ferien deres 🤞 Burde være mulig å gjennomføre med litt forhåndsregler? 😊

Kos dere i kaninuka! Håper dere klarer å holde på begjæret og romantikken ut kaninuka 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/10/2021 at 5:37 PM, EXB1987 said:

Liiite aksjelegging hittil, jeg føler kaninuka starter nå 🤭 Jeg tror vi kjører på med annenhver dag den gangen her, tror ikke noen av oss har ork til mer enn det. Sist syklus var vi helt døde på slutten, lite begjær og romantikk for å si det sånn.. Det blir jo litt "mekanisk" dette her, at man planlegger når man skal ha sex. Det kan jo gå noen dager til før jeg faktisk har EL, så vi rekker nok noen runder den gangen her også 😊

Haha, skjønner den så utrolig godt! Her startet vi på cd 8, la aksjer igjen på cd 10 og 12. EL var cd 13, så hadde egentlig tenkt å legge aksjer igjen dagen etter, på cd 14, men vi hadde det rett og slett ikke i oss denne gangen. Satser på at det holder, selv om man ikke får kjørt på mer enn 2-3 ganger i det fertile vinduet ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 14 - PP5 

i dag viste monitoren første dag med maksimal, og nå i kveld måtte jeg ta en el-test fra babyplan for å bare sjekke at det virkelig stemmer. Og det gjør det! 🥳 Det har vært så travle og lange dager i det siste, og vi har egentlig ikke rukket å legge inn aksjer. Det ble en runde i går da, heldigvis, så får vi se hvordan resten av helga blir. Jeg har tatt hostesaft noen dager nå, og begynte med babyklister i dag. Håper det hjelper!🤞 

God helg alle sammen! 💕

20210312_224103.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 DPO - CD 16 - PP5

Da er jeg omsider over i DPO-land, gitt! Fikk tydelig positiv babyplan-test på fredags kveld, og i går kl 14 testet jeg igjen. Mulig urinen var utvanna da og at det er derfor streken er så svak, så testet igjen i dag og den er også negativ. Jeg regner meg derfor for å være 1 DPO nå 🥳 

Det har blitt bra med aksjelegging også, og faktisk er det mannen som har ymtet frampå om at vi må benytte muligheten nå og ikke gå glipp av vinduet i denne PP'en. Veldig koselig at han også synes dette er viktig, og at han ønsker å bli far like sterkt som jeg ønsker å bli mor 🥰 Så selv om vi såvidt har sett hverandre de siste dagene pga mye jobb så har vi prioritert litt aksjelegging på kveldene 😊 

God søndag! 

20210314_072221.jpg

Endret av EXB1987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper sånn at det går veien for deg denne gangen 🤞🤞 Håper ventetiden går fort 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Deilig å være i dpo-land. Skal krysse fingra for at dette blir mnden det skjer for dere 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Whoooo - hurra for dpo-land :duskedame:Jeg heier på deg! 

Og jeg heier på DEG! 😁 Håper du kan komme med gode nyheter i kveld! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for overstått EL, og velkommen til dpo-land! Så deilig at det ble godt med aksjer! 😄 Måtte ventetida gå fort og resultere i en positiv g-test! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...