Gå til innhold

Babydrømmen 2021


EXB1987

Anbefalte innlegg

Skjønner hva du mener altså. Det er bare 1 av 5 ganger ca. at jeg kjenner EL. Så jeg syns det er fantastisk når det skjer, og såå rart alle de gangene jeg absolutt ikke kjenner noenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ingenting jeg heller hvis det er noen trøst x) EL-slim ser jeg heller ingenting til. Det er takket være testing, temping og tolking av de fine damene her inne at jeg omsider begynner å kunne si når EL har vært 😊

Velkommen i dpo-land, det blir bra 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, EXB1987 said:

Måtte bare ta en siste el-test, og den var veldig negativ! 🥳 DPO-land i morgen da! 

Wohooooo, velkommen etter i dpo-land!!! :bolledeig: Hilsen 2 dpo ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner aldri når jeg har EL, så gjør det samme som deg. Jeg må alltid ta en siste test for å vær sikker på at jeg har harr EL 😆 Skulle ønske at jeg kunne kjenne EL, sånn at jeg vet at noe skjer der nede 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 DPO - CD17 - PP4

Jess, da hopper jeg over i DPO-land 😁 Dette blir nok en lang syklus (for å være meg), regner med at den ender på rundt 30 dager. Ellers så fikk vi lagt inn mange aksjer denne gangen her. Vi begynte tidlig siden EL lot vente på seg, og de siste dagene har vi hatt sex hver dag. Siste gang i dag morrest, og da ble vi enige om at vi tar noen dagers pause, det var ikke så mye futt igjen i noen av oss 😂 Og lurer på hvor mye futt det er i soldatene nå på slutten..🤪 

Uansett - godt å ha jobben gjort for denne gang, nå blir det noen dager med venting framover! Er ikke spesielt positiv denne gangen (heller), føler liksom på meg at dette skal ta tid. Men det går liksom fint det også, nå går vi jo mot vår og lysere tider og jeg gleder meg veldig til det!☀️ Jeg tenker ikke så mye på den mulige adenomyosen, men håper at dersom vi ikke får det til på egenhånd så vil prøverør være løsningen. Det burde vel gå bra det når både egg og sæd er i orden..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for dpo-land! :duskedame:
Dette høres jo helt suuupert ut! Virkelig bra jobba 😄 Vi har unnfanget noen ganger der vi har vært som kaniner ja, hehe. Så det blir kjempespennende å følge med. Jeg har en go'følelse 💘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yesss, så bra du endelig har kommet deg til dpo-land du også! ❤️ Hurra for mye aksjelegging! Vi hadde skikkelig mange kryss i appen forrige runde fordi EL kom en del senere enn forventet- droppet "vanlige" treningsøkter den tida for å si det sååånnn... 😂

Heier på soldatene, og håper på positive nyheter om et par uker! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Og med DPO-land følger også symptom-jakta. Men nå har jeg lært at det for meg er normalt å ha null symptomer på graviditet (jfr. sist syklus), pluss mange symptomer på graviditet (jfr. alle de andre syklusene)😅 Så nå er det IKM som gjelder! Skal ikke la meg lure denne gangen... 😉 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, EXB1987 said:

...Og med DPO-land følger også symptom-jakta. Men nå har jeg lært at det for meg er normalt å ha null symptomer på graviditet (jfr. sist syklus), pluss mange symptomer på graviditet (jfr. alle de andre syklusene)😅 Så nå er det IKM som gjelder! Skal ikke la meg lure denne gangen... 😉 

Haha, WORD! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, OM! Jeg skal faktisk prøve å ikke være testetøs denne perioden 😂 Jeg skal ikke teste før CD13 har jeg bestemt meg for. Nå har dere det skriftlig 😂🎉 Så kanskje jeg klarer å logge hodet og symptomer av (ja, særlig..) 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 hours ago, HannaNO said:

Haha, OM! Jeg skal faktisk prøve å ikke være testetøs denne perioden 😂 Jeg skal ikke teste før CD13 har jeg bestemt meg for. Nå har dere det skriftlig 😂🎉 Så kanskje jeg klarer å logge hodet og symptomer av (ja, særlig..) 😂

Hehe, testetøs ❤️ 

Tenker selv jeg tester 11 dpo denne runden, så på onsdag mao. 

@EXB1987 Skal du teste før IKM, eller bare venter du til mensen dukker opp (eller forhåpentligvis uteblir)? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymapekatt skrev (1 time siden):

Hehe, testetøs ❤️ 

Tenker selv jeg tester 11 dpo denne runden, så på onsdag mao. 

@EXB1987 Skal du teste før IKM, eller bare venter du til mensen dukker opp (eller forhåpentligvis uteblir)? :) 

Usikker altså 🤔 Det er det jeg ikke liker med denne fasen her, eller, de første dagene i dpo-land går greit, men når man begynner å nærme seg dagen det er mulig å teste blir jeg helt ødelagt. Den ene delen av meg ønsker å teste for å få avklart ting, og den andre ønsker å vente til mensen eventuelt dukker opp bare for å leve lengst mulig i håpet. Jeg endte jo opp med å ta en test forrige syklus, bare noen timer før mensen kom. Det var veldig greit å ha gjort det, for da visste jeg hva jeg hadde i vente. Så jeg trooor kanskje jeg gjør det den gangen her også. Det var jo innmari gøy å teste EL med strimler, og jeg har noen strimmeltester fra babyplan til å teste graviditet også, så det er godt mulig jeg gjør det den gangen her 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 DPO - CD18 - PP4 

Huff.. Livet i DPO-land. Har stort sett sittet inne flere dager i strekk nå på hjemmekontor og kjenner jeg er litt sånn "deppesen" i dag - håper det hjelper å komme seg en tur på kontoret i morgen og få litt sosial interaksjon der 😉 

Jeg har en følelse av at det ikke har gått denne PP'en heller. Vet ikke hvorfor, men jeg bare tror at det kommer til å ta tid for oss. Vi et jo "bare" i PP4 enda, og til nå kan vi jo bare ha hatt uflaks. Vi har jo virkelig gjort en innsats hver gang, og med 20-25% sjanse for å lykkes hver gang så kan det som sagt være flaksen det går på. Men hva om det er adenomyosen? Selv om jeg ikke kjenner noe til den så er det jo tegn til den. 

Jeg tror jeg må ta en prat med samboeren der vi blir enige om hvor mange prøveperioder vi er innstilt på før vi utreder videre. Jeg vil så gjerne greie dette på den naturlige måten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner igjen det delen med å få det til på den naturlige måten, gikk lenge fram og tilbake med meg selv på om vi skulle gå for IVF eller ikke. Ville så gjerne bli gravid på den naturlige måten, og klarte det (nå må bare spiren sitte) men det tok 2 år og utallige PPer, og de 2 årene var de tøffeste årene mine og unner ingen å gå gjennom det samme. Det er ingen skam i å vurdere "valgene" deres for det om dere er bare i PP4 ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO - CD23 - PP4 

Noen dager siden sist jeg oppdaterte her nå. Det er lite nytt å melde om, har ikke symptomer på verken det ene eller andre, bortsett fra at jeg har vært i skikkelig dårlig humør i helga. Jeg bruker ikke å merke noe særlig til pms, men om jeg skal få si det selv så har jeg vært ei skikkelig bitch i helga 🤪 Jeg har vært frekk og ufin, og aner ikke hvorfor. I går bikket det helt over: jeg og kjæresten skulle på tur, så vi stod opp tidlig og gjorde oss klare. Kjørte over en time til dit vi skulle, og da vi nærmet oss parkeringen der turen skulle starte slo jeg meg helt vrang og nektet å gå ut av bilen. Jeg var rett og slett dritsur, lei, sliten i kroppen, stressa, osv. Stakkars kjæresten prøvde å overtale meg, gjorde både sekk og ski klare slik at jeg kunne tråkke rett ned i skoene og starte å gå, men neida.. Endte med at han trasket avgårde alene, mens jeg satt i bilen, pottesur. I 3 timer. Ble ikke noe bedre stemning da han kom tilbake til bilen, for å si det sånn.. 

Som tidligere nevnt er jeg ikke superpositiv til at vi har greid å bli gravide den gangen her heller. Jeg bare føler det på meg. Siden EL kom seint denne gangen, kommer jeg nok til å ha lang syklus, og IKM tror jeg blir på CD30, altså mandag 1.mars. Jeg kan jo begynne å teste til helga, men får bare se hva jeg føler for når dagen er der. 

HannaNO skrev (3 timer siden):

Hvordan går det med deg? Har vært stille her en liten stund.. ❤️

Takk som spør, som du ser så er jeg litt sinna nå om dagen 😜 Jeg trenger litt sol og lysere dager, da bruker det å ordne seg 😉 Og det er jo faktisk ikke meg det er synd på, det er den stakkars kjæresten min som må leve med dette ustabile mennesket 🙈 Hvordan går det med deg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...